Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

B2K toi muuten yhden uuden ajoneuvon bobcatin, dpv'n ja BTR-90 lisäksi. Huomasin tänään valloitettuani B'n Wakessa, että tuollahan on ajoneuvo, joka ei ole tunguska tai LAV-25 mutta näyttää silti IFV'ltä. Nimittäin LAV-AD, jonka ylitehokkuudesta vakuutuin heti. Onneksi Caspian Borderissa ei ole tuota, saattaisi olla kaikkien lentohärveleiden kanssa leikit leikitty. Battlefield 3 - AA tank 42/0 - YouTube

Mikäs helvetin röntgenkatse tolla gunnerilla on kun tuntuu puskista ja minimapissa näkymättömyydestä huolimatta löytävän porukat putken eteen noin 100%? Ei kyllä näytä kovin todentuntuiselta. Varmasti kyllä tuolla vehkeellä oikeilla keinoilla porukkaa lakoaa kumminkin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

No nyt tulee OT:tä kun tässä ketjussa aloitettiinkin :)

Taidokasta peliä ja ihan viihdyttävä montaasi, siitä ihan samaa mieltä. Ongelma nyt on tuossakin se, että tuolla musalla ei ole mitään tekemistä ruudun tapahtumien kanssa. Geneeristä jyystöä, joka peittää melkein täysin pelin omat äänet - varsinkin kun ottaa huomioon sen, että sekä BFBC2:ssa ja BF3:ssa on esimerkillisen hienosti toteutettu äänimaailma, joka jo itsessään kuuluessaan tekee ainakin auditatiivisesti hyvinkin uskottavan illuusion taistelutantereesta. ( Tai mistäs minä tiedän, kokemus "sodasta" rajoittuu onneksi Suomen puolustusvoimiin. )

Kyllähän tuossa, kuten muissakin Threattyn montageissa, musiikki on erittäin hyvin "synkattu" peliäänien, esimerkiksi ampumisen kanssa. Esimerkiksi kohta jossa ammutaan VADS:illa, musiikin tempo sopii hienosti pelin äänimaailmaan. Minun mielestäni montageissa pitääkin olla hyvin synkronoitu musiikki, commentaryt ynnä muut ovat sitten erikseen.

B2K toi muuten yhden uuden ajoneuvon bobcatin, dpv'n ja BTR-90 lisäksi. Huomasin tänään valloitettuani B'n Wakessa, että tuollahan on ajoneuvo, joka ei ole tunguska tai LAV-25 mutta näyttää silti IFV'ltä. Nimittäin LAV-AD, jonka ylitehokkuudesta vakuutuin heti. Onneksi Caspian Borderissa ei ole tuota, saattaisi olla kaikkien lentohärveleiden kanssa leikit leikitty. Battlefield 3 - AA tank 42/0 - YouTube

Tämä LAV-AD löytyy tosiaan PC:llä useammastakin kentästä, mutta tuli konsoleille vasta Wake Islandin myötä. On kyllä vähintään yhtä OP kuin Tunguska, kun on vieläpä pelottavan nopea Waken kiitoradalla.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Siellähän ne oli Damavandissa suomipojat ampumassa suoraan spawniin ilman huolen häivää! Taisi vaan servu kaatua niin jäi ansaittu voitto saamatta :(
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tähän asti oon ihmeellisesti säästyny lähes kaikilta ongelmilta pelin kans, mutta tänää loppu pleikkarista selvästi teho kesken, kun Gulf Of Omanissa hyökkäsin hekolla construction yardille. Kauhee pätkiminen ja lopulta jumitti koko vehje, niin että piti käynnistää kokonaan uusiks. Oli kyl sellanen meininkikin siinä vaiheessa ympärillä, että ei ihme että ruudunpäivitys laski säälittäväks.
Jalzu82 tjsp tais olla kyydissä, sori vaan, ei ollu tarkotus kadota sillee :D

Oon muuten huomannu, että aseen latausanimaatio jää sillontällön kokonaan pois. Äänet kyllä kuuluu ja lipas täyttyy onneks, mutta kovassa tulitaistelussa tulee välillä pieni hätäännys, kun ei ensin tajua, että miks ei se lataa :mad: Toinen jännä juttu on se, että aina kun tankista tiukassa paikassa poistuu, niin sitä spawnaa sopivasti siihen oman tankin ja vihollisen väliin. Just siihen missä on eniten lyijyä ilmassa. Siinähän sitten koitat selvitä hengissä johonkin suojaan. Vähän eritavalla meille intissä opetettiin vaunusta poistuminen ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Meni eilen pelikaani turbiinista läpi.
Kharag Island (mikälie) Rush ja Wrathogin ohjaimissa onnistuin road killaamaan naapuripuolen laskuvarjomiehen.
Kivaa oli.

