Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ajakaa tankilla niin ei tarvitse itkeä siitä haulikosta.

DICE vois jossain patchissa laittaa vähän lisää spawn pisteitä noille lipuille.
Alkaa mennä tylsäksi peli kun tietää pikselin tarkkuudella mihin vihollinen spawnaa ja mihin se miina laitetaan.
Toisaalta onhan se sangen tehokasta kerätä killuttimia syntyviltä, kolme otin putkeen eilen. Neljäskin olisi tullut mutta ensimmäinen kaveri ehti juosta kleikkaan. Oli puukotusanimaatio jo käynnissä kun "telkkari" pamahti ja riisti vihollisen syleilystäni. Viimeisen kanssa tuli sitten vähän kiire kun kaikki 4 spawnasivat 6 sekunnin sisään nokan eteen :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tänään kävi aika hauska bugi. Olin kuollut ja ympärilläni oli ainkin kolme omaa assaulttia ja siinä sitten kiroilin kun luulin että ne tohelot eivät ehtisi revivata enään :D. Mutta sitten spawnivalikko oli juuri ja juuri tullut näkyville, kun minut revivattiin. Spawnivalikko kuitenkin jäi siihen eteen näkyville, mutta pystyin silti ampumaan ja liikkumaan :D(olen kuullut samanlaisesta bugeista, mutta niisä pelaaja ei voinut liikkua) ja sitten assyjen asevalikko avautui ja ajattelin kokeilla voinko vaihtaa asetta mutta sitten onnistuin sähläämän valikon pois:D.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tänään kävi aika hauska bugi. Olin kuollut ja ympärilläni oli ainkin kolme omaa assaulttia ja siinä sitten kiroilin kun luulin että ne tohelot eivät ehtisi revivata enään :D. Mutta sitten spawnivalikko oli juuri ja juuri tullut näkyville, kun minut revivattiin. Spawnivalikko kuitenkin jäi siihen eteen näkyville, mutta pystyin silti ampumaan ja liikkumaan :D(olen kuullut samanlaisesta bugeista, mutta niisä pelaaja ei voinut liikkua) ja sitten assyjen asevalikko avautui ja ajattelin kokeilla voinko vaihtaa asetta mutta sitten onnistuin sähläämän valikon pois:D.

Sama tapahtu itellekin viime kerralla, kun pelasin. Ruudussa siis näkyi esimerkiksi se spawnivalikon iso kartta, jossa kaikki omat ja oman hahmon ikoni pyörivät reaaliajassa. Oli kyl kiva pelailla, kun tollanen kartta koko ajan siinä esillä, vaikkei nähnytkään niin hyvin. :D Sitten se hävisi, kun käytin pausea päällä.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mites ton input lagin kans pelissä? Meinaakohan tuo DICE korjata tuon tosissaan vai ei.. Eikö porukkaa haittaa tuo ongelma
vai eikö osalla sitten ole lainkaan tuota input lagia? Nuo DICE:n viittaukset, että olisi töllöstä kiinni on kyllä omasta mielestä
melko kaukaa haettua.. On se kumma ku ei muissa peleissä tuota ole.

Kaikilla on input lagia. Osa ei vaan tiedosta sitä. Osa tiedostaa, mutta olettavat sen tarkoittavan "pelaajan varusteiden raskautta". Pelin koodissahan tuo input lagi piilee. Luulis, että sen sais korjattua, kun betassa sitä ei ollut. Ehkä se vaan tarvii liian dramaattisia muutoksia, että dice ei tuu sitä korjaamaan. Itellä hävis ainakin luottamus noiden tv-puheiden ja muiden turhien ehdotuksien takia.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onkohan boostereita nakattu pois oikein isolla kädellä? Ajattelin vaan kun katselin tuossa BF3 statsia niin oma sijoitukseni esim. Repairs per engineer minute oli noussut kohisten :D Onko kukaan muu huomannut vastaavanlaista kohennusta?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kumma juttu että Wanhoilla kunnon putkinäytöillä pelaavilla(joissa sattuu olemaan 0ms vasteaika) ei ole mitään ongelmia Input lagin kanssa.

