Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 2042 - uusi sukupolvi

Talojen tuhoutuminen oli todella siistiä Bad Companyssa. Se oli sellainen kokonaan uusia näköaloja avaava kokemus.



Tästä myös näkee miksi se tuhoutuminen Bad Company 2 oli niin loistava, rakennukset ei koskaan olleet kauhean isoja tai niitä oli aika harvakseltaan. Sitten kun mennään johonkin BF3 kaupunkiin missä on pilvenpiirtäjiä ja muita valtavia rakennuksia niin niiden tuhoaminen on ihan eri asia. Olisi kyllä huikeata jos sellaiset voisi sortua ihan missä vaan ja koska vaan aiheuttan kauhean ketjureaktion kun talot alkaisi sortua toistensa päälle, itse juokset siellä keskellä ja yrität pysyä hengissä...
 
Tästä myös näkee miksi se tuhoutuminen Bad Company 2 oli niin loistava, rakennukset ei koskaan olleet kauhean isoja tai niitä oli aika harvakseltaan. Sitten kun mennään johonkin BF3 kaupunkiin missä on pilvenpiirtäjiä ja muita valtavia rakennuksia niin niiden tuhoaminen on ihan eri asia. Olisi kyllä huikeata jos sellaiset voisi sortua ihan missä vaan ja koska vaan aiheuttan kauhean ketjureaktion kun talot alkaisi sortua toistensa päälle, itse juokset siellä keskellä ja yrität pysyä hengissä...
Pilvenpiirtäjän romahdus oli näyttävää jälkeä, mutta muuten en oikein välittänyt metropoleista. Kun rakennukset saa tuhottua (lähes) täysin, on jokainen peli taatusti ainutkertainen ja mahdolliset kaavat saa rikottua alkuunsa. Tuolla oli omat hetkensä kun taloa paukutetaan panssarivaunulla ja ammutaan seulaksi konekiväärillä - ja kuitenkin pystyt sieltä raunioista vielä vastaamaan.

Parempi olisi jos muuten mennään ehkä isosti, mutta pienemmässä mittakaavassa mitä rakennuksiin tulee.

51206137_403.jpg
 
Pilvenpiirtäjän romahdus oli näyttävää jälkeä, mutta muuten en oikein välittänyt metropoleista. Kun rakennukset saa tuhottua (lähes) täysin, on jokainen peli taatusti ainutkertainen ja mahdolliset kaavat saa rikottua alkuunsa. Tuolla oli omat hetkensä kun taloa paukutetaan panssarivaunulla ja ammutaan seulaksi konekiväärillä - ja kuitenkin pystyt sieltä raunioista vielä vastaamaan.

Parempi olisi jos muuten mennään ehkä isosti, mutta pienemmässä mittakaavassa mitä rakennuksiin tulee.

51206137_403.jpg

Ei muutako moderneja suomalaisia 90 neliön uusia hengityskonemuovipussi omakotitaloja niin näyttävät ulkoapäin isoilta mutta sisältä pieniltä :D saadaan vähän illuusiota luotua

Edit: vieläkö toteutettasiin realistisesti että jos sisällä olevat pelaajat pamauttaa neliötä/X painamalla liesituulettimen päälle niin ulkona olevat pelaajat eivät voi edes ovia aukaista kun saadaan talo niin tiiviiksi. Siinä vaiheessa aletaan jo sinkoa kaivaan esille.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Tästä myös näkee miksi se tuhoutuminen Bad Company 2 oli niin loistava, rakennukset ei koskaan olleet kauhean isoja tai niitä oli aika harvakseltaan. Sitten kun mennään johonkin BF3 kaupunkiin missä on pilvenpiirtäjiä ja muita valtavia rakennuksia niin niiden tuhoaminen on ihan eri asia. Olisi kyllä huikeata jos sellaiset voisi sortua ihan missä vaan ja koska vaan aiheuttan kauhean ketjureaktion kun talot alkaisi sortua toistensa päälle, itse juokset siellä keskellä ja yrität pysyä hengissä...
Tulisipa Bad Company 2 - remastared versiona
 
