Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [PS3 Hype ja osto/hankinta/tilausmouhotus]

Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Muistakaa että tämä on tiimipeli. Harvoin sinne pommille pääsee ilman muiden apua. Eli eipä tälläkään tilastolla ole niin väliä, monesti ollut peleissä joku tietty jamppa joka yleensä hoitaa virityksen muiden suojatessa ja pelatessa omilla vahvuuksillaan.

Joten kysytään toisinpäin, mitä hyötyä on K/D:n näkymisestä scoreboardilla? Vai onko kysymys Jatkoa Jos Ei Oma Riitä- tilanteesta? Kyllä hyvät pelaajat ovat ilman sitä hyviä ja se näkyy myös tulostaululla. Konfirmaatio asialle (heikon hetken yllätettyä) on saatavissa rundin jälkeisessä ruudussa tai statsisivuilta (battle log tms.). Mielestäni BC2:n tulostaulu oli enemmän kuin riittävä, mutta joskus olisi mukava nähdä, kuka ne pommit viritti, kun omasta yrityksestä huolimatta ei välttämättä ehtinyt koskaan laatikoille asti ajoissa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Tuo select nappi tulee kyllä tod.näk. vaikuttamaan siihen, että PS3:lla porukkaa käyttää spottausta huomattavasti vähemmän kuin PC:llä.

Hassua kyllä, toi select nappi on ollut jo kolmatta vuotta spottauskäytössä Bad Company kakkosessa, minkäänlaisia vaikeuksia en ole käytössä havainnut. Ja kyllä niitä tonttulakkeja on vihujen päiden päälle muidenkin toimesta ilmaantunut...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Eikös tässä ole rajotettu tuota spottausta? Parin nopeen painalluksen jälkeen alkaa piippaamaan, eikä tuo kolmio enää pysy kauaa vihollisen pään päällä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

PS3:lla pääsin betaa testaamaan ja on tuo Metro mielestäni ihan hyvä mappi, kunhan sinne metrotunneleihin pääsee. Ja sen metrotunnelin jälkeen tulee niitä kerrostalokortteleja ja kerrostaloasuntoihinkin pääsee sisään, niin oli kyllä mahtavaa, kun oman squadin kanssa oltiin jossain kolmannessa kerroksessa kerrostalon käytävällä ja toisella puolella katua on toinen samanlainen kerrostalo, jossa oli vihuja raketinheitinten kanssa. Siellä me kökittiin panos- ja health-boksien kanssa pronessa, kun ohjukset vaan sinkoutu kerrostalosta toiseen ja aina kauheet räjähdykset. Nuo äänet on kyllä todella upeasti toteutettu.

Myös animaatiot on mielettömän hienot. Lähettiin etenemään siellä kerrostaloasunnossa, niin kapeasta ovesta mahtu vaan yks tyyppi menemään kerralla, joten me mentiin kaikki vuoronperään siitä kyykyssä ripeästi hiippaillen. Näytti kyllä hienolta. Sitten taas seuraavassa huoneessa äkkiä proneen, kun ohjuksia alko taas tulemaan. :p

Pääsispä vielä PC:llä pelaamaan, kun tuo tähtääminen on todella kankeaa ja vaikeaa konsoleilla. En tiedä mikä siinä on, mutta tuli kyllä vähän Killzone-vibat tuosta tähtäämisestä (ja pelihahmon massasta).
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Joten kysytään toisinpäin, mitä hyötyä on K/D:n näkymisestä scoreboardilla?

Se että voi kuittailla omille kavereille kuinka huonoja ne on :D No ei, ei kai tuosta mitään hyötyä ole, ei kai mitään haittaakaan. Yleensä ne jotka tuosta valittaa, niin niillä on huono K/D ja niitä hävettää se että muutkin näkee sen.

Tuo virityksien/purkujen määrä olisi kyllä kiva nähdä, mutta eipä silläkään niin väliä. En edelleenkään tykkää tuosta pistejärjestelmästä jossa yhdestä taposta saatetaan palkita suuremmilla pisteillä kuin laatikon räjäytyksestä.

Tuo on kyllä hyvä uudistus että kill assist-pisteet määräytyvät tehdyn vahingon mukaan. Valitettavasti siihen se sitten jääkin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Yleensä ne jotka tuosta valittaa, niin niillä on huono K/D ja niitä hävettää se että muutkin näkee sen.

Eihän se nyt ihan noin mene. Kysymys on siitä, miten tuollainen epäolennainen informaatio muuttaa osan pelaajien pelikäyttäytymistä. Enään ei välttämättä kiinnosta pelimuodon mukana meneminen.

