Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jaahas, päivityksen myötä aika luopua lääkintämiehen M60:stä ja siirryttävä hahmoluokassa seuraavaan. Ikäviä tälläiset jälkikäteen säätämiset, kohta saavat tosiaan taas olla korjaamassa kun valitus yltyyy infernaalisiin mittoihin.
No mutta OP tuo M60 oli, eikä siitä mihinkään pääse. Tiimi M60-medicejä hakkasi inffimapeissa kaiken alleen, eikä millään muulla LMG:llä ollut mitään virkaa.

Nyt voi joku toinen ase osoittautua OP:ksi tai sitten ei. Kyllä tasapainoa pitää ja kuuluu viilata, jos viilattavaa on.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos kehittäjät tukevat peliä, niin jossain vaiheessa ne ylivoimaiset aseet nerffataan enemmän muiden tasolle.

Pelissä pärjääminen ei yksin tule aseesta. Lääkintämies ei pysty vastaamaan mitenkään esimerkiksi panssarivaunuihin, sieltä tulee tasuria muihin jos nyt jossain mielessä oltiin edellä. Itse en näe asetta yksin avaimena pelimenestykseen ja tälläiset nerffaukset johtavat näinkin monimutkaisessa sopassa helposti kierteeseen. Napsitaan sieltä, lisätään tuonne.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ei muuta ku pari jannua tiimistä vaihtaa luokkaa, vaunut pois pelistä ,jonka jälkeen vaihto takaisin m60 medicciin. Sama toistetaan tarvittaessa
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Pelissä pärjääminen ei yksin tule aseesta. Lääkintämies ei pysty vastaamaan mitenkään esimerkiksi panssarivaunuihin, sieltä tulee tasuria muihin jos nyt jossain mielessä oltiin edellä.
Mutta Assaultin pitäisi olla ensisijainen inffijyrä, eikä heilläkään ole tankkeja vastaan jakoa (ellei sitten all class weapon + c4, mutta se on spesiaalitilanne). M60 oli tehokkaampi ja tarkempi kuin mikään assaultin ase ja vielä 100 kudin lippaalla varustettuna. Onhan assaultilla noobtube, mutta sitäkin nerffataan. Mediceillä on deffit, eikä voida mitenkään puhua balanssista, jos heillä on vielä pelin tappavin ase. 4:n medicin squadia ei saa kaadettua lähes mitenkään, eikä heidän überaseensa nerffaus tuo siihen edes mitään muutosta.

Itse en näe asetta yksin avaimena pelimenestykseen ja tälläiset nerffaukset johtavat näinkin monimutkaisessa sopassa helposti kierteeseen. Napsitaan sieltä, lisätään tuonne.
Ei ase tietenkään hyvää pelaajaa tee, mutta on silti väärin, jos yksi ase vie muita. Ja nythän ei nerffattu/puffattu sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan balanssi rakennettiin kokonaan uudelleen. Eiköhän pelin gameplay designer osaa nyt tehdä paremman tasapainon kuin ennen julkaisua, kun peliä on kuitenkin testattu intensiivisemmin ja suuremmalla ryhmällä, mitä kontrolloiduissa olosuhteissa ikinä pystyy. Kaikki twiikithän perustuvat dataan, eivät pelaajien vineen.

EDIT. Piti sitten päivityksen ajatuksesta tai ei, niin pyydän nyt edes antamaan sille mahdollisuuden. Aluksi toki kaikki saattaa tuntua oudolta, mutta vasta muutaman viikon päästä näemme mentiinkö oikeaan suuntaan. Mahdollisuus parannukseen kyllä on, siitä olen varma.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mitähän tää peli nyt meinaa kun ehkä tunnin kerkesin pelaan ja nyt ei enää pääse moninpeliin. Ilmestyy vaan sähköpostiosoitteeni ja kysyy salasanaa, laitan salasanan mutta ei auta. Ja vika ei ole internet yhteydessä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Pelissä pärjääminen ei yksin tule aseesta. Lääkintämies ei pysty vastaamaan mitenkään esimerkiksi panssarivaunuihin, sieltä tulee tasuria muihin jos nyt jossain mielessä oltiin edellä. Itse en näe asetta yksin avaimena pelimenestykseen ja tälläiset nerffaukset johtavat näinkin monimutkaisessa sopassa helposti kierteeseen. Napsitaan sieltä, lisätään tuonne.

