Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nisupulla
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Battlefield 4

Mutta kun se sabotoi, enkä usko että sille tulee tapahtumaan mitään. Itse turhaannuin siihen, kun peli teki lähes kaiken työn alle 30 metrin kohtaamisissa, joten otin sen pois päältä. Näkyy erittäin vahvasti statseissa, mutta ainakin tiedän osuvani itse tähtäämällä.

Erittäin turhauttavaa, että lähes kaikki konsoliräiskinnät menee tällä kaikki pelaa, kaikki pärjää pullamössömentaliteetilla pelkät myyntiluvut silmissä kiiluen. Aim assistia ei mitenkään voi puolustaa peliä parantavana asiana.

Tältä se varmaan tuntuu teistä BF-ammattilaisista, mutta täytyy tuoda nyt noobienkin näkökulma asiaan. Eli ostin pelin aiemmin tällä viikolla ja tällä hetkellä taidan jollain 13 levelillä vedellä. Aiemmin olen pelannut aimassistcodeja julmetun määrän, joissa olen melkoisen kovaksi luuksi kehittynyt. BF4:ssa tulee kuitenkin turpaan 90% ajasta kaikilta kokeneimmilta jermuilta. Mielestäni aim-assist ei siis ole liian vahva - varsinkaan konsolipelille, vaan pelissä joutuu oikeasti miettimään miten ampuu ja millä. Ainut ase, joka vähän ihmetyttää on SAR21 tms., jolla voi liipaisin pohjassa ampua ilman kummempia rekyyleja.

Sivuhuomautuksena olisi kiinnostavaa kuulla sekä bäfän että codin kehittäjien kommentit siitä, että miksei peleihin voitaisi luoda omaa hardcore-puoltaan ilman aim-assistia kerta pelaajat pelien servuja pyörittävät jos muistan oikein. Bops 1:n barebones-pelimuotoja on ikävä myös:(

Millaisilla sensitivity-asetuksilla te veteraanit muuten pelaatte?
 
Vastaus: Battlefield 4

Millaisilla sensitivity-asetuksilla te veteraanit muuten pelaatte?

Ite pelannut 65 senssillä, nyt laskenut sen n. 50. Riippuu hieman päivästä millaisella senssillä pystyy vetää. Välillä tulee päiviä ettei meinaan mihinkään osua niin lasken tai nostan sitä aina vähän fiiliksen mukaan. Ei kannata turhan suurella senssillä yrittää pelata, vaikka onhan siitä hyötyä, nopea kääntyminen jne. mutta ei siitä ole hyötyä jos sillä ei osu mihinkään. Jotkut huiput vetää 25 senssillä ja ilman auto-aimia mutta niin kauan kuin se auto-aim on pelissä ja muutkin sitä käyttää niin ihan turha siitä on luopua. BF3:ssa tuli vedettyä 65-100 sensseillä. Vanhalla ohjaimella pystyi käyttäämään tosi nopeaa senssiä mutta kun joutui uuden karhean ostamaaan ei sillä enää pystynyt samanlailla pelaamaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Mulla senssit 40, auto-aimia ei luonnollisestikaan. Ihan hyvin pärjää ilmankin.

mikähän tässä nyt on kun kaikki euroopan serverit näyttää 1 tolpan pingiä kun taas muun alueen servut näyttää iha norm pingiä
Mulla on kanssa ollut tätä aina silloin tällöin, battlelog tabletin kautta näyttänyt pingit kuitenkin ihan normaalisti, joten ei se pingi kai ole niin huono oikeasti.
 
Vastaus: Battlefield 4

Hiukan asiaa ja mietteitä pelin teknisistä ratkaisuista. Battlefield sarjan battlelog platoonit ja "simuloiva" (joskaan ei liian vakavasti toteutettu peliteknisesti) sodankäynti ja tiimipelaaminen on saanut yhä enemmän rinnalleen pelillisiä elementtejä tyyliin Merchaniries 2, Medal of Honor: warfighter (pikemminkin kuin CoD ). Näitä näyttäviä toiminnallisia toimintatapoja pelissä edustavat hyvin tämän linkin kaltaiset tilanteet.

http://m.youtube.com/watch?v=DXFtPP...ch?v=DXFtPPlWOkE&feature=youtube_gdata_player

