Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Baldur's Gate: Dark Alliance

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kibe
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
onko se kaksinpeli jaetulla ruudulla vai verkkoon kytketyillä masiinoilla? Vai mitenkä?
 
Onks tämä nyt siiten samanlaista mättöä kuin diablossa? Mä pidän enemmän diablosta kuin bg:stä pc:llä...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan tomppu
Onks tämä nyt siiten samanlaista mättöä kuin diablossa? Mä pidän enemmän diablosta kuin bg:stä pc:llä...

Kyllä on. Peli on paljon lähempänä Diabloja kuin Baldurin Portteja. Jos kerran Diabloista pidät niin kauppaan vaan. Tosin, kyllä minä olen BG-fanina tästä nauttinut, vaikkei peli pääsekään syvyydessä lähelle alkuperäisiä.

Ei tämä kyllä ansaitse kunniaa kantaa Baldur's Gaten pyhää nimeä. Parempi nimi olisi ollut Action Heroes Of Forgotten Realms tai jotain muuta vastaavaa.
 
onko tossa juonta edes ja jos on niin viedaanko sita valivideoilla eteen pain kun on noita ja kun noita videoita on kattonu tosta pelista niin se on pelkaa mattoa vaan
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan frozen9999
onko tossa juonta edes ja jos on niin viedaanko sita valivideoilla eteen pain kun on noita ja kun noita videoita on kattonu tosta pelista niin se on pelkaa mattoa vaan

Juoni löytyy kyllä, ja ihan kiinnostava sellainen kaiken lisäksi. Tarinaa kuljetetaan eteenpäin keskustelemalla sivuhahmojen kanssa ja ihastelemalla pelin omalla enginellä tehtyjä välipätkiä. Harmillista on vain se, että juonen kulkuun ei itse pääse vaikuttamaan toisin kuin PC:n samaa nimeä kantavissa peleissä. Muutenkaan stoori ei ole niin hyvä, että se jaksaisi olla pelin kantavana voimana. Peliä jaksaa hakata pääasiassa sen takia, että mättö ja hahmonkehitys on niin hubaa.
 
pitais joko tuo bg :Dark Alliance tai Gta 3 ostaa mutta kumpi kun siina pitais mielelleen olla hyva juoni
 
On muuten ihan helvetin hieno ja loistava peli tuo BGDA!!! Kyllä jäi GTA3:t ja WRC:t nurkkaan....
 
Anteeksi, pitää korjata. Helvetin hieno ja loistava on liian halventava käsitys noin hyvälle pelille. Täydellinen peli minun mieleeni!
 
Itse olen aatellut pelin ostaa, mutta voisiko joku kertoa miten tuon bg kaksinpeli systeemi toimii? Onko se linkkikaapelilla jaettu, splitscreenillä vai samalla ruudulla. Kuinka nopeasti pelin pääsee läpi entä kun sen on jo vetänyt läpi jaksaako peli enää innostaa?
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Faustinoh
voisiko joku kertoa miten tuon bg kaksinpeli systeemi toimii? Onko se linkkikaapelilla jaettu, splitscreenillä vai samalla ruudulla.

Samalla ruudulla pelataan. Ei linkkiä tai splitscreeniä.
 
Maalaa spoiler teksti näkyviin ! HUOM: Sisältää juoni paljastuksia jne.

SPOILER ALKAA[ Koskee salaisuuksia pelissä ]
Kyllähän pelin menee läpi pariin kertaan varsinkin kun pääset
pelaamaan Drizzt Do'Urdenilla.

SPOILER LOPPU
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Maalaa spoiler teksti näkyviin ! HUOM: Sisältää juoni paljastuksia jne.


Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Crisis
!SPOILER ! [ Koskee salaisuuksia pelissä ]
Kyllähän pelin menee läpi pariin kertaan varsinkin kun pääset
pelaamaan Drizzt Do'Urdenilla.


Lisää, SPOILER
Vai että oikeen drizzt Do`Urdenilla pääsee pelaan :D
No huomenna se Balduri sujahtaa ulos sieltä pukin kontista PS2:seen! Ja sitten pelataan!
as

SPOILER LOPPU
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Mä pelasin just frendin kaa co-op:ina sen läpi. muuten oli ihan hyvä mutta liian lyhyt SIIS ihan liian lyhyt. No kyllähän siihen meni kaks yötä et sen pääs läpi. Heti ku alko päästä hyvään fiilikseen ni se loppu! =) hehe... kaveri oli ihan samaa mieltä! ja sit se loppuu sillee et pitäis tulla kakkos osa mut kakkos osasta ei varmaan oo mitään tietoa!?
 
