Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield 4

Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Mitäpä just SÄ haluaisit kysyä mahdollisen Bäfä 4:n tekijöiltä ja edustajilta sellaisessa hypoteettisessa tilanteessa, että KonsoliFINille aukeaisi tilaisuus jututtaa EA:n/DICEn väkeä alkuviikosta?

1. Millaisia karttoja Battlefield 4 tulee tarjoamaan? Urbaaneja vai onko mukana myös luontoa? Ovatko kartat kuinka laajoja?

2. Millaisia uusia pelimuotoja on luvassa? Ovatko ne tiimipainotteisia vai pärjääkö niissä yksin?

3. Mikä on Battlefield-pelejä kehitettäessä hankalinta (saa sanoa useampia asioita)?*

4. Pistääkö Battlefield 4 paremmaksi äänitehosteissa jos peliä verrataan Battlefield 3:een?

Tähdellä on merkitty kysymys joka olisi kysymys johontaitoisin eniten vastauksen kysymyksistäni.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Kulkuneuvoista
Tuleeko peliin tällä kertaa selviä meritaisteluita. BF1942 jälkeen kaikki maininnat meritaisteluista ovat jättäneet selvästi toivomisen varaan koska pelistä löytyi vain kiinteä ja liikkumaton lentotukialus ja kumiveneitä.

Miten olette parantaneet aloittelevan kulkuneuvokäyttäjän mahdollisuuksia muita vastaan? Jotkut varusteet antoivat BF3:ssa selvän edun muita vastaan kuten AA-ohjukset helikopterissa.

Onko AA-ohjukset otettu pois helikoptereista ja niiden nopeutta lisätty? BF3:ssa helikopterien nopeus liikkuessa eteen ja noustessa jättivät toivomisen varaan, varsinkin pienissä helikoptereissa. Hyvät nopeudet olisivat Desert Combat modin vastaavat nopeudet.

Näemmekö BF3:sen lisäosien kulkuneuvot heti julkaisussa BF4:ssa?

Kartoista
Tuleeko peliin pilviä? Esimerkiksi PS3:lla olevassa Warhawk:ssa korvattiin aution oloinen taivas pilvillä joista oli oikeasti hyötyä lentäjille jotka halusivat välttää huomatuksi tulemisen.

Onko moninpeli kartoista otettu selvät pullonkaulat pois sekä vähennetty putkimaista etenemistä. Esim. Damavand Peak ja Operation Metro eivät olleet oikeita BF karttoja.

Onko kartoissa selvästi enemmän rakennuksia ja muita objekteja kuten puita, laatikoita jne. BF3:sen kartat olivat turhan usein aution oloisia. Aivan kuten BF2:ssa mutta BF2:ssa oli piirtoetäisyys pienempi mikä korvasi osittain tämän ongelman.

Onko moninpelin kartat paremmin suunniteltu suuremmille pelaajamäärille sekä kulkuneuvoille verrattuna BF3:seen? Esim. Noshar Canals kärsi selvästi liikkumatilasta niin maa- ja ilmakulkuneuvoilla. Varsinkin PC puolella US puolen IT-tykki pystyi ampumaan RU helikopterin heidän tukikohtaan asti.

Onko kartat selvästi erilaisia verrattuna eri konsoliversioihin? Esim. BF3:ssa PC puolen kartat tarjosivat enemmän lippuja mutta liikkumatila oli melko sama kuten konsoliversiossa mikä johti usein pelaajien jatkuvaan pakkautumiseen yhdelle alueelle.

Oletteko suunnitelleet kartoista selvästi kaikkia taistelutyyppejä tukevia kuten iso kartta missä on kolme kahden lipun rypästä? Näillä kahden lipun ryppäillä/keskittymillä selvästi suosittaisiin jalkaväki pohjaista menoa kun taas näiden ryppäiden/keskittymien välillä taas oltaisiin kulkuneuvo painotteisempia. Hyvänä esimerkkinä voisi ajatella Armored Kill lisäosan jättiaavikko kenttää.

Saisimmeko isomman version Aftermath lisäosan Markaz Monolith pohjaisen kartan? Tämän lisäksi saisimmeko ajettua raskaan kulkuneuvon ostoskeskuksen sisälle kuten vastaavasti Aftermath lisäosan Azadi Palace kartassa pystyi. Tällainen mahdollistaa hauskoja hetkiä.

