I ja V ei toki olleet mitään sysihuonoja, mutta kyllähän ne huonolle/huonommalle vanhempian Battlefieldejä pelanneille tuntui yleensä ottaen. Yksi asia oli tuo kenttäsuunnittelu ja toinen oli yleensäkin pelihauskuuden häviäminen. Siihen vaikutti ainakin omalta osalta isossa määrin ajoneuvojen surkeus verrattuna vanhempiin. Yksin pelatessa ne oli aika paljon tylsempiä ja huonompia kuin 4:ssa ja kavereille ei ajoneuvoissa ollut enää mitään roolia. Vanhoissa bäfäreissa kaverin kanssa ajoneuvolla pelaaminen oli aivan mielettömän hauskaa. Toinen oli tietysti aseet mitkä olivat kertaluokkaa tai kahta tylsempiä kuin modernissa sodan käynnissä.
Sitten tullaan esim. TTK asiaan. Siitä on varmasti montaa mielipidettä ja sitä jonkin verran vitosen aikaan on vatkottukin ilman, että se olis itseä oikein missään muussa vaiheessa kuin heti pelin alussa miellyttänyt. Itse BF4:stakaan paljon corena pelannut, mutta pidin siitä suunnattomasti HC:na. HC skeneä ei oikeastaan näissä kummassakaan missään vaiheessa syntynyt, kun vitoseen sitä ei vissiin edes koskaan tullut ja ykköseen se tuli siinä vaiheessa kun peli oli jo kuollut eikä toteutus vastannut nelosta, joten liekö siitä olisi tullut mitään, vaikka se olisi ollut mukana aiemmin.
Sitten on tuo missä tuossa aiemmin puhuttiinkin eli pelimuodot ja niiden rönsyily. Liian iso määrä pelimuotoja on huono ratkaisu, koska vaikka siinä toki ajatuksena onkin kumartaa kaikille, niin siinä myös pyllistetään kaikille. Pelaajamäärä ei riitä vain mahdottomaan moniin pelimuotoihin, kun kuitenkin hyvän pelikokemuksen takana olisi myös pieni verkkoviive ja nopea matchmaking. Mieletön määrä erilailla toimivia pelimuotoja on mielestäni myös haaste karttasuunnittelulle, koska ei sama kartta todennäköisesti toimi optimaalisesti aivan erilaisissa pelimuodoissa.
Toivoisinkin, että BF ottaisi nyt oikeasti tuoreen uuden startin missä oltaisi siltä osin palattu juurille, että löydettäisi jälleen se punainen lanka miksi Battlefieldeistä on tykätty. Conquest on oltava ehdottomasti ja jos jotain on pakko, niin sitten 1 rush/operations tyyppinen sektorivaltauspelimuoto. Mutta operationssissa ottaisin paljon takapakkia, koska ei kukaan oikeasti jaksa mitään 30-45 minuutin eriä jossain 2-3 tuntia kestävässä sessiossa missä hangataan samaa karttaa ja suoritetaan monesti samaa syvää suolihuuhtelua toiselle porukalle. Se 30 minuuttia on aivan maksimi yhtä mappia. Mieluummin lähemmäksi 15 minuuttia. Sitä myöten enemmän mieluummin mappeja kuin isompia mappeja, että tulisi vaihtelua. Ne jotka tykkää TDM:stä, dog tagien keräilystä tai Battle Royalesta pelaa varmasti kuitenkin jotain muuta peliä (CoD). Tärkeää olisi tehdä jokin asia hyvin kuin paljon asioita huonosti.