kannattaa kokeilla pelata muillakin näytöillä kun sillä huntin flättiksellä ennenkuin rupeat Huuteleen metsään
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kumma juttu että Wanhoilla kunnon putkinäytöillä pelaavilla(joissa sattuu olemaan 0ms vasteaika) ei ole mitään ongelmia Input lagin kanssa.

kannattaa kokeilla pelata muillakin näytöillä kun sillä huntin flättiksellä ennenkuin rupeat Huuteleen metsään

emminäkää mistää input lagista oo kärsiny tosin pelaan videotykin kautta.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kumma juttu että Wanhoilla kunnon putkinäytöillä pelaavilla(joissa sattuu olemaan 0ms vasteaika) ei ole mitään ongelmia Input lagin kanssa.

kannattaa kokeilla pelata muillakin näytöillä kun sillä huntin flättiksellä ennenkuin rupeat Huuteleen metsään

Täytyy sanoa, että itselläni tuota input lagia ei ole...johtuu varmaan siitä syystä, että naputtelen n. 6-7 vuotta vanhalla LCD telkkarilla, jossa ei tietenkään ole mitään mikä viittaisi HD:seen tai edes digivirittimeen :D Tästä olikin hyvä juttu kun kaveri käväsi meikäläisen kämpällä ja kysyi: "ai, sä oot tahallasi laskenut resoa?"...juu, ei kyllä siinä on nyt ihan täydet päällä. Omaa pelaamista tämä ei haittaa, olen sen verran askeettinen :) Pleikkari on tosiaan kytketty A/V-kaapeleilla, heh...
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Kumma juttu että Wanhoilla kunnon putkinäytöillä pelaavilla(joissa sattuu olemaan 0ms vasteaika) ei ole mitään ongelmia Input lagin kanssa.

kannattaa kokeilla pelata muillakin näytöillä kun sillä huntin flättiksellä ennenkuin rupeat Huuteleen metsään

On se kumma peli, kun 8ms vasteaika tuo sitten tuollaisen 0.2-0.3 sekunnin viiveen. Tv tuo siis mun laskujen mukaan 0.008 sekuntia viivettä, mistä toi loppu siis tulee?

Saman voisi kyl sanoa toisinpäin. Kannattaa kokeilla muitakin pelejä ennenkuin sen tv:n menee laittamaan vaihtoon. Se on kallista puuhaa vaihtaa esim. 1000e telkkari uuteen ja todeta, että uudellakin on sama ongelma. Kyl mä monia videoita oon nähnyt, missä väitetään, että input lagia ei ole, vaikkakin näkyy selvästi, että viivettä on. Ennenkuin joku pystyy todistamaan viiveettömyyden, niin pysyn tässä kannassa.

Bf3 on siis ainoa peli, joka tätä tekee. Kyse ei siis ole tv:stä tai mistään muustakaan, johon pelaaja voisi vaikuttaa. Bc2, vaikka siinäkään ei aivan täydellisen sujuva tuo ohjaus ollut, kuitenkin peli reagoi tatin liikkeisiin sitä mukaa, mitä pelaaja teki.

Edit. Ainoa keino siis helpottaa tilannetta tällä hetkellä, on vaihtaa resoa alaspäin. Tosin, siinäkin on vielä viivettä mukana, vaikka onkin about puolet vähemmän.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

On se kumma peli, kun 8ms vasteaika tuo sitten tuollaisen 0.2-0.3 sekunnin viiveen. Tv tuo siis mun laskujen mukaan 0.008 sekuntia viivettä, mistä toi loppu siis tulee?

Saman voisi kyl sanoa toisinpäin. Kannattaa kokeilla muitakin pelejä ennenkuin sen tv:n menee laittamaan vaihtoon. Se on kallista puuhaa vaihtaa esim. 1000e telkkari uuteen ja todeta, että uudellakin on sama ongelma. Kyl mä monia videoita oon nähnyt, missä väitetään, että input lagia ei ole, vaikkakin näkyy selvästi, että viivettä on. Ennenkuin joku pystyy todistamaan viiveettömyyden, niin pysyn tässä kannassa.

