Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4

Musta se vie ilon pelaamisesta, onneksi sen saa pois kytkettyä. Itellä ainakin fillarointi loppuis kokonaan jos ois pakko käyttää apupyöriä
Niin kauan kuin se on muillakin päällä en nää syytä ottaa sitä pois. Välillä siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. En halua yrittää olla mikään mlg tryhard ja kehua sillä että pelaan ilman auto-aimia. Parhaimmatkin pelaajat sitä käyttää joten en usko sen olevan mikään häpeä. Enkä todellakaan halua että joku nopo voittaa hätäisessä tilanteessa sen takia että sillä oli auto-aim ja mulla ei. Kukin klaaraa tyylillään eikä ainakaan omaan peli tyyliin sovi tuo auto-aimin poisto.
 
Vastaus: Battlefield 4

Onhan tuo bäfän peluu onneksi muutakin kuin pelkkää räiskintää auto-aimin turvin. Taistelussa sijoittuminen, gadgettien käyttö ja taktisuus erottaa niitä hyviä pelaajia vasta-alkajista. Välillä saattaa olla hyväksi olla ampumatta ja paljastamatta omaa sijaintia, näin esimerkkinä. Tuo riippuu tietty pelimuodostakin.

Varmasti suurin osa tuota autoaimia käyttää, joten täytyy muilla keinoilla, kuin ampumalla yrittää saada etua vastustajaan.
Itseäni eniten ärsyttää vihujen merkkaaminen normi pelimoodeissa. Se on vähän turha, kun ei välttämättä tarvii edes nähdä vihua kun sen voi jo tägätä. Olisi ok, jos vihut näkyisi vaan minimapissa mutta tuo kolmio vihun päällä on vähän liikaa mielestäni. Toki voi pelata hardcorea, niin ei ole tuota ongelmaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Omasta mielestä tuo aim assist pitäs nimenpmaan olla assist, eikä autoaim. Kun eikö tuo assistin periaate ole alunperin ollut se, että se hidastaa tähtäintä vihollisen kohdalla, eikä se että se liimaa monen metrin päästä viholliseen kiinni. Naurettavaa sontaahan tuo bf4 auto aim on, mutta kuten maxa sanoikin, muutkin sitä käyttää niin en silloin myös itsekkään sitä viitsi pois ottaa ja sen takia turpaan ottaa
 
Vastaus: Battlefield 4

Itseäni eniten ärsyttää vihujen merkkaaminen normi pelimoodeissa. Se on vähän turha, kun ei välttämättä tarvii edes nähdä vihua kun sen voi jo tägätä. Olisi ok, jos vihut näkyisi vaan minimapissa mutta tuo kolmio vihun päällä on vähän liikaa mielestäni. Toki voi pelata hardcorea, niin ei ole tuota ongelmaa.

Kyllä se spottailu on publa-pallojen joukossa täysin tuntematon elementti pelissä. Suurin osa ei sitä muista käyttää tai tiedä edes sen olemassaoloa. Inffinä pelatessa jos itse harrastaa spotti nappulan takomista hämääntyy, tonttulakkeja näkyy joka puolella.

Kun taas pelailee yksinään ja hyppää jettiin niin näkee sen todellisuuden, ei spotin spottia... Maasta ei saada edes ajoneuvoja spotattua vaan ne pitää itse etsiä. Luulisi että jokanen tajuaisi spotata edes ajoneuvot varottaakseen muita ja tehdäkseen jettien työn helpommaksi, mutta ei...

Niin ja tuosta spottauksen tarpeellisuudesta. Ainakin lentävillä laitteilla tuo on tarpeen. Kaiken tuon pikselimössön seasta konsoleilla ei ainakaan näe yhtään mitään maasta muuta kuin tuurilla ennen kuin on jo myöhästä ja aivan liian lähellä kohdetta.
 
Vastaus: Battlefield 4

Joo totta nuo mitä Jamppi tuossa sanoi. Ilmasta käsin on aika ehdoton tuo spottaus. Ehkä itteä ärsyttää siinä se, että välillä tuo tuntuu melkein jo huijaamiselta, siis inffin näkövinkkelistä.
Tiedät että jossain puskassa on vihu, rämppäät spottia sinne päin ja oranssi kolmio paljastaa sijainnin..