Pelistä löytyy myös ne ah ihanat pehmeät seinät. Eli siis jos joku menee pötkölleen seinän viereen ja kääntyy, tulevat jalat seinän läpi toiselle puolelle.
Useampikin tappo otettu sieltä seinän toiselta puolelta ampumalla käkkerin jalkapohjiin. Seuraavan kerran koitan kuinka puukko puree varpaisiin jos löytyy sopiva kohde.

Xbox miehet itkevät battlelogissa kuinka paska dice on kun pilasi IRNV tähtäimen.
Kokeilin sitä laitetta hetken ja kyllähän se oli turhan tehokas. Pilaa taktisen pelaamisen kokonaan kun ei voi piiloutua mihinkään. Kai ne on sitten niitä rungunnereita.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Oon muuten huomannu, että aseen latausanimaatio jää sillontällön kokonaan pois. Äänet kyllä kuuluu ja lipas täyttyy onneks, mutta kovassa tulitaistelussa tulee välillä pieni hätäännys, kun ei ensin tajua, että miks ei se lataa :mad: Toinen jännä juttu on se, että aina kun tankista tiukassa paikassa poistuu, niin sitä spawnaa sopivasti siihen oman tankin ja vihollisen väliin. Just siihen missä on eniten lyijyä ilmassa. Siinähän sitten koitat selvitä hengissä johonkin suojaan. Vähän eritavalla meille intissä opetettiin vaunusta poistuminen ;)

Itekki lennän aina väärältä puolelta ulos ja eihän siinä mitään sitten enään voi kun tulee kanuunaa jo naamaan. Ja tuo latausanimaatio tosiaan aika useinkin jää pois. Saisivat tuon korjata.

Xbox miehet itkevät battlelogissa kuinka paska dice on kun pilasi IRNV tähtäimen.
Kokeilin sitä laitetta hetken ja kyllähän se oli turhan tehokas. Pilaa taktisen pelaamisen kokonaan kun ei voi piiloutua mihinkään. Kai ne on sitten niitä rungunnereita

Siis eihän tolla näe edes vihollisia? Itellä ainakaan ei näy oranssia enään missään ja tietääkseni vihollisten, tankkien, yms. pitäisi olla oranssina. Ei näy edes n.10 m päästä. Ja aluksi kun tähtäät niin tähtäin on pelkkää sumuista pikselimössöä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ymmärtääkseni tyyppi poistuu tankista siihen suuntaan mihin tähtäin osoittaa. Jos karkuun haluaa niin kannattaa vaihtaa ampujan paikalle ja kääntää piippu pakosuuntaan.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Siellähän ne oli Damavandissa suomipojat ampumassa suoraan spawniin ilman huolen häivää! Taisi vaan servu kaatua niin jäi ansaittu voitto saamatta :(

Eiköhän se ole tullut jo selväksi että isot pojat kiusaa ja ampuu. Ei sun tarvi joka päivä foorumille siitä itkeä, lopeta pelaaminen jos se noin paljon ahdistaa.

Tankista poistumisesta; jos on kolmospaikka auki, niin kannattaa käyttää sitä poistumiseen. Helpottaa tiukoissa tilanteissa paljon, kun toinen ampuu tankin päätykillä ja itse voi ampua KK:lla ja välillä korjata tankin takana tai sivulla. Ei tarvi erikseen suunnata aina KK:ta tankin taakse ja sitten takaisin eteen.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tankista poistumisesta; jos on kolmospaikka auki, niin kannattaa käyttää sitä poistumiseen. Helpottaa tiukoissa tilanteissa paljon, kun toinen ampuu tankin päätykillä ja itse voi ampua KK:lla ja välillä korjata tankin takana tai sivulla. Ei tarvi erikseen suunnata aina KK:ta tankin taakse ja sitten takaisin eteen.

