Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [PS3 Hype ja osto/hankinta/tilausmouhotus]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dero Zero
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Toivottavasti ovat ottaneet tosta jettien air-to-ground-ohjuksesta ton automaagisen lukituksen ajoneuvoihin pois ja pistäneet sen lukittumaan reconin soflamilla merkattuun kohteeseen. Ja jos merkattua kohdetta ei ole, niin ohjus pitäisi itse ohjata kohteeseen tyyliin bf2.

Lukituksen saa rikottua savuja päästelemällä. SOFLAM pidentään vain sen kantomatkaa ja jos ohjus pitäisi ohjata perille niin ei mitkään savut estäisi sen osumista kohteeseen joten siitä tulee helposti tappavin ja ylivoimaisin ase.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Voi hyvänen aika sentään, oletko sukua kaverille kun noin pillastut? Tarkoitin lähinnä, että toivottavasti muut mäpit eivät ole samanlaista putkea kuin metro on. En pitänyt siitä, eikä mun tarvitse pitää. Ja omasta mielestäni voin sen myös täällä ilmoittaa ilman että joku vetää siitä herneitä nenukkaan.

Joo mutta vaikutti siltä että luulet että loputkin kartat on paskoja kun metro oli sun mielestä paska ja en tosiaan ole sukua
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Toivottavasti Caspian Border ei mene pilalle pensaassa makaavien puskajussien takia, nimittäin tuolta olis vaikea huomata ketään makaamassa pensaassa.

Ei se PC-betassa ainakaan vielä mitenkään pilattu ollut. En oikeastaan kuollut varmaan kertaakaan snipuun niin etten olis nähnyt, missä se jantteri lymys. Pari kertaa kyllä spawnasin oman tiimikaverin luo, joka oli asettautunut mukavaan makaamisasentoon jonkun kiven päälle ja etäisyyttä "maaleihin" oli tosiaan varmaan 400-600 metriä. Mutta enpä huomannut tuostakaan tulevan erityisemmin valituksia. Tuolla USA:n alkubasen vieressähän Conquestissa on tuo laaja "tasankoalue" (mikä näkyi esim. siinä Caspian Border Gameplay -trailerissa, kun kaikki kulkuneuvot ajoivat sitä tasankoa pitkin hyvässä muodostelmassa), niin luulis siellä basen lähellä lymyilevän paljon snipereita, mutta ihme ja kyllä, siellä niittyjen keskellä sai juosta aivan rauhssa, eikä kukaan tullut vastaan (paitsi satunnaiset USA:n basesta lähtevät tankit).

Tänään muuten tein lopullisen päätöksen siitä, että ostan Battlefield 3:n PS3:lle. Saa onnitella! :) Kohta ennakkotilaukseen. Sitten kun joskus ostan PC:lle, niin ei siinä auta muu kuin ostaa se Back to Karkand erikseen, ei se iso homma ole. Mutta PS3-leiriin jäin nyt. Pääseepähän kaverin kanssa pelailemaan, mikä on tärkeintä. :P
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Kyllähän sitä koptereillakin jotain saa aikaiseksi kun tietää mitä tekee:
[video=youtube;uWMv1KBhaMw]http://www.youtube.com/watch?v=uWMv1KBhaMw[/video]
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Noniin, pitipä sitten tehdä profiili tänne pelkästään päästäkseni tänne hypettämään ja fanipoikailemaan :D

Peli siis jo ennakkotilattu, alustaksi valittu ainoa peliä pyörittävä laite talossa eli PS3. Peliä odotan kuin Mass Effect kakkosen PS3 käännöstä konsanaan, mutta innon sekaan mahtuu myös huolestuneisuutta. Lähinna pelkään viestiketjussa aiemminkin mainittua ilmiötä: ensimmäiset peliviikot,(tai kuukaudet) joutuu katselemaan kun äijät tappelevat jetin ohjaamopaikasta, kun taas me maassa viihtyvät kolme pelaajaa per servu joudumme sotimaan keskenämme maan tasalla :D Aukeille ei myöskään saa harhautua, kun verenhimoiset lentäjät vihdoin näkevät liikettä ja räjäyttelevät kilpaa solttuparkaa kappaleiksi. Jos kyseinen visio toteutuu, muokkautuvat suosikkimapeiksi varmasti ne, joissa pelaaja pakotetaan voimakeinoin pysymään maan tasalla :D Kuitenkin on vielä toivoa, että samanhenkistä väkeä löytyy, ja saadaan muodostettua tasapaino ilmailun ja maataistelun välille.