Mutta ainahan voin onneksi pelata hc:ta, sikäli turhaa tämä vinkuminen :D
 
Vastaus: Battlefield 4

Vieläkö täältä löytyy innokkaita bäfän pelaajia? Laitoin just latautumaan, kun oli storessa edullisesti. En oo mikään mestari näissä peleissä, mutta omaks ilokshan näitä pelataan. Pitää viikolla käydä jostain joku headsetti ostamassa, niin vois samalla rupatella. Lisäilkää Kuutti_ ystäviin, jos intoa pelata porukassa. Koneena siis PS4. Ja jos joku osaa suositella jotain kuulokkeita, niin laittakaa suosituksia tulemaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Vieläkö täältä löytyy innokkaita bäfän pelaajia? Laitoin just latautumaan, kun oli storessa edullisesti. En oo mikään mestari näissä peleissä, mutta omaks ilokshan näitä pelataan. Pitää viikolla käydä jostain joku headsetti ostamassa, niin vois samalla rupatella. Lisäilkää Kuutti_ ystäviin, jos intoa pelata porukassa. Koneena siis PS4. Ja jos joku osaa suositella jotain kuulokkeita, niin laittakaa suosituksia tulemaan.
Turtle Beach:in headsetit on tunnetusti laadukkaat.
itsekkin omaan sellaiset. Todella hyvä surround ääni jolloin tietää tarkalleen missä vihollinen ampuu/kulkee. Myös itse mikki on erinomainen. Hyvä ääni, ei pätki tai rätise. Samalla voi myös itse päättää kaikki mitä äänenvahvuuksia haluaa. Chat, Game ym. Kaikki löytyy. Mikin saa myös mutelle jos ei jaksa rupatella.

Hinnat kylläkin pyörii siinä 80-100e tienoilla. Parhaimmista saakin pulittaa 200e :D

http://www.gigantti.fi/product/peli...n/TBEARP11/turtle-beach-ear-force-p11-headset
Tässäpäs on omat kuulokkeeni. Hinta kyllä on 65e, mutta todella hyvät kuulokkeet noi kyllä on. Tosin en tiedä sopiiko tuo PS4:lle.
 
Vastaus: Battlefield 4

P11 kuulokkeet sopivat PS4:jään, itsellä kyseiset kuulokkeet käytössä, ainoa vain että ne on mahdottoman epämukavat päässä jos on vähänkään laadukkaampia kuulokkeita käyttänyt aikaisemmin.
 
Vastaus: Battlefield 4

Toisaalta on myös hyvä muistaa, että tähtäysapu on käytännössä lähes kaikilla päällä, joten jokainen lähtee siinä samalta viivalta.

Pieni määrä aim-assistia ei haittaa, BF3:ssa se ei tähdännyt kenenkään puolesta.

BF4:ssä pelkkä L2/LT painaminen riittää tähtäämiseksi alle 20m etäisyyksillä. Ei tarvitse itse tähdätä kun peli lukitsee tähtäimen vastustajan rintaan, naurettavan kova aim-assist tekee väistöliikkeistä ja vastaavista turhaa.

Olet oikeassa että se kaikki on samalla viivalla, mutta tällä hetkellä 1v1 taistelu tilanteet läheltä ratkaisee lähinnä aseen fire rate / Etäisyys, ei niinkään tähtääminen tai muu asia mihin voi taidoilla vaikuttaa. Mikä tekee pelistä ajottaista kivi-sakset-paperi höttöä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tuli vihdoin hommattua kyseinen peli ja täytyy todeta että huomattavasti paremmin viihdyn bf:4 parissa mitä codin.
Olin positiivisesti yllätynyt tuosta 64 pelaajan monin pelistä....
Ainoo ongelma on että peliseura puuttuu.
Saa lisätä kaveriks, sama nikki ku täällä.
 
Vastaus: Battlefield 4

BF4:ssä pelkkä L2/LT painaminen riittää tähtäämiseksi alle 20m etäisyyksillä. Ei tarvitse itse tähdätä kun peli lukitsee tähtäimen vastustajan rintaan, naurettavan kova aim-assist tekee väistöliikkeistä ja vastaavista turhaa.

