Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Avowed

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeveriS
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
  • Tunnisteet Tunnisteet
    pc xsx
Joo se tais olla vaa jonkun keksimä clickbait, ainut mikä löyty oli joltai pienelt youtube-kanavalt. Yhdistin ton nopeesti vaa siihe ku Grounded ja ämuutama muu tuli pleikalle.
Tämä (ja monet muut Microsoftin pelit) saattaa hyvinkin tulla pleikkarille periaatteessa milloin vaan.

Tosin jos mennään sillä samalla ajatuksella kuin nämä nyt pleikkarin puolella julkaistut niin pelin pitää:
A) olla moninpelipainotteinen
B) olla vähän vanhempi julkaisu, jonka mahdollinen kasvupotentiaali on Xbox ja PC:llä jo käytetty
C) olla pienempi peli, jonka yksinoikeuden "arvo" on ylipäätään pienempi
D) olla vakiintunut monialustasarja, kts. Call of Duty, Doom, Minecraft.
 
Ikävä uutinen, mutta lykätty julkaisu on aina parempi kuin huono julkaisu.
Tässähän ei itseasiassa taida edes olla kyse siitä, etteikö peli olisi hyvässä hapessa, vaan että Microsoft on vihdoinkin päässyt siihen tilanteeseen että pelejä on tulossa niin paljon ulos, että julkaisuja kannattaa jaksottaa pidemmälle aikavälille.

Jos siis muut julkaisuajat pitävät paikkansa, niin tähän loppuvuoteen mahtuu vielä ainakin Starfield: Shattered Space, Diablo: Vessel of Hatred, Flight Simulator 2024, Towerborne, Ara History Untold, Age of Mythology, Indiana Jones ja tietysti Call of Duty Black Ops 6.

Avowed saa varmasti paremmin palstatilaa, kun ei ole tämän peliruuhkan keskellä.
 
Tässähän ei itseasiassa taida edes olla kyse siitä, etteikö peli olisi hyvässä hapessa, vaan että Microsoft on vihdoinkin päässyt siihen tilanteeseen että pelejä on tulossa niin paljon ulos, että julkaisuja kannattaa jaksottaa pidemmälle aikavälille.
Niin sitähän ei varmaksi tiedetä mikä lykkäyksen todellinen syy on. Sanavalinta huono viittasikin juuri siihen, että julkaisu voi olla laadullisesti tai ajallisesti huono.
Avowed saa varmasti paremmin palstatilaa, kun ei ole tämän peliruuhkan keskellä.
Varmasti kyllä järkevä päätös siirtää peliä myöhemmäksi, sillä tuntuu nyt jo, että se on hieman jäänyt pimentoon. Pelin markkinointi ei ole ollut ihan onnistunutta ja en kyllä haluaisi nähdä tämän epäonnistuvan, sillä se on nähty mitä Microsoft tekee studioille, jotka ei täytä heidän odotuksiaan.
 
Minusta ei ole järkevää lykätä pelejä, jos ne ovat julkaisukunnossa. MS:llä ei ole siihen varaa tällä nykyisellä track recordilla. Vaikka muille studioille on käynyt huonosti pelin julkaisun jälkeen, Obsidian on kuitenkin se ehkä vahvin MS:n työjuhta, jota ei vain voi lakkauttaa.
 
Minusta ei ole järkevää ilmoittaa julkaisupäivää/kvartaalia ennen kuin on päivänselvää, että silloin myös julkaisu tehdään, joten mielellään näkisi enemmänkin "nintendomaista" lähellä julkaisua julkistamista, niin nämä päivämäärät pitäisi varmaan paremmin.

Sinänsä harmi, että juuri Avowed sai siirtyä, kun on MS:n tämän vuoden peleistä se itseäni kiinnostavin, mutta nousee nyt sitten ensi vuoden odotetuimpien pelien listalle. Ja toivottavasti nyt sitten laadukasta markkinointia nähdään myös, kun aikaa pitäisi jäädä tähän osa-alueeseen nyt enemmän.
 
Minusta ei ole järkevää ilmoittaa julkaisupäivää/kvartaalia ennen kuin on päivänselvää, että silloin myös julkaisu tehdään, joten mielellään näkisi enemmänkin "nintendomaista" lähellä julkaisua julkistamista, niin nämä päivämäärät pitäisi varmaan paremmin.

Sinänsä harmi, että juuri Avowed sai siirtyä, kun on MS:n tämän vuoden peleistä se itseäni kiinnostavin, mutta nousee nyt sitten ensi vuoden odotetuimpien pelien listalle. Ja toivottavasti nyt sitten laadukasta markkinointia nähdään myös, kun aikaa pitäisi jäädä tähän osa-alueeseen nyt enemmän.
Juu noi on aina vähän semmosta tasapainottelua. Ehkä joskus joku toinen taho tarttee tietää et millo julkaisu on tms. Sitte tulee näit tilanteita et ei vaa ehdi, tommosta devaamista on vaikea ennustaa et mitenkä kaua siin lopult menee.

