Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [PS3 Hype ja osto/hankinta/tilausmouhotus]

Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Jossain DICE:n heebon haastattelussa mainittiin, että multipippelissä pystyy kaatamaan ton Caspian borderin maston. Ihan muikeeta on tuhota myös ihan vaan seiniä; esim. Metrossa kävi kerran niin, että kun tulin Metron pääliukuovista ulos ja losautin SMAW:lla siinä oikealla olevasta talosta seinän alas, niin rojut tippu jonkun patonkiherran citröenin/renaultin päälle joka sitten räjähti ja tappoi veli venäläisen. :) Beta ainakin oli sen verran kökkö ettei siitä saanut tappoa vaan kill-feedissä luki veli venäläinen suicide.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Jossain DICE:n heebon haastattelussa mainittiin, että multipippelissä pystyy kaatamaan ton Caspian borderin maston. Ihan muikeeta on tuhota myös ihan vaan seiniä; esim. Metrossa kävi kerran niin, että kun tulin Metron pääliukuovista ulos ja losautin SMAW:lla siinä oikealla olevasta talosta seinän alas, niin rojut tippu jonkun patonkiherran citröenin/renaultin päälle joka sitten räjähti ja tappoi veli venäläisen. :) Beta ainakin oli sen verran kökkö ettei siitä saanut tappoa vaan kill-feedissä luki veli venäläinen suicide.

Masto varmaan onkin mp:ssä mutta tuo tornitalo, mikä näytti erehdyttävästi kohdalta siitä ensimmäisestä 12min yksinpeli trailerista, pamahtanee paskaksi vain sp:ssä. Tai mistäs sitä koskaan tietää, mutta näin kuvitellen. Joka tapauksessa se peli nyt ulos jo prkl!
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Betan Metro-kenttä tuntuu jakaneen mielipiteet Battlefield-pelaajien keskuudessa. Liekö sitten syynä buginen beta vai muutosvastarintaisuus, mutta selvästi on ollut havaittavissa varsinkin veteraanien keskuudessa älämölöä siitä ettei kyseinen kenttä olisi ollut riittävän bäfämäinen. Onneksi kaikilla saa olla oma mielipide ja hei, minullakin on sellainen. Minä pidin Metrosta. Paljon. Siis todella paljon. Kyseessä ei ole kuitenkaan lähimainkaan sellainen kulmasokkelo mitä codileirissä on totuttu näkemään, muttei myöskään niin avoin kuin esim. Bad Company 2:ssa totuttiin. Ja koska kyseessä oli vain yksi kenttä koko pelistä, niin uskon että viimeistään Caspian Borderin avoimmuus saa paatuneimmatkin bäfättäjät huokaisemaan helpotuksesta.

Olen linkittänyt pari videota edellisillä sivuilla eräältä brittipelaajalta. En voinut vastustaa kiusausta linkittää vielä kerran. Kyseessä on loistava "opetusvideo" jälleen kerran siitä, mikä on tämäntyyppisten pelien tärkein asia muistaa :)

take a sec and look behind you

[video=youtube_share;HTXloN-hxko]http://youtu.be/HTXloN-hxko[/video]
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

...Ihan muikeeta on tuhota myös ihan vaan seiniä; esim. Metrossa kävi kerran niin, että kun tulin Metron pääliukuovista ulos ja losautin SMAW:lla siinä oikealla olevasta talosta seinän alas, niin rojut tippu jonkun patonkiherran citröenin/renaultin päälle joka sitten räjähti ja tappoi veli venäläisen...

Oli hauska, kun pelasin IRL kaverin kanssa betaa onlinessa. Tämä on pelannut viimeksi BF2:sta, eli on missannut koko Bad Company -sarjan tyystin, joten ei tiennyt mitä odottaa. Kerroin kaikkia faktoja pelistä ja miten beta ei vastaa lopullista graafista ulkoasua, bugeja löytyy, jne. Sitten mentiin siellä kahdestaan metron siellä huoneissa. Siellä on se pitkä käytävä, joka johtaa ilmeisesti A:lle tai B:lle (en nyt muista kumpi). Joka tapauksessa vissiin toiset M-COMit. Mentiin sen käytävän päähän, missä on se ovi, niin ei hetkeäkään, kun kuulu joku kauhee pamaus ja edessä ollut avonainen ovi räjähti pelkäksi isoksi reijäksi seinään. Siinä ku maattiin maassa, niin: "Ainiin, tässä tuhoutuu myös ympäristöt. Nii ja talotki romahaa". - Kaveri: ":O"
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

...
Olen linkittänyt pari videota edellisillä sivuilla eräältä brittipelaajalta. En voinut vastustaa kiusausta linkittää vielä kerran...
Tuon tyypin selostus tekee sen clipeistä vielä hivenen enemmän katseltavia.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Tuon tyypin selostus tekee sen clipeistä vielä hivenen enemmän katseltavia.

