Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Enpä tuosta huijauksesta tiedä, ja täällä sitä on melko turha kysellä.
Map packit ovat ilmaisia, ne saa pelin mukana tulevalla koodilla.
Ja niitä on tullut kaksi.

Ja vielä tuosta veteranista: Itse en ole onnistunut 1943:a laittamaan sinne.
Muut pelit vaativat cd keytä tai varmistettua online-matsia, mutta 1943:lle ei ole mitään..
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Minulla on siis käytetty limited joten ei tuota koodia ole...kuulostaa tyhmältä tuo tiketti huijaus, pitäisi poistaa kokonaan tai sitten että suicidesta ei voi herättää
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä Laguna Presa on paras map Rush-moodissa ja koko pelissä. Mukavasti reittejä kiertää hyökkääjän selustaan, toisin kuin monissa muissa pullonkaula-kartoissa. On ollut hauskaa, olen voittanut hyökkäämällä jokaisen ja hävisin yhden ottelun puolustettaessa.

Arica Harbor conquestina taas... Sai itseasiassa minut lopettamaan CQ:n kokonaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Noniin, valitin tuosta hitboxista ja tässäpä löysin sen tueksi jonkinlaisen videon:

terrible hitbox - Xfire Video

Näitä mulla tulee ihan jatkuvasti vastaan. Toinen on kanssa, kun joku ampuu ja alat saamaan damagea sitten menetkin kokonaan suojaan, niin silti kuolet. Eli käytännössä jos bursteja alkaa tulemaan, niin suojautuminen on tässä vaiheessa aika turhaa, kun silti kuolet vaikka ole suojassa seinän takana. Nuo kaksi on todella ärsyttäviä bugeja muuten niin loistavassa pelissä.

Tässäkin on paneuduttu samaan aiheeseen:

[Bug] Hitting targets where they previously were - Hitbox not synced with texture - Electronic Arts UK Community

Tuolta se joskus tosiaan tuntuu mitä tuossa videossa näkee. Tähtäin on juuri kohdillaan, mutta vihu vain jatkaa matkaa kuin amfetamiineissa oleva härkä. Samaten tuo on tuttua, että osumaa tulee vaikka kurvaat nurkan taakse suojaan. Usein myös henki lähtee.

Olen kyllä aina yhdistänyt tälläiset lagiin, mutta jos kyse on oikeasti jostain pelin rakenteessa olevasta viasta, niin olisihan se erittäin mukavaa jos se korjattaisiin.

PS3:lla ei taida nähdä latenssia mistään ihan numeroina?

EDIT: Tuli mieleen, että olisikohan tuo kuitenkin vain lagista johtuvaa, koska aina tuollaista ei kuitenkaan huomaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Onkohan kukaan saanut tuota 1943:sta rekisteröityä tuohon veteran juttuun? Ei ainakaan onnistu kuten ei onnistu 1942:n kanssa. Jostain syystä sanoo että cd-key on jo käytetty vaikka käyttäisi sitä oikeaa kotelosta tai sitten ihan päästä keksittyä :confused:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

EDIT: Tuli mieleen, että olisikohan tuo kuitenkin vain lagista johtuvaa, koska aina tuollaista ei kuitenkaan huomaa.

Ymmärsin, että pc-pelaajat ovat valittaneet täysin samaa asiaa ja ymmärsin myös sen, että ei pitäisi olla yhteyksistä kiinni (pc puolella tämä on ilmeisesti helppo tarkistaa?). Vähän luulen, että tuo vika olisi pelissä. Ei mun muistaakseni MW2:n käyttäytynyt tuolla tapaa jos se lagasi. Oikeastaan tämä on ensimmäinen peli jossa olen törmännyt vastaavanlaiseen ongelmaan.

edit. Eihän se myöskään voi olla lagista kiinni, kun taasen joskus pääosumista näyttää tulevan osumia, mutta se ei taas rekisteröi sitä kuolemaksi. Tämä esimerkiksi sniputtaessa kaukaa päähän tulee välillä hitbox ja vaikka tyhjennät lippaallisen, niin ei silti kuole. Tuo ei vain voi olla lagista vaan ihan selvä bugi pelissä. En ole aiempia battlefieldejä pelannut, mutta selailin ulkomaisia foorumeja, niin siellä mainittiin, että nämä samat ongelmat olivat mukana myös aiemmissa peleissä?

Tässä lisää videota aiheesta:

http://www.youtube.com/watch?v=UizRcJxAMhU#t=5m20s

http://www.youtube.com/watch?v=Q3eTQgJ_6q4
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt se peli on totaalisesti seonnut. Lisäsin ne jotka sain sinne veteran sivulle menemään ja ajattelin sitten mennä pelaamaan. Tilastoja katsoessa pelistä niin veteran status on 6.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuo ei vain voi olla lagista vaan ihan selvä bugi pelissä. En ole aiempia battlefieldejä pelannut, mutta selailin ulkomaisia foorumeja, niin siellä mainittiin, että nämä samat ongelmat olivat mukana myös aiemmissa peleissä?]

Niin taidettiin mainita. Kuitenkin se, että kuolee nurkan takana on jotenkin tuttua muistakin peleistä. Ja se, että osumat ei rekisteröidy on myös tuttua jo jostain kymmenen vuoden takaa. En ole Battlefieldejä pelannut, mutta Rainbow 6-sarjaa eli Rogue Spearia, Raven Shieldiä ja Ghost Reconia tuli pelattua aika huolella ja ne oli muistaakseni Ubi Softin tuotteita. Aina ennen olen yhdistänyt nämä lagiin. Sekin, että ilmiö tuntuu satunnaiselta viittaisi mielestäni siihen, että lagisella servulla tätä tapahtuu.

Ajattelen sen niin, että jos pelaan lagisella servulla, hahmoni näytöllä on aina "edellä" sitä tilannetta mikä muille pelaajille näkyy, koska yhteyteni viestittää liikkeeni eteenpäin servulle liian hitaasti. Eli jos olen juuri mennyt nurkan taakse, muille pelaajille "todellisessa ajassa", eli serverin ajassa, se on vasta menossa sinne, jolloin luodit joita ammutaan osuvat, vaikka omalla näytölläni hahmo on jo suojassa. Samaten ampumani luodit eivät rekisteröidy, koska näytölläni oleva vihollinen on "todellisessa ajassa" eri paikassa kuin mitä minulle näkyy.

Nykyään tuntuu siltä, että lagia osataan kuitenkin jotenkin "peittää". Eli peli näyttää pyörivän sulavasti vaikka lagia olisikin. Aikaisemmin (eli silloin 10v sitten:)) sen huomasi selvästi jos latenssi oli vähänkään liian suuri, mutta MW2 oli ihan pelattava, vaikka ne palkit olisivat näyttäneet, ettei yhteys ollut mikään maailman paras. Epäilen että tässäkin pelissä käytetään samaa tekniikkaa. Jotenkin on sellainen kutina, että nämä ongelmat voisivat johtua siitä.

Se video missä ne jannut ampuivat paikallaan olevaa kaveria päähän tietysti hieman syö mahtavaa teoriaani:) Mutta joka tapauksessa toivottavasti tuolle asialle voidaan tehdä jotain riippui se mistä hyvänsä. Olisipa mielenkiintoista nähdä jos jossain olisi ihan pelintekijöiden tai jonkun vastuuhenkilön kommentteja asiaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä


Antaisit ääliöiden edes yrittää etsiä ite tietoa jos tolla tarttee alkaa pelleilee.

Tästä päästäänkin siihen minkä takia oon alkanu harkita takas fps peleissä pc:lle siirtymistä.
Konsolilla puuttuu muutama tekijä joita kaipaan suuresti pc:n puolelta. Adminit (jotta ääliöt ja kusettajat sais pois) ja vapauden valita servu (lähinnä pingin takia).
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

En tiedä, onko tämä seuraava tapaus yleisesti hyväksytty tapa vai lasketaanko huijaamiseksi. Omasta mielestäni se on moraalisesti arveluttava.

