Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 2042 - uusi sukupolvi



Muutama. Epäkohta. Nyt se pää pois sieltä pensaasta. Tuo lista on muuten lähetetty Twitterissä DICE:n työntekijälle ja ainakin viety ”eteenpäin”. Jos sillä mitään merkitystä on.

Tuotapa meinasin että aika raakileena tuli peli ulos. Paljon on lienee päivityksillä lisättävissä, toki osa noista on aivan turhaa shaibaa. Se on kyllä jännä miksi niin paljon on riisuttu ja varsinkin miksi niitä asioita mitkä on ollu oikeesti hyviä. Nuo on noita pelillisiä ja sisällöllisiä seikkoja mitkä ei tässä tuotteessa ja varsinkin kun yksinpeli kampanja on riisuttu pois ei saisi olla viturallaan.

Mutta edelleen se että moni sanoo ettei pysty pelaamaan ni ainakin oma versio toimii ja pystyy ja ihan hauskaa on ollut vaikka ärsyttää että hovercraft kestää kuin tankki tai että assault riflellä ei osu edes omaan jalkaan. Se mitä sisältöä peliin lisätään jää nähtäväksi, bugit ja virheet ja nuo balanssit varmasti kuitenkin hoidetaan sitä mukaa kun niitä tulee eteen, noita päivityksiä ei vaan saa päivässä ulos ja ne pitää ilmeisesti hyväksyttää ea:n kautta joka tuo prosessiin muutaman lisäpäivän.
 
Tuotapa meinasin että aika raakileena tuli peli ulos. Paljon on lienee päivityksillä lisättävissä, toki osa noista on aivan turhaa shaibaa. Se on kyllä jännä miksi niin paljon on riisuttu ja varsinkin miksi niitä asioita mitkä on ollu oikeesti hyviä. Nuo on noita pelillisiä ja sisällöllisiä seikkoja mitkä ei tässä tuotteessa ja varsinkin kun yksinpeli kampanja on riisuttu pois ei saisi olla viturallaan.

Mutta edelleen se että moni sanoo ettei pysty pelaamaan ni ainakin oma versio toimii ja pystyy ja ihan hauskaa on ollut vaikka ärsyttää että hovercraft kestää kuin tankki tai että assault riflellä ei osu edes omaan jalkaan. Se mitä sisältöä peliin lisätään jää nähtäväksi, bugit ja virheet ja nuo balanssit varmasti kuitenkin hoidetaan sitä mukaa kun niitä tulee eteen, noita päivityksiä ei vaan saa päivässä ulos ja ne pitää ilmeisesti hyväksyttää ea:n kautta joka tuo prosessiin muutaman lisäpäivän.
Sitä itsekin olen ihmetellyt, että miksi pitää lähteä keksimään pyörää uudestaan. Siellä on kuitenkin oikein hyviä pelejä taustalla, niin täytyykö se pöytä vetää aivan tyhjäksi kun lähdetään tekemään uutta. Esimerkiksi se, että niitä lähellä olevia medicejä ei näe mitenkään. Miksi ihmeessä se on pitänyt ottaa pois? Tai no, todennäköisempää on, että näitä ei vain yksinkertaisesti oltu ehditty lisäämään siinä kohtaa kun peli piti saada ulos. En tiedä, pakko tässä on olla jotain hämärää taustalla. Se teoria siitä, että pelistä olisi alunperin pitänyt tulla joku Overwatch/Apex Legends tyyppinen battle royale, jossa pelataan eri operaattoreilla kuulostaa kyllä pikku hiljaa uskottavalta.
 
Sitä itsekin olen ihmetellyt, että miksi pitää lähteä keksimään pyörää uudestaan. Siellä on kuitenkin oikein hyviä pelejä taustalla, niin täytyykö se pöytä vetää aivan tyhjäksi kun lähdetään tekemään uutta. Esimerkiksi se, että niitä lähellä olevia medicejä ei näe mitenkään. Miksi ihmeessä se on pitänyt ottaa pois? Tai no, todennäköisempää on, että näitä ei vain yksinkertaisesti oltu ehditty lisäämään siinä kohtaa kun peli piti saada ulos. En tiedä, pakko tässä on olla jotain hämärää taustalla. Se teoria siitä, että pelistä olisi alunperin pitänyt tulla joku Overwatch/Apex Legends tyyppinen battle royale, jossa pelataan eri operaattoreilla kuulostaa kyllä pikku hiljaa uskottavalta.
Niinpä, outoa ettei sitä olemassa olevaa ja toimivaa asiaa saada siirrettyä suoraan, nimenomaan miksi keksiä pyörä uudestaan. Tuntuu vaan aika isolta riskiltä lähteä sille linjalle, kun bäfä on aina ollut se vaihtoehto ja sen vuoksi niin suosittu että se ei ole codin tai vastaavan tyylinen refleksi hippa.