Yksinpelistä
Oletteko vähentäneet raiteilla kulkemista yksinpelissä. Esim. BF3:sen yksinpelissä tämä "lento" kohtaus/taso synnytti oikeasti ärsyyntymisen tunteita jonka vuoksi lopetin yksinpelin kokonaan. Mitä pelaajalle kyseisessä kentässä edes tarjottiin mikä olisi nautinnollista? En usko että te olisitte ylpeitä kyseisestä kentästä.
Tuhoutuvuus
Onko maan muokkattavuus tekemässä paluun kun se vedettiin BF3:sta periaatteessa pois.

Misc
Oletteko ottaneet edes menneen "Mordori" foorumin parannuspyyntöjä sekä ehdotuksia huomioon BF4 kehityksessä?

Tuleeko peliin BF2:sta tuttu Battlerecorder?

Miksi konsoleille ei voitu jättää Bad Company sarjaa ja PC puolelle taas tätä normaalia BF sarjaa? Molempien laitteiden omaavana en olisi nähnyt siinä mitään ongelmaa? Konsolien tehojen vaikutukset näkyvät selvästi BF3:ssa ja nämä heijastuvat myös PC versioon.

EDIT: Pitääkö kääntää englanniksi?
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Onko moninpeli kartoista otettu selvät pullonkaulat pois sekä vähennetty putkimaista etenemistä. Esim. Damavand Peak ja Operation Metro eivät olleet oikeita BF karttoja.

Oletteko vähentäneet raiteilla kulkemista yksinpelissä. Esim. BF3:sen yksinpelissä tämä "lento" kohtaus/taso synnytti oikeasti ärsyyntymisen tunteita jonka vuoksi lopetin yksinpelin kokonaan. Mitä pelaajalle kyseisessä kentässä edes tarjottiin mikä olisi nautinnollista? En usko että te olisitte ylpeitä kyseisestä kentästä.
Itse taas tykkään juuri noista pullonkaulamapeistä. Niissä tarvii jo vähän miettiä, että mitä kautta menee, kun taas noissa suurissa mapeissa vaan juostaan lipulta toiselle. Metro, Bazaard ja Seine Crossing siis minun lempi kartat BF3:ssa. Esim. Metrossa on myös paljon enemmän toimintaa kuin vaikka Caspian Borderissa jossa vähintään puolet molempien puolien ukoista on jonkun ajoneuvon kyydissä.

Miksi se lentokohtaus aiheutti ärsytystä? Oli se mun mielestä parempaa kun se perus räiskintä ja suojan takana heltin palautumisen oottelu. Se oli myös erittäin näyttävä tehtävä, mikä lähinnä yksinpelin tarkotus onkin.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Itse taas tykkään juuri noista pullonkaulamapeistä. Niissä tarvii jo vähän miettiä, että mitä kautta menee, kun taas noissa suurissa mapeissa vaan juostaan lipulta toiselle. Metro, Bazaard ja Seine Crossing siis minun lempi kartat BF3:ssa. Esim. Metrossa on myös paljon enemmän toimintaa kuin vaikka Caspian Borderissa jossa vähintään puolet molempien puolien ukoista on jonkun ajoneuvon kyydissä.

Miksi se lentokohtaus aiheutti ärsytystä? Oli se mun mielestä parempaa kun se perus räiskintä ja suojan takana heltin palautumisen oottelu. Se oli myös erittäin näyttävä tehtävä, mikä lähinnä yksinpelin tarkotus onkin.

Jos sun täytyy miettiä mikä kolmesta identtisestä vaihtoehdosta on hyvä niin on kyllä facepalmin paikka. Eipä se heikoimman kohdan etsiminen vie kauheasti aikaa jos on vähän pelaajia. Isoissa mapeissa taas voi oikeasti miettiä sitä puolustusta, ei tarvitse etsiä vihollisia sekä puolustamisesta tulisi olla hyötyä myös tiimille. Jos ei lipun pidosta saa mitään hyötyä niin miksi edes valloittaa niitä?