Ei se pärjääminen tosiaan aseesta tule, mutta kyllä m60 sitä pärjäämistä auttoi aika suosiolla. Jotain kertoo jo se, että medicin tappaessa kuolema tuli oikeasti 99% ajasta m60:llä. Xm8 lmg joskus erittäin harvoin, muita ei juuri koskaan. Assaultilla, insinöörillä ja reconilla aseiden käyttö jakautuu paljon tasaisemmin, vaikka m16 yllättävän suosittu onkin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Laitetaan päivitys testiin avoimin mielin. Maalaisjärjellä vain tuntuu muuttujia olevan liikaa, jotta parin kuukauden data toisi peliin pysyvän tasapainon. Lisäksi pelaajien käyttäytymisen ennakoimattomuus on vielä oma mukava lisämauste sopassa. Kohta sieltä nousee uudet sankarit esille ja taas nerffataan/boostataan. Tätä showta ei tarvitse tulla montaa kertaa ja osa porukasta siirtää katseet jo muualle.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Laitetaan päivitys testiin avoimin mielin. Maalaisjärjellä vain tuntuu muuttujia olevan liikaa, jotta parin kuukauden data toisi peliin pysyvän tasapainon. Lisäksi pelaajien käyttäytymisen ennakoimattomuus on vielä oma mukava lisämauste sopassa. Kohta sieltä nousee uudet sankarit esille ja taas nerffataan/boostataan. Tätä showta ei tarvitse tulla montaa kertaa ja osa porukasta siirtää katseet jo muualle.

No ei tartte huolehtia. M60 on edelleen se paras ase pelissä. Tuntuu korostuvan vielä enemmän, kun aseista lähti se 25% tehoboosti pois. Harmi, ettei tosta g3:sta voida tehdä samanlaista edes, niin joka luokalla ois joku superase käytössä. Tai vastaavasti m60:stä tehdä samanlainen kuin g3:sta. Näin se ois ollut helpointa ja ei ois tarvinnut tehdä edes töitä niin paljon kuin kaikkien aseiden muokkaamisessa.

Ei siinä muuten mitään, kyllä mä pärjään, mutta vaihtelu virkistäis. Jo ennen päivitystä alkoi tylsistymään, kun aina vastassa squad täynnä m60 ukkeleita. Jos jotain hyvää pitäis löytää päivityksestä, niin kyllä se lagiin saattoi hieman auttaa. Sekin tosin osumantunnistuksen kustannuksella.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

M60:llä pelannut itse lähes aina, class-valintani on noin 65% medic, 40% engineer ja 5% recon. Mutta en kyllä äsken huomannut mitään järisyttävää eroa M60:ssä (en valita).

Tracer dart toimii nyt niinkuin sen olisi pitänyt toimiakkin alusta asti, siitä ISO plussa. Ja huvikseni kokeilin myös Spas-12:sta kun noidenhan tehoa piti tiputtaa, mutta hienosti on vielä haulikot tarkkoja ja tehokkaita yli kilometriin...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ja huvikseni kokeilin myös Spas-12:sta kun noidenhan tehoa piti tiputtaa, mutta hienosti on vielä haulikot tarkkoja ja tehokkaita yli kilometriin...
Kyllähän ne 50 damaa tekevät kaikilta etäisyyksiltä, mutta one shot one killin vain ihan läheltä. Tämä tarkoittaa, että kaksintaistelu hävitään aina, ellei vastapuoli ole huono sniperi tai engi hyvin pitkältä matkalta. Tämä tietysti olettaen, että molemmat näkevät toisensa. Piilosta nyt voi tietysti jatkaa ammuskelua, kuten tähänkin asti.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Traceri päivityksen todellakin huomaa. Ei kyllä meinaa enää kopterit ilmassa pysyä
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Traceri päivityksen todellakin huomaa. Ei kyllä meinaa enää kopterit ilmassa pysyä