Joka tapauksessa, 12:ssa päivässä on 12 liikaa :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Kyllähän sitä koptereillakin jotain saa aikaiseksi kun tietää mitä tekee:
Hienosti ja sulavasti lentelee.
1:08 unlockattu ''apuväline'' on kyllä aika silmäänpistävä, vähän tehty parannuksia sitten edellisen bäfän.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Prisma myy tästä sitä steelbook erikoisversiota vaan tuntuu ryssineen homman niin pahasti. Ilmeiseti sen peltiloovan saa vain ostamalla ennakkavarauslipukkeen. Lipukkeita/steelbookkeja on tarjolla max 500 kpl ja vain eteläsuomeen. Mikä on sikäli hassua, että mainoksissa lukee "ennakkovarattavissa kaikista Prismoista".
Kerranki ajattelin julkaisussa pelin marketista ostaa vaan näyttää siltä ettei tarvitse. Meikällä kyllä varaus on sisällä mutta taitaa olla kyseessä ihan tavis Limited Edition...
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

E: Huomasin myös, että kun kuolet voit respawnata suoraan jettiin jos sellainen sattuu basessa tyhjillään olemaan.

= Sen päivän kun näkisi että basessa odottelisi tyhjä jetti, ja että sillä pääsisi sitten kateellisia tiimikavereita kiitoradan päähän asti.

Kieltämättä itse jaan kanssanne samoja huolenaiheita. Muutama ensimmäinen viikko tulee olemaan varsin mielenkiintoisia, varsinkin kun DICE:llä/EA:lla on tuntunut olevan ongelmia bäfien julkaisujen aikaan saada serverit toimintaan sulavasti, jos ollenkaan. Ja sitten jos serverit saadaan täysillä tehoilla päälle, päästään luultavasti nauttimaan lentäjä-ässien sisällissodista. Mukana on niin lentämisen veteraaneja, kuin pelaajia jotka haluavat saada tuntumaa koneiden käyttöön. Erittäin iso pulma on siis mielestäni se, ettei ainakaan julkaisussa ole "training" tyylistä mappia, jossa jokainen siipiä kaipaava pääsisi harjoittelemaan lentoa. Vähentäisi huomattavasti jonoa jeteille basessa :rolleyes:

Noh, haastattelussahan "kuka-nyt-olikin" puhui, että "valitettavasti lentoharjoituskenttää ei ole julkaisussa"... Liekkö pyyntöjä harjoituskentästä sitten satanut useampiakin? Toivotaan lausunnon perusteella sitä, että DICE on puuhailemassa kevyttä mappia harjoitteluun, joka saapuisi pian pelin julkaisun jälkeen ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

...

E: Huomasin myös, että kun kuolet voit respawnata suoraan jettiin jos sellainen sattuu basessa tyhjillään olemaan.

Jeps, onnistui jo betassakin (siis PC:llä tietenkin). Sepäs vasta ärsyttikin, kun itse jonotin jeteille, huomaan yhden spawnaavan, juoksen sitä kohti, ja juuri kun painan E:tä, niin jetti käynnistyykin ja minä seison vieressä toimettomana. Kas vain, joku tietenkin juuri spawnas sinne sisään.. argh. :D

Pitääpä tsekata tuo Operation Firestorm -video. Näkeepä vihdoin millasta se Konkka on PS3:lla.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Kyllähän sitä koptereillakin jotain saa aikaiseksi kun tietää mitä tekee:
Battlefield 3 Helicopter Showcase/Commentary - YouTube

Edelleen tuo onnistuu jos vastapuolella ei ole yhtään AA engiä tai edes fiksua AA tankilla pelaavaa saati sitten jetejä.
Tässä olisi oma selitys (englanniksi tosin) miksi helin pilottina on turhauttavaa olla. Why being heli pilot sucks - Electronic Arts UK Community
 
Onko missään ollut puhetta PS3:n vuokraservereistä vai onko sellaisia ylipäätään tulossa? Luulisi, että joku taho moisia vuokraisi jos dedikoidut serverit ovat tulossa myös konsoleille? Vai perustuuko tietoni johonkin muinaisiin tietoihin/oletuksiin?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Jeps, onnistui jo betassakin (siis PC:llä tietenkin). Sepäs vasta ärsyttikin, kun itse jonotin jeteille, huomaan yhden spawnaavan, juoksen sitä kohti, ja juuri kun painan E:tä, niin jetti käynnistyykin ja minä seison vieressä toimettomana. Kas vain, joku tietenkin juuri spawnas sinne sisään.. argh. :D

Pitääpä tsekata tuo Operation Firestorm -video. Näkeepä vihdoin millasta se Konkka on PS3:lla.

Mua ihmetyttää, että miksi noin voi edes tehdä juurikin ton takia mitä sulle kävi. Kyllä varmasti jokaiselta löytyy sen verran aikaa, että voi ihan itse juosta sinne jetille.

E: Katoin ton videon uudestaan ja huomasin, että helikopteriinkin voi spawnata. Voiko siis kaikkiin ajoneuvoihin spawnata? Ei mitään järkeä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Mua ihmetyttää, että miksi noin voi edes tehdä juurikin ton takia mitä sulle kävi. Kyllä varmasti jokaiselta löytyy sen verran aikaa, että voi ihan itse juosta sinne jetille.

