Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [PS3 Hype ja osto/hankinta/tilausmouhotus]

Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

...Tosin mitä nyt tämänkin ketjun veijareita tunnen niin siinä kohtaa kun 12 KFN-jantteria on samalla puolella pelailee, ei voice chatista tulisi kyllä tavuakaan peliä ja suoritusta tukevaa tarinaa vaan aivan jotain muuta älämölöä...

MAG tulee heti mieleen. Päälle 70 tyyppiä samassa voice chatissa, woohoo!

Toivotaan että tähän tulis sellanen systeemi, että vois valita kenelle haluaa kohdistaa oman puheensa (eli vain squadille tai sitten koko omalle tiimille). Ja defaulttina se olis koko ajan squadille, eli jos haluais puhua koko tiimille, pitäis painaa jotain tiettyä nappia tms.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Ei BF2:ssa ollut mikki kaikille auki, ainoastaan omalle squadille. Lisäksi squadleader pystyi puhumaan commanderille

Pahoittelen omaa hölmöyttäni: tarkoitin BF2:lla nyt tätä BF2:n konsoliversiota = BF:MC:tä, jossa tuo koko tiimin chatti kyllä toimi moitteettomasti ja mahdollisti ainakin noissa klaanipeleissä todella mukavan ja taktisen pelikokemuksen. Toisin kuin näissä BadCompanyissä joissa porukka sitten sortui ulkoisten mikkien käyttöön kun pelin oma mikkisysteemi oli täyttä shaissea.

BF:MC:stä tuttu ingame clanladder oli(si) myös mukava lisä konsolille. Nimimerkillä, pitkitti ModernCombatin peli-ikää todella paljon (vielä viime talvena, ennen sevujen sulkemista, siellä vielä oli pelejä pystyssä :p)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Toivotaan että tähän tulisi sellanen systeemi, että vois valita kenelle haluaa kohdistaa oman puheensa (eli vain squadille tai sitten koko omalle tiimille). Ja defaulttina se olis koko ajan squadille, eli jos haluais puhua koko tiimille, pitäis painaa jotain tiettyä nappia tms.

Toi vois olla ihan toimiva systeemi. Mun mielestä BF2:ssa ja MAG:ssa oleva systeemi on kaikista toimivin. Eli squadleadereillä on napin alla vielä toinen voice chat squadin oman rinnalla.

Pahoittelen omaa hölmöyttäni: tarkoitin BF2:lla nyt tätä BF2:n konsoliversiota = BF:MC:tä, jossa tuo koko tiimin chatti kyllä toimi moitteettomasti ja mahdollisti ainakin noissa klaanipeleissä todella mukavan ja taktisen pelikokemuksen.

Ei tässä mitään pahoitella tartte :D

Itellä on jäänyt ainoana Bäfänä tuo MC pelaamatta mikä harmittaa näin jälkikätteen, varsinkin kun porukat muistelee ja kehuu sitä tuon tuosta. En silloin vielä uskonut että pädillä voi pelata FPS-pelejä laisinkaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Siis mitä? Saa olla aikamoinen nyyppä. Itse saan snipuna oikeastaan aina enemmän tappoja kuin jos pelaan vaikka agressiivisesti hyökkäävänä Mediccinä / Engineerinä tms. Eikä sniputus ole todellakaan vaikeaa. Itse et oo tainnut edes koittaa tai sitten se ei sulta sujunut ekalla kerralla, joten tuomitsit koko classin.

Lol. Nämä pleikkajampat kyllä jaksaa aina yllättää ja aiheuttaa kyllä spontaania repeilyä. Yritetään haukkua toista, vaikka itse taitaa olla täysi sukka koko pelissä. Teepä pieni statsivertailu kumpi teistä on "nyyppä". Ja sano vielä, että pelaat HC:ta vai oletko oikeasti sitä mieltä, että liikkuvan kohteen ampuminen pääosumalla 200+ metriin helppoa normimoodissa?