Veikkaan että palaute menee kyllä perille, sen verran tulee joka tuutista rapaa niskaan. Aika vähän näkyvät ottavan kantaakaan mihinkään muuta kuin selkeisiin bugeihin ja toiminnallisiin vikoihin, sekin kertoo että ei auta kuin korvat luimussa ottaa kaikki vastaan ja turha lähteä puolustelemaan. Toivottavasti tekevät niitä lisäyksiä ja muutoksia mitä on mahdollista parantaa päivitysten myötä ja kuuntelevat kuluttajia. Kaikkiahan ei voi koskaan miellyttää, mutta näyttäis se edes että kuunnellaan sitä mitä pelaajat haluaa hyvältä peliltä
 
Kyllä pystyn ison osan pelin saamasta kritiikistä allekirjoittamaan, mutta joku tässä silti vetää puoleensa. Pelaaminen on hauskaa ja "battlefield momentteja" tulee vastaan vähän väliä.

Olisin toki mielummin ottanut vanhan classit noiden operaattorien tilalle mutta en itse pidä niitäkään ihan surkeana. Mappien kokoonkin totuin aika nopeasti. Ajoneuvoja tässä on pakko käyttää enemmän kuin aikaisemmissa peleissä, joissa olen häärinyt jalkaväkenä lähes pelkästään.

Ehkä suurin miinus tulee siitä että ampuminen ja tähtääminen on jotenkin vaikean tuntuista. Bäfää ja codia yms. tulee pelattua satoja tunteita vuodessa ja niissä onnistuu kyllä, mutta tässä tuo tuntuma vaatii opettelua. Ainakin multa.

Eihän tämä mikään BF: BC2 tai BF3 ole mutta tässä kohtaa löytyy vielä uskoa että tarvittavia korjauksia tulee.
 
Se teoria siitä, että pelistä olisi alunperin pitänyt tulla joku Overwatch/Apex Legends tyyppinen battle royale, jossa pelataan eri operaattoreilla kuulostaa kyllä pikku hiljaa uskottavalta.
Toisaalta ymmärrän mistä tää teoria tulee, mutta jotenkin aika vaikea uskoa, että DICE:llä olisi missään vaiheessa päätetty hylätä esim. koko pelisarjan ytimenä toiminut conquest. Muutenkin koko battlefield perustunut aina, ainakin ajatuksen tasolla, sotimiseen tiiminä, jossa mukana jalkaväki sekä ajoneuvot. Se, että kaikki tää hylättäis, ja lähdettäis tekemään pelkkää battle royalea, ei kuulosta kovin vakuuttavalta.
Olisin toki mielummin ottanut vanhan classit noiden operaattorien tilalle mutta en itse pidä niitäkään ihan surkeana.
Onhan toi kieltämättä vähän erikoinen ratkaisu, varmaan rahastusta mietitty myytävien lisäoperaattorien muodossa. Toisaalta noi operaattorit voi ajatella niinkin, että vanhan neljän classin sijaan nyt on kymmenen vapaammin varustettavaa vaihtoehtoa. Eipä ole kyllä suuremmin menoa haitannut.
 
Sorruin poimimaan Gigantista tarjoushinnalla. Pari matsia breaktroughta takana PS5:llä.

Ihan mukavaa mättöä kun ei ota liian vakavasti, ja varmasti paranee tästä ajan kanssa. Silti jotenkin oudolta vielä tuntuu, aiemmat Bäfät istuneet jotenkin käteen heti alussa paremmin. Ylättävän rujon näköinen paikka paikoin, välillä taas todella hieno. Pitää vielä viikonlopun aikana kokeilla Portalia ja konkkaakin.
 