Bf3 on siis ainoa peli, joka tätä tekee. Kyse ei siis ole tv:stä tai mistään muustakaan, johon pelaaja voisi vaikuttaa. Bc2, vaikka siinäkään ei aivan täydellisen sujuva tuo ohjaus ollut, kuitenkin peli reagoi tatin liikkeisiin sitä mukaa, mitä pelaaja teki.

Edit. Ainoa keino siis helpottaa tilannetta tällä hetkellä, on vaihtaa resoa alaspäin. Tosin, siinäkin on vielä viivettä mukana, vaikka onkin about puolet vähemmän.

Samaa mieltä. Joku, joka väittää ettei input lagia ole voisi kuvata videon (jos mahdollista) ja laittaa tänne.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

unohtu tosiaan sellanen seikka ettei noissa ikälopuissa putkinäytöissä resoluutiot päätä huimaa.. ja monilla on resoluution laskeminen auttanut asiaan?

Ehkä pleikkari vaan ei pyöritä peliä enää niillä isommilla resoilla tjs?.. muutenkin tuntui FPS droppia olevan ainakin B2K Kentissä, tai jos ympärillä tuhoutuu taloja jne..
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

unohtu tosiaan sellanen seikka ettei noissa ikälopuissa putkinäytöissä resoluutiot päätä huimaa.. ja monilla on resoluution laskeminen auttanut asiaan?

Ehkä pleikkari vaan ei pyöritä peliä enää niillä isommilla resoilla tjs?.. muutenkin tuntui FPS droppia olevan ainakin B2K Kentissä, tai jos ympärillä tuhoutuu taloja jne..

Olisivat voineet tehdä tuon pelin niin, että tasainen 30fps on vaatimus, oli tilanne millainen hyvänsä (räjähdyksiä joka puolella). On se vaan niin ärsyttävää katottavaa, kun fps hipoo 20. BC2 toimi ihan sulavasti ja grafiikka suurinpiirtein samaa luokkaa ja tuhoutuvuus parempi. Mikä meni vikaan?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tässä kun on ollut puhetta noista Frag-ammuksista, niin itseäni ei ne haittaa pätkän vertaa. Itse en niille ainakaan ole kauheasti kuollut ja jos niin sattuu käymään niin eikun Usas vähäksi aikaa olalle ja samalla mitalla takaisin ;).

Mitkä kaikki aseet ovat noita PDW-aseita (personal defende gun ?)?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tässä kun on ollut puhetta noista Frag-ammuksista, niin itseäni ei ne haittaa pätkän vertaa. Itse en niille ainakaan ole kauheasti kuollut ja jos niin sattuu käymään niin eikun Usas vähäksi aikaa olalle ja samalla mitalla takaisin ;).

Mitkä kaikki aseet ovat noita PDW-aseita (personal defende gun ?)?

UMP45, PP2000, PDW-R, PP-19, P90, MP7, AS VAL, onko muita?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Olisivat voineet tehdä tuon pelin niin, että tasainen 30fps on vaatimus, oli tilanne millainen hyvänsä (räjähdyksiä joka puolella). On se vaan niin ärsyttävää katottavaa, kun fps hipoo 20. BC2 toimi ihan sulavasti ja grafiikka suurinpiirtein samaa luokkaa ja tuhoutuvuus parempi. Mikä meni vikaan?

Olen samaa mieltä 30 fps vaatimuksesta, mutta onhan BF3:n Frostbite 2:n grafiikoissa aika suuri ero verrattuna vanhempaan Frostbiteen. Tekstuurit ja valaistusefektit varsinkin ovat ihan eri luokkaa. Siihen kun vielä lisätään muihin räiskintöihin verrattuna huomattavasti suuremmat kentät, runsaasti partikkeliefektejä ja jokaisen aseen jokainen luoti mallinnetaan lentoratoineen erikseen, niin ei ihmekään että PS3 alkaa yskiä ;)

[video=youtube;O8730SR1POk]http://www.youtube.com/watch?v=O8730SR1POk[/video]

[video=youtube;8pNOxynC1Dc]http://www.youtube.com/watch?v=8pNOxynC1Dc[/video]
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Olen samaa mieltä 30 fps vaatimuksesta, mutta onhan BF3:n Frostbite 2:n grafiikoissa aika suuri ero verrattuna vanhempaan Frostbiteen. Tekstuurit ja valaistusefektit varsinkin ovat ihan eri luokkaa. Siihen kun vielä lisätään muihin räiskintöihin verrattuna runsaasti partikkeliefektejä ja jokaisen aseen jokainen luoti mallinnetaan lentoratoineen erikseen, niin ei ihmekään että PS3 alkaa yskiä ;)