Tähän voisinkin toistaa neljän vuoden takaisen viestini, jossa toistin viiden vuoden takaisen viestini:
Vastaus: Battlefield V - Taistelutyyleistä toimivin

Toistan vain 2016-huhuketjun vastaukseni:
Vastaus: Seuraava Battlefield Q4/2016

Samat mietteet täällä. En vain usko että DICE osaisi enää tehdä yhtä hyvää peliä kuin BF:BC2, joka oli konsolipelattavuudeltaan juuri oikeassa balanssissa. Myöhemmät, varsinkin liikkumis- ja ammuntamekaniikoiltaan "realistisemmat" BF-sarjan pelit ovat loppujen lopuksi olleet pelattavuudeltaan paljon yksiulotteisempia. Tietyt ase- ja varusteyhdistelmät jyräävät liikaa, toisin kuin BF:BC2:ssa, jossa kaikki rynnäkkökiväärit olivat käyttökelpoisia, "heikoilla" SMG:llä pelaavat olivat listojen kärjessä ja tarkkuuskiväärit sopivat oikein käytettynä lähitappeluunkin. Aseita oli vähemmän mutta ne olivat paremmassa balanssissa, eivätkä niiden damagelukemat olleet toistensa kopioita (vertailun vuoksi damage chart: BC2 ja BF3). Oikealla tekniikalla aseiden latausaikoja sai lyhyemmäksi ja kranaatit ja C4 lensivät pidemmälle. Kittejä sai vaihdettua lennosta nopeasti, jolloin taistelussa oli enemmän taktisia vaihtoehtoja.

Myös liikkuminen oli hauskempaa, kun hyppäämällä pääsi korkeammalle, makuulle ei päässyt ollenkaan, turhaa kiipeämisanimaatiota ei ollut ja laskuvarjo toimi hienosti. Kenttäsuunnittelu oli konsoleiden pelaajamäärälle ihanteellista. Monessa mielessä se peli muistutti vanhoja Haloja, jotka ovat myös sisällöltään yksinkertaisempia kuin nykypelit, mutta kannustivat pelattavuuden erikoisuuksien opetteluun pelkkien asestatistiikkojen tai tavaragrindauksen sijaan.

Edit: lisätään vielä pelaajaluokkien parempi tasapainotus. On idioottimaista että BF3:ssa ja 4:ssä pelin parhaat aseet (rynnäkkökiväärit) ja tärkeimmät varusteet (elvytys ja parannus) annetaan samalle luokalle (assault). BC2:ssa medic sai huonomman ja kankeamman aseen, ja assault-luokka sai ammuslaatikon. Tämä tosin tuotti pelin ehkä pahimman balanssiongelman: rajattomat kiväärikranaatit.

Alla vielä video, joka mielestäni ottaa esiin hyviä pointteja BC2:sta. Hardcore-näkökulmaa en tosin itse korostaisi yhtä paljoa; BC2 oli rennostikin pelattuna erittäin hyvää viihdettä - vain paremmin tasapainotettua kuin BF3-4 ja vaati pelaajalta muutakin kuin parin napin painamista.

 
Nämä kuvat esiteltiin jo viime kesällä. Antavat kenties viitteitä missä mennään Battlefield 6 kohdalla.

 
Siellä tehdään rinnakkain ehkä jotain muutakin Battlefieldiä? Onko kyseessä itsenäinen Battle Royale vai mitä?

 
Pessimisti ei pety. Itse haluan kuitenkin uskoa uuden konsolisukupolven ja kiristyneen kilpailun verkkopelimarkkinoilla kirittävän Diceä tavoittelemaan jälleen jotain suurta.

Joo ja optimisti pettyy. Verkkopelimarkkinat ovat tainneet olla jo useita vuosia "kiristyneen kilpailun" kynsissä, eikä se ole Battlefieldin tasoa parantanut. Se suuri ja ja tavoiteltava asia taitaa olla taas jonkun Battle Royale-pelimuodon lisääminen. Tai sitten graafista loistoa säteenseurannan muodossa niin, että voi nähdä oman pinkin sotamaalauksen ja jalkaproteesin heijastuvan läheisen rakennuksen ikkunasta. Toki täytyy sanoa, että minäkin toivon, että tulisi hyvä peli. Usko onkin sitten ihan eri asia.
 