Itekki oon ohjelmistokehittäjä, saa aika varovainen olla ku projekti tietty halutaan asiakkaalle myydä, eikä budjetti saa paisua ja pitää olla joku huru-ukko kristallipallon kanssa välillä ku kysytää et mite kauan menee semmose ja tommosen ominaisuuden kehittämises.
 
Gamescomissa on ollut Avowed pelattavana ja ainakin IGN oli pitänyt kokemuksesta:

I’m happy to report that Avowed is feeling great, looking great, and offering a compelling story based on the early slice I played at an event.

**

My doubts about it have faded away, and I’m left excited for its release in February. This small slice Obsidian gave us the opportunity to play was a treat, and while it’s a tiny glimpse, our 50-minute demo session flew by in the blink of an eye. And that’s always a good sign.


 
Gamescomissa on ollut Avowed pelattavana ja ainakin IGN oli pitänyt kokemuksesta:

I’m happy to report that Avowed is feeling great, looking great, and offering a compelling story based on the early slice I played at an event.

**

My doubts about it have faded away, and I’m left excited for its release in February. This small slice Obsidian gave us the opportunity to play was a treat, and while it’s a tiny glimpse, our 50-minute demo session flew by in the blink of an eye. And that’s always a good sign.



Itselle tämä on näyttänyt hyvältä jo alusta alkaen, mutta hyvä kuulla että sieltä on tulossa erinomainen tekele. Hiovat nyt vaan viimosenpäälle kuntoon ja helmikuussa mennään.
 
Nonniih elikkäs Obsidian voi pitää tunkkinsa. On tässä paljon muutakin pelattavaa.


“We are targeting 30 frames per second, bare minimum," Hansen said. "That’s the expectation.

It’s a first-person, single-player game, you don’t necessarily need that 60 frames. And that allows us to get a lot juicier with VFX and lighting and all this other stuff.

“It’s a trade-off we opted to make relatively early, and we’re really happy with that. The game’s running pretty smooth for how visually dense it is, and that was always our goal.”


 
Nonniih elikkäs Obsidian voi pitää tunkkinsa. On tässä paljon muutakin pelattavaa.
On se kumma kun ei "maailman tehokkain konsoli" pysty edes 60fpsään, mahtavia nää UE5-pelit.:rolleyes: Miten niin ensimmäisen persoonan yksinpeli ei tarvitse 60fpsää? Kohta varmaan sanotaan että räiskintä- ja autopeleissä riittää 30fps ihan hyvin. Menny maku tähän hommaan, ei hyvää päivää.
 
Olihan se Series X ihan tykki konsoli silloin 2020 kun se julkaistiin.
Niin paperilla. Aika paljon se sai kritiikkiä siitä aluksi, kun pelit pyöri hieman paremmin kilpailijalla ja täysin sulavat kokemukset vähissä. Sitten, kun Microsoft selvitti nämä haasteet niin Series S on ainakin tiettyihin projekteihin luonut omat haasteensa.

Kyllähän pelissä nyt täytyisi olla performance tila ja eiköhän sellainen vielä joskus tule Avowediin, joko julkaisussa tai sen jälkeen. Pelaajat tarvitsevat tänä päivänä vaihtoehtoja, eikä sen toteuttaminen pitäisi olla mahdotonta. 30 fps Quality mode voi sitten olla vaikka vakiona päällä, jos se on kehittäjien visio pelistä.

Ihan hyvin peli sai kehuja noissa Gamescomin ennakoissa, vaikuttaisi sieltä ihan tulevan sitä mielenkiintoista Obsidian laatua. Ne akaisemmat videot ei oikein itselle kolahtanut, mutta pelitoimittajien hypetys antaa ihan positiivista kuvaa.
 
Kyllähän pelissä nyt täytyisi olla performance tila ja eiköhän sellainen vielä joskus tule Avowediin, joko julkaisussa tai sen jälkeen. Pelaajat tarvitsevat tänä päivänä vaihtoehtoja, eikä sen toteuttaminen pitäisi olla mahdotonta. 30 fps Quality mode voi sitten olla vaikka vakiona päällä, jos se on kehittäjien visio pelistä.
Miksei sitä julkaisuun saada? Sama homma Starfieldin ja Redfallin kanssa että julkaisuun ei performancea saatu.

Muuten avowed vakuuttaa kyllä. Noh, onneks on GP.
 
Miksei sitä julkaisuun saada? Sama homma Starfieldin ja Redfallin kanssa että julkaisuun ei performancea saatu.
Samasta syystä kuin monet muutkin ominaisuudet sekä pelin viimeistely jäävät tekemättä: kiire tekemään massia. Siinä itse pelaajatkin auttaa kun on niin helvetillinen kiire päästä pelaamaan ja vedetään itkupotkuraivareita pahimmillaan jos peli vähän myöhästyy. Sitten voikin vetää samanlaiset raivarit kun "paljastuu" että peli on buginen tai ihan vain paska. Mutta kun oli kiire - sekä pelin teossa että pelaamaan pääsyssä.
 