Juurikin niin. Aivan loistavaa settiä ja miellyttävä ääni. Brittiaksentti kruunaa kaiken :) Ottakaa opiksi te suomalaiset pelivideoiden tekijät.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

BETA todella jakoi mielipiteet ja itsellänikin oli hieman kahtalaiset fiilarit karttavalinnasta. Olisihan sitä mielellään kokeillut konkkakarttaakin, mutta oli Metrolla omat avunsakin. Parhaat kiistat saatiin yleensä aikaan kakkosbasen ympäristössä. Pahin sumppu oli tietysti kolmansien laatikoiden kohdalla. Siinä hyvin paikkansa valinneet puolustavat leiriläiset pysäyttivät hyökkäyksen. Ainoastaan ahneus ja liika vastaan meno avasi puolustuksen. Huomasitteko muuten huoltotunnelin seinillä olleet SISU-graffat? Itse jouduin opastuttamaan itseäni Amerikkalaisen COD-veteraanin videolla. Että sen verran hektistä oli meno...

Miten on arvon taistelutoverit, aiotteko ryysiä aloituksessa heti konkan puolelle vai jatkatteko laatikoiden parissa?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Onkos tässä vielä eri pelimuotoja kuin tuo laatikko leikki mikä tässä betassa oli ja sitten tuo konkka(ilmeisesti conquest) eli jotain lippujen valloitusta. Mikäs näistä on se suosituin?

Pitkästä aikaa semmoinen oikein odottava fiilis ennenkuin jokin peli tipahtaa postiluukusta. Olisko MW2 ollu viimeks ja sekin tuotti pettymyksen. Ei millään malta olla pois tästä threadista ja kattella youtubesta beta videoita :p
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Ja koska kyseessä oli vain yksi kenttä koko pelistä, niin uskon että viimeistään Caspian Borderin avoimmuus saa paatuneimmatkin bäfättäjät huokaisemaan helpotuksesta.

Niinhän sitä vois luulla. Vaan ei; nykyajan videopelaaja on omaksunut jotakuinkin täydellisesti ajatusmaailman "pessimisti ei pety". Nuo viralliset foorumit ovat täynnä whinetystä, ja tämän hetken yleinen konsensus tuntuu olevan se, että peli on lähtökohtaisesti paska koska se ei ole Battlefield 2. Tuossa yksi ketju kymmenien joukosta: Caspian Compared 2 Dragon/Fushe/Kubra in meters!! - Electronic Arts UK Community

Metro on mustakin hauska mappi, mutta toisaalta minäpä tykkäsin myös Nelson Baysta - nähtävästi ainoana ihmisenä maailmassa.

Onkos tässä vielä eri pelimuotoja kuin tuo laatikko leikki mikä tässä betassa oli ja sitten tuo konkka(ilmeisesti conquest) eli jotain lippujen valloitusta. Mikäs näistä on se suosituin?

-Team Deathmatch
-Squad Deathmatch
-Rush
-Squad Rush
-Conquest.

http://www.battlefield.com/uk/battlefield3/blog/battlefield-3-battleblog-11

Konkkahan noista lienee suosituin, koska se on sitä "ainoaa oikeaa" bäfää mitä BF2 edustaa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

...

Miten on arvon taistelutoverit, aiotteko ryysiä aloituksessa heti konkan puolelle vai jatkatteko laatikoiden parissa?

Arvaa. Tuskin maltan itse kokeilla putki-Rushia ennen kuin kuukausi julkaisun jälkeen. :D Pelataankohan tuota Team Deathmatchia noissa Conquestin kartoissa?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Konkkahan noista lienee suosituin, koska se on sitä "ainoaa oikeaa" bäfää mitä BF2 edustaa.