Pääsin muuten vertaamaan (tätäkin) PS4- ja Xbox One -versioiden välillä, kun hankin tuon EA Accessin. Mulla on ihan sellainen tunne, että Xbox-versiossa on aim assist jotenkin hienovaraisempi, eikä auta niin paljon kuin Pleikkarilla.
 
Vastaus: Battlefield 4

Herranjestas! Tämähän on parempi kuin BF3 oli ikinä ja minä itse siitä olin sitä mieltä että BF 3.5 on kyseessä. Onneksi halpa hinta (no halpa ja halpa) storessa ja kavereiden painostus käänsi vaakakuppia oston puoleen.
Nyt on muutamana iltana tullut pelailtua moninpeliä ja maistuuhan se ihan erinlailla kuin 3 ikinä, kentät on parempia, ei liikaa niitä filttereitä päällä ja se että konsolilla sulava 60 fps suurimmaksi osaksi aikaa on jo kova saavutus. Jopa minä tahmanäppi pärjään kun auto-aim auttaa. Tänään pelattu matsi oli kyllä varmaan paras vääntö sitten Halo Reachin moninpelien. Jopa paljon haukuttu yksinpeli on pelattava, jota on vaikea uskoa ilman testaamista :p

Todella iloinen yllätys! Minä tykkään ja paljon. Olutta, peliä ja hemmetin typerää läppää, toki oikean kommunikaation ohessa, kavereiden kanssa toimii!
 
Vastaus: Battlefield 4

Noh mun mielestä tässä pelissä ei oikein toimi mikään, mutta hyvä jos jollekkin se maittaa.

BF3 on omasta mielestäni se paras ollut, toki BC2 oli myös todellla hyvä, mutta oma suosikkini on kolmonen.

Itse en vaan tästä pelistä saa sitä nautintoa mitä kolmosesta tuli. Aseiden recoil on omasta mielestäni liian suuri todellisuuteen verrattuna. Auto-Aim on liian suuri ja tekee huonostakin pelaajasta hyvän 1vs1 lähitaistelussa. Myös balance tuntuu olevan täysin hakusessa. Varsinkin kun mietitään RUSH pelimuotoa. MCOMit on huonoissa paikoissa, helikopteri on dominoiva 12vs12 pelimuodossa sekä PDW/DMR aseet ovat täyttä kuraa loppujen lopuksi.

Singleplayer oli vain räiskimistä ja "epic" momentteja. Kuitenkin ei se ollut taaskaan hyvä. Call Of Duty on onnistunu yksinpeleissä ja BF taas moninpelissä. Tosin en tiedä mitä tästä nelosesta voi ajatella. Hauskaahan toi räiskintä on, mutta en välttämättä tätä peliä heti valitse jos tekee mieli pelata muutama tunti räiskintää näin illoilla.
 
Vastaus: Battlefield 4

Makuja on monia. Tässä tulee tosin pelattua pitkälti vain Conquestia ja välillä juostaan Dominationia. Rush ei toimi tässä myöskään, mutta eipähän BF3:kaan tuo muoto toiminut mitenkään päin kunnolla. Paras sarjan peli jossa tuota pystyi pelaamaan oli Bad Company 2.

Mutta nyt muutamaan päivään kellottunut jo yli 20 tuntia, joka on meikäläisellä aika reilusti näin nopeaan tahtiin. Yksin tuota moninpeliä ei tule pelattua kun porukka on aika ääliöitä. Ei oikein tuo panosten/helan jako suju vaan tatti tanassa vain tappojen perään. Unohtuu myös se pelimuodon tarkoitus. Onneksi on ollut myös hyvää sakkia, mutta se on harvassa noissa randomeissa mitä vastaan on tullut.
Mitä nyt kampanjaan tulee niin se sentään toimii ilman että jokin scripti jäisi puuttumaan ja peli ei etene. Ja oli ihan viihdyttävä, lyhytkin niin ei kerinnyt kyllästyttää tuo macho-meno. Mutta kuten mainitsin, makuja on monia.
 
