Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 3

Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Uusissa kartoissa en ole huomannut äänten katoamista lainkaan, mutta vanhoissa tuntuvat
pätsin jälkeen katoilevan huomattavasti (subjektiivinen mutu -analyysi) useammin kuin ennen. Aiemmin onnistuin kuittaamaan nuo harvat viittomakieliset battlefield momentit olankohautuksella, mutta nyt alkaa ihan oikeasti häiritsemään :mad:

Olen itse ollut huomaavinani enemmän tätä äänien katoamista tässä muutaman viikon sisällä kun aikaisemmin.
En sitten tiedä voiko jotkut tietyt asiat laukaista sen tms.

Joo ei ole uusissa mapeissa vielä kertaakaan hävinnyt äänet, mutta asiasta asiattomuuteen niin toi pyssysankari-pelimuoto menee omasta mielestä turhan usein kyllä turhauttavaksi vihollisen etsinnäksi. :(

Joka kierroksen alussa joutuu toivomaan että törmäisi vihuihin tällä kertaa useammin. Ku ei siinä oikein pysty edistymään jos ei ole mitään mitä ampua :rolleyes:
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Hyvä että Dicen jannut sai korjattua ton input lagi ongelman. Kysymys siis kuuluu: vaikuttaako anti-aliasing enään tohon input lagiin? Tänään nopeasti testasin enkä huomannut mitään eroa. Tuli siis ittellä vaihdettua "On":ille, ku ei silmä oikeen jaksa niitä sahalaitoja. Jäi vaan vaivaamaan tälläne yksinkertane asia :D
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Itseasiassa uudet aseet on CQ-assignmenteja ja ne saa käyttöönsä viikon päästä CQ:n mukana jos Premiumia ei halua ostaa. Class-dogtag assignmentit on Premium-käyttäjille.

Aivan, mutta tarkoitin että CQ:ta ei tarvitse ladata jos haluaa pelkät aseet. Ehkä hieman epäselvästi ilmaisin asiani :)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Onko joku nollannut omat statsinsa ja nolaantuuko aivan kaikki tiedot ja aloitat pelin aivan kuten et olisi ikinä edes peliä pelannut?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Scrapmetallissa kiihkeät tunnelmat, Metro jää jo toiseksi. Ihan jatkuvaa äksöniä ja ähkystä ei ole vielä tietoakaan. Näistä Close Quartersin uusista minikentistä löytää jatkuvasti uusia oikoreittejä ja hektisyys vain tihenee. Squadiliideri ei ehdi enään pysymään perässä merkkaamassa kohteita, kun tilanteet vaihtuvat jo sitä tahtia. Kova suomivastus piti meidät FPH:n serverillä liikkeellä ja tarjosi matsia koko lisärin hinnan edestä. Tilastonikkareille nämä tälläiset tuovat nopean tien SPM:n nostamiseen, tosin ehkä K/D:n kustannuksella.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Scrapmetallissa kiihkeät tunnelmat, Metro jää jo toiseksi. Ihan jatkuvaa äksöniä ja ähkystä ei ole vielä tietoakaan. Näistä Close Quartersin uusista minikentistä löytää jatkuvasti uusia oikoreittejä ja hektisyys vain tihenee. Squadiliideri ei ehdi enään pysymään perässä merkkaamassa kohteita, kun tilanteet vaihtuvat jo sitä tahtia. Kova suomivastus piti meidät FPH:n serverillä liikkeellä ja tarjosi matsia koko lisärin hinnan edestä. Tilastonikkareille nämä tälläiset tuovat nopean tien SPM:n nostamiseen, tosin ehkä K/D:n kustannuksella.

Tuo on tullut kyllä huomattua :D... SPM nousee hyvää tahtia ja K/D laskee, mutta ei todellakaan haittaa. Hauskuuskerroin ainakin noussut reilusti ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

CQ:n karttasuunnittelussa DICE on onnistunut sillä tavalla hyvin, että DOM:issa ei voi syntyä baserapea, koska ei ole virallisia spawnipaikkoja.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Ennen kuin ollaan edes selvitty CQ kartoista, niin uutta infoa pukkaa Armored Killsistä.

