Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 Storesta ym.

Pappa 50

Member
Ajattelin nyt miehen ikää (57v.) lähestyessäni ottaa ensikosketuksen moninpeliin ja ladata BF 3:sen Storesta. Storesta siksi, että lämiskässä on 49.95e ja sain synttärilahjaksi 50e arvoisen latauskortin.
Olen pelannut pelkästään yksinpelejä konsolin julkaisusta asti, joten nyt tarttisin vinkkejä kuinka pääsen suht kivuttomasti liikkeelle.
Olen siis täysin ensikertalainen livepelaamisen saralla.

1. Mitä kannattaa (täytyy) Storesta itse BF 3 pelin lisäksi ladata tuolla n. 100 egellä? (kävin hiukan vilkaisemassa, mutta siellä on niin paljon matskua, että en oikein päässyt selville mitä ladata, esim. onko siellä valmista pakettia, joka pitäisi sisällään "kaiken")

2. Kun olen ostanut "tarvittavan matskun", niin kuinka toimin sitten, että pääsen pelaamaan? Täytyykö vielä erikseen rekisteröityä johonkin? ( EA, Origin.....)

3. Jos/kun joskus pääsen itse peliin, miten olis viisainta aloittaa? Luokka, pelimuoto, kenttä...ym.

4. Muita hyviä vinkkejä aloittelijalle otetaan vastaan?

ps. olen lukenut BF 3 ketjua, mutta tuosta sivumäärästä on vaikea löytää vastauksia.
 
Vastaus: Battlefield 3 Storesta ym.

Ajattelin nyt miehen ikää (57v.) lähestyessäni ottaa ensikosketuksen moninpeliin ja ladata BF 3:sen Storesta. Storesta siksi, että lämiskässä on 49.95e ja sain synttärilahjaksi 50e arvoisen latauskortin.
Olen pelannut pelkästään yksinpelejä konsolin julkaisusta asti, joten nyt tarttisin vinkkejä kuinka pääsen suht kivuttomasti liikkeelle.
Olen siis täysin ensikertalainen livepelaamisen saralla.

1. Mitä kannattaa (täytyy) Storesta itse BF 3 pelin lisäksi ladata tuolla n. 100 egellä? (kävin hiukan vilkaisemassa, mutta siellä on niin paljon matskua, että en oikein päässyt selville mitä ladata, esim. onko siellä valmista pakettia, joka pitäisi sisällään "kaiken")

2. Kun olen ostanut "tarvittavan matskun", niin kuinka toimin sitten, että pääsen pelaamaan? Täytyykö vielä erikseen rekisteröityä johonkin? ( EA, Origin.....)

3. Jos/kun joskus pääsen itse peliin, miten olis viisainta aloittaa? Luokka, pelimuoto, kenttä...ym.

4. Muita hyviä vinkkejä aloittelijalle otetaan vastaan?

ps. olen lukenut BF 3 ketjua, mutta tuosta sivumäärästä on vaikea löytää vastauksia.