Vastaus: Battlefield 4

TJU tässä moro tänne viestiketjuun pitkästä aikaa.

Tosiaan platoonilla pelattu Battlefield 4 sen bugisesta alusta alkaen. Kevätkausi päätettiin jatkaa ps3:lla mutta kesätauon jälkeen nyt elokuusta siirrytty täysipainoisesti ps4:n puolelle.

Kyllä kai toi bäfä4 vihdoin jotenkin jopa toimii... Ei sitä toki kolmoseen voi verrata.

Aim assist vaikuttaa ratkaisevan tilanteita kentällä ?
Toimiiko oma aim assist nopeammin kuin mitä oma kuvaruudun päivitys, seuraten vastustajaa vielä kun pelaaja itse ei lagin takia näe vastustajan oikeaa sijaintia ?
Kuinka paljon vaikuttaa aseen ominaisuudet, osumakohta ja lagietu, eli nopeampi liikkeen paikannus.
Ainakaan pelaaja ei pysty reakoimaan siihen mitä silmä ei näe. Reakoiko aim assist kompensoiden lagaavaa vastustajaa ?

Battlefieldeja 2012 eteenpäin aina porukalla pelanneena objektiivisuus ja yhteistyökyky pelissä ovat tärkeintä ainakin itselle.

Battlefield 4 karkein suunnitteluvirhe onkin pelin objektiivisuudessa sen perinteisessä rush jaconquest pelimoodissa.
Pelin "kaikille kaikkea" olisi voinut hyvällä suunnittelulla suuntautua täysin ventovieraiden ja mikittömien pelaajien paremman tiimityön kehittämiseen.
32 tai 64 servulla olevat pelaajat eivät saaneet lisätyökaluja pysyä ryhmänä pelimoodeissa. peli ei ohjaa kovinkaan tehokkaaseen tiimityöhön, mikä parantaisi taistelukentän tunnelmaa. Pikemminkin tiimityötä pelaavien yhteistyötä on vaikeutettu että ilman helpottavia tiimityökaluja pelaavat randomit saisivat enemmän vapauksia esimerkiksi Conquestissa, jonka tarkoitus olisi rush comien tapaan saada massiivisia hyökkäyksiä lipuille. Nyt kentän paras voi olla yksinäinen CoD pelaaja joka ei käynyt lipulla ikinä. Objekteilla oleva squad leader voisi esimerkiksi merkata jeteille kohteet joista saisivat scorea ja merkitsemättömistä kohteista saisi vain murto-osan.
Squadiksi muodostunut toisilleen tuntematon ryhmä saisi scoret revaamisesta, ammoboxeista, spottaamisista, kulkuneuvojen korjaamisesta ja mapin objektien toteuttamisesta. Ryhmä voisi nähdä vain objektit jotka squad leader merkinnyt. Tankissa esim. kuljettaja ja ampuja erikseen. Vihollisen ampumisesta hyvin vähän scorea muissa kuin TDM:ssä, jossa se onkin itse tarkoitus, hengissä pysymisen vastapainoksi.
Jos itse menisin yksin uuteen peliin ja toivoisin peliltä jotain helpotuksia, olisi helpotus saada esimerkiksi heti oma squad tueksi, samalle objektille pyrkien. Pääsisi fiilikseen heti ja peli kannustaisi ryhmää kaikin tavoin toimimaan yhä enemmän yhdessä. Siinä uusikin pelaaja tuntisi olevansa avuksi ja multiplayer taistelua squadin seurassa, vaikka vain puolituntia pelaten, todennäköisemmin monia tunteja pelaten, yksinäisen harhailun tai epämääräisen objektille rynnimisen sijaan.
Peliporukalla taas se menun party squad, pelin voipilla, sekä Team voip itse pelissä.

BF4 yksinpelikampanjaa en ole pelannut kuin 2 levelille. p90 kyllä jossain kohtaa kiinnostaisi saada asevalikoimaan.

HC puolella 60% helat ja pelin tempo, yhdistettyä 10000 tapaan kuolla + recon aseet = viihdyttävää mutta pelilliset epäbalanssit korostuvat. Squad leaderiin joiniminen tiimipeliin ohjaava elementti.