Eilen illalla, kun pelasin Valparaisossa puolustajana, niin ihmettelin, kun ensimmäisen basen arkku tuhoutui, vaikka vihollisia ei näkynyt mailla eikä halmeilla. No toisen basen aikana sain selville, mikä arkun tuhoutuminen oli aiheuttanut. Vastustajan puolella oli parivaljakko, joista toinen ohjasi UAV:ta ja toinen latoi siihen C4:sta. Sitten UAV lennätettiin M-COM:in päälle ja räjähteet räjäytettiin, jolloin M-COM sai paljon vauriota. UAV ei tuosta tuhoutunut, vaan se lensi takaisin hyökkääjien baseen, jossa se ilmeisesti sai uuden räjähdelastin. Pari lastia, niin kaksikko oli saanut tuhottua arkun.
Hieman ärsyttävä keino tuhota arkkuja, koska ei tuossa hyökkääjä vaaranna omaa nahkaansa. Lisäksi tuo on melko helppoa tehdä, vaikka puolustajat tietäisivät tuosta, koska UAV pystyy lentämään arkun luo niin nopeasti, ettei siihen pysty osumaan kunnolla. Onneksi en ole toista kertaa törmännyt tähän. Toivottavasti en tämän viestinkään jälkeen törmää.
----
Toinen asia mikä on välillä ärsyttänyt, kun näkee engineerin laittavan miinoja vieri viereen, jolloin vihollisen ajaessa miinaan, kaikki miinat räjähtävät kerralla. Parempi (itsestään selvä) tapa olisi heittää miinat tielle 5-10 metrin välein siksakkia. Tällöin miinat kattavat koko tien, mutta kun vastustaja ajaa miinaan, vain yksi räjähtää. Tällä tavalla olen itse kerännyt paljon pisteitä, ilman että on koko ajan täytynyt mennä laittamaan lisää miinoja tielle.

Mutta muuten kiva peli, vaikka ykkösosassa oli paremmat kentät (ainakin Rushissa).
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikäs idea niitä miinoja on laittaa siihen tielle yksitellen, kun yksi miina ei tietääkseni tuhoa tankkia. Kaveri ajaa siihen miinaasi, ottaa pakkia, korjaa tankkinsa ja valitsee toisen reitin.

Itse laitan aina kolme kahden miinan ryhmää ruuhkaisimmille väylille ja tappoja sataa.

Onko kukaan muuten huomannut tällaista: Kuolet, päädyt varusteiden valintaruutuun, mutta yhtäkkiä joudutkin elvytetyksi. Nouset ylös, mutta valintaruutu on jäänyt päälle, etkä voi liikkua.
Siinä sitten odotellaan, että kuolo korjaa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikäs idea niitä miinoja on laittaa siihen tielle yksitellen, kun yksi miina ei tietääkseni tuhoa tankkia. Kaveri ajaa siihen miinaasi, ottaa pakkia, korjaa tankkinsa ja valitsee toisen reitin.

Itse laitan aina kolme kahden miinan ryhmää ruuhkaisimmille väylille ja tappoja sataa.

Miinoilla saa erittäin helposti tappoja ja juuri näillä kolmen ryppäillä. Sijoituspaikat yleensä ajouralle lipun lähelle, jolloin saa vielä lisäksi niitä suojauspisteitä. Risteyksiin tai alaspäin viettäviin rinteisiin, kuskin huomion ollessa muualla kuin tien pinnassa. Nopeudella myös oma merkityksensä, kun heti alussa nappaa itselleen mönkkärin ja kaahaa suoraan todennäköiseen rintamien kohtaamispisteeseen ja käy sen jo ennakolta miinoittamassa.

Eilenkin napsahti yksittäisestä miinaan ajaneesta ajoneuvosta yli 500 pistettä, kun kyydissä oli vielä kolmas henkilö ja räjähdys tapahtui suojattavan alueen välittömässä läheisyydessä. Miinat se yksi salaisuus, jolla ollaan pistetilastoissa siellä kärkikahinoissa.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Antaisit ääliöiden edes yrittää etsiä ite tietoa jos tolla tarttee alkaa pelleilee.

Ainoa tapa mistä noista pääsee nopeasti eroon on levitää tietoa ja saada painostusta ja palautetta pelintekjöille. Salailulla ja hyssytelyllä yksikään vika ei ole koskaan tullut kuntoon.

Tietenkin jos foorumin poltiikka on joku muu, niin sitten se on. Täytyy levittää tietoa muilla foorumeilla.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikäs idea niitä miinoja on laittaa siihen tielle yksitellen, kun yksi miina ei tietääkseni tuhoa tankkia. Kaveri ajaa siihen miinaasi, ottaa pakkia, korjaa tankkinsa ja valitsee toisen reitin.