1) Jos haluat riekkua heti alusta lähtien kaikilla pelattavilla kentillä, on Back to Karkand -lisäpaketti syytä hankkia itse pelin lisäksi. Sisältää kenttiä sarjan edellisestä osasta.
2) Ei tarvitse välttämättä rekisteröityä. Kun olet ensin käynyt avaamassa pistetilisi ihan vain pelaamalla netissä, kannattaa oma PSN-tili linkittää EA:lle täällä. Tämän jälkeen pääset omiin tilastoihin käsiksi kätevästi www-selaimella ja näkee, ketkä kaverilistalta ovat jo pelaamassa. Ei kuitenkaan mikään edellytys pelaamiselle verkossa.
3) Viisas aloitus, hmm.. kokeilee kaikkia eri hahmoluokkia. Alussa ei juurikaan ole "työkaluja" millä mellastaa, joten se oma suosikki avautuu sieltä pelaamisen kautta ajan kanssa. Sellainen, joka tukee parhaiten omaa pelityyliä. Muista myös tukitehtävät sen räimeen päälle; lääkelaukkua, panoslaatikoita ja jakoavainta tarpeen mukaan.
4) Aloittelevalle verkkopelaajalle vinkkiä. Älä lannistu, vaikka alussa lyödään lattiamatoksi ja yli mennään mennen tullen. Kokemus puhuu ja paljon auttaa, jos pääsee kokeneiden virtuaalisotureiden matkassa kulkemaan. Siis aktiivisesti vain squadeihin (max. 4 hengen porukka) mukaan ja pyrkii kulkemaan ryhmänsä mukana, sekä ymmärtää oman hahmoluokkansa tukitehtävien päälle. Tiimityö on kaiken a ja o, ja aluksi pyrkisin lähinnä toimimaan näissä tukitehtävissä ja jättämään ne sankarteot kokeneimmille. Pelaa pelimuodon muikaisesti (valloittaa lippuja tai tuhoaa/puollustaa M-com -laatikoita). Suomalaista peliseuraa löytyy, kun laitat siellä pelin omassa Server Browserissa hakusanaksi KFIN. Ikäpelaajia hakusanalla OGS (old gamers society). Mikrofonin välityksellä meno vain paranee.

Verkossa kun pelataan, on asetuksien syytä olla terässä myös siellä laitteistopuolella. Itsellä ei mitään ongelmia ja mennään ihan Elisan ADSL-modeemin oletusasetuksilla, mutta usein kuulee kauhukertomuksia miten linjaa pätkii ja poksuu vartin välein. Battlefield 3-ketjun ensimmäisestä viestistä löytyy jonkin verran apuja lisää ja ainahan voi kysyä, siellä samaisessa ketjussa.
 
Vastaus: Battlefield 3 Storesta ym.

Ajattelin nyt miehen ikää (57v.) lähestyessäni ottaa ensikosketuksen moninpeliin ja ladata BF 3:sen Storesta. Storesta siksi, että lämiskässä on 49.95e ja sain synttärilahjaksi 50e arvoisen latauskortin.
Olen pelannut pelkästään yksinpelejä konsolin julkaisusta asti, joten nyt tarttisin vinkkejä kuinka pääsen suht kivuttomasti liikkeelle.
Olen siis täysin ensikertalainen livepelaamisen saralla.

1. Mitä kannattaa (täytyy) Storesta itse BF 3 pelin lisäksi ladata tuolla n. 100 egellä? (kävin hiukan vilkaisemassa, mutta siellä on niin paljon matskua, että en oikein päässyt selville mitä ladata, esim. onko siellä valmista pakettia, joka pitäisi sisällään "kaiken")
- Ainakin Back to Karkand kenttälisäosaa suosittelen. Sitten tietysti jos haluat rahalla "oikaista" esimerkiksi kaikkien aseiden/ajoneuvojen avauksistä yms. niin suosittelen ostamaan ne "Kit shortcut" jutut. MUTTA eivät todellakaan ole pakollisia, koska aseet saa avattua ilmaiseksi kunhan vain pelailee peliä...

2. Kun olen ostanut "tarvittavan matskun", niin kuinka toimin sitten, että pääsen pelaamaan? Täytyykö vielä erikseen rekisteröityä johonkin? ( EA, Origin.....)
- CD versiossa piti ainakin antaa alussa "onlinepass" jotta pääsee moninpelinpuolelle. Storesta ladatusta versiosta ei ole tietoa mutta luulisin että tämä passi tulisi pelin mukana. Ja jos nyt haluat kaiken irti pelin moninpelistä niin suosittelen tutustumaan myös battlelog sivustoon. Sieltä löytyy mm. tulokset, statsit, aseet, EA:n tuki, foorumit yms. yms. Battlelogiin päästäksesi tarvitset mielestäni Origin accountin, johon on linkitetty sinun PSN-nimesi. Tuolta battlelogista löytyy myös monia liittoumia", näistä liittoumista kannattaa alkaa hakea ikäistään peli seuraa (esimerkiksi Old Gamer's Society sekä Konsolifin liittoumat)