Jokatapauksessa battlefield 4 on massiivinen ja huikea taistelutanner joka vain vaatii tiimipeliä, pelin kuitenkaan jeesaamatta sen helpottamiseksi.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield 4


Noniin! Tänään vihdoinkin hommasin tuon PS4:n ja BF4:n tietty siihen kylkeen kun oli premikat ym hommattuna.

Pakko vaan sanoa, että tää peli näyttää huomattavasti paremmalta kuin PS3 versio. Tosin itse voisin jo sanoa, että tämä peli ei kuitenkaan toimi läheskään niin hyvin. Tiedä sitten onko netcode ongelma ym. Kuitenkin osaako joku neuvoa miten korjata tämä tilanne: Olen lähitastelussa 1vs1 tilanteessa. Avaan tulen vastustajaan huomattavasti aikaisemmin eikä vihollisella ole mitään hajua, että ammun sitä kohti. Noh lipashan on jo menny tyhjäksi ja vihollinen seisoo yhä. Yhtään "rekistöröityä" hittiä ei tullut ja lataamisen aikana vihollinen aloittaa itse ampumaan. Saman tien tulee tök ja instant death.... SIIIS OIKEASTI!?

Tätä käy aika usein ja en tiedä mistä hemmetti se johtuu. Nettinä toimii 100 megan netti. Sisään ja ulos kulkee normaalilla vauhdilla kun netti nopeuksia katson. Pelikin latautui alle 10min jossa mukana oli latauksessa kaikki DLC ominaisuudet sekä muutama demo. Eli netissä ei pitäis ongelmaa löytyä. Asetuksista olen lyönyt Smoothing 20% ja Network systeemit HIGH asetuksille. Miksi siis näin vielä tapahtuu?

Silti... Pakko kehua pelin ulkonäköä ja sen sulavuutta. PS3 versio tuntui tökkivän enemmän, mutta 1vs1 tilanteissa ei ole ilmennnyt näitä ongelmia viime aikoina. Ehkä ihan pelin käynnistyksen aikoina.... mutta mutta.... Osaako joku herra auttaa tässä? Vai onko tämä vain jotain DICE:n hienouksia taas, ettei vihollinen kuole sitten millään :D

EDIT: Samalla huomasin ettei toi ukko oikein jaksa liikuttaa asettaan sivuille. PS3:lla tuntui jotenkin paremmin reagoivan tuohon liikkeeseen. Ihan sama mikä sensitivy on niin ekana aloittaa hitaasti kääntymään sivulle ja sitten tulee joku steroidi horkka kohtaus ja aloittaa suunnattoman liikkumisen sivulle ilman sitä päämäärää. :D
 
Vastaus: Battlefield 4


Noniin! Tänään vihdoinkin hommasin tuon PS4:n ja BF4:n tietty siihen kylkeen kun oli premikat ym hommattuna.

Pakko vaan sanoa, että tää peli näyttää huomattavasti paremmalta kuin PS3 versio. Tosin itse voisin jo sanoa, että tämä peli ei kuitenkaan toimi läheskään niin hyvin. Tiedä sitten onko netcode ongelma ym. Kuitenkin osaako joku neuvoa miten korjata tämä tilanne: Olen lähitastelussa 1vs1 tilanteessa. Avaan tulen vastustajaan huomattavasti aikaisemmin eikä vihollisella ole mitään hajua, että ammun sitä kohti. Noh lipashan on jo menny tyhjäksi ja vihollinen seisoo yhä. Yhtään "rekistöröityä" hittiä ei tullut ja lataamisen aikana vihollinen aloittaa itse ampumaan. Saman tien tulee tök ja instant death.... SIIIS OIKEASTI!?

Tätä käy aika usein ja en tiedä mistä hemmetti se johtuu. Nettinä toimii 100 megan netti. Sisään ja ulos kulkee normaalilla vauhdilla kun netti nopeuksia katson. Pelikin latautui alle 10min jossa mukana oli latauksessa kaikki DLC ominaisuudet sekä muutama demo. Eli netissä ei pitäis ongelmaa löytyä. Asetuksista olen lyönyt Smoothing 20% ja Network systeemit HIGH asetuksille. Miksi siis näin vielä tapahtuu?