Henkilökohtaisesti en usko konkan olevan suosituin pelimuoto muille kuin BF-veteraaneille. COD-sukupolvi, jolle peliä on markkinoitu (esim. BETA) ei varmastikaan osaa arvostaa konkan tdm:iä tai ryysiä merkittävästi hitaampaa pelitempoa. Ei ainakaan aluksi. Tämä erityisesti siksi, että osan pelaajista istuessa suihkarijonossa, ei pelissä riitä tarpeeksi tapettavaa ja sitä kautta pisteitä. Näin yleneminen viivästyy, eikä pisloihin saa lisävärkkejä. Tässä mielessä uskon, että tappomatseissa riittää sutinaa.

Olen tullut peleihin mukaan vasta ensimmäisen BC:n aikoihin, joten olen eniten ryysimiehiä. Ei ole BF2:sta muodostunut kuvaa "aidosta ja oikeasta" taistelukentästä. Ryysiä kun pystyy pelaamaan randomienkin kanssa, toisin kuin konkkaa (harvoin pystyn pitämään mikkiä päällä iltaisin perheen nukkuessa). Taistelukenttä on ryysissä konkkaa helpommin hahmotettavissa, sillä tietää missä suurin rytinä käy. Toki tämäkin on parhautta toverien kanssa. Ymmärrän toki konkan viehätyksen suurine karttoineen ja ajoneuvoineen. Saa nähdä josko pystyy pelaamaan porukalla voicet päällä, jolloin konkasta saisi paljon enemmän irti.

@Execta
Muistan lukeneeni, että kaikki kartat olisivat pelattavissa kaikilla pelimuodoilla.

EDIT2:
Tuossahan se lukee Raipen linkissä
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Vaan ei; nykyajan videopelaaja on omaksunut jotakuinkin täydellisesti ajatusmaailman "pessimisti ei pety". Nuo viralliset foorumit ovat täynnä whinetystä, ja tämän hetken yleinen konsensus tuntuu olevan se, että peli on lähtökohtaisesti paska koska se ei ole Battlefield 2.

No näinhän se on. Myös syyllistyn itse valitukseen. Noita foorumeita kannattaa katsoa isolla suodattimella, joukossa on todella loistaviakin aiheita. Mun mielestä yleinen konsensus on se, että pelaajat eivät tykkää että pelistä yritetään tehdä mainstreamia ja samalla yritetään säilyttää battlefield-henki. (mitä se sitten ikinä onkaan) Ennakoiden perusteella pelistä saa sellaisen kuvan että se on jossakin CODin ja bäfän välimaastossa; eli ei onnistu kummassakaan tarpeeksi hyvin.

Lähes kaikkea (ennakoiden perusteella edelleen) on pelissä helpotettu; on vieläkin nopeampi health regen, ajoneuvo regen, aseissa suurempi damage eli helpommat tapot, ohjukset lukittautuvat lähes itsekseen jne. Tuntuu että peliä yritetään vaikka väkisin saada sellaiseksi, jossa toimintaan ei tule mitään välikatkoja. Sama homma kuin BFBC2:Vietnamissa, rush-kentät oli niin jäätäviä putkia, että ei mitään järkeä. Rush-kartan pitääkin olla lineaarinen, mutta jotain rajaa sentään.

Konkassa taas lippuja on laitettu tiheämpään, jotta saadaan massiivinen, jatkuva taistelu aikaan. Ajoneuvot pörräävät sitten laajalla alueella.

En tuomitse näistä mitään ratkaisuja ennenkuin olen peliä itse kokeillut, mutta ei hyvältä kuulosta. Silloin kun "beta" minulla toimi, se oli erittäin mukavaa, mutta siihen myös kyllästyi nopeasti. Peli ei voi olla kovin pitkä-ikäinen jos kartat ovat suoria pötköjä tai niissä ei ole tarpeeksi liikkumavaraa. Peli ei myöskään ole pitkä-ikäinen jos pelissä ei ole "mitään" opeteltavaa. BC2:ssakin jos pääsit neljän vihollisen selkään, niin ei niitä läheskään aina saanut kaikkia ammuttua, Metrossa niputin kerran samaan läjään kahdeksan ukkoa yhdellä rynkyn lippaallisella ja pistoolilla. (olin todella huono tuossa "betassa")

Kumpi palkitsee enemmän; taisteluhekon pudotus lukittautuvalla ohjuksella vai itse-ohjattavalla raketilla tyyliin AT4?