Hands-On With Battlefield 3: Armored Kill - Features - www.GameInformer.com

-Several new vehicles are featured in the expansion, including new tank destroyers, an AC-130 gunship, ATVs, and mobile artillery.

-Taking over a specific base grants the controlling team access to an AC-130 gunship. The gunship travels on a fixed circular path around the bases and it has four seats -- two for shooting 125mm cannons at the ground and two anti-air turrets for defending its airspace.

-Though only four people can man the AC-130 at once, other soldiers can use it as a mobile parachute spawn point.

-The AC-130 is also a great position to spot and mark enemies for your teammates.

-If your team controls the AC-130, the smart strategy is to have all patrolling the aircraft defend it from oncoming attacks so it can continue its forceful barrage.

-The AC-130 is heavily armored, but it cannot be repaired by engineers. This means ground forces can bring it down with concentrated fire.

-The tank destroyers are lighter and more limber than the tanks included in the base game. They still pack a punch, but are much more vulnerable than the conventional tanks.

-Over 20 upgrades are available for the new vehicles, but there is no new infantry weaponry.

-Armored Kill also has a new Tank Superiority mode, but DICE wouldn't go into specifics just yet.

-You should spawn on a squad member near a hot zone or to jump into a vehicle. Given the large size of the map, hiking from your home base to a flag point takes a while.

-The maps are large enough that you can employ new team tactics like positioning your mobile artillery on the ridge and shelling any troops approaching a hotly contested flag capture point from a long range.

AC-130 on kyllä pettymys, kun rullailee automaagisesti taivaalla. Mietin, että jääkö se käyttöön vaikka vihu saa lipun vallattua takaisin vai tuhoutuuko itsestään? Tuskin sentään.. Ja konsoleilla tuskin 4:ää pelaajaa näkyy gunnereina, tai sitten Dice nostaa pelaajamäärää servuilla. Toivottavasti. Tosin tästä olisi sellainen paukutus ja hypetys päällä ollut jo pitkän aikaa.

Ja sniputankkeilu on tullut jäädääkseen. ***u mikä taktiikka neuvo :mad: Tästähän on smurfeilla paljon kokemusta Seinen kaduilta, joten luulisi kerrankin niiden pärjäävän. Kuten myös tuo spottailu. Eihän niillä tosin toimi select-nappula, eivätkä myöskään osaa katsoa minimappia, niin kuuroille korville sieltä ilmasta huutelevat missä vastapuoli menee.

Tämä on itsellä ehkä vähiten odotettu karttapaketti. Hirvittää, että menee yksinään rullailuksi lipulta lipulle ilman mitään kontaktia viholliseen.

Eilen jaksoi yllättävän hyvin pelailla noita uusia karttoja. Pikkaisen rauhoitti omaa peliä, eikä sinkoilllut päättömän ES-kanan lailla paikasta toiseen, niin pärjäsi ihan komeasti. Gaymoreja joka nurkka täyteen (like a thousand), niin sai ihan kivasti extratappojakin. Niitä vielä parisataa kappaletta, niin voi ruveta spämmäämään C4:sia lipuille.. Pitääkin jo valmiiksi tyhjentää postilaatikko, niin voi vastaanottaa vihapostia.

Pelit perinteiseen tyyliin päättyi koko roskan jäätymiseen, tällä kertaa Bazaarissa. Vaikea on tehdä stabiilia peliä perkele.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Pienen harkinnan (lue: varsin helpon laskutoimituksen) jälkeen Preemiot ostettu ja Lähi Vartit testattu. Asecamot, mattoveitsi tai uudet tagit eivät viisaria yli 45 asteen sensuurikulman heilauta, mutta CQ on kyllä täyttä rautaa.

Tämän epäilevän Tuomaan on kyllä pitkälti pakko myöntää kaikki aiemmat pahat epäilynsä vääriksi. Odotin kauhulla CoD-hippaa pelkillä automaagihaulikoilla keskivertokerrostaloasunnon kokoisissa kartoissa, mutta uudet mapit yllättivät todella positiivisesti. Varsinkin karttojen vertikaalisuus ja/tai mahdollisuus kiertää suojaisia reunoja pitkin saivat melkein onnen kyyneleen kierähtämään silmäkulmasta. Uusista kartoista ei juuri löydy nurkkausta josta ei olisi vähintään kolmea eri reittiä ulos, samoin random-spawnaus saa minulta täyden ylistyksen. Mikä tärkeintä, nämä kartat toimivat sekä kaverien että randomien kanssa mennessä.