Näyttävät mutta melkoisen arcade/toimintapelimäiset temput ovat ohjanneet dice panostamaan peliä poispäin oikean tyylisestä sodankäynnistä. Samalla konsoleilla lisääntyy tarve saada aim-assist jne että kaikki pystyisivät toteuttamaan pelin huimia GTA sarjan tilanteita. Jokaiselle jotakin, aiemman sarjan itse sodankäynnin sijaan.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kyllä Bäfä on aina ollut argade-shootteri ja kaikki SA.n opettamat asiat unohtamalla pelissä on pärjännyt paljon paremmin. Turha miettiä turhan monimutkaisesti. Ei Bäfällä ole ikinä ollut simulaation kanssa mitään tekemistä, samanlaisia trikki ja temppuvideoita on netti täynnä vanhoistakin peleistä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Voi sanoa että ennen ja jälkeen sitten JOS ja KUN peli toimii joskus ja auto-aim ei sabotoi koko taitopelaamista multiplayerissa, tai sen kanssa tulee toimeen, alkaa statseilla jne olla merkitystä.

Ei niiden statsien pitäisi silloinkaan merkitä mitään, vaikka kuinka yrittää korottaa itseään jalustalle.

Näyttävät mutta melkoisen arcade/toimintapelimäiset temput ovat ohjanneet dice panostamaan peliä poispäin oikean tyylisestä sodankäynnistä. Samalla konsoleilla lisääntyy tarve saada aim-assist jne että kaikki pystyisivät toteuttamaan pelin huimia GTA sarjan tilanteita. Jokaiselle jotakin, aiemman sarjan itse sodankäynnin sijaan.

Niin, onneksi ensimmäiset Battlefieldit simuloivat täydellisesti toisen maailmansodan taisteluita. Kaikkihan tietävät, että jenkit voittivat Tyynenmeren taistelut rendezookeilla sun muilla.
 
Vastaus: Battlefield 4

Tässä vielä pieni analysointi. Eli battlefieldissä tuota simuloivaa puolta edustavat aseet, kopterit, tankit, jeepit jne. mallinnukset. Myös objektiivinen pelaaminen lipuista ja comeista simuloi alueen hallintaa, valtausta sekä tuhoamista. Myös "kivi-paperi-sakset" balansointi ja kitit hakevat vastinetta sieltä simuloivalta puolelta. Battlefieldien se argade puoli syntyy kulkuneuvojen ohjaamisen, pelin tempoisuuden, spawn je revive, c4 heittelyjen tms. toimintojen myötä.
Taitavat pelaajat eri osa-alueilla kehittävät uusia näyttäviä compoja ja skillejä.
Battlefield sarja ei pyrikään olemaan autenttinen simulaatio, eikä siitä ole edes kysymys, vaan balansoi argaden osa-alueita parhaiten tyyliin "kivi-paperi-sakset" ja antaa pelaajille samalla tunteen "I was there", war game. Nyt kysymys on ainoastaan siitä mihin suuntaan battlefield vie pelin balanssia ja mihin osa-alueisiin ovat kehittäjät pelissä panostaneet. Pienillä muutoksilla voi pelin hienoja temppuja viedä objektiivisempaan suuntaan, poispäin kallio snipuista tms.

Statseista ei tarvitse välittää battlelogissa jos niille ei ole tarvetta. Osa seuraa ja arvioi niiden perusteella tai niitä voi käyttää urakehityksenä. Myös keräillessä mitalit eri osa-alueista yhtenä syynä edes pelata jotakin osa-aluetta. Avata kaikki aseet jne.
Usein statseista ei voi vetää kaikkia johtopäätöksiä mutta pelaajan peliaika ja eniten pelatut pelimuodot voi suoraan nähdä statseista. SPM, K/D, win/loose, pelimuodot, pelaajan aika kentällä, näistä voi vetää johtopäätöksiä, jokainen omansa ja riippuen mitä hakee esim. platooniin liittyessään.
 
