Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autojen virittäminen ja tuunaus

Onkos porukka saanut enempi vannevalikoimaa jossain vaiheessa? Pitääkö nousta jollekki korkeelle leveleille et saa erikseen joka vaihteen välityksiä muutettua?:)
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Onkos porukka saanut enempi vannevalikoimaa jossain vaiheessa? Pitääkö nousta jollekki korkeelle leveleille et saa erikseen joka vaihteen välityksiä muutettua?:)

Ei saa ollenkaan kuin huippunopeutta säädettyä joka on ihan hanurista, varsinkin kun prolossakin pystyi.
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Nyt kaivattais hyviä säätö vinkkejä etuvetoiseen! millä sais auton mahd. vähän puskevaksi?
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Nyt kaivattais hyviä säätö vinkkejä etuvetoiseen! millä sais auton mahd. vähän puskevaksi?
Yksi varma konsti autosta riippumatta on asentaa eteen pehmeimmät mahdolliset renkaat ja taka-akselille kovemmat.
Endurance -kisoissa varsinkin jos varikkokäynnit pitää ajoittaa renkaiden vaihdon eikä tankkauksen mukaan, kannattaa kokeilla erilaisia rengasyhdistelmiä että saisi renkaat kulumaan tasaisemmin. Pehmeät renkaat kuluvat nopeammin.
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Ihan yleispäteviä esim. lukon säätöön ym.

focus ST225 435hv lukon asento 29,49,5
Hondassa Integra 295hv lukon asento 14,34,16
Audi tts coupe 435hv 8/30/12 , 9/36/15
Mazda Roadster RS 347hv 18 /42 / 20

se riippuu niin millanen alusta autossa on tuon lukon suhteenki..

Kerro autoa mitä oot virittämässä ni jos osais neuvoa viel yksityiskohtaisemmin.
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Alfa 147 2,0 Twin sparkki ;)

suuntaa antavia keinoja:

LSD
-Initial: 10/20
-Acceleration: 15/40
-Deceleration: 5/25

-Camber: 2.8 / 1.8

-Spring Rate: 12.0 / 11.0

-Suspension very - low

kokeile ja laita tuonne säätöihin specsiä, jos löydät hyvät säädöt.
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Car: Toyota 7 Race Car '70

Aerodynamics: Front 60 Rear 85
Turbo Kits: High RPM Range Turbo Kit
Transmission: 260kmh Top speed
Suspension:
1.Height: -30mm Front and Rear
2.Dampers (Extension): 10 Front and Rear
3.Dampers (Compression): 9 Front and Rear
Wheel Alignment: Camper Angle: 1.5 Front and Rear
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Morjensta! Luin jostain et nuita autoja ja maaleja pystyis kopsaileen, mut en nyt enää löytäny et miten se tapahuu. Ideani lähti siitä liikkeelle ku sain harvinaisemman värin niin haluaisin tehrä siitä kopioita et miten toi tapahtuu? Vastauksista kiittäen...
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

tarttettais säätö vinkkejä nissanin fairlady z (z34) 08 (premium) kevennetty tappii ja korinjäykennykset ja virityksenä superchargeri 354hp
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

VAIHTEISTO

Rajoitin ottaa kiinni suurimmalla vaihteella
Pidennä välityksiä ja säädä muut vaihteet sen mukaan

Kierrokset eivät ole punaisella viimeisellä vaihteella pisimmän suoran lopussa
Lyhennä välityksiä vaihdetta ja säädä muut vaihteet sen mukaan
No niin, nyttenhän on sitten noiden yksittäistenkin vaihteiden säätäminen mahdollista, vaikka alkuun ei ollutkaan.

Mutta tuo jälkimmäinen, pikaohjeena OK, mutta yllättävän monella autolla tuo ei ole hyvä. Esim monella vanhemmalla jenkillä tuo ei ole toimiva ohje, mutta ei kaikilla uusillakaan. En ole nyt ihan varma autosta (Xanavi Nismo '03) mutta arvot on aikalailla muistissa oikein. Eli tehohuippu on kierroksilla 5000RPM ja vaihde kannattaa vaihtaa noin 5500RPM kohdalla. Punasen raja tulee kumminkin vastaan vasta n.7000RPM kohdalla. Jos tuolla autolla ajaa niin että vaihtaa vasta punasella niin häviää aika paljon jokaisella kierroksella .

Ja onhan tuolla tallissa sellaisiakin autoja joilla kannattaa ajaa lähes rajottimelle asti, eli reilusti yli punasen rajan jotta saadaan paras kiihtyvyys/nopeus autosta irti.
Pikaohjeena siis OK, mutta jos oikeesti etsii parasta kiihtyvyyttä/nopeutta niin silloin täytyy katsoa auton tehokäyrää ja sen mukaan päättää milloin pitää vaihtaa/ mihin säädetään auton huippunopeus.
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Olen siis aivan Gran Turismoon hurahtanut tyttö, joten en ymmärrä säädöistä mitään. Rakastuin siihen toiseksi kalleimpaan Jaguaariin aivan totaallisesti, sillä se on ajo-ominaisuuksiltaan kuin minulle tehty. Ostin kaksi Jaguaaria, kun olin voittanut muilla autoilla tarpeeksi rahaa. Veljeni viritteli toista Jaguaaria. Hevosvoimia on nyt noin 600, joten auto kulkee nopeasti verrattuna ei-viritettyyn. Ongelmana on auton renkaiden jatkuva savuttaminen, eli ihan täyttä punaista on kuvakkeessa ja renkaat savuavat koko ajan. Onko mitään tehtävissä, vai joudunko tyytymään virittämättömään Jaguaariin?
Selittäkää kuin ääliölle, sillä olen ääliö virittelyn (ja muutenkin teknisten autojuttujen) suhteen Jos osaatte antaa hyviä virittelyvinkkejä yksinkertaisesti, niin olisin enemmän kuin kiitollinen!
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Ongelmana on auton renkaiden jatkuva savuttaminen, eli ihan täyttä punaista on kuvakkeessa ja renkaat savuavat koko ajan.
Olethan asentanut autoon riittävän hyvät renkaat?
Racing Soft -renkailla saa jo lähes kaikkiin autoihin niin paljon pitoa, ettei ainakaan koko ajan pitäisi sutia.
Alustan ja spoilereiden säädöllä voi helpottaa lähinnä mutkissa tapahtuvaa sutimista.
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Ongelmana on auton renkaiden jatkuva savuttaminen, eli ihan täyttä punaista on kuvakkeessa ja renkaat savuavat koko ajan. Onko mitään tehtävissä, vai joudunko tyytymään virittämättömään Jaguaariin?

Onhan autoon asennettu tasauspyörästö? Tuning shopin Drivetrain-kohdasta Fully customisable LSD. Sillä saa huimasti vähennettyä sutimista. Lonkalta voisi vielä heittää sopiviksi arvoiksi jotain 25/40/15. Samalla se myös rauhoittaa takapään käytöstä jarruttaessa
 
Vastaus: Autojen virittäminen ja tuunaus

Tuhannet kiitokset, Defeat ja ssuvik! Auto toimii nyt kuin unelma, ja olen tehnyt omat henkilökohtaiset ennätykseni jokaisessa ajamassani kisassa. Kiitos paljon avustanne :)
 
Ylös Bottom