Silti... Pakko kehua pelin ulkonäköä ja sen sulavuutta. PS3 versio tuntui tökkivän enemmän, mutta 1vs1 tilanteissa ei ole ilmennnyt näitä ongelmia viime aikoina. Ehkä ihan pelin käynnistyksen aikoina.... mutta mutta.... Osaako joku herra auttaa tässä? Vai onko tämä vain jotain DICE:n hienouksia taas, ettei vihollinen kuole sitten millään :D


Kaverilla auttoi codeissä kun rajoitti nettiä. Sillä on kanssa 100M netti niin kuulemma pirun huonosti rekisteröitys. Itsellä ei ole tuollaista tilannetta tullut vielä vastaan. Nettinä on 10M
 
Vastaus: Battlefield 4

Onko kellään ollut Battlefieldissä samaa ongelmaa joka on seuraavanlainen:
"You have lost connection tothe session" - ja KYLLÄ! Olen kokeillut portti hommelit, DMZ on päällä, UPnP on päällä, reitittimen boottaukset yms.
Tämä virhe ilmoitus tulee noin 1,5 mapin peluun jälkeen ja alkaa kyllä pikku hiljaa V:ttaa.
Netflixit ja muut toimii kyllä moitteettomasti. Oudointa hommassa on se että se on tullut vasta nyt hiljattain :mad:

Meillä on 4G yhteys Huawein B593 reitittimen kautta ja nopeudet sekä pingi pitäisi mielestäni riittää komeasti.
Näytä liitetiedosto 13173
 
Vastaus: Battlefield 4

Onko kellään ollut Battlefieldissä samaa ongelmaa joka on seuraavanlainen:
"You have lost connection tothe session" - ja KYLLÄ! Olen kokeillut portti hommelit, DMZ on päällä, UPnP on päällä, reitittimen boottaukset yms.
Tämä virhe ilmoitus tulee noin 1,5 mapin peluun jälkeen ja alkaa kyllä pikku hiljaa V:ttaa.
Netflixit ja muut toimii kyllä moitteettomasti. Oudointa hommassa on se että se on tullut vasta nyt hiljattain :mad:

Meillä on 4G yhteys Huawein B593 reitittimen kautta ja nopeudet sekä pingi pitäisi mielestänuo i riittää komeasti.
Näytä liitetiedosto 13173

Itellä tulee samaa aina silloin tällöin. Saattaapi johtua siitä kun dice tekee serveri restartteja nykyään aika usein. Tietty tuo 4g yhteys ei ole kaikkein varmin, jos sattuu signaali katoamaan tai vaihtaa 3g yhteyteen voi tulla tuo connection lost.

Eikä nuo porttihommelit auta kun sulla on 4g yhteys, verkon salaus tulee operaattorin puolelta etkä saa portteja avattua vaikka kuinka säätäisit modeemin asetuksista. NAT3:sta tulee puskemaan niin kauan kunnes operaattorit vapauttaa ip osoitteita lisää.
 
Vastaus: Battlefield 4

Onko kellään ollut Battlefieldissä samaa ongelmaa joka on seuraavanlainen:
"You have lost connection tothe session" - ja KYLLÄ! Olen kokeillut portti hommelit, DMZ on päällä, UPnP on päällä, reitittimen boottaukset yms.
Tämä virhe ilmoitus tulee noin 1,5 mapin peluun jälkeen ja alkaa kyllä pikku hiljaa V:ttaa.
Netflixit ja muut toimii kyllä moitteettomasti. Oudointa hommassa on se että se on tullut vasta nyt hiljattain :mad:

Meillä on 4G yhteys Huawein B593 reitittimen kautta ja nopeudet sekä pingi pitäisi mielestäni riittää komeasti.
Näytä liitetiedosto 13173
Ongelma saattaa piileä tuossa NATissa ja UPnP:ssä.
Otappa UPnP pois ja kokeile tätä:

https://www.youtube.com/watch?v=PExXds4LKcE

Toimii myös PS4 versiossa.
 
Ylös Bottom