Vastaus: Battlefield 4

Rajallinen se on kopuillakin. Vain kahdessa kentässä suojia joita voi taidolla käyttää, lopuissa mapeissa käytät flaret ja plokkaat ekan ohjuksen. Sen jälkeen olet kentässä kun kopu heittää osumasta voltit tai pyörit paikallasi koppaillen stigloja. Ja muutenkin, mitä haittaa niistä korjaajista on? Niin kuin sanoit sinne ei ole helppoa saada ketään jäpittämään, ilman korjaajaa pikkulinnullakaan ei vain tahdo tehdä mitään. Ne korjaajat ei ole ongelma kenellekkään muulle kuin tälle stigla-porukalle jotka itkevät kun eivät saa sillä lukitse ja unohda ohjuksella HELPOSTI romua taivaalta. Tehkää yhteistyötä niin kuin se kopupari, yksi spottaa snipulla ja toinen/kolmas kaveri ampuu javelinilla tai Srawilla... helppoa mutta silti liian vaikeaa 90%.lle pelaajista... Pirun surullista... Spotattuna javella tai srawilla putoaminen ei edes vituta, tietää että siellä vastapuolelmakin tehdään edes hiukan yhteistyötä eikä turvauduta siihen helpoimpaan ja halvimpaan keinoon kun ei muuhun pystytä.

Jos nuo ns. balanssin viilaamiset ovat sen kaltaiset kuin nyt on ilmoitettu todistaa se sen etteivät Dicen heepot tosiaan pelaa peliään sen enempää mitä heidän julkiset acconsa antavat ymmärtää...
 
Vastaus: Battlefield 4

Pelikaverit kun on kaikki perheellisiä ukkoja, niin viihteeksi ei käy hitsipillillä veivaaminen :)

Nämähän ne on just parhaita! Perjantai-lauantai aamuyöstä pikkupöhnässä tulevat kyytiin. Laulu raikaa ja hitsipilli palaa ja scorea tulee enemmän kuin maassa juoksentelusta, joka ei välttämättä luonnistu parin(kymmenen) paukun jälkeen. :)


edit: PS3:lla harvemmin randomeita sai kyytiin houkuteltua, mutta PS4:llä ilmeisesti suuresta pelaaja määrästä johtuen randomitkin tuppaavat silloin tällöin jäädä hitsailemaan ...
 
Vastaus: Battlefield 4

Juu niinhän se vie kopu vs kopu... Tosin silloinkin sen homman voi tuurilla/taidolla paikata ampumalla sen kuskin. Tosin en mä ymmärrä miksi sitä taitoa nyt sitten tässä asiassa pitäisi sääliä kun lähtökohtasesti ne poraajat on siellä kyydissä niitten stiglojen ja aktiiviradarien takia joiden ampumiseen ei taitoa tarvita paskan vertaa.
 
Vastaus: Battlefield 4

Täytyy sanoa että kyllä itseä v***tti kun oli kopu vs kopu taistelu. Ite olin yksin ja vihun kopussa oli 2 hitsaajaa. Vihun kopu kuski oli täys käsi ja sainkin houkuteltua sen basen aa:n ulottuville mutta ei silti vaikka aa paukutti kopua ammuin seekereillä 2 läpi ja perään 30mm suurin piirtein kaikki osumia lenteli vihun kopu rauhassa basen yllä 2 korjaajaa pillit sauhuten. Vihun kuski oli vielä sen verran käsi ettei saanut muhun osumaa joten kyydissä oleva antoi stingeristä ja meiän basen eteen linnoittunut mobile aa hoiteli mut alas. Sain vihun kopuun useita kertoja seekerit läpi sekä tykillä ammuttua. Siinä kohtaa alkoi mietityttää että meneekö se korjaus jo hieman yli.
 
Vastaus: Battlefield 4

Kyllähän se Mäxä yli menee, ei siinä mitään :D Mutta syy miksi ne on siellä on stiglat pää-asiassa. Jos syy korjaamisen nerffaamiseen on se ettei apinat saa stigloilla kopuja alas ollaan väärillä jäljillä. Varsinkin kun tämä syy paljastaa sen kuinka hyvin se perus stiglaaja pelinsä tuntee. Spottaus snipulla, jave perään ja kopu korjaajineen on romuna kun sen saa läpi. Mutta tämä vaihtoehtohan vaatii liikaa yhteistyötä keskimmääräiselle jantterille Bäfässä nykyään... Niin surullista. Korjauksen voi poistaa kokonaan mutta vastavuorosesti kolmet peräkkäin ammuttavat flaret kopuun jonka jälkeen se 45sek lataus-aika. On edes teoriassa aikaa kerkiä suojaan niitten ekojen piippausten jälkeen joka mapissa.
 
Vastaus: Battlefield 4

A-men. Siinä vaiheessa kun tietää, ettei kannata edes YRITTÄÄ, pelissä on jotakin vikaa balanssin kanssa.

