Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Avowed

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Jotenkin muovinen ja lapsellinen tuo graafinen ilme tässäkin kuten isossa osassa pelejä jotka on tehty UE:lla.
 
Jätän yleensä trailerit mahdollisimman vähälle, niin osaisiko joku kuvailla ihan tekstinä minkälainen peli tämä on? Katselin sieltä täältä traileria ja sain nyt kuvan että ehkä Skyrim olisi lähin verrokki? Menikö pahasti ohi?
 
Jätän yleensä trailerit mahdollisimman vähälle, niin osaisiko joku kuvailla ihan tekstinä minkälainen peli tämä on? Katselin sieltä täältä traileria ja sain nyt kuvan että ehkä Skyrim olisi lähin verrokki? Menikö pahasti ohi?
Kysyin tätä tekoälyltä. :)

Se sanoi näin:
Avowed is an upcoming first-person fantasy RPG from Obsidian Entertainment, set in the fictional world of Eora that was first introduced to players in the Pillars of Eternity franchise. The game is set in the Living Lands, a remote island where the Aedyr Empire is at war with the Aedyr League. The player takes on the role of an envoy from the Aedyr Empire, who has arrived to investigate a mysterious plague. The game is expected to release in 2024.

Kuvakulma on ensimmäinen persoona ja tehtävissä on valintoja ja erilaisia ratkaisuja. Ympäristö, rodut, aikakausi, magia ja aseet näyttää samantyyliseltä High Fantasyltä kuin Skyrim. Ehkä jopa vähän enemmän mielikuvituksellisemmalta ja värikkäämmältä kuin Skyrimin "keskiaika".
 
Visuaalisesti peli näyttää aivan fantastiselta. Taistelusysteemiä avattiin nyt myös vähän enemmän ja se vaikuttaa.. paremmalta? En vielä ole täysin vakuuttunut, mietityttää hieman tuo, että yhdellä hahmolla voi vaihdella taikasauvan, jousipyssyn ja 2 käden kirveen välillä.

Asia mikä sen sijaan ei vakuuttanut ollenkaan oli ääninäyttely ja ylipäätään hahmojen dialogi siinä esitellyssä sivutehtävässä. Tuli todella huonolla tavalla mieleen Starfield ja toivon, että tämä oli vain huonosti valittu näyte.
 
Yksi asia pistänyt silmään, kun tätä peliä on esitelty pari viime kertaa. Avowed näyttää aivan kuin todella upealta VR-peliltä. Jotenkin tuo miten viholliset odottelee usein tietyllä etäisyydellä ja vähän staattinen taistelu tuo mieleen todella monet eri VR-pelit. Esim. Skyrimissa ei tule kuitenkaan tätä ilmiötä esiin, vaikka taistelu osittain on aika samanlainen.

Toisaalta Obsidian on kyllä tehnyt hyviä pelejä ja tuokin systeemi voi olla ihan hyvä. Peli näyttää upealta ja toivottavasti ihmiset tykkäävät pelata siitä. Monesti se Obsidianin taika tulee esiin itse pelaamisen aikana ja pelit eivät välttämättä häikäise vielä esittelyn aikana.

Itselläni ei niin kiinnostusta ole pelata Avowedia, mutta kiva seurata miten projekti etenee. Hyviä roolipelejä ei voi ikinä olla liikaa.
 
Pilars of Eternity ensimmäisessä persoonassa on se lähin verrokki, koska sitähän tämä tosiaan on, mutta koska itse en vieläkään ole löytänyt aikaa pelata Pilarseja, niin henkilökohtaisesti tämä ei kerro vielä mitään :D
Eiköhän tämä sitten kuitenkin enemmän vertaudu Skyrimiin. Pillars of Eternityhän on CRPG-peli, jossa ohjataan useamman hahmon tiimiä. Ei tuo Avowed oikein sellaiselta vaikuta, vaan muistuttaa varsin paljon nimenomaan Skyrimiä, mutta vain jonkin verran värikkäämmässä maailmassa, kuten täällä taisi jo joku todetakin.
 