Siinä lentotehtävässä teit juuri sitä mitä käskettiin. Koko tehtävä oli pitkä QTE jossa maisemmat oli ihan syvältä, pilvessä mentiin 80% ajasta ja 10% katseltiin rumaa maanpintaa laatikkorakennuksineen mustavalkosina. Vähäsen osoitat tilanteen vaatiessa tarvittavaan kohtaan ja se siitä. Ei voi olla aivottomampaa, pelaajaa tylsistyttävää kohtausta olla olemassa toisessa pelissä.
Olisivat edes antaneet pelaajalle hävittäjän ohjakset käsiin niin jotakin olisi voinut saada siitä irti mutta ei.
Jos kyseistä tehtävää joku sanoo hyväksi niin en ikinä kuuntelisi kyseisen henkilön peliehdotuksia, kun kerta taso on sellaista.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Taitaa jokunen KonsoliFIN-toimittaja olla Tukholmassa tutustumassa uuteen Battlefieldiin. Huomiseksi luvassa uutta traileria ja mahdollisesti jopa pelikuvaa.

BGSdg52CEAELUQ6.jpg:large
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Jos sun täytyy miettiä mikä kolmesta identtisestä vaihtoehdosta on hyvä niin on kyllä facepalmin paikka. Eipä se heikoimman kohdan etsiminen vie kauheasti aikaa jos on vähän pelaajia. Isoissa mapeissa taas voi oikeasti miettiä sitä puolustusta, ei tarvitse etsiä vihollisia sekä puolustamisesta tulisi olla hyötyä myös tiimille. Jos ei lipun pidosta saa mitään hyötyä niin miksi edes valloittaa niitä?

Siinä lentotehtävässä teit juuri sitä mitä käskettiin. Koko tehtävä oli pitkä QTE jossa maisemmat oli ihan syvältä, pilvessä mentiin 80% ajasta ja 10% katseltiin rumaa maanpintaa laatikkorakennuksineen mustavalkosina. Vähäsen osoitat tilanteen vaatiessa tarvittavaan kohtaan ja se siitä. Ei voi olla aivottomampaa, pelaajaa tylsistyttävää kohtausta olla olemassa toisessa pelissä.
Olisivat edes antaneet pelaajalle hävittäjän ohjakset käsiin niin jotakin olisi voinut saada siitä irti mutta ei.
Jos kyseistä tehtävää joku sanoo hyväksi niin en ikinä kuuntelisi kyseisen henkilön peliehdotuksia, kun kerta taso on sellaista.
Hahah :D Niissä isoissa mapeissa hyvällä tuurilla törmää pariin viholliseen koko pelin aikana. Molemmista tiimeistä 4 on ilmassa eli sillon jää 8 jätkää molemmille puolille jotka juoksee lipulta toiselle... Kummallista että yksinpelissä se putkijuoksu on niin mukavaa, mutta se ei enään maistu moninpelissä. :rolleyes:
Tietty jokaisella on mielipiteensä, mutta vastasin tohon sen takia että sun mielestä ilmeisesti on yleinen fakta että metro on paska mappi ja muut on parhaita.
Viimeinen kommentti varsinkin oli sellanen että sai mut nauramaan ääneen. :D Harkitse uudestaan, onko bf3 edes hyvä peli sun mielestä... Minä kun satun pitämään siitä.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Hahah :D Niissä isoissa mapeissa hyvällä tuurilla törmää pariin viholliseen koko pelin aikana. Molemmista tiimeistä 4 on ilmassa eli sillon jää 8 jätkää molemmille puolille jotka juoksee lipulta toiselle... Kummallista että yksinpelissä se putkijuoksu on niin mukavaa, mutta se ei enään maistu moninpelissä. :rolleyes:
Tietty jokaisella on mielipiteensä, mutta vastasin tohon sen takia että sun mielestä ilmeisesti on yleinen fakta että metro on paska mappi ja muut on parhaita.
Viimeinen kommentti varsinkin oli sellanen että sai mut nauramaan ääneen. :D Harkitse uudestaan, onko bf3 edes hyvä peli sun mielestä... Minä kun satun pitämään siitä.
Kuten mainitsin noissa kysymyksissäni että onko kartat suunniteltu paremmin kullekin pelaajamäärälle. BC2 oli hyvin tehty ja parempi kuin BF3 koska ne oli oikeasti tehty konsolit mielessä. BF3 on aivan ihmeellinen räpellys BC2 ja BF2 väliltä.
Mielestäni en kehunut siihen astista yksinpeliä joten millä perusteella oletat että pidän putkesta? Eipä se putki siihenkään vaiheeseen mennessä ollut hyvä, purkitettuja tilanteita kaikki.
Jos Metro on paras mappi niin eikö silloin voi jo sanoa että peli on epäonnistunut BF pelinä? 100 metrin juoksurata ei tunnu taistelukentältä.
Ei, BF3 ei ole hyvä peli, pelattava se on mutta se ei ole hyvä nimeksikään. Yksin sitä ei tule liiemmin pelattua ja peli jota ei jaksa yksin pelata on yleensä huono.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Jos Metro on paras mappi niin eikö silloin voi jo sanoa että peli on epäonnistunut BF pelinä? 100 metrin juoksurata ei tunnu taistelukentältä.
Riippuu mitä odottaa... Itse odotin vaan hyvää räiskintää. Onhan bf3 ihan erilainen kun bc2, mutta en nyt ihan huonoksi sanoisi.