Pikaisesti omat mielipiteet. Bäfähistoria juontaa bf3:sta jolloin aloitin yleensäkin konsolipelaamisen. Peliä tuli hakattua varmaan ainakin tuhat tuntia ellei enemmänkin. Kd varmaan 0.3 mutulla. Eli kun vanhana alkaa leikkimään pädien kanssa, niin menee hetki että alkaa saada juonesta kiinni. No toki bf4 piti hommata ja se varmaan oli se omasta mielestä paras bf. Kd:t varmaan jossain 0.8:ssa. No sitten nämä ns. uudet 1 ja 5 jäivät jo selkeästi vähemmälle, vaikka niitäkin toki tuli pelattua satoja tunteja. Odotus oli todella korkealla tälle uudelle, koska palataan 4 maailmaan. Beta oli todellla suuri pettymys. Mietin jo, että ainakaan launchissa en osta vaan odottelen jotain joulutarjouksia. Foorumeiden lukeminen ei todellakaan antanut mairittelevaa kuvaa ns. "valmiista tuotteesta". No en tiedä miksi, mutta eilen kuitenkin se piti ostaa.
Nyt on pelattuna jokunen tunti ja levleti jossain 9 hujakoilla. Konkkaa pelattu aika paljon ja olin jo luovuttmassa, että ei saakeli nää kentät on vaan liian isoja meikämannejalkaväkimiehelle. No sieltähän löytyi toi breakthrough ja pari peliä sitä ja olen taas aina täpinöissä. Maistuu... Mitään isoja bugeja ei ole kohdalleni osunut. Jokunen "pää vuoren sisässä" näkymä, muttei mitään ihmeellistä. Osumien rekisteröintikin on omasta mielestä parempaa kuin oli beettan aikana, toki kokemukset molemmista vielä aika vähäiset.
 
Itekki sorruin ostamaan tämän. Aikaisempi bäfå mitä pelasin kunnolla oli kolmonen. Ja ai että sitä nostalgiaa kun tässä pääsi pelaamaan portalin kautta sitä :) Muutenki toi portal on tosi mahtava mun mielestä.

Ja on uusi sisältö myös ihan hauskaa pelaamista, toki optimointi on ainaki PC:llä mitä on. No päivityksiä on tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäisestä BF pelistä lähtien aina pelannut ko taistelutannerta, mutta Bf 4 jälkeen ostin alelaarista ja taisi tullaPS+ jäsenyydellä yksi. "Boomeri"mies jo 65v ei jotenkin voinut vastustaa ja tuntui pakkohankinnalta varsinkin alennusmyynnistä verkkiksestä, jos nyt vielä kerran kokeilee ja en kaikkeen moittimiseen kuitenkaan lähtisi, mutta on se vaan nautinnollista jotenkin palata vanhoihin karttoihin vuosien takaa ja menneet tulevat mieleen, vaikka peli ei nyt kaikkia miellytäkkään ja onhan tässä parannettavaa, ehkä sitten päivityksilla. Itsellä pyörii PS5:ssa ilman ongelmia. :cool: :D
 
Tänään asensin ton ps4 version pelistä (kun nyt ostin viimeviikol sen kalliimman version missä oli mukana molemmat), niin täytyy sanoa et omaan makuun ihan perhanasti parempi tolla 64 pelaajalla....paljon vähemmän kaaosta....me like it.
 
Onko kukaan PS5 pelaaja onnistuneesti säätänyt tähtäystä paremmaksi? Melkoista teurastusta kun viikon pelanneet veteraanit saa vastaansa julkaisupäivässä meidät mukaan tulleet noobit. Uusilla aseilla ei tosiaan osu mihinkään, mutta itselläni ongelma on kyllä pleikkarilla myös tuo tähtäys: Säädin sitä jo hitaammaksi, mutta etenkin ADS:ssä tähtäys tuntuu silti hankalalta. Saiko joku jollain säädöillä tämän ohjauksen parempaan kuntoon?
 
Aika kasa paskaa tämä viritys tällä hetkellä. Menee BF:Hardline osastoon. Vaikeaa nähdä, että tästä hauskaa pelattavaa saadaan aikaiseksi. Ei mennyt kuin huntti rahaa tähän.
 