Pilars of Eternity ensimmäisessä persoonassa on se lähin verrokki, koska sitähän tämä tosiaan on, mutta koska itse en vieläkään ole löytänyt aikaa pelata Pilarseja, niin henkilökohtaisesti tämä ei kerro vielä mitään :D
Ja skaalan suhteen kannattaa miettiä ennemmin Outer Worldsiä kuin Skyrimiä.

Omalla odotuslistalla peli on ihan kärkisijoilla. Obsidian ei juurikaan huteja ammu.

E: Linkki vanhaan juttuun, jossa avataan vähän pelin rakennetta.

 
Ja skaalan suhteen kannattaa miettiä ennemmin Outer Worldsiä kuin Skyrimiä.
Ai perhana! Jos Outer Worlds oli siis "mini-Skyrim avaruudessa" niin tämä olisikin siis "Outer Worlds fantasiamaailmassa" :D

Ja sehän siis minulle sopii, sillä mieluummin pelaan Outer Worldsia kuin isompia open worldeja. Loistavaa!
 
Pillars of Eternityhän on CRPG-peli, jossa ohjataan useamman hahmon tiimiä.

Avowed on Pillars of Eternity universumiin perustuva ensimmäisestä persoonasta kuvattu roolipeli, jossa liikutaan kumppaneiden kanssa.

Feargus Urquhartin sanoin:

For Avowed, the focus is going to be specifically on your companions, and how their story relates to the driving narrative of the game. "We could go off and create an 8km x 8km open world and then deal with all the consequences of that—because that makes it a different style game. But we want to tell more confined stories that the player can experience with their companions, and then move from part of the world to part of the world. And, like I said, in the end, that's us."

Lähde: https://www.pcgamer.com/avowed-open-world-skyrim-rpg-size/

Ei tuo Avowed oikein sellaiselta vaikuta, vaan muistuttaa varsin paljon nimenomaan Skyrimiä, mutta vain jonkin verran värikkäämmässä maailmassa, kuten täällä taisi jo joku todetakin.

Eli Skyrimiä muistuttaa nimenomaan se kuvakulma, muuten skaala on pienempi ja selkeästi enemmän tarinavetoinen ja tosiaan, yksin pelissä ei kuljeta, vaan porukalla.

Ja skaalan suhteen kannattaa miettiä ennemmin Outer Worldsiä kuin Skyrimiä.

Näin juuri.
 
Avowed on Pillars of Eternity universumiin perustuva ensimmäisestä persoonasta kuvattu roolipeli, jossa liikutaan kumppaneiden kanssa.

Feargus Urquhartin sanoin:

For Avowed, the focus is going to be specifically on your companions, and how their story relates to the driving narrative of the game. "We could go off and create an 8km x 8km open world and then deal with all the consequences of that—because that makes it a different style game. But we want to tell more confined stories that the player can experience with their companions, and then move from part of the world to part of the world. And, like I said, in the end, that's us."

Lähde: https://www.pcgamer.com/avowed-open-world-skyrim-rpg-size/



Eli Skyrimiä muistuttaa nimenomaan se kuvakulma, muuten skaala on pienempi ja selkeästi enemmän tarinavetoinen ja tosiaan, yksin pelissä ei kuljeta, vaan porukalla.



Näin juuri.
Skaala varmaankin on pienempi tosiaankin. Mikä on itselleni aika isokin pettymys tähän peliin liittyen, kun itse odotan roolipeleissä nimenomaan massiivisia ja rönsyileviä pelimaailmoja, joissa minä teen ennemminkin itse seikkailuni, kuin kulkisin jotenkin orjallisesti pelin kehittäjän tarkalla tarinapolulla. Tiedän tuonkin, että kehittäjätiimi on sanonut tuollaista, että pelissä olisi samankaltaisuuksia Pillars of Eternityn kanssa, ja varmaan niin onkin loren tai jonkin muunkin asian osalta. Mutta pelin pelaamisen kannalta peli muistuttaa ihan selkeästi nimenomaan Skyrimiä. Kahden käden aseiden tai loitsujen käyttö, 1st person kuvakulma ja noin ylipäätään ulkoasu ja fysiikatkin vaikuttaisivat menevän varsin saman tyyppisesti nimenomaan Skyrimin kanssa. Juu, Avowedissa voidaan liikkua porukassa, mutta ei niitä muita hahmoja kuitenkaan ohjata, eikä pelaaminen ole muutenkaan CRPG-pelaamista. On Skyrimissäkin kumppaneita, mutta ne kulkevat lähinnä mukana, eikä niillä muuta funktiota oikein ole kuin, että ovat taistelu- ja kantoapuna.
 