A-men. Esimerkkinä Lancang Dam, jossa suurimmaksi osaksi on turha yrittää pikkukopulla lentää, koska AA ja sen active radar ja kaikki stiglat sun muut minkä käyttö ei vaadi minkäänlaista yhteistyötä/taitoa.
Esimerkiksi käy myös suurin osa mapeista, joissa ei flarejen ampumisen ehdi mihinkään piiloon.
 
Vastaus: Battlefield 4

SRAWilla kopterin tiputtaminen on ihan tuurista kiinni, ei oo kerran eikä kaksi kun se ohjus jää vetämään rinkiä stabiilin kopterin ympärille.
 
Vastaus: Battlefield 4

...stiglat...apinat...spottaus...yhteistyötä...keskimmääräiselle...surullista...flaret...piippausten...jnejne BLAA BLAA BLAA

Samaa asiaa jauhat edelleenkin mitä hoit tuos pari sivua sitten, n.5-6 sivun verran. Asia ei oo muuttunu näemmä miksikään ja sä toistat itteäs ku rikkinäinen levy. Anna jo olla, tai jos asia noin kovasti rasittaa, suosittelen sit vaikka knackkia pelattavaks.
 
Vastaus: Battlefield 4

Samaa asiaa jauhat edelleenkin mitä hoit tuos pari sivua sitten, n.5-6 sivun verran. Asia ei oo muuttunu näemmä miksikään ja sä toistat itteäs ku rikkinäinen levy. Anna jo olla, tai jos asia noin kovasti rasittaa, suosittelen sit vaikka knackkia pelattavaks.

Itse taas ehdottaisin ARMA-pelisarjaa, josta ei pitäisi realismia uupua. Kävelyä 30 minuuttia metsässä, ja kuolema yhdestä luodista satojen metrien päästä ampuneesta vihollisesta.
 
Vastaus: Battlefield 4

Sanoisin että niistä korjaajista on se haitta, että se vie kopu vs kopu -taisteluista taidon pois.

No toki vie, kun se on 3vs1 tilanne. Sama kun tankki vs tankki toisella 2 hitsaajaa tai 3vs1 inffi tilanne... näitä "epäreiluja" tilanteita tulee aina vastaan publalla pelaillessa, ainakin 32vs32 jossa otataan tiiminä mittaa toisistaan.Tää onkin tiimi peli ja jos joku viittii auttaa toista tiimiläistä vaikka sitten hitsaamalla (harvinaista tosin) on kaikki kotia päin. Meinaan pitäiskö inffi taistossa 3vs1 tilanteessa olla niin että kaksi muuta ei pysty ampumaan, (auttamaan) ettei se vie inffi- taistelusta taitoa pois.

Jos kopu, tankki, inffi taitoja haluu mitellä, niin tyhjälle servulle pitää mennä ottamaan reiluu 1vs1

Tota hitsi tehoa vois varmaan hivenen pienentää, jos se sitten ois himpun verran paremmin "balanssissa"?

Nyt jos hitsi ominaisuus poistetaan kokonaan käy scoutille samoin ku atack kopulle: 1 inffi stingerillä vie 2 miehen taistelu hekon. Paria kenttää lukuun ottamatta, missä kerkee viel jotenkin suojaan flarejen jälkeen on koko vekotin melko turha kapistus. Siihen pitäis saada joku hyvä balanssi aikaan. tupla flaret? Below radar? stingerin lataus aikaa pidemmäksi? joku noista tai joku muu balanssi ratkaisu voisi olla ihan paikallaan niin noilla vois jotain tehdäkkin.

Täytyy sanoa että kyllä itseä v***tti kun oli kopu vs kopu taistelu. Ite olin yksin ja vihun kopussa oli 2 hitsaajaa. Vihun kopu kuski oli täys käsi ja sainkin houkuteltua sen basen aa:n ulottuville mutta ei silti vaikka aa paukutti kopua ammuin seekereillä 2 läpi ja perään 30mm suurin piirtein kaikki osumia lenteli vihun kopu rauhassa basen yllä 2 korjaajaa pillit sauhuten. Vihun kuski oli vielä sen verran käsi ettei saanut muhun osumaa joten kyydissä oleva antoi stingeristä ja meiän basen eteen linnoittunut mobile aa hoiteli mut alas. Sain vihun kopuun useita kertoja seekerit läpi sekä tykillä ammuttua. Siinä kohtaa alkoi mietityttää että meneekö se korjaus jo hieman yli.