Toimiiko joillain oikeesti toi squadin kanssa peliin liittyminen tahi join frend.

Kavereiden peleihin liittyminen onnistuu, kun serverillä on tilaa.

tyhmä kymysys mutta riittääkö veteran statuksen saamiseksi että olen pelannut yhden matsin BC2?.. ois mukava rauta se M1911 pistooli <3

Riittää todennäköisesti.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Pääsispä vielä PC:llä pelaamaan, kun tuo tähtääminen on todella kankeaa ja vaikeaa konsoleilla. En tiedä mikä siinä on, mutta tuli kyllä vähän Killzone-vibat tuosta tähtäämisestä (ja pelihahmon massasta).

Upeeta, joku on samaa mieltä mun kanssa.

Tosin, kyllä se helpottuu kun vaan pelaa, mutta sellanen herkkyys siitä puuttuu, jonka siinä kyllä vaatisi olevan mukana. Ehkä se sitten johtuu tuosta ruudunpäivitystaajuudesta (30 FPS) se kankeus.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Eihän se nyt ihan noin mene. Kysymys on siitä, miten tuollainen epäolennainen informaatio muuttaa osan pelaajien pelikäyttäytymistä. Enään ei välttämättä kiinnosta pelimuodon mukana meneminen.

Aina pitää vähän provota teitä pleikkajätkiä, varsinkin kun olen vähän kateellinen kun peli kuulemma näyttää paremmalta pleikkarilla. Erästä ystävää lainatakseni: "Grafiikassa pleikka voittaa boksin pillukarvan erolla". :D

K/D ei ole epäolennainen tieto, mulle on tosin ihan sama näkyykö se vai ei. Ne jotka haluaa hyvän K/D:n niin nehän laskee niitä tappoja vaikka päässään. Pistejärjestelmä kusee, that's it.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Aina pitää vähän provota teitä pleikkajätkiä, varsinkin kun olen vähän kateellinen kun peli kuulemma näyttää paremmalta pleikkarilla. Erästä ystävää lainatakseni: "Grafiikassa pleikka voittaa boksin pillukarvan erolla". :D

K/D ei ole epäolennainen tieto, mulle on tosin ihan sama näkyykö se vai ei. Ne jotka haluaa hyvän K/D:n niin nehän laskee niitä tappoja vaikka päässään. Pistejärjestelmä kusee, that's it.

Onko joku kokeillut onko tähtäys yms yhtä "herky jerky" XBOX:illa kuin PS3:lla?

Katoin Chris Smooven videon (joka käsittääkseni on XBOX:illa pelattua) eikä hän valita niistä lainkaan. Liikehdintä näyttää muutenkin sujuvammalta kuin PS3:lla. Mitä halvattua?

Huvittavaa on, ettei Smoove spottaa videolla KERTAAKAAN. :p

[video=youtube;CZv1f4ezVgg]http://www.youtube.com/watch?v=CZv1f4ezVgg[/video]
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Tuli eilen bongattua ensimmäinen "WALL-E" ja pakko sanoa että oli huvittava ilmestys. Oikeasti niin harmiton vehje keskellä käytävää, meidän puolelta kolme omaa kattelee sitä ihan ihmeissään, itsekin 2sek ennen kuin päätin saalistaa itselleni huikeat 20(?) pojoa laitteen tuhoamisesta.:D

Iso levelisin vastustaja näytti olleen 25 levelinen joten aika pian tuon näyttäisi saavan käyttöönsä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Milläköhän järellä tää pistesysteemi on tehty kun jokatoisesta squadspawnista saat ribbonin +200 pongoo, ja ei tule Mcom Defend bonusta, Plant prevention yms.. ainoostaan purku/plant saat objective bonuksia, Squadliidu ei kyllä daijuna osannut laittaa defend ordereita mutta kait ny jotain pitäs saada jos plänttääjän tappaa
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Kun kyse on Battlefieldistä KD ei ole missään nimessä olennainen vain WLR (WinLoseRatio jos joku ei tiedä) merkitsee