Kyllä ne tankit yleensä yhdestä tuhoutuu, ellei kuljettajalla ole lisäpanssaria. Lisäksi noita yksittäisiä miinoja on vaikeampi huomata ja tuhota kuin tiivistä miinakenttää.
No tapansa kullakin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

No nyt alkoi se tervanjuonti.
Nurmiporan, lämärin ja ingenjöörin kamat auottu, joten luonnollisesti seuraavaksi rähistään riikosella.
Muutaman erän kerkesin tätä taiteenlajia harjoittamaan, mutta ei oo mun kuppi teetä. Eihän näillä ritsoilla saa ketään päiviltä okuläärin läpi katsoen. Eniten tappoja tullut etulinjassa rynnien, ja jos joku sattuu hyppäämään eteen, niin lonkkalaukauksella tähtäämättä nirri veks. Pistoolin kanssa häärimiseksihän tämä touhu enimmäkseen menee.
Viimeisimmän erän päätyttyä eilen napsahti level 22 ja sitä myötä aukesi G3. Kokeillaan tänään onko tuosta torrakosta mihnään.
Jos joku asia on varma, niin se on aivan varma, että kunhan nämä nallipyssyt on avattu niin uppoaa naftaliiniin tämä aselaji ikuiseksi ajaksi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

No nyt alkoi se tervanjuonti.
Jos joku asia on varma, niin se on aivan varma, että kunhan nämä nallipyssyt on avattu niin uppoaa naftaliiniin tämä aselaji ikuiseksi ajaksi.

Äläs nyt. Itselläni kanssa Reconin kanssa aika samat fiilikset alussa, mutta sitten kun pääsee pöynimisen makuu tuolla classilla, niin kyllä sillä tulee pelattua. Kyllä se tuo vaihtelua ainaiseen rynnimiseen, varsinkin siinä vaiheessa kun losautat kolmannen headshotin samaan jamppaa samasta paikasta. :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Onko kukaan muuten huomannut tällaista: Kuolet, päädyt varusteiden valintaruutuun, mutta yhtäkkiä joudutkin elvytetyksi. Nouset ylös, mutta valintaruutu on jäänyt päälle, etkä voi liikkua.
Siinä sitten odotellaan, että kuolo korjaa.

Jep, been there once. Ihmettelin hetken että mitäs nyt tehdään, ainut keino oli pyytää kaveria päästämään mun ukko päiviltänsä. Ikävä tilanne jos ei olisi ollut kavereita samassa squadissa...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

No nyt alkoi se tervanjuonti.

Ota Saiga, slugit ja magnum-ammo käyttöön. Sitten vaan etulinjaan heittelemään motion mineja ruuhkaisiin kohtiin. Saigalla tiputtelee porukkaa kauempaakin. Conquestissa tällä tyylillä on erittäin tehokasta puolustaa lippua. Motion mineja saa lisää ammuslaatikoista. Yleensä porukka huomaa, että tuo röllihän heittelee niitä kuin viimeistä päivää ja pitää sinut hyvin varustettuna. Muistat vaan Saigalla ammuttaessa pitää pienen tauon laukausten välissä, että tähtäin tulee taas kasaan edellisen laukauksen jäljiltä. Muuten sillä ei osu ladon seinäänkään. Tankkeja voi yrittää kiusoitella C4:llä.

Tämä pelityyli tuntui ainakin itselle kaikkein hauskimmalta.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllä se tuo vaihtelua ainaiseen rynnimiseen, varsinkin siinä vaiheessa kun losautat kolmannen headshotin samaan jamppaa samasta paikasta. :D

Siinähän se probleema piileekin, kun ei ainakaan näillä kolmella ensimmäisellä tussarilla tee hevonsitäitseään.
Katsotaan sitten seitsemäntoista vuoden päästä kun M95 on auki josko mielipide muuttuisi johonkin suuntaan.
Sitkeästi silti porskutellaan etiäppäi :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Siinähän se probleema piileekin, kun ei ainakaan näillä kolmella ensimmäisellä tussarilla tee hevonsitäitseään.
Katsotaan sitten seitsemäntoista vuoden päästä kun M95 on auki josko mielipide muuttuisi johonkin suuntaan.
Sitkeästi silti porskutellaan etiäppäi :D
Näin itsekin ajattelin, mutta sitten jotekin tajusin homman idean ja siitä lähtien 12xscope + SV98 on kyllä mieluinen käytettävä. Vielä on itselläni jotain 2k tuohon M95.
 
Ylös Bottom