Jaaha, kiitos vinkistä, pitää pistää korvan taakse :) On nimittäin niin monta kertaa kuollu turhaan sen takia, kun ilmestyy sinne väärälle puolelle. Hetken miettii, että mihin sitä joutu ja sit onki jo myöhästä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eiköhän se ole tullut jo selväksi että isot pojat kiusaa ja ampuu. Ei sun tarvi joka päivä foorumille siitä itkeä, lopeta pelaaminen jos se noin paljon ahdistaa.

On toi spawnkillaaminen ihan syvältä perseestä, eikä se kivaa ole jos on moisessa vastaanottavana osapuolena ja mun mielestä siitä on ihan oikeutettua nillittää. Rushissa sais olla samanlainen suoja-alue kuin konkassakin.
 
On toi spawnkillaaminen ihan syvältä perseestä, eikä se kivaa ole jos on moisessa vastaanottavana osapuolena ja mun mielestä siitä on ihan oikeutettua nillittää. Rushissa sais olla samanlainen suoja-alue kuin konkassakin.
Spawnkillin jotenkin ymmärrän, sitähän tullaan sotatantereelle eniweis.
Mutta baserapettamista en tajua! Kytätään ja otetaan tapot pois ennenkuin on ehtinyt edes suojaan. Näin yhdessä matsissa tätä, ja en todellakaan mennyt kyttäämään vihujen edustaan, vaan jäin taustalle antamaan mortaria. Tankkien silmille murkulaa, mutta muuten vain savua. En kertaakaan rapeta,ei tulisi mieleenkään. Siirryn suosista lähimmälle lipulle odottelemaan/morttaamaan..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Pitkänlinjan insinööri löysi kutsumustehtävänsä.

Viime yön seikkailuissa paljastui se, miten kopteria voi matkustajana korjata lennossa. Eli samaan tapaan kuin aikoinaan Modern Combatissa. Kääntyy matkustajana sen verran, jotta saa hitsipillin liekin osumaan lentolaitteen runkoon. Kopterin vikaprosentti näkyy siinä samalla kätevästi. Ääniyhteys lentäjän kanssa ja yhteistoiminta yläilmoissa pääsee vauhtiinsa. Melkoinen kiusankappale hyvissä käsissä. Vielä kun pääsisi apparina laarista kauhomaan kuumaa metallisilppua :D

Eiköhän se ole tullut jo selväksi että isot pojat kiusaa ja ampuu.

Veikkaisin suurimman osan pelaajista kuitenkin hakevan haastavia matseja. Siihen ei kuulu toisen teilaaminen lähtötelineisiin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tässä video miten BF3'sta ei kuulu pelata:

[video=youtube;PlLlUE0xmBU]http://www.youtube.com/watch?v=PlLlUE0xmBU&feature=player_e mbedded#![/video]

Vaikka tuo on aika typerää touhua, niin pakko myöntää että kyllä tätä katsoessa naurattikin hieman. :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Itse en kyllä löytänyt mitään kivaa.. Ehkä vaan omaan paskan huumorintajun?!?

Muutenkin ihan liikaa kavereita, jotka vetää tankilla ympyrää omassa basessa odottaen vaan, että heko ilmestyy käyttöön. Sit hylkäävät tankin ja juoksevat kopterille.. Tai hekolla lennetään lipulle ja hypätää lennosta veks.. Itse tömähdän kopterin mukana kenttään..

Aivan helen hauskaa pelaamista.. Banaania pakariin näille tyypeille!
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Siellähän ne oli Damavandissa suomipojat ampumassa suoraan spawniin ilman huolen häivää! Taisi vaan servu kaatua niin jäi ansaittu voitto saamatta :(

Itse olin tankilla liikenteessä siinä c lipulla. kaikki ammuttiin mitkä siihen tuli. Damavandissa ja parissa muussakin mapissa on se huono puoli et jos olet "viimeisellä" lipulla olet käytännössä jo vihun basen vieressä.
Olisiko ollut oikeutettua peruutella b lipulle että voitte rauhassa vetää kahvit ja löntystellä c:lle? Olisiko sinunkin kannattanut kokeilla seuraavaa ennenkuin tulet itkemään tänne:

Itse toimin niin jos huomaan vihulla olevan tiukka vastarinta suoraan basen lähettyvillä, yritän hinnalla millä hyvänsä päästä siintä läpi (tankki,heko, juosten). kun pääsee läpi (squadi pääsee spawnaan sinuun) napsii rauhassa liput (tiimi pääsee spawnaan) ja vihulla menee pakka sekasin. Jos vihu edelleen samassa paikassa sitten selkään vyörytys ja peli saannut aivan uuden luonteen.