Ja ehkä just sen takia metro on mun lempi mappi, koska pieni pelaajamäärä ei oikeen toimi konsoleilla konkassa. Rushi on ihan hyvä.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

17min gameplay video.
[video=youtube;U8HVQXkeU8U]http://www.youtube.com/watch?v=U8HVQXkeU8U&feature=player_embedded#![/video]
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Ja mä kun aattelin jo, etten enää uusia pelejä hommaa, en enää tässä iässä. Damn...
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Ja mä kun aattelin jo, etten enää uusia pelejä hommaa, en enää tässä iässä. Damn...

Eihän mikään harrastus ikää katso. :)

Pitääpä siirtyä läppärin ääreen vilkasemaan nuo videot. Ahh, nyt siitä 100 megan netistä on hyötyä.... <3
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Selkeästi erittäin tunnelmallinen ja kiihkeä POV-actionsotaleffa luvassa. Ohjaus ja käsikirjoitus bueno. Pelillinen anti löytyykin sitten sieltä moninpelin puolelta, joten kaikki hyvin.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Alustojen osalta EA:n nettikauppa listaa PC:n lisäksi Xbox 360:n ja PS3:n, ei vielä mainintaa PS4:stä tai Microsoftin tulevasta konsolista. Hämmentävästi myös Wii U loistaa poissaolollaan.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Codfield 4, on joo hienon näköinen mutta sisältö on sitten kapeaa skriptattua putkea, tuonkin ajan olisi voinut käyttää moninpelin kehittämiseen...
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Codfield 4, on joo hienon näköinen mutta sisältö on sitten kapeaa skriptattua putkea, tuonkin ajan olisi voinut käyttää moninpelin kehittämiseen...

Samoilla fiiliksillä, toki tuo ps4 tuleminen on nostanut odotukset niin ylös että mikään ei riitä lol Jotenki tuntuu että uudella konssolilla pääsee jauhamaan tätäkin peliä vasta reilusti ensi vuoden puolella, toivottavasti olen väärässä ja kaikki herkku saapuu loppuvuodesta 'fall 2013'.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Hämmentävästi myös Wii U loistaa poissaolollaan.

Ei enää niin hämmentävästi! BF4 skips Wii U

EA:n ja Nintendon välit vain kylmenevät. Yksinpelin kannalta ei väliä (BF3 yksinpeli oli aivan järkyttävän huono. Moninpeliksi tosin nämä ostetaan, joten aikalailla sama tämän pelisarjan peleissä mitä ne koittaa yksinpeliksi saada aikaan). Tätä menoa EA ei julkaise kohta yhtään peliä enää Wii U:lle.
 
Vastaus: Battlefield 4 [Hype]

Komealta näyttää graafisesti. Toivotaan että yksinpelistä löytyy enemmän laajoja alueita, videossa isompi taistelu näytti jo siltä että siinä voisi olla useampia lähestymistapoja. Talon seinä näytti tuhoutuvan eri tavalla kuin BF3:ssa, joten toivotaan että tuhoutumista on kehitetty paremmaksi. HUD näytti selkeämmältä mutta samalla rumemmalta kuin aiemmin, mutta tietenkään tässä vaiheessa pelin kehitystä mikään ei ole lopullista.

BF3:ssa ohjastettu hävittäjäampuja Hawkins näköjään vaihtoi helikopteripilotiksi, eipä siis ihme että siinä kävi kuin kävi :rolleyes:
 
Ylös Bottom