3. Jos/kun joskus pääsen itse peliin, miten olis viisainta aloittaa? Luokka, pelimuoto, kenttä...ym.
- Suosittelen kokeilemaan jokaista luokkaa ja ainakin alkuun panostamaan siihen mikä itsestäsi tuntuu luontevimmalta. Sama asia myös kenttien kanssa: pelistä löytyy melko pieniä jalkaväki-kenttiä, sekä myös isompia ajoneuvo painotteisia kenttiä. Pelimuotoina suosittelen ehdottomasti tutustumaan Conquest pelimuotoon, itsestä ehdottomasti se paras (sekä ainut ja oikea) pelimuoto Battlefieldissä. Mutta tämäkin on ihan itsestäsi kiinni että minkälaisesta menosta tykkää, mutta suurin osa täälläkin sivustolla pelailee Conquestia. Kannattaa myös huomata että pelissä on myös ns. "Core" ja "hardcore" asetukset. Hardcore on ns. "realistisempaa" menoa, jossa ainakin energian määrä on pienempi = kuolet helpommin. Tuntuu myös että vanhemman ikäluokan pelaajakunta pitää harcoresta juurikin siksi että se tarjoaa hieman hitaampaa ja "realistisempaa" menoa ... mutta tässäkin kannattaa kokeilla kumpaakin ja pelata sitä kummasta enemmän pitää.


4. Muita hyviä vinkkejä aloittelijalle otetaan vastaan?
- Kokeile kaikkea ja valitse itsellesi sopiva pelityyli ja pidä hauskaa! Kannattaa myös muistaa että varsinkin tässä vaiheessa peliä taistelukentillä voi tulla vastaan jo paljon kokeneempia pelaajia, joilta sitten aloittelija luonnollisesti saa selkäsaunan tai kaksikin. Ei kannata harmistua jos alku tuntuu tahmealta, kyllä se siitä suttaantuu ja jokainen oppii pelituntien kasvaessa. ;)

Kannattaa myös pelata tiimille/objektiivia (esimerkiksi conquest pelimuodossa vallata lippuja), näin saat nopeammin pisteitä = avaat uusia vempaimia/aseita. Suosittelen myös hakemaan ikäistäsi ja "saman henkistä" peliseuraa, koska Bättlefield jos mikä on juuri parhasta hyvässä seurassa. Tämä myös helpottaa peliin sisälle pääsyä kun kokeneemmat neuvovat ja näyttävät mallia.
:)

Siinäpä olisi omat mielipiteeni asioihin. Suosittelen miettimään myös kuuloke-mikrofonin hankkimista. Ainakin suomalaisten seurassa peli nousee aivan uudelle tasolle kun pystyt kommunikoimaan tiimisi kanssa, siinä sivussa myös tulee saatua uusia tuttavuuksia eripuolilta Suomea/maailmaa. :p

edit: Nisupulla tiivistikin asiat melko hyvin tuossa ^^
 
Vastaus: Battlefield 3 Storesta ym.

Oukkidoukki ! Kylläpä tulikin todella hyvät vinkit aloittelijalle, niistä kiitos! Peli on nyt latauksessa ja laitan vielä perään tuon BtK lisärin.
Sitten täytyiskin löytää serveri josta ei lennä muutaman kuoleman, sähläyksen jne. jälkeen heti pihalle?

ps. noita minun ikänumeroitani ei kannata kovin tarkkaan katsoa, nehän ovat vain tahroja paperilla. Me miehethän olemme sanonnan mukaan ikuisia pikkupoikia ja sellaisena pysyn minäkin. Tällä papalla tulee olemaan pelivehkeet jopa rollaattoriin viritettyinä.
ps2. Lisätään, että tämä häirikkö esiintyy Ukki55 nimimerkillä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 Storesta ym.

Lisävinkki koskien kysymystäni nro 2. Storesta ostettu versio sisältää Onlinepassin.
 
Ylös Bottom