Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Dragonfly

KonsoliFIN Alumni
boxshot_uk_large.jpg


Nimi: Battlefield 3
Genre: Räiskintää ensimmäisestä persoonasta (FPS)
Kehittäjä: DICE
Julkaisija: Electronics Arts
Julkaisupäivä: 27.10.2011
Moninpeli: 2-24 pelaajaa
Yhteistyömuoto: 2 pelaajaa netin yli
Yksinpeli: Kyllä
Ikäraja: 16 vuotta (miksi kansikuvassa lukee K18?)
Erikoisversio: Limited Edition oikeuttaa maksutta "Back to Karkand" -lisäosaan (Sharqi Penisula, Strike at Karkand, Gulf of Oman ja Wake Island)
Viralliset kotisivut: Battlefield 3 : BF3 - EA Available 10.25.2011
Muuta: Battlelog, tilastot ovat kerskumista varten.
KFIN-arvostelu: Battlefield 3 - Arvostelu - XboxFIN

Lainasin yo. tiedot tylysti Nisupullan tekemestä Battlefield 3:n ketjusta PS3-puolelta.

Näin virallisena julkaisupäivänä on hyvä laittaa virallinen ketju pelille pystyyn. Battlefield 3 on ainakin videoiden perusteella näyttänyt mahtavalta, mutta suurin osa materiaalista onkin ollut PC-versiosta (alhaalla Xbox 360 traileri). Myöskään Metacriticin Xbox 360 ja PS3 arvostelut eivät anna ihan niin mairittelevaa kuvaa kuin PC-version. Hyvä peli sieltä varmasti silti tulee. Battlefield erottuu kuitenkin varsin mukavasti kilpailijoistaan hajoutuvilla ympäristöillä, laajaan skaalan taisteluilla ajoneuvoineen ja isoine kenttineen sekä upealla äänimaailmalla.

Frostbite 2 mainostykitys sanoi:
Battlefield 3 leaps ahead of its time with the power of Frostbite 2, the next instalment of DICE's cutting-edge game engine. This state-of-the-art technology is the foundation on which Battlefield 3 is built, delivering enhanced visual quality, a grand sense of scale, massive destruction, dynamic audio and incredibly lifelike character animations.

Traikkua: Battlefield 3: Xbox 360 Operation Guillotine Gameplay Trailer
[video=youtube;kn6D9eVVF54]http://www.youtube.com/watch?v=kn6D9eVVF54[/video]

Arvosteluja voi käydä kuikuilemassa Metacriticistä: Battlefield 3 for Xbox 360 Reviews, Ratings, Credits, and More at Metacritic
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Päässyt nyt reilun tunnin tällä leikkimään. Yksinpeliä kokeiltu ja odotusten mukaan ei nyt mitenkään erikoista ollut. Kontrollit ja gameplay yleensä toimivat kyllä hyvin, mutta yksinpeli ei kyllä jaksa innostaa. Toki sitä ajankuluksi verkkopelien toimimista odotellessa pelaa ja onhan tuo hyvää herättelyä että miten sitä boxilla ammuttiinkaan. Ääniltä odotin paljon mutta aseet kuulostavat aika "codimaisilta", tällä tarkotan että laukaukset saisivat olla kovemmat/metallisemmat hernepyssyn sijaan. Pelaan wartapesilla(kovimmalla?). Muuten äänimaailma on kyllä hyvä.

Serverit tuntuu olevan kumossa, hävittää ainakin heti yhteyden kun yrittää multiplayeriin. Joutuu jo todella odottelemaan tuota multiplayeriä.

EDIT: Kysymyksenä heräs kun pelaamaan pääsin että onko pelissä ollenkaan HC multiplayeriä?
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

En ole vielä päässyt peliä pelaamaan, mutta mitä olen arvosteluja lukenut niin tuo yksinpeli on ilmeisesti niin hirveää kuraa, että arvosanat olisivat luultavasti kovempia, jos pelissä olisi ollut vain moninpeli. Tuo puutteellinen yksinpeli, kun tuntuu olevan ainut negatiivinen asia pelissä arvostelijoiden mielestä ja se riittää jo pudottamaan arvosanoja huomattavasti.
 