Mun mielestä ei ole ja en ymmärrä miksi sitä entisestäänkin vaikeutetaan. Vai tulevatkohan nuo muutokset vain PC-versioon?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Joko sniput katoaa kokonaan pelistä tai sitten niistä 12x-puskajusseista tulee entistä hyödyttömämpiä. Vähän ihmetyttää, että miten konsolilla toimii nuo muutokset, ei tule olemaan röllin elämä helppoa:

1. Kill-cam pysyy
2. 3-d spotting pysyy
3. tuo linssiheijastus joka on vain vain reconeilla :eek:
4. pulttilukolla ei voi tappaa vartalo-osumalla enää miltään etäisyydeltä
5. ei motion sensoreita
6. huojunta tähdättäessä, hengityksen pidätys
7. quickscopet ei enää onnistu

En tule varmaan hirveästi BF3:ssa sniputtelemaan, mitähän noilla pulttilukoilla kannattaa sitten tehdä?

Jos noi uudistukset tosiaan pitää paikkaansa niin pulttilukot tulee tosiaankin olemaan suht turhia kapistuksia, varsinkin alphaa pelanneena sarjatuliaseissa ei ollut rekyyliä ollenkaan joka mahdollisti smg:lla nappipohjassa tiputtelun tehokkaasti todella pitkältä matkaa.

Ei siinä mitään jos muidenkin aseiden käyttämistä tehtäisiin vaikeemmaksi, mutta jos alphasta tuttu meininki jatkuu niin rynkyissä ja konepistooleissa on hajonta ja rekyyli tasan-nolla.

Quickscope nyt olisi hyvä ainakin saada mahdolliseksi ja satunnaiset one shot killit myös.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

4. pulttilukolla ei voi tappaa vartalo-osumalla enää miltään etäisyydeltä
Tämä myös HC-muodossa?

Eipä sillä itse en osaa edes sniputtaa ja vaikka HC-muotoa olen BC2 enimmäkseen pelannut, niin siinä normicoressa mielestäni saa olla aika helvetin hyvä recon luokan käyttäjä että pelaajasta on mitään hyötyä omalle tiimilleen. Sama kyllä koskee HC-muotoakin, vaikka siinä saisikin muutaman tapon helpommin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Tämä myös HC-muodossa?

Tästä ei ole kyllä mitään tietoa. Pitää varmaan odottaa siihen "betaan" asti, sittenhän nämä asiat varmaan selviää. Mutta jos nuo nerffaukset tulee konsoleillekin, niin ei kyllä hyvältä näytä. Mitähän "leluja" recon-luokka mahtaakaan saada?

Jotenkin myös tuo support+LMG+bipod+ammo box ei kuulosta hyvältä :D Itseasiassa se kuulostaa BFBC2:sen kiinteiltä KK-pesäkkeiltä liikuteltavina versioina joilla on mahdollisuus mennä myös makuulle. No, eiköhän tästä saada hinkattua kuitenkin hyvä peli.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Co-op pelivideosta voi huomata, että ilman tukea kevyt-kk:n tähtäin oli sellainen nyk. haulikon ympyrä. Eli oletettavasti kevyt-kk:n hajontaa ilman tukea on lisätty huomattavasti. Tämä yhdistettynä suppressive fire -mekaniikkaan tuo tulitukiluokkaan toivottavasti aivan uutta munaa ja ripauksen realismia.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Jos noi uudistukset tosiaan pitää paikkaansa niin pulttilukot tulee tosiaankin olemaan suht turhia kapistuksia, varsinkin alphaa pelanneena sarjatuliaseissa ei ollut rekyyliä ollenkaan joka mahdollisti smg:lla nappipohjassa tiputtelun tehokkaasti todella pitkältä matkaa.

Ei siinä mitään jos muidenkin aseiden käyttämistä tehtäisiin vaikeemmaksi, mutta jos alphasta tuttu meininki jatkuu niin rynkyissä ja konepistooleissa on hajonta ja rekyyli tasan-nolla.