Se on vaan hyvä asia. Kopterien ylivalta on poistunut ja nyt tarvii hyvän pilotin selviytyäkseen. Ajoneuvosmoket vaan käyttöön ja seuraa, että koska tracer on kiinni. Sit nopeesti flaret käyttöön ja nuoli häviää. Tosin, jos joku ehtii lukittumaan, niin sitten ne flaret ei enää auta. Eli huolettoman lentämisen ajat on ohi ja nyt porukan pitää opetella. Kyllä tuolla servuilla vielä jotkut tyhmät yrittää lentää normaaliin malliin, mutta eiköhän ne sen jo lopeta, kunhan tajuavat, ettei se ole enää helppoa. Hyvät pilotit tulee luultavasti edelleen pärjäämään normaaliin malliin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Koskas tää "päivitys" tuli sitten, kun itse en huomannut kuin, että fragi ei toimi enää entisillä setupeilla ja sensitivy-rullalla ei tee mitään enää.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kyllähän ne 50 damaa tekevät kaikilta etäisyyksiltä, mutta one shot one killin vain ihan läheltä. Tämä tarkoittaa, että kaksintaistelu hävitään aina, ellei vastapuoli ole huono sniperi tai engi hyvin pitkältä matkalta. Tämä tietysti olettaen, että molemmat näkevät toisensa. Piilosta nyt voi tietysti jatkaa ammuskelua, kuten tähänkin asti.

Siis häh, en nyt tiedä enkö ymmärrä viestiä vai mikä jumittaa. Että haulikot ei tapa yhdellä laukauksella kauas? Koska kyllä vielä porukka tippuu hienosti yhdellä laakilla kentän toiseen päähän (mikä hivenen sotii haulikoiden oikeaa tomintamallia vastaan :p )

Itselle ainakaan haulikko ei ole ikinä ollut se "hyvä" ase, Ump:llä ja M60:llä saisin erässä tapettua luultavasti tuplaten enemmän. Mutta jokin omituinen hauskuusfaktori on mukana kun leikkii haulipyssyllä, en tiedä kyllä mikä...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Siis häh, en nyt tiedä enkö ymmärrä viestiä vai mikä jumittaa. Että haulikot ei tapa yhdellä laukauksella kauas? Koska kyllä vielä porukka tippuu hienosti yhdellä laakilla kentän toiseen päähän (mikä hivenen sotii haulikoiden oikeaa tomintamallia vastaan :p )
En ole vielä ehtinyt itse pelaamaan päivityksen jälkeen, mutta ei niiden pitäisi enää tappaa yhdellä, vaan tehdä 50 damaa kauas. Jos ne kuitenkin tekevät edelleen sen 100 (one shot one kill), niin sitten jotain on muutettu sitten pc-päivityksen, eikä tästä muutoksesta ole kerrottu.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Koskas tää "päivitys" tuli sitten, kun itse en huomannut kuin, että fragi ei toimi enää entisillä setupeilla ja sensitivy-rullalla ei tee mitään enää.

Kyseessä ilmeisesti puhdas serveripuolen päivitys.

Yhden matsin perusteella ei sanottavia muutoksia M60:llä, ainakaan HC:lla. Hyvin toimii talossa ja puutarhassa edelleen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

En ole vielä ehtinyt itse pelaamaan päivityksen jälkeen, mutta ei niiden pitäisi enää tappaa yhdellä, vaan tehdä 50 damaa kauas. Jos ne kuitenkin tekevät edelleen sen 100 (one shot one kill), niin sitten jotain on muutettu sitten pc-päivityksen, eikä tästä muutoksesta ole kerrottu.

Näin minäkin ymmärsin että tilanne olisi muuttunut niin ettei yhdellä laukauksella saa enään hengiltä, mutta pettymys oli suuri kun tuota Spas-12:sta kokeilin. Ei ole mitään järkeä että haulikko toimii vaikka sniperista...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Taisi olla ihan serveri puolen päivitys tämä tän päiväinen kaikki samat jutut edelleen on mitä ennenkin.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Niimpä, muutaman tunnin pelaamisesta en huomannut mitään muuta eroa kun että tracer dart on huomattavasti nopeampi eikä tipu lennossa enää niin paljon.
 
Ylös Bottom