Maalaa spoiler teksti näkyviin ! HUOM: Sisältää juoni paljastuksia jne.

KAIPA TÄSSÄKIN VÄHÄN SPOILATAAN

SPOILER ALKAA

Niin kun on läpi pelannut, ja vielä sen Drizztin gauntletinkin päässyt, saa extreme-moden, joka onkin sitten himpunverran vaikeampi. Sama pelihän siinä uudestaan läpi tahkotaan, vastus vain on paljon pahempi. Extremen kun on läpäissyt, niin pääsee Drizztillä pelaileen enemmänkin.
BG:Dark Alliancehan on ihan suora esinäytös seuraavalle osalle, kuten läpipelanneet tietävät. Vanhat hahmot voi mitä ilmeisimmin importata jatko-osassa, joten ei kannata muistikorttia tuhjennellä, mikäli seuraava osa on odotettujen pelien joukossa.

SPOILER LOPPU
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan nemesis_1001
Kyllä itseasiassa peli kiinnostaisi kovastikin, koska samanlaisia ei vielä ole. Onkohan siinä hiiri-tuki?
Itse olen enemmänkin Diablo-sarjan kannattaja mutta myös BG voisi olla hyvä kokemus.


Ostin tänään konsolin ja Baldurs Gaten.

Peli on hyvä ostos jos tykkäät Diablosta, se nimittäin käytännöllisesti katsoen on Diablo.

Selkeä Hack´n Slash peli...

Roolipeliominaisuudet on vähemmällä tässä kuin PC-versiossa...
 
Sain kanssa tänään tän pelin ja olen todella tyytyväinen siihen :D ,mutta näitten keskustelun perusteella luulen että peli jää aika lyhyeksi.
 
Diablon tuntunen, mutta kuitenkin eroa kuin yöllä ja päivällä ;)

Mielestäni liian ylhäältä kuvattu. Olisivat saaneet vähän laskea tai tehdä jonkun zoom-toiminnon. Välillä maassa lojuvia tavaroita ei meinaan hahmottaa.

Ottaa myös esimerkiksi poistumis komennot/oven aukaisut liian kaukaa. Jos lähellä uloskäyntiä/ovea on joku tavara ja luulee sitä nostavansa. Onkin komento esim oven aukaisu. Kyllähän kertoo mikä toiminto on kyseessä, mutta hätäinen kaveri ei kerkeä lukemaan ;)

Myös iskujen saaminen perille vihollisiin hieman hankalaa(Iskee useasti ohi) mielestäni tai sitten olen käsi. Tosin vaikeusastetta löytyy mukavasti, välillä kyllä liikaakin ja kuolema korjaa useasti. Save-paikkoja tosin kiitettävästi matkan varrella.

Todella kaunis pelihän tämä on ja useasti tulee vedessä vain käveltyä. Ihaillen veden täydellistä liikehdintää hahmon siellä kahlatessa.

Mutta ei tämä univelkaa aiheuta kuten Diablo. Kaksin pelatessa varmaan iskee paremmin tämäkin.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Kyllä on raafisesti komeaa katseltavaa. Anti aliasta on käytetty hyvin ja välkkyviä reunoja ei näy. Ja se vesiefekti! Ennennäkemättömän hieno! Peli muistuttaa hiukan Diabloa mutta nuo syvällisemmät keskustelut ovat todella hyvä juttu!
Ja Elfsong Tavernan pitäjä on hyvännäköinen...
 
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan XShava
Myös iskujen saaminen perille vihollisiin hieman hankalaa(Iskee useasti ohi) mielestäni tai sitten olen käsi.

Osuminen taidetaan arpoa hahmon taitojen perusteella, kuin roolipelissä ikään. Olin huomaavinani samaa, eli aina ei tahdo osua vaikka seisoisi aivan vieressä ja suunta olisi oikea. Alun tumpelomörköihin osui lähes aina, mutta loppua kohden miekka sai välillä maistaa vain ilmaa. En ole kyllä ihan varma.
 
pitää kommentoida hiukan lisää:

peli on ehkä hiukan liian suoraviivainen, pitäisi enemän olla ihmisiä joille keskustella. Ja se Recall sysyteemi on muuten hyvä mutta siinä pitäisi olla samanlainen teleportti kuin Diablossa, että pääsisi myös takaisin sinne luolaston alimpaan kerrokseen ostettuaan Healing potioneita.
 
Ylös Bottom