Vastaus: Battlefield 4
Alkaa olemaan pelikellossa tunteja sen verran, että voi jo pientä analyysiä laittaa PS3 versiosta.
Kampanjaa pelattu yksi kenttä, eli siitä ei juurikaan kertomista. Vaikutti geneeriselle COD hutulle, pelataan sitten PS4:llä. Jospa ne paremmat graffat auttaisi pelaamaan läpi.
Moninpeli on sitä tuttua BF kauraa, jota nautitaan konsoleilla jo neljättä kertaa. Pelimuotoina vanhat tutut höystettynä uudella obliteration muodolla. Obliteration onkin suhteellisen toimiva moodi. Toiminta on hektistä ja pomminkuljettaja ei yleensä kauaa hengissä kestä. Yksinäinen sankari voi ratkaista erän hyvällä yksilösuorituksella suht helposti. Publalla pelit ovat epätasaisia ja erien kesto on välillä 5min-1.5h. Parasta nautittuna muutaman mikillisen kaverin kanssa, sama tosin pätee jokaiseen muuhunkin pelimuotoon.
Eniten tässä ärsyttää kanssapelaajat. Medicit eivät herättele, supot ei jaa panoksia, korjaat tankkia ja kaveri lähtee karkuun yms.. Pelitunteja takana 80h, kuolleista nostot laskettavissa yhden käden sormilla. Kertonee jotain, että yhden Hurt locker rush roundin jälkeen, jossa keskityin pelkästään herättelyyn pääsin DIV 1 reviveissä.. Suurin osa pelaajista pelaa jokaista muotoa kuin TDM. Jonkiläinen ÄO testi tai Americas Armystä tutut harjoitukset jotka pitää päästä läpi, että pääsee MP:tä pelaamaan voisi olla paikallaan. Tai sitten KD ration poisto erän jälkeisistä tilastoista voisi vähän parantaa tätä tiimin eteen pelaamista.
Itse peli ja pelimekaniikat eivät ole juurikaan kokeneet muutoksia. Graffat ja tuhoutuminen mennyt huonompaan suuntaan edellisestä versioista. Samoin kontrollit. Uudet kontrollit toimii hekoilla, muilla vehkeillä ei. Vaihtaisin veteran kontrolleihin, mutta silloin ei tankeissa saa tähtäimen zoomausta tai lämpökameraa päälle WTF.. Hekot ja lentokoneet yhtä tyhjän kanssa, eipä niitä tosin juuri missään kentässä olekkaan pl. pikkulintuja. Little bird onkin osaavissa käsissä melkoinen tuomionpäivän kone, varsinkin jos kyydissä on inssi hitsipillin kanssa. Lentokoneet täysin turhia, kolmosessa sentään pystyi maajoukkojakin tuhoamaan, tässä ei ( tai sitten en vain osaa). Ja mikä ihmeen idea oli laittaa hävittäjät dawn breaker kenttään
No.. onhan ne hyviä takseja siellä pilvenpiirtäjien lomassa. Levolution on vitsi, kerran erässä tapahtuva "pilvenpiirtäjän sortuminen" tjms. Vaikuttavaa ekalla kerralla, siitä eteenpäin yhtä tyhjän kanssa. BC2 tuhoutuminen oli huomattavasti parempaa. Liikkuminen ok, ampuminen ok. Lagia, jumeja, jäätymisiä, mustaa ruutua ja äänien katoamista esiintyy jonkinverran. On kuitenkin pelattavissa.
Kartat pettymys. Yhtään suosikkia ei ole löytynyt, kartat tylsiä ja rumia. Yhdessäkään mäpissä ei päästä BC2 ja BF3 parhaiden karttojen tasalle. Kartat arvioitut Obliteration, Rush ja Conquest pelimuotojen perusteella. Tosin todettava, että näitä ns. p*erseraiskaus mappeja ei tästä löydy. Pullonkaulat pystyy kiertämään ja 100-0 pataanottava tiimi pääsee omasta basesta pois, mikä ei aikaisemmin ollut itsestäänselvää. Siitä iso plussa. Damanvand peakin rushin 2->3 pommeille siirtyminen base hyppyineen oli ensimmäisillä kerroilla todella päräyttävä kokemus bäfä kolmosessa, tässä ei ole yhtään vastaavaa kohtausta. Paracel storm ihan ok, erän aikana nouseva myrsky tuo fiilistä. Hurt locker metron korvikkeena toimii.
+ Ei tämä nyt sentään COD ole
- Bugit
- Kontrollit
- Tuhoutuminen
- Supressionin poisto
-- Kartat
--- Ei voi luoda squadia ennen peliin liittymistä!
All in all. BFBC2 seisoo edelleen konsoliräiskintöjen ykkösenä. BF4 toistaseksi huonompi mitä BC2 ja BF3. Vaikuttaisi siltä, että tämä on suunniteltu kokonaan next gen konsoleille. Toivotaan parasta, että uusilla konsoleilla graffat ja 64 pelaajan taistelut räjäyttää tajunnan. Nyt takaisin töihin ja illalla takaisin bäfän pariin 8)
Edit: Lisätään vielä sananen commanderista. Hemmetin hyvä idea, toteutus myös toimiva. Pelaajat vain eivät sitä tajua käyttää. Commanderina pelatessa tasan kerran (!) squad leaderi vahvisti käskyt, pyyti scannausta ja resoja. Yleensä commanderin pelaus menee vain uavin spämmäämiseen. Commander Resupply Ribboneita löytyy 27kpl, Commander Leadership Ribboneita tasan 0, eli kukaan ei koskaan hyväksy niitä annettuja käskyjä. Squad leaderina ollessa en kertaakaan ole saanut commanderilta apuja pyydettäessä. Jospa se tästä alkaisi paranemaan kun pelaajat hiffaavat miten toi toimii.
Edit2: Tattis Tzun, lähteekin kontrollit vaihtoon heti.
Edit3: Ei tämä nyt niin huono peli ole miltä tuon valituksen perusteella vaikutti. Aihio on hyvä, pientä viilausta vielä niin kyllä tätä sen 400h jaksaa pelata.