Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Auttakaa rakentamaa hyvä kotiteatteri!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aake85
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Aake85

Member
Mitä mieltä olette tällaisesta setistä:

Yamaha RX-V643 B
Eteen 2kpl Cervwin-Vegan 3-tie, 6x9 kaiuttimia (hankittu)
Taakse OR/Chorus 622 2kpl ja 1 keskikaiuttimeksi.

En hirveästi hifilaitteista tiedä. Budjetti noin 800 e kaikenkaikkiaan.

Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Auttakaa rakentamaa hyvä kotiteatteri!

Mitä mieltä olette tällaisesta setistä:

Yamaha RX-V643 B
Eteen 2kpl Cervwin-Vegan 3-tie, 6x9 kaiuttimia (hankittu)
Taakse OR/Chorus 622 2kpl ja 1 keskikaiuttimeksi.

En hirveästi hifilaitteista tiedä, mutten hirveästi rahaakaan niihin haluaisi laittaa, mutta hyvä ääni pitäisi jostain saada.

Laitas nyt ensin joku budjetti?
Tuo lihavoitu saattaa olla hieman paradoksaalista...

Tämä nyt vaikutti hyvältä ketjulta jatkaa.

Olen nyt hommannut Onkyontx-sr506 av-vahvistimen ja mietin millaista kaiutin kokonaisuutta tähän kannattaisi alkaa kasaamaan? Olen aika pihalla näistä mikä on hyvä ja mikä ei. Budjetti siinä 1000e kieppeillä ja miten kalliita kaiuttimia tuollaiseen vahvistimeen ylipäätänsä kannattaa hankkia? En ole hifistä ja mitä halvemmalla pääsen sen parempi, mutta osaan kuitenkin sen verran erottaa ettei mitään eltax/simex tuotteita kannata ehdotella.

Tämä nyt vaikutti hyvältä ketjulta jatkaa.

Olen nyt hommannut Onkyontx-sr506 av-vahvistimen ja mietin millaista kaiutin kokonaisuutta tähän kannattaisi alkaa kasaamaan? Olen aika pihalla näistä mikä on hyvä ja mikä ei. Budjetti siinä 1000e kieppeillä ja miten kalliita kaiuttimia tuollaiseen vahvistimeen ylipäätänsä kannattaa hankkia? En ole hifistä ja mitä halvemmalla pääsen sen parempi, mutta osaan kuitenkin sen verran erottaa ettei mitään eltax/simex tuotteita kannata ehdotella.
Hyvänä lähtökohtana kaiuttimien hankinnalle on suositusten vastaanottamisen sijaan/ohella on käydä kuuntelemassa niitä suoraan ostopaikan päällä, jolloin jotakuinkin tiedät mitä tulet saamaan. Lähtökohtaisesti kajarihankinnoissa ei kannata kitsastella, sillä hyvä kaiutin kestää asianmukaisessa käytössä helposti toistakymmentä vuotta ja pidempäänkin. Mahdollisimman laadukkaat kaapit kannattaa siis hankkia.

Itse ostin ihan ensimmäiset hifikaiuttimet 11 vuotta sitten pitkällisten kuuntelusessioiden jälkeen ja samat Infinity Referencet ovat käytössä edelleenkin. Kun sointiin on yhtä tyytyväinen kuin ostovaiheessa, ei tarvetta ole vaihtaa uusiin ennenkuin lahoavat paikalleen. Huolellinen kaiutinvalinta kannattaa.

Suosittelisin siis että käyt kuuntelemassa eri kodintekniikka/hifiliikkeissä useita eri merkkisiä ja mallisia kaiuttimia oman cd/dvd-levyn kera. Kiirettä ei kannata pitää, vaan kuulostele useamman päivän tai vaikka viikonkin ajan rauhassa minkälaista yleissoundia jokainen antaa. Useimmiten kannattaa hankkia viisi samanlaista kaiutinta mahdollisimman yhtenäisen monikanavaäänen saavuttamiseksi, mutta myös tykimmän stereoparin ympärille kasattu kotiteatteri toimii. Muistaa vain hankkia jotakuinkin samansointiset kappaleet myös keskiääneksi ja tehostepuolelle. 1000 euron budjetilla pääset kummallakin tavalla hyvään alkuun.

Mikäli kaipaat ihan suoria valmistaja/mallisuosituksia kaiutinvalinnoiksi, niin niitä en osaa antaa, sillä kajarimarkkinoita en ole juuri tällä vuosituhannella seuraillut. Muut auttanevat tässä lisää.

Mikäli kaipaat ihan suoria valmistaja/mallisuosituksia kaiutinvalinnoiksi, niin niitä en osaa antaa, sillä kajarimarkkinoita en ole juuri tällä vuosituhannella seuraillut. Muut auttanevat tässä lisää.
Tämä menee budjetin yli, mutta Bowers & Wilkins CM1 kaiuttimella ei mene metsään. Niitä viisi kappaletta ympärille, niin johan lähtee. Hiukan halvempaakin löytyy samalta valmistajalta budjettiin sopivaksi, mutta kuten Corca sanoi: käy vähintään liikkeessä kuuntelemassa tai ota kotiin testattavaksi jos mahdollista.

En ole hifistä ja mitä halvemmalla pääsen sen parempi, mutta osaan kuitenkin sen verran erottaa ettei mitään eltax/simex tuotteita kannata ehdotella.

Enpä osaa muista kaiuttimista paljon sanoa, mutta ite oon ostellu magnattia ja ihan hyvältä kuulostaa. Tolla budjetilla saa kevyesti vaikka 5x Magnat Quantum 503:a elektrowelt24.de:stä (lautsprecher ---> kompakt ---> magnat) ja subbariin jää vielä satasia tuhlattavaksi. Mulla on kaksi tommosta takana ja edessä on 2x 903+716 keskellä ja ainakin omiin korviin kuulostaa hyvälle. Subbariakan ei vielä edes ole.

Nyt olen itsekin innostunut paremmasta äänestä kun pleikkari ja sen kaveriksi sonyn 26" hd töllö on tullu hommattua. Haluan sonyn vahvistimen koska siinähän on se kätevä bravia sync, mutta kaikki muu onkin sitten avointa.
Eli kannattaako pleikkari liittää hdmi:llä vahvistimeen ja siitä telkkuun, vai suoraan telkkuun ja äänet optisella telkasta vahvistimeen? Haluaisin myös joskus käyttää pelkästään tvn kaiuttimia joten jälkimmäinen kuulostaisi toimivalta?
Mutta siinä tapauksessa pitäisi kuitenkin käyttää hdmi:tä telkun ja vahvistimen välissä että braviasync toimii? Ja miten se siis toimii, voinko telkkarin kaukosta laittaa vahvistimen erikseen päälle, vai kytkeytyykö se aina kun laitan telkkuun virrat? Ja tv:n kaukolla voi säätää volumea eli vahvarin säädintä ei tarvi ollenkaan paitsi jos haluaa kuunnella radiota?

Osa kysymyksistä voi tuntua tyhmiltä mutta yrittäkää jaksaa vastata että tännekin tulisi mahdollisesti yksi "hifisti" lisää :D

Ylös Bottom