CQ:n mukana tulleet aseetkin varastivat sydämen ja mikä hienointa, melkein kaikki himoitsemani pössykät ovat ensimmäisiä avattavia varsin maltillisilla vaatimuksilla.

Mutta... Aim Assist. Haulikko-assignmentin teko oli ajoittain melko haasteellista kun ohijuokseva vihu nykäisi pelletinheittimen piipun minne sattuu, lisäksi viimeisen kahden illan aikana olen kuollut headshotteihin varmaan yhtä paljon kuin aiemmin yhteensä (tai ainakin siltä tuntuu). Ymmärrän että tätä tarvitaan(?) konsoleilla jonkin verran, mutta nyt tuntuu kyllä että DICEn pojille lipsahti vähän turhan tuhti kerroin tälle viimeisimmän päivityksen yhteydessä.

Tavallaan hilpeä, tavallaan melko karu (muutenkin kuin tekniseltä toteutukseltaan) video aiheesta:
[video=youtube;B6-Y1LIY9LY]http://www.youtube.com/watch?v=B6-Y1LIY9LY[/video]
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Mutta... Aim Assist. Haulikko-assignmentin teko oli ajoittain melko haasteellista kun ohijuokseva vihu nykäisi pelletinheittimen piipun minne sattuu, lisäksi viimeisen kahden illan aikana olen kuollut headshotteihin varmaan yhtä paljon kuin aiemmin yhteensä (tai ainakin siltä tuntuu). Ymmärrän että tätä tarvitaan(?) konsoleilla jonkin verran, mutta nyt tuntuu kyllä että DICEn pojille lipsahti vähän turhan tuhti kerroin tälle viimeisimmän päivityksen yhteydessä.

Boldattu oikeastaan oleellisin? Mihin sitä tarvitaan tällaisessa pelissä niin paljon konsoleilla? Eikö jonnejen peukalot pysy ukon perässä vai mikä käytöstä tekee niin autuaaksi? Eilen kuuntelin jonkin aikaa mikistä kiroilua aimmarin takia. Kun ei kuulemma osu, koska aim assistance heittää miten sattuu. Ottakaa se pois päältä, niin ei tarvitse jännittää mihin se piippu sojottaa minkäkin kulman taakse juostessa.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Boldattu oikeastaan oleellisin? Mihin sitä tarvitaan tällaisessa pelissä niin paljon konsoleilla? Eikö jonnejen peukalot pysy ukon perässä vai mikä käytöstä tekee niin autuaaksi? Eilen kuuntelin jonkin aikaa mikistä kiroilua aimmarin takia. Kun ei kuulemma osu, koska aim assistance heittää miten sattuu. Ottakaa se pois päältä, niin ei tarvitse jännittää mihin se piippu sojottaa minkäkin kulman taakse juostessa.

Tuo uusin pätsi vei vielä input-lagin pois, joten on todella hankala ymmärtää mikä idea tuossa aim assist -buffissa oli.

Jos DICE:a pelottaa se, että uudet pelaajat ottaa liikaa turpaan niin koodaisivat aim assistin niin, että se on valittavissa päälle johonkin tiettyyn rankkiin asti. Vaikka ekaan coloneliin. Sen jälkeen se tippuu pois (jos on ollut päällä) automatik. Siihen mennessä on jo pakko oppia tähtäämään.

Muuten, kertoiko DICE millä saivat tuon input lagin lopulta pois? Pitkäänhän taisivat väittää, että se oli pelaajien TV:eistä kiinni yms. Ei sitten tainnutkaan olla. ;)
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tuo uusin pätsi vei vielä input-lagin pois, joten on todella hankala ymmärtää mikä idea tuossa aim assist -buffissa oli.

Jos DICE:a pelottaa se, että uudet pelaajat ottaa liikaa turpaan niin koodaisivat aim assistin niin, että se on valittavissa päälle johonkin tiettyyn rankkiin asti. Vaikka ekaan coloneliin. Sen jälkeen se tippuu pois (jos on ollut päällä) automatik. Siihen mennessä on jo pakko oppia tähtäämään.