Kyllä, mutta tälläkin on omat ongelmansa. Synnyttää pelaajia, jotka tämä lukema silmissä ottavat discon häviön alla tai sitten metsästävät matseja joissa voitto on muuten varmaa. Paras olisi kun kaikki tilastot olisivat monen mutkan takana hankalasti saavutettavissa, esim. battlelog. Nautitaan pelistä ja pelataan voitosta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Tuli eilen bongattua ensimmäinen "WALL-E" ja pakko sanoa että oli huvittava ilmestys. Oikeasti niin harmiton vehje keskellä käytävää, meidän puolelta kolme omaa kattelee sitä ihan ihmeissään, itsekin 2sek ennen kuin päätin saalistaa itselleni huikeat 20(?) pojoa laitteen tuhoamisesta.:D

Iso levelisin vastustaja näytti olleen 25 levelinen joten aika pian tuon näyttäisi saavan käyttöönsä.

sen saa joskus 16lvl varmaan jo, kun pelaat insinöörillä pelkästää
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

tyhmä kymysys mutta riittääkö veteran statuksen saamiseksi että olen pelannut yhden matsin BC2?.. ois mukava rauta se M1911 pistooli <3

Joining the Gun Club is free. Sign up now and unlock the M1911 Pistol in Battlefield 3 multi-player.
EA Gun Club | A community for shooter fans!

Tuoltakin se pitäisi saada, mutta en tiedä onko vain PC:lle?

Squadliidu ei kyllä daijuna osannut laittaa defend ordereita

Mitenkäs nämä orderit laitetaan? Ihmetellyt, kun tullut jotain defend pisteitä ajoittain. Mitenkäs nämä oikein laitetaan?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Daniel Matros

Global Battlefield Community Manager at DICE.

"A lot of what you are seeing in the BETA doesn't exist in the main game already.
1st Party submissions mean we couldn't give a version of the latest code in the BETA
but the retail game is well ahead of what you are seeing now with a lot more bug fixes already in place."

Eilen twiitattu.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Onko muuten kukaan käyttänyt hyökkääjällä tuota nightvision-kiikaria? On ihan _hävyttömän_ hyvä noissa metrotunneleissa! Muuten tummat taustat, mutta heti kun oranssia näkyy niin laakia vaan perään. Omaksi hyökkäyskomboksi muodostunut perusase + yökiikarit + äänenvaimennin + flak. Omaan kulmalta-kulmalle-pelityyliin nämä soveltuvat vallan mainiosti. Assaultilla tullu pelattua, lähinnä koska medicin toimet jääneet selkäytimeen aikaisemmista bäfistä. Tuota supporttia pitäisi kanssa alkaa harrastaa, on niin hyvä uudistus pistelaskuihin kun suojaavasta tulituesta saa nykyään myös pojoja.

Muuten, kill assisteista tuntuu saavan aina eri määrän pojoja, perustuuko nuo pisteet nykyään siihen prosentuaaliseen määrään vahinkoa mitä olet saanut kyseiselle viholliselle aiheutettua?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Kun kyse on Battlefieldistä KD ei ole missään nimessä olennainen vain WLR (WinLoseRatio jos joku ei tiedä) merkitsee

Ok. Se on sun mielipide (tietenkin täysin väärä), mulle merkitsee vain fun-o-ratio.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Onko joku kokeillut onko tähtäys yms yhtä "herky jerky" XBOX:illa kuin PS3:lla?

On kyl aikamoista tärinää boksillaki. Muutenki ton supersoltun paikallaan pitäminen lienee mahotonta. Pientä liikettä koko ajan. Ammuttaessa/tähtäillessä toi vätinä ja yleinen epämääräsyys tuntuu vaan korostuvan. Saas nähä millanen toi tatsi on viimeistellyssä pelissä. Tällä hetkellä imho ainakin kohtuu keskenerästä toi "gameplay" vs. BC2 tai vertailun vuoksi vaikkapa Black Ops.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

On kyl aikamoista tärinää boksillaki. Muutenki ton supersoltun paikallaan pitäminen lienee mahotonta. Pientä liikettä koko ajan. Ammuttaessa/tähtäillessä toi vätinä ja yleinen epämääräsyys tuntuu vaan korostuvan. Saas nähä millanen toi tatsi on viimeistellyssä pelissä. Tällä hetkellä imho ainakin kohtuu keskenerästä toi "gameplay" vs. BC2 tai vertailun vuoksi vaikkapa Black Ops.

Toi ihme tutina on kyllä erikoista. Pahimmillaan tähtäin tutisee niin, että rupeaa jo silmiä pakottamaan. Aivan kuin olisi karmea lauantai aamun krapula päällä koko ajan.

Ja toi gameplay varmaan tuntuu keskeneräiseltä koska, hmmm... tämä on keskeneräinen? BETA?
 
Ylös Bottom