Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Autokoulu

Vastaus: Autokoulu

Sen kunniaksi että ketjun viimeisin viesti on täyttänyt 10 vuotta, postaan nyt tähän jotain.
Huomenna olisi kolmas inssi, teoriassa ajamisessa ei ole oikeastaan mitään epäselvää, mutta inssissä alkaa jännittää aivan helevetisti.
Eka hylkäys tuli kun inssi joutui jarruttamaan kun en huomioinut tarpeeksi, eli se oli ihan ymmärrettävä. Toinen hylkäys tuli omasta mielestä aika mitättömästä kaistanvaihtovirheestä.
Mites muilla on inssit menneet, olisi kiva lukea muittenkin kokemuksia.
 
Vastaus: Autokoulu

Itsellä aikanaan ajokokeessa mun kaistalle oli jätetty auto ja ainoa tapa ohittaa se oli sulkuviivan ylitys ja talvella jolloin sulkuviivaa ei näkynyt. Tästä se ukkeli alkoi sanomaan mutta itse perustelin sujuvalla liikennöinnillä sen. Muutenhan se koko aika olis kökötetty sen auton perässä eikä liikuttu metriäkään :D tsemppiä ajamiseen, ota rennosti vain äläkä mieti liikoja.
 
Vastaus: Autokoulu

Minulla tuli ekassa inssissä kolmas virhe ja sen takia hylätty siitä kun postinkantaja jutteli jonkun kanssa tien reunassa enkä käyttänyt vilkkua kun kiersin ne. Tuo oli vuonna 1999 enkä vieläkään ole nähnyt kenenkään käyttävän vilkkua kun kiertää vaikka tien reunassa pyöräilevän hieman kauempaa.
 
Vastaus: Autokoulu

2003 vuonna itte sain kortin. Opetusluvalla ajeltiin ja inssiin sitten mentiin oikein nohevana 18v päivänä. Inssi meni omasta mielestä hyvin, mutta katsari oli eri mieltä. En kuulemma ollut tarpeeksi katsonut tuleeko sivuilta kävelijöitä. Kyseessä risteys, jossa on 200m molempiin suuntiin tyhjää. Eli näet molemmat kävelytiet kaukaa kaukaa että ei tule ketään. Noh, vihreillä mennessäni, olisi pitänyt hidastaa risteykseen vielä entisestään ja pään piti kääntyä kuin touretten oireyhtymäisellä pöllöllä.

Aseman parkkipaikalle kun päästiin, olin tyytyväinen. Katsari kysyi että miten meni niinku omasta mielestä?
-Ihan ok...? Kai

-.....no ihan hyvin se meni. Mutta hylsy tuli. Ensi viikolla uudestaan.



Joten vinkkini onkin että käännä sitä saatanan päätä, vaikka siinä ei olisikaan häntää.
 
Vastaus: Autokoulu

Toi on totta. Eli inssiä ajaessa kääntelette sitä päätä niin perkeleesti että ei jää epäselväksi katsoitko vai et.
 
Vastaus: Autokoulu

Itsehän ajoin 11v sitten ajokortin opetusluvilla. Isä aikanaan ollut liikennekisojen moninkertainen suomenmestari, joten luotin et osaa opettaa. Ja osashan se jo pikkupojasta saakka, joten opetuslupajakson aikana en koskenut ollenkaan teoriakirjaan. :D
6kk aikana ajoin ennen inssiä reilu 10 000km ja inssiin kun mentiin niin inssiäijänä isän armeijakaveri. Isä kysyi et saako tulla takapenkille ja se oli inssille ok.

Inssi alkoi näin: "isäs on opettanu kuitenkin taskuunparkkeerauksen ni jätetään se välistä". Taskuparkki oli se ainut mitä en osannut ja olen oppinut sen vasta noin 5v sitten.
Sen jälkeen kierrettiin kaksi korttelia, palattiin katsastuskonttorin pihalle ja kuuntelin isän ja inssin armeijajuttuja noin 30-40min autossa istuen. Sen jälkeen inssi oli läpi ja sanoi et "pakko tänne joku virhe on laittaa, laitetaanko vaik et jossain hiuka huolimattomasti vaihdoit kaistaa" ja sehän sinne sitten merkattiin.

Teoriakoe meni virheittä läpi ekalla yrittämällä, tosiaan lukematta ollenkaan teoriakirjaa ja sattui olemaan vesirokko päällä ja 40 asteen kuumekin.

Eli aikalailla rennoissa merkeissä ja halvalla pääsin. Jos polttoaineita ei lasketa niin alle 300e maksoi kortti. Reissutkin oli sellaisia, että aina oli tarkoitus miksi ajettiin jonnekin, joten ei ollut vain opetelun takia cruisailua.


Kakkosvaiheen kun suoritin niin olin vaihtanut automaatti saabin alle ja liukkaankelin radalla tuli hieman ongelmia, kun autoon oli ilmestynyt ongelma, että jos teki äkkijarrutuksen ja renkaat meni lukkoon, niin auto sammui. Joten aina kun piti jarruttaa, piti vaihde heittää vapaalle ja sit vasta jarrutella. :)
 
Vastaus: Autokoulu

Kysellääs täälläkin, kun tuntuu ettei poliisit ja autokoulun opettajat oikein itsekään tiedä kun aina saa eri vastauksen. Eli tilanne olisi sellainen että pitäisi suorittaa kortti uudestaan. Edellinen oli väliaikainen joka vanheni, eikä ollut varaa 2 vaihettakaan suorittaa. Tästä aikaa sellaiset 5v. Kysymys kuuluu, tarvitseeko käydä koko autokoulu uudestaan, vai riittääkö uusi inssi ja kirjallinen? Uusine lääkärintodistuksineen ym... Muutaman kerran käynyt asemalla kysymässä ja aina eri vastaus.
 
Vastaus: Autokoulu

Itse olen ollut siinä käsityksessä, et autokoulua ei tarvi missään tilanteessa käydä uusiksi. Ainoastaan inssi+teoria.
Pikainen googletus tukee mun käsitystä.

Eli oli sitten menny vanhaksi tai vaikka menettänyt väliaikaisen ylinopeudesta tms niin inssi/teoria riittää.

Toki jos samalla korotat korttia niin sitte o erijuttu.
 
Ylös Bottom