Ei se tule toimimaan, kun pelintekijät ovat ylimielisiä ja lähinnä vittuilevat maksaville asiakkaille ja EA taas Tuhoaa kaiken mihin se koskee, änärit nyt toinen esimerkki.

Pelasin juuri erän BF V ja oli 5min jälkeen pakko sammuttaa peli. BF1 ostin aikanaan myös, jota pelasin yhteensä 10min enkä ole pieraissutkaan siihen suuntaan.

Hyvä esimerkki miten voidaan vetää hetkessä vessanpöntöstä alas se mikä on luotu.

Jos jatkavat näillä typerillä animaatioilla, spawneilla, surkeilla asebalansseilla niin tulee floppaamaan suuresti. Oikeastaan toivonkin sitä salaa.
 
Criterion siirtää seuraavan Need for Speedin hetkeksi sivuun ja tulee mukaan Battlefieldin kehitystyöhön.

 
Viimeksi muokattu:
Mikäli tämän fanin toiveet toteuttaisiin, oltaisiin nykyhetkessä tai sitten lähitulevaisuudessa, jossa asejärjestelmät olisivat tuttuja jo tästä päivästä. Vähintäänkin kahden rintaman sotaa maassa ja ilmassa samanaikaisesti. Tiimipelaamisesta palkitsevaa tavalla, joka ohjaa siihen kuin itsestään. Maastoa saisi rikottua Bad Companyn tyyliin rakennuksissa aina perustuksiin asti ja ulkoasu läheltä täältä.

Eiköhän tässä lähiaikoina saada jotain vihiä tulevasta ja kesäkuussa sitten täysi pitkä traileri?

"Our next Battlefield experience will mark a return to all out military warfare," EA CEO Andrew Wilson said at the company's third quarter earnings call last month. "The game takes full advantage of the power of next generation platforms to bring massive immersive battles to life with more players than ever before."

 
Voihan tästä tekeleestä tullaki hyvä. vaikuttaa siltä että kaikki pontentiaali ja panostus pistetty kehitykseen viimisen päälle. Toinen mielenkiintonen asia on että palaakohan premium passi systeemi takaisin, suurin osa pelin sisällöstä piilotettu maksumuurin taakse.
 
Netin päivän huhu kertoo seuraavan osan olevan ihan vain BATTLEFIELD ilman järjestysnumeroa. Sijoittuisi 10 vuoden päähän tästä ajasta.

 
Ei yksinpeliä.
BR helevettiin.
Ylimassiiviset joka hiton pelikerta samalla tavalla tapahtuvat tuhoutumiset pois.

Gief!

Sekin olisi ihan huikeata, jos omalla porukalla voisi pelata tarkoituksellisesti yhteen, että omat kaverit eri joukkueissa näkisi samat käskyt ja toisensa kartalla. En tajua miksei tämmöstäkään ole. Typerää jos on viisi tyyppiä pelaamassa niin täytyy jakaantua käytännössä kahteen squadiin, niin ei tarvi kenenkään olla yksin kreikkalaisten kanssa.
 
"TAISTELUKENTTÄ LAAJENEE
Kehitteillä on kaksi uutta Battlefield-kokemusta – yksi konsoleille ja PC:lle ja yksi mobiililaitteille."


Voin kertoa, että uudesta pelistä tulee rohkea liike. Siinä on kaikkea, mitä Battlefield-sarjassa rakastamme – ja se vie kaiken seuraavalle tasolle. Eeppinen mittakaava. Täysimittaista sodankäyntiä. Hulluja, odottamattomia hetkiä. Pelin luonnetta muuttavaa tuhoa. Valtavia taisteluita, joissa on enemmän pelaajia ja kaaosta kuin koskaan aiemmin. Kaikki herätettynä henkiin seuraavan sukupolven konsoleiden ja PC:iden tehon ansiosta.

Julkistus on odotettavissa "lähiaikoina™"
 
Ylös Bottom