Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Avowed

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Itselle puolestaan nimenomaisesti vertaaminen Outer Worldsiin on enemmän varoitus kuin kehu, vaikka muuten samaa mieltä tiiviimmästä avoimesta maailmasta olenkin.
Itselleni taas tuo pelimaailma ja sen tapahtumat sekä hahmot vaikuttivat ihan mielenkiintoisilta, mutta oma peli-iloni kuoli täysin varsin pian kun tajusin kuinka suppea ja rajattu kyseisen pelin pelimaailma on. Todella suppeasti avoimuutta, laajuutta ja muutenkin sisältöä, mikä on itselleni totaalinen turnoff erityisesti roolipeleissä.
 
Avowedista laajennettua pelikuvaa ja haastattelua:

Muutama poiminta:

  • Kumppanit olennaisessa roolissa ja ryhmän koostumus vaihtelee
  • Avoimuutta on jossain määrin, eli tutkiminen palkitaan, sivujuonteita ja -tehtäviä löytyy seikkailemalla pääjuonen ulkopuolella
  • Pelaaja voi määrittää itselleen erilaisia loadouteja ja vaihtaa esimerkiksi meleen ja magian välillä nopeasti, mitä näytetään useaan otteeseen eri yhdistelminä
  • Dialogissa tehdyt valinnat vaikuttavat maailmaan ja hahmoihin
  • Näytetty pelikuva on Alpha-versiosta
  • Pelaaja tulee tekemään valintoja "kenen joukoissa seisoo" ja kenelle vannoutuu

Ei siis mitään erityistä uutta tuohon Directiin nähden, mutta vähän kuitenkin ja selvästi Patel joutui vähän jarruttelemaan, ettei liikaa paljasta - ja hyvä niin. Itse ainakin tiedän jo ihan tarpeeksi, nyt vaan odotellaan julkaisua.
 
PC Gamer oli vielä selvemmin tätä kumppaneiden toimintaa kuvannut:

We'll meet multiple companion characters throughout Avowed (Obsidian isn't revealing how many there are yet), and they'll hang out at a "party camp"

Two companions can come with you on adventures at a time

There are "a few cases" where you must include a particular companion in your party because their knowledge or expertise is relevant to the situation, otherwise it's up to you

It sounds like you can issue some basic orders to companions, but you won't "micromanage" your party in combat

There's no "approval system," but conversations may influence our companions' decisions and stories


 
Vähän turhan paljon tapahtuu nyt näitä lipsahduksia. :)

Ehkä panttaavat vielä päivää, jos se ei ole ihan kiveen hakattu. Toisin sanoen jos peli ei ole ihan niin valmis, että voivat 100% varmuudella sanoa, että saadaan peli ulos 12.11.

Joo tämähän siinä varmaan on syynä mutta silti tuntuu hassulta että edes mainitaan asiasta sitten blogissa. No eiköhän tuo tässä lähikuukausina varmistu.
 
Uusi deep dive paljastaa, että peli pelattavissa myös kolmannesta persoonasta. Pienoinen yllätys, mutta ehdottomasti positiivinen sellainen.

Edit. Näköjään Avowedin Twitter -tilikin on tämän juuri noteerannut. Jengi aika täpinöissä tästä.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom