Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [X360 Hype ja osto/hankinta/tilausmouhotus]

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja YoNzZu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [X360 Hype]

Näytti kyllä taas makoisalta. Toivottavasti nuita ilta/yömäppeja on myös enemmän kuin yksi mukana :) Tai kunhan edes on yksi.

Olis kiva, jos panostaisivat kunnolla kontrolleihin tässä "Patukassa". Meikän mielestä kummassaki Bad Companyssä (aikasemmista BF:sta ei niin hirveästi kokemusta) tuon ite ukkelin ohjaaminen/ampuminen/yleinen liikkuminen on ollu kohtuu tahmeeta ja jäykkää verrattuna melkein mihin tahansa muuhun FPS-peliin. Välillä tuntuu siltä, et liikuttais jotain vähä suurempaaki objektia.

Olis kiva, jos panostaisivat kunnolla kontrolleihin tässä "Patukassa". Meikän mielestä kummassaki Bad Companyssä (aikasemmista BF:sta ei niin hirveästi kokemusta) tuon ite ukkelin ohjaaminen/ampuminen/yleinen liikkuminen on ollu kohtuu tahmeeta ja jäykkää verrattuna melkein mihin tahansa muuhun FPS-peliin. Välillä tuntuu siltä, et liikuttais jotain vähä suurempaaki objektia.

Ei hemmetissä. Bad Company 2:n rahtusen raskaampi liikkuvuus oli yksi niisät tekijöistä mitkä sai sen vaikuttamaan muulta kuin arcaderäiskinnältä. Ihan liikaa noita paskapelejä jossa äijä menee kuin liukuhihnalla ja aseet laulavat kymmenkunta kutia ilman rekyyliä.

Bad Company 2:n rahtusen raskaampi liikkuvuus oli yksi niisät tekijöistä mitkä sai sen vaikuttamaan muulta kuin arcaderäiskinnältä.
Paha sanoa johtuuko se yli 300 vietetystä tunnista vai ohjauksen hyvyydestä, mutta itsekin olen niin sinut tuon Bad Companyn ohjaustuntuman kanssa, ettei voi oikein muuta kuvitellakaan. Toivottavasti pitävät samanlaisena.

Joo melko tahmasta ja lagista tuo on esim. codiin verrattuna. Erityisesti ärsyttää se kun jää pieniin tökkeihin kiinni ja joutuu loikkimaan turhan takia.

Joo melko tahmasta ja lagista tuo on esim. codiin verrattuna. Erityisesti ärsyttää se kun jää pieniin tökkeihin kiinni ja joutuu loikkimaan turhan takia.

Jos bf3 muuttuu enemmän codin suuntaan niin huonompaan suuntaan ollaan liikkumassa. Enemmän taitoa ampumiseen eikä sitä M16 yhdellä burstilla päähän paskaa.

Patukassa ahistaa ton yleistahmeuden lisäks just toi jokaiseen maholliseen ruohonkorteen takertuminen. Se, että tahmasuuteen tottuu ei sinänsä puolla ohjauksen "hyvyyttä". Meikälläki noita tunteja takana lähemmäs 400, mut silti toi (itse ukkelin) ohjaus tuntuu kohtuu alkukantaselta verrattuna moniin muihin nimeltämainitsemattomiin peleihin. Nappulayoutissahan sinänsä ei oo mitään vikaa, mut kyllä toi on mun makuun aivan liian kankea.

Jos bf3 muuttuu enemmän codin suuntaan niin huonompaan suuntaan ollaan liikkumassa. Enemmän taitoa ampumiseen eikä sitä M16 yhdellä burstilla päähän paskaa.
Molempia pelisarjoja pelanneena vois sanoa, että ei tässä nyt sinänsä mistään taidosta oo kyse, vaan yleisesti kankeesta tuntumasta. Ja nyt ku noihin aseisiin päästiin, ni mun puolestani BF3:ssa ukot voisivat tippua myös hieman nopeemmin ku esim. BC2:ssa, jossa edelleen saa pumpata pari lippaallista ukkoon ennen ku se alkaa edes hidastumaan.

Ja kyllä yks bursti M16:lla päähän sais riittää. :>

Miun mielestä tiimin puolesta pelaamista sais rohkaista ihan niin paljon kuin sielu sietää. Bad Companyn Marksman bonus on varmaan huonoin idea minkä olen ikinä nähnyt.

"Team oriented, objective based gameplay".

MCOM 250 pistettä
Headshot 560 pistettä.

Se, että tahmasuuteen tottuu ei sinänsä puolla ohjauksen "hyvyyttä".
Annoin vähän liiankin paljon narua tuodessani esiin tämän tottumisseikan, sillä unohdin mainita, että rakastin pelin ohjaustuntumaa jo ihan betan ensiaskelista asti.