Joo ei varmaan tarvi nettipeliä tänään edes kokeilla. Toivottavasti parin viikon päästä helpottaa kun cod pellet siirtyy mw3 pariin. 15min olen koittanut nyt peliin päästä tuloksetta. Noh vkl uudestaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

En ole vielä päässyt peliä pelaamaan, mutta mitä olen arvosteluja lukenut niin tuo yksinpeli on ilmeisesti niin hirveää kuraa, että arvosanat olisivat luultavasti kovempia, jos pelissä olisi ollut vain moninpeli. Tuo puutteellinen yksinpeli, kun tuntuu olevan ainut negatiivinen asia pelissä arvostelijoiden mielestä ja se riittää jo pudottamaan arvosanoja huomattavasti.
Minun mielestäni tuo yksinpeli vaikuttaisi olevan aika samanlaista kuraa kuin CoDien yksinpelit, joita jostain syystä kriitikot jaksavat ylistää vuodesta toiseen. Eipä itseäni tuo yksinpeli kiinnosta yhtään, mutta eiköhän sekin tule joskus pelattua.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Minun mielestäni tuo yksinpeli vaikuttaisi olevan aika samanlaista kuraa kuin CoDien yksinpelit, joita jostain syystä kriitikot jaksavat ylistää vuodesta toiseen. Eipä itseäni tuo yksinpeli kiinnosta yhtään, mutta eiköhän sekin tule joskus pelattua.

Tuo minua vähän ihmetyttääkin, kun arvostelijat ovat valittaneet kliseisestä juonesta, putkijuoksukampanjasta ja skriptatuista eventeistä, vaikka CoD-sarjan pelit ovat vedelleet vuodesta toiseen samalla kaavalla yksinpelin suhteen. Itsekin pelailen yksinpelin pelkästään achievementtien takia sitten joskus.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Hyvältä vaikuttaa, vaikka turpiin tuleekin kunnolla. Eikö tässä muuten saa lopetettua pelaamista pelien välissä, ilman että odottaa matsin alkua? Kyllähän tuon ajan jaksaa odottaa, mutta lasketaanko tässä kesken jätetty erä häviöksi? Löytyykö muuten konsolifinillä jo oma platooni?
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Tuurilla pääsen peliin, onko vika sitten EA:n servereissä vai omassa. Äsken pääsin tunnin pelamaan, kunnes disconnectas. Hyvältä vaikutti, tosin vielä vähän sekavalta kun ei kenttiä tiedä yhtään.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Oonko ainut, jolla campaign jäätyy tokassa missionissa??

Multiplayer vaikuttaa toodella hyvältä ja uskon, että paranee vaan kun saa uusia aseita ja attachmentteja. Olis varmaan vielä parempi, jos ois kavereita, jotka pelaa Boxilla.

E: Niin ja ilmeneekö muilla multiplayerissä sellaista bugia, että spawnatessa ase ei näy, etkä voi kuin liikkua??
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Täytyy sanoa että kyllä on multiplayer jumissa todella pahasti... Hyvä tuuri käy jos pääsee peliin, löytää matseja mutta hetken joinattua -> failed to join game.
Muutamia bugeja tullut vastaan mp:n puolella: äänet katoaa tyystin, palautuu kun kuolee, aseanimaatiot ei näy kuten lataus sekä joidenkin äänien volyymi nousee 400%. Itse oon pahasti COD-miehiä, mutta tämä nyt maistuu jo ihan hyvältä. Oikeeseen suuntaan siis mennään.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Miten hemmetissä tota kuvakulmaa vaihdetaan ajoneuvossa? Ei ainakaan mulla vaihtu tosta oikeen puoleista tattia painamalla :eek::confused:
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Hyvältä vaikuttaa, vaikka turpiin tuleekin kunnolla. Eikö tässä muuten saa lopetettua pelaamista pelien välissä, ilman että odottaa matsin alkua? Kyllähän tuon ajan jaksaa odottaa, mutta lasketaanko tässä kesken jätetty erä häviöksi? Löytyykö muuten konsolifinillä jo oma platooni?
Ärsyttävää, jos tässäkin pelissä on odoteltava uuden kartan latautumista ennen kuin voi lähteä.
En tiedä miten tässä pelissä on, mutta BC2:ssa kesken jätettyä erää ei taidetta laskea ollenkaan, joten W/L-rationsa voi pitää korkealla lopettamalla aina tappion uhatessa. Oikeastaan ihan hyvä, jos lähteminen laskettaisiin tappioksi, niin loppuisi tuollainen toiminta.
Miten hemmetissä tota kuvakulmaa vaihdetaan ajoneuvossa? Ei ainakaan mulla vaihtu tosta oikeen puoleista tattia painamalla :eek::confused:
Kokeile D-padista ylöspäin. Niin se vaihtuu ainakin BC2:ssa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Jaahas! Enpä taida pelatakaan tänään ku euroopassa on 4 serveriä koko ajan ja niissäki 23/24 pelaaja koko ajan. Helppo saada kaveri mukaan pelaamaan...
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Miten hemmetissä tota kuvakulmaa vaihdetaan ajoneuvossa? Ei ainakaan mulla vaihtu tosta oikeen puoleista tattia painamalla :eek::confused:

Oletuksena sen pitäisi nimenomaan vaihtua painamalla oikeaa tattia? Ainakin itselläni toimii.

Servut tosiaan tällä hetkellä aivan jumissa. Ei pääse pelaamaan mitään pelimuotoa. Noh, olihan tää odotettavissa. :eek:
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Kokeile D-padista ylöspäin. Niin se vaihtuu ainakin BC2:ssa.
Oikeeta tiittulaa painamalla vaihtuu kuvakulma kulkuvempeleissä.

MP vaikutti ihan hauskalta sen kaksi ja puoli peliä, minkä se nyt suostui toimimaan. Nyt urputtaa, että minun netissäni olisi vika, kun ei peliin pääse.

SP:tä pelasin muutaman tehtävän eikä tuo oikein vakuuta. Bad Companyjen kampanjat ovat olleet huomattavasti miellyttävämpää pelattavaa kuin tämä. Tässä kampanja etenee tapa tältä rajatulta alueelta kaikki ja liiku sitte tuohon pisteeseen, niin aukee uusi alue mistä tapat kaikki ja liikut taas seuraavaan pisteeseen. En sitten tiedä tuleeko jatkossa jotain laajempia tehtäviä, mutta nyt on menty koko ajan n. 3m leveässä putkessa, näitä tapa kaikki -alueita lukuunottamatta. Lentokoneen gunnerina oleminen oli ihan hauskaa vaihtelua, mutta mieluummin minä olisin itse sitä härpäkettä lentänyt.

MP siis vakuuttaa, SP ei. Cooppi on vielä kokematta täysin, mutta jospa siihen jok pelikaveri jostain löytyisi.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Vähän ärsyttää konkassa kun se lipun logo jää juuri siihen pahimpaan kohtaan kellumaan kun on lipun välittömässä läheisyydessä. Olisi edes ruudun yläreunassa. :(

Muutoin aivan uskomattoman hunajaisen kermainen peli. Tästä lähtien jos ei jokaisesta räiskeestä löydy tällaista servuselainta niin se on pitkä katkera miinus minun kirjoissani. Jumalauta, jopa favouriteja voi pistää muistiin! Vielä kun pingin näkisi numeroina (Duke Nukem Forever teki tämän, wtf?) ja pelin aikana niin a vot.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Nyt on muutama erä MP:tä tahkottu ja on kyllä positiivinen yllätys betan jälkeen. Minimapista ei edelleenkään saa mitään selvää, mutta se onkin ainut suuri ongelma. Ne pari conquest mappia mitkä kerkesin pelaamaan, tuntuivat juuri siltä kuin battlefieldissä pitääkin. Menoa oli paljon ja liput oli sijoitettu järkeä käyttäen, ei peräkkäin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [X360] - keskustelua pelistä

Kenelläkään mitään hajua miten toi Battlelog toimii ja mistä siihen pääsee Xboxin kautta käsiks? Päävalikossa kun painaa nuolta oikealle niin mitään ei tapahdu...
 
Ylös Bottom