Tekstuurit omasta mielestä suurinpiirtein samaa tasoa ja valaistus on vedetty vähän överiksi. Talot hehkuvat kuin mitkäkin lamput. En nyt tiedä mitä tuo jokaisen luodin mallinnus erikseen käytännössä tarkoittaa, mutta miksi se piti tähän tehdä, jos BC2 oli hyvä? Ite en ois moisesta tiennytkään, ellet olisi sitä äsken sanonut. :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tekstuurit omasta mielestä (hiukan) surkeammat ja valaistus on vedetty vähän överiksi. Talot hehkuvat kuin mitkäkin lamput. En nyt tiedä mitä tuo jokaisen luodin mallinnus erikseen käytännössä tarkoittaa, mutta miksi se piti tähän tehdä, jos BC2 oli hyvä? Ite en ois moisesta tiennytkään, ellet olisi sitä äsken sanonut. :D

Niin, kyllähän taidesuunnittelu olisi voinut olla parempaa, mutta teknologian puolesta Frostbite 2 on kyllä reilusti edellä. Nykyisen konsolisukupolven rajat alkavat tulla pahasti vastaan, sillä valaistusefektit näyttävät vähemmän övereiltä PC-versiossa joka tietenkin muutenkin näyttää paremmalta.

Luotien (tai laajemmin kaikkien muidenkin ammusten) mallinnus erikseen tarkoittaa lähinnä sitä, että kaikkiin projektiileihin vaikuttaa painovoima, ja jokaisella aseella on ilmeisesti hieman erilainen bullet drop. Se on varmaan sitä realismia, tai sitten vain ruotsalaisten koodinikkareiden kunnianhimoa ;). Artikkeli, jonka olen joskus aikoja sitten tähänkin ketjuun linkittänyt, kertoo lisää: Networking: How a Shooter Shoots
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Niin, kyllähän taidesuunnittelu olisi voinut olla parempaa, mutta teknologian puolesta Frostbite 2 on kyllä reilusti edellä. Nykyisen konsolisukupolven rajat alkavat tulla pahasti vastaan, sillä valaistusefektit näyttävät vähemmän övereiltä PC-versiossa joka tietenkin muutenkin näyttää paremmalta.

Luotien (tai laajemmin kaikkien muidenkin ammusten) mallinnus erikseen tarkoittaa lähinnä sitä, että kaikkiin projektiileihin vaikuttaa painovoima, ja jokaisella aseella on ilmeisesti hieman erilainen bullet drop. Se on varmaan sitä realismia, tai sitten vain ruotsalaisten koodinikkareiden kunnianhimoa ;). Artikkeli, jonka olen joskus aikoja sitten tähänkin ketjuun linkittänyt, kertoo lisää: Networking: How a Shooter Shoots

Kyllähän se teknologian puolesta on edellä, mutta pitäis käytännössäkin toimia hyvin.

Vaikuttihan tuo painovoima jo BC2, mutta bullet drop taisi olla kaikilla aseilla sama. Kuka muutenkaan kesken pelin huomaa, jos kahdella eri aseella (samaan aseluokkaan kuuluvilla) on eri bullet drop. Lähitaistelua kuitenkin suurimmaksi osaksi tuo on.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Eikös Dice puhunut jossain vaiheessa ettei voiceja saa korjattua? Ostin bäfän ihan vaihtelun vuoksi ja siirtyminen codista tähän, niin....olihan se järkytys. Ohjaus on aivan kuralla verrattuna mihinkään IW:n tai Treyarchin tuotokseen, juurikin tuon input lagin takia. Testasin vaihtamalla reson huonompaan ja ohjaus lievästi parani siitä mutta eihän niin susirumalla kuvalla pysty pelaamaan joten ennemmin kärsin paskasta ohjauksesta.

Ohjaus kuntoon ja kasassa on loistava peli.
 
Ylös Bottom