Ymmärrän kyllä että on vaikea saada peliä balanssiin siten, että se samalla tuntuu luontevalta, haastavalta muttei kuitenkaan turhauttavalta. Mutta yleensä pelin yksinkertaistaminen vähentää sen kiinnostavuutta ja "uudelleenpeluuarvoa". Pidän siitä että esim. BC2:ssa pystyi "erikoistumaan" johonkin tiettyyn asiaan. Lentäminen, AT4, sniputus, ramboilu jne. Ainahan on tietysti niitäkin ihmisiä jotka osaavat nuo kaikki. Ehkä voidaan sanoa että jos minä opin lentämään hävittäjiä BF3:ssa, niin silloin siitä on tehty liian helppoa :D

Pelissä on todella paljon hyviä uudistuksia (esim. medic- ja recon-luokan tasapainotukset ja uudistukset),mutta näin etukäteen ajateltuna myös paljon huonoja. Tämähän selviää meille sitten vasta vähän syksymmällä, toivon hartaasti että BF3 on peli jota jaksaa taas vähintään sen 500-1500 tuntia hakata. Paljostako muuten vetoa että et edelleenkään voi lopettaa peliä ennenkuin olet ladannut seuraavan kartan? :p

Täytyy muistaa myös noita foorumeita lukiessaan, että bäfä-sarja on monelle ihmiselle todella rakas peli-sarja ja aika kultaa muistot. Eikä kannata väheksyä sitä että DICE tykkää monesti sanoa toista ja tehdä toista. Eli DICE ja EA suomeksi sanottuna valehtelevat. PC-jampat eivät saa edes mitään äänichatti-toimintoa peliin, pelin sisäisestä squad-toiminnostakin oli vääntöä.

Konsoleille tuskin tulee serveriselainta julkaisussa, vaikka se luvattiin. Battlerecorderia ei tule julkaisussa. JNE.

Jos DICE olisi pienemmän firman alaisuudessa, niin saisimme varmasti enemmän sekä tekijöitä että yhteisöä miellyttävän pelin. Pienemmällä lafkalla rahkeet eivät riittäisi "mainstreamin" (COD) haastamiseen, mutta pystyisi ehkä täyttämään bäfän mentävän aukon. Asiakaskunta olisi aina valmiina; et tarvitsisi esim. markkinointia niin paljon vaan voisit käyttää kaikki resurssit itse pelin kehittämiseen.

Nyt näyttää että pojilla ja tytöillä on vain yksinkertaisesti tullut liian kiire, EA painaa päälle helpon rahan toivossa. No toivotaan, toivotaan. Nämä pelibisneksen kuviotkaan eivät ole yksinkertaisia tai mustavalkoisia.

Ja minähän en ymmärrä näistä asioista mitään kunhan kirjoittelen kun on tylsää.


Metro on mustakin hauska mappi, mutta toisaalta minäpä tykkäsin myös Nelson Baysta - nähtävästi ainoana ihmisenä maailmassa.

Metro on mukava pelata random-tiimiä vastaan, hyvää tiimiä vastaan liian vaikeaa voittaa hyökkääjänä. OK-mappi. Nelson bay on myös hyvä, rushissa ja konkassa.

Tämä BF3-mappi kuulostaa sen sijaan joko loistavalta tai sitten se on jotain aivan hirveää:

If we had to single out our favorite map from what we played, Damavand Peak would be it. Damavand is a Rush map, and what makes it interesting is how it handles the spawn points. At one point the attacker’s spawn becomes a cliffside bunker with a sheer drop off. The next defending base is a couple of hundred feet down. While you could take one of the helicopters and gently set yourself down like a pretty princess, real men base jump off the bunker and pull their chute before they splatter all over the objective.

If that wasn’t fun enough, the final base in the map has you pressing into a tight tunnel that usually pitches two tanks against one another in tight quarters as the attacking infantry try to slip past unnoticed. While it may lack a bit of the signature Battlefield map openness, it’s a lot of fun. Just be prepared for confused players to idle around the bunker for 5-10 minutes before they realize they have to jump.

Page 2 of Battlefield 3 multiplayer, co-op and campaign preview , Battlefield 3 Xbox 360 Previews | GamesRadar

the final base in the map has you pressing into a tight tunnel :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

...

@Execta
Muistan lukeneeni, että kaikki kartat olisivat pelattavissa kaikilla pelimuodoilla.

...