Tänään asensin ton ps4 version pelistä (kun nyt ostin viimeviikol sen kalliimman version missä oli mukana molemmat), niin täytyy sanoa et omaan makuun ihan perhanasti parempi tolla 64 pelaajalla....paljon vähemmän kaaosta....me like it.

Kyllä, mietin tätä jo sinä sekuntina kun ensimmäisen kerran kuulin "mahtavista 128 pelaajan taisteluista" että niinku why? 64 pelaajaa Bäffy nelkussa oli ihan sopiva, ei ainakaan liian vähän ollut. Itseiasassa kun aloitin nelosen X360 versiolla, siinä oli kartat vähän skaalattu alaspäin ja pelaajamäärä oli 24. Siinäkin tuli ihan hyvää mähinää. Sanomattakin on myös selvää, että jos pelissä on täyspäinen pelaajamäärä, niin sinne pelaajien saaminen kohtuullisella viiveevvä on tietenkin helpompaa ja sen myötä verkkokoodi toimii paremmin yleisestiottaen. Sen vähän mitä tätä uutta pelasin, niin heti tuli selväksi että tuo 128 on nyt vain liikaa tietyssä mapeissa. Ihan meni häsläämiseksi, ei todellakaan niin hauskaa pelaamista kuin vaikka nelkku.

Kyllä se nyt vaan on niin, että ottaisin ilmeenkään värähtämättä mielummin hieman viilatun ja 4K@60 päivitetyn nelosen tai kolmosen, tai jopa Bad Company 2 peluuseen mielummin kuin tämän. Yksi syy tuo, että pelaajamäärät oli järkevällä tasolla. Ja olihan ne muutenkin ihan ok pelejä. Tuota hahmoluokka juttua myös epäilin etukäteen ja pelaaminen vahvisti, että huononnushan se oli ja en tykkää. Noh ei siinä, tämän viestin jälkeen en varmaankaan enää päätäni tällä aiheella vaivaa. Tuossa on kuitenkin niin paljon parempia ja ennenkaikkea hauskempia pelejä nyt riesaksi saakka peluussa. Muille Bäfään pettyneille suosittelen erittäin paljon katsastamaan Insurgency: Sandstorm. On tietty ihan erilainen eläin se peli, mutta saattaa silti etäisesti osua siihen samaan "Bäfä hermoon" ja tyydyttää niitä pelihaluja.
 
Tänään asensin ton ps4 version pelistä (kun nyt ostin viimeviikol sen kalliimman version missä oli mukana molemmat), niin täytyy sanoa et omaan makuun ihan perhanasti parempi tolla 64 pelaajalla....paljon vähemmän kaaosta....me like it.
On niin isoja nuo kentät että riittääkö siellä ammuttavaa? Vois kuvitella että äkkiä saattaa mennä juoksenteluksi ympäri kenttää
Onko kukaan PS5 pelaaja onnistuneesti säätänyt tähtäystä paremmaksi? Melkoista teurastusta kun viikon pelanneet veteraanit saa vastaansa julkaisupäivässä meidät mukaan tulleet noobit. Uusilla aseilla ei tosiaan osu mihinkään, mutta itselläni ongelma on kyllä pleikkarilla myös tuo tähtäys: Säädin sitä jo hitaammaksi, mutta etenkin ADS:ssä tähtäys tuntuu silti hankalalta. Saiko joku jollain säädöillä tämän ohjauksen parempaan kuntoon?
Ei sille osumiselle taida olla hirveästi tehtävissä ennenkuin tulee korjaava päivitys. Näillä linkin asetuksilla itse pelaan, itseasiassa säädetty nopeammaksi. Toki oma pelityyli on tarvinnu kaikkiin bäfiin nopeamman tähtäyksen että ehtii mukaan nopeisiin tilanteisiin. Ainut mitä en muuttanut tuon ohjeen mukaan on tuo vehicle aiming relative control. Omaan käteen istuu tuo vakio ohjaus paremmin kuin se että pyrkii aina menemään sinne minne keula osoittaa. Aivot tottelee paremmin että menee sinne minne kuva näkyy


Tuossa linkki asetuksiin
 
Viimeksi muokattu:
Ylös Bottom