Samasta syystä kuin monet muutkin ominaisuudet sekä pelin viimeistely jäävät tekemättä: kiire tekemään massia. Siinä itse pelaajatkin auttaa kun on niin helvetillinen kiire päästä pelaamaan ja vedetään itkupotkuraivareita pahimmillaan jos peli vähän myöhästyy. Sitten voikin vetää samanlaiset raivarit kun "paljastuu" että peli on buginen tai ihan vain paska. Mutta kun oli kiire - sekä pelin teossa että pelaamaan pääsyssä.
Tämä on monen julkaisijan, mutta varsinkin viime vuosina Microsoftin, helmasynti että paljastetaan pelit liian aikaisin. Sen jälkeen kun hype on päällänsä niin jengi alkaa odottelemaan koska pääsee pelaamaan. Sitten kun tätä odottelua kestääkin vuosi, kaksi tai neljä, niin ei malteta enää odottaa. Samalla paine kasvaa pelintekijöiden suuntaan saada peli nopeasti valmiiksi.

Toki Microsoftin strategian näissä pelijulkistuksissa on siinä mielessä ymmärtänyt, kun heiltä puuttui niin studiot kuin laaja kattaus pelejä. Sitten kun näitä saatiin, niin täytyi tietysti altavastaajana tehdä selväksi, että pelejä on tulossa.

Nyt vaan kun julkaisuputkessa on sen verran reilusti pelejä, niin voisivat vähän himmailla julkistuksien kanssa ja antaa kehittäjien rauhassa kehittää.
 
Jos tekijät sanovat, että ensimmäisen persoonan yksinpelissä et välttämättä tarvitse 60 kuvakehystä ja että se mahdollistaa mehukkaammat visuaaliset tehosteet sekä valaistuksen, ei kyse ole aikataulun pettämisestä. Kyse on valinnasta, joka on kehittäjien omien sanojensa mukaan tehty varsin aikaisessa vaiheessa. Toinen vaihtoehto toki on se, että kyse on kiireestä ja tekijät valehtelevat.

Eikö tämänkin pelin kohdalla kiirehtimisen sijaan siirretty peliä eteenpäin, että vähän ontuu aikatauluun liittyvä teoria. Oli miten oli, olisihan näihin yleisellä tasolla kiva saada selvyys, että onko jonkin totutun perusasian puuttuminen oikeasti tekijöiden visiota/tasapainottelua vai sitä rahan ahnehtimista.

“It’s a first-person, single-player game, you don’t necessarily need that 60 frames. And that allows us to get a lot juicier with VFX and lighting and all this other stuff.

“It’s a trade-off we opted to make relatively early, and we’re really happy with that. The game’s running pretty smooth for how visually dense it is, and that was always our goal.”
 
Minä uskon ainakin lähtökohtaisesti että näihin on aina syynä raha. Joko se että budjetti määrää asiat tietyllä tapaa tai on kiire tienaamaan massia, joten valitaan se mikä on nopeampaa. Jäähän siinä pois kaiken sovittaminen 60 fps:llä toimimaan ja se, että se kuitenkin voidaan tehdä myöhemmin, kertoo myös siitä että se on mahdollista toteuttaa, jos vain halutaan.

Hankala minun on uskoa että oikeasti oltaisiin enää sitä mieltä että 30 fps on parempi tai edes sopiva vaihtoehto. Ehkä jossain Switchillä on oikeasti pohjaa valita yhä tuo mutta ei nykykonsoleilla.

Ja jos toisaalta valitaankin grafiikan takia 30 fps, niin sekin lopulta päätyy siihen että näyttävä peli myy paremmin. Eli raha se on siellä takana siinäkin kohtaa. Rahan takia siis joko joudutaan rajoittamaan mitä voidaan tehdä, kiirehditään teos valmiiksi liian nopeasti tai tehdään tietynlaisia valintoja, joita sitten selitellään jollain muulla, kuten "ei tämä peli tarvitse 60 fps".

Jos peli ei oikeasti tarvitse 60 fps, niin sille ei sitten tarvitse tehdä sellaista päivitystäkään. Seisoisi sitten sanomistensa takana. Tai jos se päivitys tulee, niin sille pitää olla sanomisia tukevat syyt, eli vaikka se että päivitys on tehokkaammalle raudalle tms. Muuten se on pelkkää selittelyä, jossa oikeat syyt jätetään jonkin liibalaaban alle.

Eikä minulle edes 30 fps tai tasainen ruudunpäivitys ole mikään elinehto - ostinhan esim. Plague Tale 2:n julkaisussa välittämättä sen ongelmista ja nautin täysin matkastani sen kanssa - mutta nämä selitykset on vain niin läpinäkyvää soopaa.
 
Ylös Bottom