Oon ihan samaa mieltä, toi rekyyli on ihan naurettavan vähäistä ja varsinkin smg:t menee ihan rynkystä. Seki olis hyvä jos aseen koko vaikuttais liikkumisnopeuteen. LMG:t sais muuttaa kans hankalemmaks ku pystystä ja varsinkin liikkuessa ampuu, ettei ne oo juurikin tyyliin rynkkyjä isolla lippaalla. Toivottavasti noille haulikoille on tehty jotain, sillä ei ne mitään kiväärejä oo vaikka ampuiski täyteisillä. Mun mielestä snipuihin riittää toi heilunta ja se heijastus vois olla ihan jees, kunhan sen toteuttaa jotenki järkevästi.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Tämä yhdistettynä suppressive fire -mekaniikkaan tuo tulitukiluokkaan toivottavasti aivan uutta munaa ja ripauksen realismia.

Mun mielestä tuo supressive fire-efekti on päälleliimatun oloinen yritys saada jokin luokka pelaamaan tiettyä roolia. Kai se vain johtuu siitä että tyypit eivät osanneet (tai halunneet, eihän siitä saanut pisteitä) ampua suojatulta ihan omatoimisesti jotta omat pääsevät etenemään. Monesti on tullut hienoja hetkiä BFBC2:ssa kun päästelee medicillä lippaallisen sinnepäin, vihut joutuvat suojautumaan ja omat sillä aikaa kiertävät niiden taakse ja laittavat pojille moran niskaan. Vähän tuosta vaan tulee sellainen kädestä pitämisen olo...

Oliko noissa snipukivääreissä myös sama efekti vai oliko se vain siinä yhdessä yksinpelivideossa?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Monesti on tullut hienoja hetkiä BFBC2:ssa kun päästelee medicillä lippaallisen sinnepäin, vihut joutuvat suojautumaan ja omat sillä aikaa kiertävät niiden taakse ja laittavat pojille moran niskaan. Vähän tuosta vaan tulee sellainen kädestä pitämisen olo...

Saattaa olla, että tietyissä kohdissa ja tietyillä metodeilla tehokkaan suojatulen anti onnistuu hyvin myös BC2:ssa, mutta yleisesti ottaen tämä mekaniikka ei toimi läheskään niin hyvin kuin sen pitäisi. Pikakivääreiden tuliteho on loppujen lopuksi hyvin rynnäkkökivääreitä vastaavaa poislukien tietysti suuremman lipaskoon, eikä ainakaan normaaleissa peleissä Medic-luokka käyttäydy taistelussa mitenkään merkittävällä tavalla eriävästi verrattuna Assaultiin. Vaikka suojatulen luoma efekti onkin Battlefield 3:ssa keinotekoinen, ohjaa se luokan käyttäytymistä ehdottomasti oikeaan suuntaan.

Nämä tietysti ovat edelleen omia huomioitani peleistä, joissa ei ole niinkään ollut tiimejä tai strategioita. En epäile ollenkaan, etteivätkö asiat olisi merkittävästi toisin esimerkiksi klaanimatsien tasoisissa peleissä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Co-op pelivideosta voi huomata, että ilman tukea kevyt-kk:n tähtäin oli sellainen nyk. haulikon ympyrä.

Tähän Demize99 Twitterissä:
Oh god. Crosshair bug.
Mutta ainahan noissa on ollut alhainen osumatarkkuus hipfirellä.

Lisää:
Glint is based on the scope. Out a high zoom scope on a AR will give glint too.
Yeah, there's a much bigger sensitivity range. (konsoleilla vrt. BC2)
PDWs are all Kit, so Support can use C4 + SMG combo
Eli esim. Recon voi käyttää UMP:tä tai haulikkoa.
PC supports gamepads natively. There will not however be aim assist on PC.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Saattaa olla, että tietyissä kohdissa ja tietyillä metodeilla tehokkaan suojatulen anti onnistuu hyvin myös BC2:ssa, mutta yleisesti ottaen tämä mekaniikka ei toimi läheskään niin hyvin kuin sen pitäisi. Pikakivääreiden tuliteho on loppujen lopuksi hyvin rynnäkkökivääreitä vastaavaa poislukien tietysti suuremman lipaskoon, eikä ainakaan normaaleissa peleissä Medic-luokka käyttäydy taistelussa mitenkään merkittävällä tavalla eriävästi verrattuna Assaultiin. Vaikka suojatulen luoma efekti onkin Battlefield 3:ssa keinotekoinen, ohjaa se luokan käyttäytymistä ehdottomasti oikeaan suuntaan.