Jep, mutta Rushin ja Conquestin Operation Métrohan on aivan erilainen. Eli kumpaakohan se TDM sitten käyttää? Luulisi kuitenkin, että Conquest-versiota, mutta onkohan sitäkin jollain tapaa pienennetty...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Jep, mutta Rushin ja Conquestin Operation Métrohan on aivan erilainen. Eli kumpaakohan se TDM sitten käyttää? Luulisi kuitenkin, että Conquest-versiota, mutta onkohan sitäkin jollain tapaa pienennetty...

Oma veikkaukseni on, että metron konkassa ja TDM:ssä pelataan tiettyjä osia Metron kartasta, jopa sellaisia, joita ei nyt ryysikartassa ollut käytössä. Oma arvaukseni on, että Metron konkka pelataan ryysin lopun kaupunkialueella ja TDM tunneleissa. Näin saadaan hyvin erilaisia kenttiä käyttöön. Karttojahan voi muokata paljonkin, esimerkiksi tehdä tunneliin uusia käytäviä tms. Vertailuna tähän voisi ottaa vaikkapa BC2:n Lagunan, jonka ryysi päättyi alkuperäiseen konkka-alueeseen tai Nelsonin, jonka konkassa pääsi kukkuloiden yli toisin kuin ryysissä.

Tuli muokattavuudesta mieleen, josko saamme jossain vaiheessa pelin elinkiertoa DLC-pakettina vaihtuvat vuorokausi- ja sääolosuhteet?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

...

Tuli muokattavuudesta mieleen, josko saamme jossain vaiheessa pelin elinkiertoa DLC-pakettina vaihtuvat vuorokausi- ja sääolosuhteet?

Nuohan on mukana jo varsinaisessa pelissä heti julkaisussa ilman mitään DLC-paketteja..? Siis dynaamisesti vaihtuvat sääolosuhteet sun muut. Ja ilmeisesti serverin tekijä saa valita, millä säädöillä peli alkaa, mutta ilma voi siitä sitten muuttua. DICE:hän kommentoi ennen betan alkua, että betassa näitä ominaisuuksia ei nähdä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

^Tästä oli kyllä puhetta aiemmin, mutten muista nähneeni asiasta mitään lupausta, että olisi valmiina julkkarissa. Voi toki olla, että tämä on mennyt itseltäni vain ohi.

Karttojen opettelu vie kuitenkin oman aikansa. Esimerkiksi jos pelaat alkuun samaa karttaa yöllä tai päivällä, sekaannuksilta ei voi välttyä. Myöhemmin tämä toisi hienon lisän vanhoihin karttoihin. Voi kun pääsisi esim. Aricaa pelaamaan yöllä... ehkä sitten BC3:ssa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Konsoleille tuskin tulee serveriselainta julkaisussa, vaikka se luvattiin.
No voi helvetin XVI
Jos julkkarissa ei tule, ei sitä tule sitten myöhemminkään.

Mahtaakohan myyntiversiosta saada noi ruutuun pomppivat kilkkeet pois tai edes pienemmiksi?
Vähän syö fiilistä kun 300pt fontilla pamahtaa näyttöön "[xXX_Sn1p3i2z_a_L07_XXx] kämppipyssy [your_mum_n_sister]
Muutenkin toi ruudussa killuva info on vähän liikaa. Toivottavasti siinä Ainoassa Oikeassa pelimuodossa [hooooseeee] olis edes hieman puhtaampi ruutu.

Toi puhdas matchmaking toimii ekat puoli vuotta mutta sen jälkeen alkaa jenkkiservua arpoutua sen verran, että pelistä lähtöjä tulee urakalla. Jostain syystä EU kärsii tuen puutteesta monessa pelissä. (Socom4, MAG, BF1943)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Beauty of Battlefield 3 Beta Montage - by SteveSchwindt - YouTube

Tommosen löysin, kun videoita katselin.
On kyllä hienosti tehty ja tappoja piisaa. :eek:

Meh, kertaakaan ei ollut kunnon 1 vs 1 vaan kaikki tilanteet onnistuivat kun vastustajat olivat kiinnittäneet huomionsa muualle. Ei nyt mitään erityisen erikoista, ja heppuhan käytti kuulema ylivoimaisia aseita kuten UMP:ia. Itsekin olin samanlaisissa tilanteissa useita kertoja. Mietityttää vaan millä laitteilla hebbu kuvasi.
 
Ylös Bottom