Tiedän tuonkin, että kehittäjätiimi on sanonut tuollaista, että pelissä olisi samankaltaisuuksia Pillars of Eternityn kanssa, ja varmaan niin onkin loren tai jonkin muunkin asian osalta.

Avowed on siis ihan Pillars of Eternityn universumissa tapahtuva peli ja siinä ollaan Eorassa, aivan kuten PoE:ssa.

Ja siis jokaiselle on varmaan päivänselvää, ettei tämä ole isometrinen roolipeli, kuten Pillars of Eternityt, joten en kuvitellut tuosta "Pillars of Eternity ensimmäisessä persoonassa" heitosta sen ihmeellisempää keskustelua irtoavan.

Voi tätä myös "Pillars of Eternity Skyrimiksi" kuvailla myös, jos kokee, että nimenomaan se kuvakulma on se tärkein yhteinen tekijä, eikä esimerkiksi tosiaan se porukan kanssa touhuaminen, lore, maailma tai esimerkiksi kokoluokka :)
 
Skyrimissä ei ole tuliaseita. Minusta se tuo aika paljon temaattista eroa, että ollaan arkaaisen fantasiamaailman ja uuden ajan välimaastossa.

Tämäkin toki ja siis vielä ei ihan hirveästi tiedetä esimerkiksi siitä miten hahmot kehittyy, mutta ilmeisesti ainakin aseita pystyy kehittämään erikseen.
 
Avowed on siis ihan Pillars of Eternityn universumissa tapahtuva peli ja siinä ollaan Eorassa, aivan kuten PoE:ssa.

Ja siis jokaiselle on varmaan päivänselvää, ettei tämä ole isometrinen roolipeli, kuten Pillars of Eternityt, joten en kuvitellut tuosta "Pillars of Eternity ensimmäisessä persoonassa" heitosta sen ihmeellisempää keskustelua irtoavan.

Voi tätä myös "Pillars of Eternity Skyrimiksi" kuvailla myös, jos kokee, että nimenomaan se kuvakulma on se tärkein yhteinen tekijä, eikä esimerkiksi tosiaan se porukan kanssa touhuaminen, lore, maailma tai esimerkiksi kokoluokka :)
Kyllä ainakin itselleni pelimekaniikat ovat niin samankaltaiset, että siitä nimenomaan se tulee, että on kovin samankaltaiset pelit kyseessä Avowedin ja Skyrimin osalta. Jokaisessa pelissä on joka tapauksessa oma tarinansa, joten sillä ei ainakaan itselleni ole juurikaan merkitystä tapahtuvatko tapahtumat samassa vai eri pelimaailmassa.
Skyrimissä ei ole tuliaseita. Minusta se tuo aika paljon temaattista eroa, että ollaan arkaaisen fantasiamaailman ja uuden ajan välimaastossa.
No enpä tiedä. Ei tuo Pillars of Eternityn maailma ainakaan itselleni kovin eri henkisenä ja tyyppisenä näyttäytynyt mitä Skyrimin maailma. Saman tapaiset otukset, lohikäärmeet ja juonenkoukerot niistä sitten kuitenkin löytyi. Ja ne tuliaseetkin olivat kyllä erittäin pienessä roolissa ainakin useimpien hahmojen osalta.
 
Viimeksi muokattu:
The Outer Worlds tapainen maailma käy oikein hyvin kunhan latausajoista päästään pois siirryttäessä vaikka kaupunkiin yms.
 
Ylös Bottom