Se nyt vaan on omasta preferenssistä kiinni millaisesta ohjauksesta tykkää. Yleisellä tasolla ei voida sanoa, että ohjauksen kuuluisi olla tietynlainen. Ohjaustuntuman kuuluu myös tukea pelin luonnetta ja haluttua pelityyliä. Ei voida millään olettaa, että olisi loistava ratkaisu laittaa samanlainen ohjaus kahteen peliin, joiden mappikoko ja koko pelin luonne eroavat valtavasti.

Mitä ruohonkorsiin tulee, niin empä ole juuri moiseen ongelmaan törmännyt. Vaikea maasto on tietysti vaikeaa maastoa ja on ihan ok, jos se sotilas ei "liidä" sen läpi.

Ja nyt ku noihin aseisiin päästiin, ni mun puolestani BF3:ssa ukot voisivat tippua myös hieman nopeemmin ku esim. BC2:ssa, jossa edelleen saa pumpata pari lippaallista ukkoon ennen ku se alkaa edes hidastumaan.

Eikös juuri tätä varten ole HC pelimuoto? Itse ainakin jokaisessa pelissä valitsen juuri tuon kyseisen seikan takia HC:n. Parantaa pelikokemusta kummasti!

...tuon ite ukkelin ohjaaminen/ampuminen/yleinen liikkuminen on ollu kohtuu tahmeeta ja jäykkää verrattuna melkein mihin tahansa muuhun FPS-peliin.

Minäkin olen sitä koulukuntaa, joka pitää mm. BC2 ohjattavuudesta. Ei jotenkin omasta mielestä sopisi BF3, että porukat liikkuu siellä aivan kun olisi Lightweight ja Marathon käytössä. Ja jos ei oletusasetukset miellytä, niin sillä sensitiven nostamisella saa kyllä sen ukkelin reagoimaan ohjaukseen tarpeeksi vikkelästi.

Voisikohan olla sihdistä kiinni jos ei kahdesta lippaasta tipu jätkä?
No piti vähä liiotella. Useimmiten tulee lopulta käytettyä haulikkoa.

Mitä ruohonkorsiin tulee, niin empä ole juuri moiseen ongelmaan törmännyt. Vaikea maasto on tietysti vaikeaa maastoa ja on ihan ok, jos se sotilas ei "liidä" sen läpi.
Aika jännä. Meikälle tapahtuu tätä suurin piirtein jokaisessa pelissä. Sama ku jää kiinni kaatuneisiin puihin, kukkuloihin, ovenkarmeihin etc. Tämä yhistettynä tohon meikän mielestä kummaan ohjaustuntumaan = :mad:

Kotaku saanut käsiin pikku pätkän pelikuvaa joka ilmeisesti kuvattu "suljettujen ovien" sisällä.
Kotaku, the Gamer’s Guide

Ihan komialta näyttää tuokin pätkä, joskin itse toivoisin jo näkeväni jotakin muutakin kuin pilvenpiirtäjiä ynnämuita betonimörskiä.

Aika jännä. Meikälle tapahtuu tätä suurin piirtein jokaisessa pelissä. Sama ku jää kiinni kaatuneisiin puihin, kukkuloihin, ovenkarmeihin etc. Tämä yhistettynä tohon meikän mielestä kummaan ohjaustuntumaan = :mad:

Kyllähän tuo välillä jumittelee noihin paikkoihin, ja koituu usein kuolemaksi. Eniten pistää vihaksi kun olet tankilla peruuttamassa karkuun sitä sinkomiestä niin tankki jää nytkyttämään jotain aidan jämää vasten ja sitten tulee ontelokranaatista.

Hei itse olen ollut vähän uutispimennossa,niin onko BF3:sen betasta ollut mitään puhetta tai tietoa? Itsehän tämän saan MOH:in pelin mukana,muttei ole ollut oikein tietoa milloin tämä sitten tulee.. :eek:

Hei itse olen ollut vähän uutispimennossa,niin onko BF3:sen betasta ollut mitään puhetta tai tietoa? Itsehän tämän saan MOH:in pelin mukana,muttei ole ollut oikein tietoa milloin tämä sitten tulee..

"If you own Medal of Honor Limited Edition you will receive an invitation to the Battlefield 3 beta within 12-months following the release of Medal of Honor."

Lähde: Battlefield 3 Beta - EA Games

Eli käytännössä viimeistään lokakuussa pitäisi betan olla ulkona...

...kannattaisi muuten selata aina edes muutama sivu taaksepäin. Nimittäin tämäkin on tullut mainittua muutamaan kertaan, mutta pitäpä tuosta :rolleyes:

Ei taida moninpeliin olla tulossa se kaverin turvaan vetäminen, mikäli se on Demizestä kiinni.

Dragging in MP is what I call "Paper Awesome." Sounds awesome on paper, sucks in practice. Solves nothing, creates new issues. Not happening
Twitter / @Demize99

Ylös Bottom