Nämä tietysti ovat edelleen omia huomioitani peleistä, joissa ei ole niinkään ollut tiimejä tai strategioita. En epäile ollenkaan, etteivätkö asiat olisi merkittävästi toisin esimerkiksi klaanimatsien tasoisissa peleissä.

Nyt kun tarkemmin miettii, niin tämähän on ihan totta. BFBC2:ssa LMG:t ovat liian tarkkoja, mutta jos ne olisivat epätarkempia niin kukaan ei käyttäisi niitä. Nyt jos BF3:ssa LMG:t ovat tarpeeksi epätarkkoja niin suppressive fire-efekti tekee niistä silti käyttökelpoisia ja luo niille selkeän roolin. Tämäkin varmaan selviää sitten kun peli tulee.

Voin kyllä jo kuvitella eeppisiä hetkiä tutulla porukalla, yksi antaa suojatulta konekiväärillä kun tarkka-ampuja kiertää vähän vasemmalle ja eliminoi vihun tarkka-ampujan. :cool:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Ite kyllä ootan tuota support classia. Ajatus siitä että päästät menemään 100-200(?) panosta vihollisia kohden, pitäen viholliset pelossa suht epätarkalla paukkuraudalla on aika päräyttävä. Tulispa beta heti kuun alkuun niin pääsisi testaamaan omin räpylin tuota.

Pistetäänpä hieman pippelitietoa:
-Commo Rose has been confirmed. DICE is working on a console version of Commo Rose as well.
-3D spotting has been revised.
-Motion sensors are back, but cannot be thrown, and have to be deployed.
-The EOD bot can be used to arm MCOMs, repair vehicles and disarm mines.
-Players can spawn on any squad member now, but DICE is looking into it.
-Kill-cam is back.
-Jet max height is 1000m (same as BF2).
-Bullets from different weapons have different velocity speeds, bullet drop is back as well.
-Weapons are faction specific, but you can unlock other faction’s weapons once your rank up high enough.
-Weapon silencers will be available on almost all weapons except shotguns.
-Assault rifles with long, high-zoom scopes will have “glint” as well.
-Claymores are back. You can crouch past them, but have to use explosives to blow up claymores and mines.
-Vehicles will have regenerative health until being disabled.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Tuleeko noihin tarkkuuskivääreihin joitain tukijalkoja joilla voi ottaa tukea, joten tämä tähtäimen heiluminen vähentyisi?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

Eiköhän se mene samalla tavalla kuin BC2:ssakin menee. Polvelta, ja BF3:ssa kai makuultakin(?) tarkempaa kuin seisaaltaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

"Vehicles will have regenerative health until being disabled" Mitä tämä sitten tarkoittaa käytännössä? Mene tankin kanssa pariksi sekunniksi nurkan taakse piiloon niin jo mennään taas piippu tanassa? P.S Sundmån, katso privaattiluukkuusi!
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype]

"Vehicles will have regenerative health until being disabled" Mitä tämä sitten tarkoittaa käytännössä? Mene tankin kanssa pariksi sekunniksi nurkan taakse piiloon niin jo mennään taas piippu tanassa? P.S Sundmån, katso privaattiluukkuusi!

Jollen ole ihan väärin käsittänyt tankit voi "halvaannuttaa". Kun tankin energia palkki putoo puoleen se jää paikalleen jumiin. Eli enää ei voi osumaa otettuaan ajaa kukkulan taa suojaan ja korjata siellä vaan inssin on korjattava pannu paikanpäällä.

Ilmeisesti tankki korjaantuu itsekseen hitaasti niin kauan kuin se pystyy liikkumaan.

Tämä on nyt sitten ihan mutuilua, muistaisin jostain virallisista posteista lukeneeni mutten jaksa alkaa lähdettä etsimään.
 
Ylös Bottom