E: Katoin ton videon uudestaan ja huomasin, että helikopteriinkin voi spawnata. Voiko siis kaikkiin ajoneuvoihin spawnata? Ei mitään järkeä.

Ei voi muuten, paitsi jos oma squadilainen on vaikka kopterissa ja siellä on viel tilaa niin voit spawnaa squadilaisen luokse.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Kyllä taitava hekokuski aina parit Stinger ohjukset harhauttaa :P
ainakin BC2 Tracetettu RPG7:n harhautus ei ollut erikoisen vaikeaa..
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

Kyllä taitava hekokuski aina parit Stinger ohjukset harhauttaa :P
ainakin BC2 Tracetettu RPG7:n harhautus ei ollut erikoisen vaikeaa..
Totta, mutta ammuksia jakavan kaverin kanssa voi tehdä pilottien elämästä tuskaa. Koita nyt siinä saada jotain aikaiseksi kun hännillä lentelee koko ajan ohjusta ja kaikki aika menee väistelyyn. Kyllä sitä rautaromua sataa taivaalta ennemmin tai myöhemmin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

En ymmärrä mikä noissa hävittäjissä oikein kiinnostaa ihmisiä noin paljon.

No ei ole liikoja verkkopelejä, joissa pääsee hävittäjien puikkoihin ja vielä niin, että siellä on kaikenlaista muutakin kalustoa maassa ja ilmassa vastassa. Taitaa olla lähes ainutkertainen mahdollisuus oikeastaan Warhawkin lisäksi. Taitava hävittäjälentäjä pysyy varmasti hengissä riittävän pitkään addiktoituakseen lajiin pysyvästi. Ja onhan siinä se tietty isäntäfiilis, kun pääsee toimimaan jumalan sormena maan väelle. Vielä kun saisi tähän asiallisen joystick-tuen tukemaan ilmojen herroja, oltaisiin varmasti hyvin kaukana tyypillisestä pelikokemuksesta. Liikeavaruus kun on vielä ilmassa 360 astetta mihin tahansa suuntaan.

Lentäminen on aina siistiä. Liian vähän vain tulee tälläisiä heksisempiä elämyksiä verkon puolelta.

[video=youtube;fx5Vjl8pWTA]http://www.youtube.com/watch?v=fx5Vjl8pWTA[/video]
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3 Hype - julkaisu Suomessa 27. lokakuuta]

En ymmärrä mikä noissa hävittäjissä oikein kiinnostaa ihmisiä noin paljon. Ilmassa ei muutenkaan saa hetken rauhaa, kun on jo ohjukset sun muut perseessä kiinni. Pidän enemmän noiden rotiskojen ampumisesta alas taivaalta. Voi sitä riemua kun pitkän jonotuksen jälkeen pääsee viimein hävittäjän puikkoihin ja tulee ammutuksi alas sekunneissa...

No enpä mä kyllä sekunneissa tullut ikinä alas. Oikeastaan mua ei ammuttu alas varmaan kuin tasan kolme kertaa. Muulloin aina muutaman minuutin lentelyn jälkeen syöksyin maahan, kun yritin kaikkea typerää, kuten väärinpäin lentämistä. :D Ja mulla ei siis ollut jetissä edes vielä mitään lisähärpäkkeitä avattuna. Usein kyllä vilkkui kaikki WARN- ja LOCK-tekstit tuossa jetin ohjaamossa, mutta eipä niistä mitään tapahtunut. Leikö sitten vahingossa väistänyt ohjukset tai vastaavaa.

Ja tottakai monikin tykkää ja haluaa lentää noilla jeteillä, joten miksi siitäkin pitää valittaa? Älä sinä lennä, jos kerta on ohjukset koko ajan perseessä kiinni. Ja pakko se on ainakin minuutin, pari jonottaa, jos sinne suihkarin puikkoihin halajaapi. Betan alussa siellä on varmasti ollut kymmenien tyyppien jonot, mutta silloin kun minä pelasin, niin jeteillä oli jonottamassa parhaillaan neljä tyyppiä (minä mukaanlukien), yleensä vain yksi minun lisäkseni tai sitten ei ketään (paitsi että yleensä joku taisi jonottaa siellä spawn-valikossa, että voi spawnata suoraan jettiin).

Ei kukaan jätä tyhjää jettiä spawniin seisomaan. Se on tiiminkin kannalta typerää, kun toisella tiimillä on tällöin ilmaherruus. Jos itse aina spawnasin omaan baseen, aikomuksena vain ottaa tankki tai vastaava, mutta huomasin tyhjän jetin kiitoradan päässä, niin tottakai lähdin rynnistämään sitä ilmavempelettä kohti - "kerta ilmaiseksi saa". Näin tekee varmasti kaikki. Tai jos huomaan, että oman joukkueen jetti tuhoutuu, niin jään toki jonottamaan sinne kiitoradalle, kerta kohta se lentsikka siihen spawnaa.
 
Ylös Bottom