Oli sul huonoo tuuriakin, kun maasta härnättiin.

Itsellä oli meinaan vastaava tilanne pari päivää sitten flood zonessa. Vihu kopu meidän baseen tupla hitsareilla tuli nätisti tonttiin. Ehkä kävi mulla myös hyvä tuuri siinäkin, kun vihu ruiskasi flaret liian hätäseen ja pääsin ruiskasemaan molemmat seekkerit kerralla ja konekiväärillä viimeistely. Eikä mua vihattu samaan aikaan mobile aa eikä stingerillä ja voi olla et hitsipillit kavereiltakin ylikuumeni sopivasti.. Toi basen auto aa on aika julma jos vihu tulee perässä.

A-men. Siinä vaiheessa kun tietää, ettei kannata edes YRITTÄÄ, pelissä on jotakin vikaa balanssin kanssa. Ton hitsiscoutin ilot tulee esille just noin. Ite paukutin noin 70 m päästä semmosta Tunguskalla, molemmat heatseekkerit kylkeen ja perään putket tyhjäksi [Scoutti siis oli paikallaan, eikä edes väistellyt]. Ei mitään vaikutusta... Tosin hitsipillin kipinät lenteli, joten tuli sit lahjoitettua taitaville hitsipillimiehille pojoja.
Jos mobile aa:lla ei saa kopuu tonttiin ni on kyllä kumma... Toi vehe ihan op ilmaan vastaan nykysellän kiitos active radarin. Eka active siis 1kpl ilmaan... osuu jos ei flippaa ympäri koko romuu niin tässä vaiheessa sielt lentää yleensä kaverilta flaret. No kiitos auto loaderin sulla on jo 2kpl valmiina ilmassa activeita ja loput 2 ihan juuri lähössä. Tohon väliin viel ammut konekiväärillä ni on kumma jos ei tipu.

A-men. Esimerkkinä Lancang Dam, jossa suurimmaksi osaksi on turha yrittää pikkukopulla lentää, koska AA ja sen active radar ja kaikki stiglat sun muut minkä käyttö ei vaadi minkäänlaista yhteistyötä/taitoa.
Esimerkiksi käy myös suurin osa mapeista, joissa ei flarejen ampumisen ehdi mihinkään piiloon.

Jep toivottavasti nerffaavat jotenkin tota mobila aa tai pikemminkin noita ammu ja unohda active radareita, jotka ilman lukitusta hakee kohteen. Mitään tolkkuu... Liian monta kertaa testannu, niin yksin ajamalla basesta 15m saan pidettyä yksin koko vihun ilman pois pelistä.
 
Vastaus: Battlefield 4

Samaa asiaa jauhat edelleenkin mitä hoit tuos pari sivua sitten, n.5-6 sivun verran. Asia ei oo muuttunu näemmä miksikään ja sä toistat itteäs ku rikkinäinen levy. Anna jo olla, tai jos asia noin kovasti rasittaa, suosittelen sit vaikka knackkia pelattavaks.

Ihan asiasta jauhetaan ja tällä kertaa on kyseessä siitä mitä ollaan tulevassa päivityksessä nerffaamassa ei siitä mikä on balanssissa jne. Ja tällä kertaa joku muu nosti kissan pöydälle kuin jamppi. Jos et ole lentänyt, osaa lentää tai edes aio lentää kopteria niin pitäisin ite suuni supussa jos et tiedä asiasta mitään.
 
Vastaus: Battlefield 4

Juu, totuttaudu vaan TeeBee ajatukseen että ennemmin tai myöhemmin Dice herää ja tekee sen mitä pitää. Ei tule koput enää niin helposti alas kuin nyt, sen jälkeen on taas aika opetella pelaamaan ja hieroa aivonystyröitä tai se nolife spede tulee teabäkkäämään suo kopulla sen viidennen ammutun stiglan jälkeen.

Enkä nyt ihan päässyt kärryille myöskään kelle tuo Armaan siirtyminen oli osoitettu... Minähän en realismikorttia ole tämän pelin kanssa juuri koskaan käyttänyt... (vaan muistelen että joku muu suu vaahdossa selitti että irl se kopu tulee yhdestä stiglasta alas...) [facepalm]
 
Ylös Bottom