Onneksi on nuo suoja alueet niin siellä basessa on hieman liikkumavaraa, (en muista kuolleeni kertaakaan baseen suoraan synnyttyäni, tuuria?). Nopeasti koitettava keksi heikko kohta ja siintä läpi.

Ja jos se toinen juokkue on rutkasti parempi ja jyrää, niin mitään ei anneta ilmaiseksi vaan loppuun asti yritetään. Ei se huononna sitä toista joukkuetta/paranna sinun peliäsi, jos tulet joka kerta kun ei suju itkemään tänne.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tässä video miten BF3'sta ei kuulu pelata:

[video=youtube;PlLlUE0xmBU]http://www.youtube.com/watch?v=PlLlUE0xmBU&feature=player_e mbedded#![/video]

Vaikka tuo on aika typerää touhua, niin pakko myöntää että kyllä tätä katsoessa naurattikin hieman. :D

Toi on vähän tuollaista "en oikein osaa" trollailua. Kypsemmät peikot kikkailee samoin elkein vastustajan päädyssä.
Pakko kuitenkin todeta, että kyllä nuo kommentit ja vähintään estottomat avautumiset laittoivat naurattamaan. :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tässä video miten BF3'sta ei kuulu pelata:

[video=youtube;PlLlUE0xmBU]http://www.youtube.com/watch?v=PlLlUE0xmBU&feature=player_e mbedded#![/video]

Vaikka tuo on aika typerää touhua, niin pakko myöntää että kyllä tätä katsoessa naurattikin hieman. :D

Tässä voisi taas ottaan käyttöön jo aikaisemmin mainitsemani maanpetoksesta tuomitsemisen :D Pelin pilaavat huoraajat,bäfä-professorit ja kämppääjät...oi miksi luoja loit iloisen kämpperin, joka oman basen läheisyydessä hiljaisella töyräällä odottaa rundi rundin jälkeen yhtä onnekasta ja katalaa laukausta Sixaxis hikisenä? Eri taisteluvälineiden ja ajoneuvojen tiuha käyttäminen joukkueen ja tavoitteiden hyödyksi ei ole huoraamista...mutta KFIN on eri mies, se on herrasmies :D Toisaalta ajoneuvojen odottaminen basessa sellaisella tarmolla, että pukamat ärtyvät jo ensimmäisen rundin jälkeen on "EI TOIVOTTU" toimenpide pelurilta...tällaiseen toimintaan ylevä KFIN:läinen ei alentuisi.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Olisiko sinunkin kannattanut kokeilla seuraavaa ennenkuin tulet itkemään tänne:

Itse toimin niin jos huomaan vihulla olevan tiukka vastarinta suoraan basen lähettyvillä, yritän hinnalla millä hyvänsä päästä siintä läpi (tankki,heko, juosten). kun pääsee läpi (squadi pääsee spawnaan sinuun) napsii rauhassa liput (tiimi pääsee spawnaan) ja vihulla menee pakka sekasin. Jos vihu edelleen samassa paikassa sitten selkään vyörytys ja peli saannut aivan uuden luonteen.

Onneksi on nuo suoja alueet niin siellä basessa on hieman liikkumavaraa, (en muista kuolleeni kertaakaan baseen suoraan synnyttyäni, tuuria?). Nopeasti koitettava keksi heikko kohta ja siintä läpi.

Ja jos se toinen juokkue on rutkasti parempi ja jyrää, niin mitään ei anneta ilmaiseksi vaan loppuun asti yritetään. Ei se huononna sitä toista joukkuetta/paranna sinun peliäsi, jos tulet joka kerta kun ei suju itkemään tänne.

Olen samaa mieltä tuosta conquestin osalta. Eilen taidettiin yhdessä myöhemmässä matsissa tehdä niin, että vallattiiin Tehran Highwayssä kaikki liput suht nopeasti, jonka jälkeen paine alkoi kasautua sinne Ruskien baseen. Huomattiin että ruskien puolelta ragequittasi melkein kaikki (2 pelaajaa jäi) ja vaihdettiin ruskien puolelle muistaakseni sun ja Coprasin kanssa. Muutaman kerran kuoltiin kun yritettiin jalan C:lle, mutta ensimmäisellä spawnautuneella tankilla päästiin heti A:lle ja saatiin heti vallattua se, vaikka vihut (ja me itse siis aiemmin) olivat saartaneet meidät sinne Ruskien baseen.