Muuten, kertoiko DICE millä saivat tuon input lagin lopulta pois? Pitkäänhän taisivat väittää, että se oli pelaajien TV:eistä kiinni yms. Ei sitten tainnutkaan olla. ;)

Eipä ole multa ainakaan input lagi mihinkään kadonnut kun pikasesti testasin.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Boldattu oikeastaan oleellisin? Mihin sitä tarvitaan tällaisessa pelissä niin paljon konsoleilla? Eikö jonnejen peukalot pysy ukon perässä vai mikä käytöstä tekee niin autuaaksi?

Ei kieltämättä tatti liiku enää niin nopeasti tälläkään jonnella kuin nuoruudessa, pleikkapeukalosta puhumattakaan.

Mutta itsekin olen tuon perimmäistä syytä pohtinut, siksi kysymysmerkki. Aim assistin toteutushan on tässä sellainen että se auttaa enemmän lähellä kuin kaukana olevaa vihua vastaan. Lähinnähän tuo apulainen on ymmärtääkseni olemassa sen takia että tatti ei vain yksinkertaisesti ikinä ole yhtä tarkka ja nopea kuin hiiri. Voihan tässäkin toki laittaa liikeherkkyyden tappiin, mutta ainakin minun kokemusteni perusteella aiemmissa vastaavissa se tekee hieman rauhallisemmasta tähtäilystä kauemmas melkoista tuskaa. Pitäisikin olla sellainen kunnollinen ohjaimen säätövalikko kuten esim. lentopeleissä, että tatin liikkeen vaikutuksen saa reilusti eksponentiaaliseksi.

Ottakaa se pois päältä, niin ei tarvitse jännittää mihin se piippu sojottaa minkäkin kulman taakse juostessa.

No juuri tuon takia se otettiinkin pois, sekä minä että kaveri. Laitoin kyllä sitten takaisin päälle kun lähdin rynkyttelemään ja kk:n kanssa riehumaan, kun kerran olen tottunutkin. Ehkä pitäisi joku ilta kokeilla eri aseita assisti päällä ja ilman jotta näkisi mikä sen vaikutus omaan pelityyliin ihan oikeasti on.
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Lähinnähän tuo apulainen on ymmärtääkseni olemassa sen takia että tatti ei vain yksinkertaisesti ikinä ole yhtä tarkka ja nopea kuin hiiri. Voihan tässäkin toki laittaa liikeherkkyyden tappiin, mutta ainakin minun kokemusteni perusteella aiemmissa vastaavissa se tekee hieman rauhallisemmasta tähtäilystä kauemmas melkoista tuskaa.
Niin, toi handicap-aspekti olisi ihan validi JOS oltaisiin tilanteessa jossa osa pelaa hiirellä ja osa padilla. Tai onhan noita FragFX:iä, muttei mennä nyt siihen. Eli käytännössä sen vastaantulevan kaverin ohjaus on ihan yhtä epätarkka/kiikkerä/sinnepäin/whatever. Tai olisi, jos AA:ta ei olisi. Mutta mulle kyllä loppupeleissä ihan sama, itepähän tiedätte millä eväin pärjäätte.

Noin muuten, kuseeko kenelläkään muulla Squad repair? Oon pari kertaa korjaillut squadikaverin tankkia, ja siitä ropisee vaan pluskymppejä.

Ja miksi noi kaikki customservujen bannerit on vedetty jonkun rasterbaattorin läpi?
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Noin muuten, kuseeko kenelläkään muulla Squad repair? Oon pari kertaa korjaillut squadikaverin tankkia, ja siitä ropisee vaan pluskymppejä.

Onko kaveri varmasti ollu kuskinpaikalla? Jos on ollut gunnerina tai kolmospaikalla niin silloin ei jostain syystä tule kuin +10
 
Vastaus: Battlefield 3 [PS3] - keskustelua pelistä

Tjaa, enpä oo kiinnittänyt asiaan huomiota. Tosta se kyllä sit on varmaan ollut kiinni.
 
Ylös Bottom