Eli ei kannata välttämättä väkisin yrittää saada sitä lähintä lippua haltuun jos on joutunut saarretuksi omaan baseen, vaan vähän taktikoida. Esimerkiksi Metrossa on suht hyvä idea painella jenkkeinä suoraan A:lle ja lykätä sinne spawn beacon välittämättä C:stä tai B:stä niin loppuu se venäläisten dominointi suht äkkiä, kun joutuvat hajauttamaan porukkaa kolmen lipun kesken.

Itse asiassa, tuossa Damavandin matsissa, johon Raipe viittasi, serveri kaatui juuri kun Raipen tiimi oli pääsemässä sieltä venäläisten basesta pois eli olivat täysin oikeaoppisesti valloittamassa A-lippua, kun paine oli Ruskien basessa. Lopputulos jäi siis näkemättä.

Kuten Deviljou sanoi, aina kannattaa yrittää. Kyllä pelissä on riittävästi keinoja vastaiskuihin. Caspianissa joku baserapetti kopterilla meidän venäläisten basea toooodella pitkään. Ammuin sitä kerran Iglalla, jamppa hyppäsi ulos ja jätti suht ehjän kopun mulle. Nyt meillä oli Havoc ja Viper käytössä jonka jälkeen mentiin antamaan vihuille vähän omaa lääkettä.

Eilen oli muutenkin aika pirusti servereillä ongelmia. Miksi ihmeessä niille servereille tuntuu olevan muuten mahdotonta päästä, joissa on "normaaleja" mappeja sekä B2K-mappeja sekaisin?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tähän asti oon ihmeellisesti säästyny lähes kaikilta ongelmilta pelin kans, mutta tänää loppu pleikkarista selvästi teho kesken, kun Gulf Of Omanissa hyökkäsin hekolla construction yardille. Kauhee pätkiminen ja lopulta jumitti koko vehje, niin että piti käynnistää kokonaan uusiks. Oli kyl sellanen meininkikin siinä vaiheessa ympärillä, että ei ihme että ruudunpäivitys laski säälittäväks.
Jalzu82 tjsp tais olla kyydissä, sori vaan, ei ollu tarkotus kadota sillee :D

Oon muuten huomannu, että aseen latausanimaatio jää sillontällön kokonaan pois. Äänet kyllä kuuluu ja lipas täyttyy onneks, mutta kovassa tulitaistelussa tulee välillä pieni hätäännys, kun ei ensin tajua, että miks ei se lataa :mad: Toinen jännä juttu on se, että aina kun tankista tiukassa paikassa poistuu, niin sitä spawnaa sopivasti siihen oman tankin ja vihollisen väliin. Just siihen missä on eniten lyijyä ilmassa. Siinähän sitten koitat selvitä hengissä johonkin suojaan. Vähän eritavalla meille intissä opetettiin vaunusta poistuminen ;)

Joo, onhan tää peli tehty liian raskaaksi, niin ei ps3 jaksa pyörittää. Varsinkin se, että on paljon tuhottuja taloja yms. Siihen päälle vielä paljon tapahtumaa, niin on kyllä melkosta diashowta. Aseen latausanimaatio jää pois silloin, kun fps tipahtaa, joten samaan kategoriaan menee sekin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onneksi on nuo suoja alueet niin siellä basessa on hieman liikkumavaraa, (en muista kuolleeni kertaakaan baseen suoraan synnyttyäni, tuuria?). Nopeasti koitettava keksi heikko kohta ja siintä läpi.

Jep. Kolme kertaa tapettiin noin sekunnin sisällä spawnaamisesta.

Eiköhän se ole tullut jo selväksi että isot pojat kiusaa ja ampuu. Ei sun tarvi joka päivä foorumille siitä itkeä, lopeta pelaaminen jos se noin paljon ahdistaa.

Juu-u. Pointtihan olikin täsmälleen tämä, minua AHDISTAA. Käsittääkseni tuossa otsikossa kuitenkin lukee "keskustelua pelistä", sekä hyvässä että pahassa. Mun pitää varmaan siirtyä EAUK:n viralliselle foorumille muistuttamaan ihmisiä, jos niillä ois vaikka threadien otsikoissa kirjoitusvirheitä. Se se vasta rakentavaa onkin!
 
Ylös Bottom