Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Map Pack 2 tulee 30. päivä (tiistai), mutta koskas ton SPECACT Upgraden pitäis tulla? (costume pack)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Ainut mikä saa tässä pelissä paineen päässä nousemaan on röllit. Ei herranjestas jos joukkueessa on 12 pelaajaa, ja niistä on 8 ihmistä istumassa jossain ihan ihme nurkissa kaukana M-Com pisteistä niin eihän siitä tule kuin paha mieli. Mikä ihme saa ihmisen istumaan jossain kannonnokassa 10min liikkumatta mihinkään? Ei tuolla tyylillä saa edes tappoja/pisteitä hyvin....

Jep, saa kyllä veren kiehumaan kiitettävästi. Yksi syy siihen on se, että ihmiset eivät tiedä mikä on Reconin tehtävä joten heidän pelaaminen jääkin sitten vain sniperin pelaamiseksi. Kaukanahan kannattaa osan olla esimerkiksi hyökätessä, jolloin saa kokonaiskuvan missä viholliset menevät ja näin voi tiimiläisille kertoa missä vastustaja menee. Osa taas etulinjassa tankkeja vastaan. Ihmettelen kyllä paljon, että miksi kaikki jää johonkin kallion päälle paukuttelemaan? Miksi ihmiset eivät käytä mielikuvitusta noihin paikkoihin? Itse menen esimerkiksi Islassa jetin kanssa sopivaan paikkaan ja hyppään siitä pois, tämän jälkeen jetti toimii käytännössä suojana ja minulla on suora näköyhteys molempiin asemiin, jolloin voin spotata helposti purkajat ja antaa omille tulitukea. Vastustajan ei ole kauhean vaikea pudotella niitä 8 hengen rivejä sieltä kalliolta.

Sama koskee tankkeja. En ymmärrä vieläkään, että miksi suurinosa ajaa tankkinsa täysin keskelle ja näkyvälle paikalle? Oikealla sijoittumisella saadaan hemmetin hyvin annettua tulitukea pommin asentajille ja vähän liikkumalla saadaan väistettyä mortar iskut, samoin tankit ovat avainasemassa vartiotorneja vastaan. Puolustaessakin oikealla sijoittumisella ei hyökkääjillä oikeastaan ole mitään mahdollisuuksia jos puikoissa on hyvä konekiväärin käyttäjä ja vierellä engineer korjaamassa. Täytyy varmaan pikkuhiljaa hommata se mikrofoni ja avautua sen välityksellä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Oman pelikokemukseni "pilaavat" nuo pinnit ja insigniat:D Tunnen pakottavaa tarvetta pelata joskus sellaisella pelityylillä mitä ei haluaisi, että saisi jonkun pikseliläpyskän millä ei ole mitään merkitystä.
Pakko-oireista pinnin ja läpyskän tarvetta koen joskus itsekin. Tosin olen sitä mieltä, että näin tulee pelattua myös toisin metodein kuin yleensä. Helposti tulee urauduttua pelaamaan tietyllä aseella ja pelityylillä (näin erityisesti COD:n puolella). Myöskin tussareiden ja tarpeiston avaaminen on mielestäni tehty merkittävästi paremmin kuin esimerkiksi ensimmäisessä osassa. Nyt hahmoluokkaan joutuu tutustumaan ensin. Näin se M95 pislakin tuntuu ansaitulta. Erityisesti, kun Recon ei itselleni niin lähinnä sydäntä ole.

Tälläkin forumilla tuntuu toisten pelaaminen ja erityisesti sen huono laatu olevan jatkuva avautumisen aihe. Itse koen suurimpia turhautumia, kun itse pelaan tasooni nähden huonosti. Olen valitettavan keskinkertainen pelaaja, joten onneksi en itse koe paineita jatkuvaan menestykseen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Heränny muutama kysymys pelistä tätä säijettä lukiessa, mikä siinä puukolla talojen(?) hakkamisessa on niin kamalaa ja väärin, ja tuoleeko pelin mukana aina joku koodi jolla saa lisä mappeja ja skinejä, jonka voi käyttää vain kerran joka sitten huonontaa pelin uudelleen myyntiarvoa?

E: Ja onko tässä joku julkinen K/D ratio, tai ylipäätää statsit.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Kaukanahan kannattaa osan olla esimerkiksi hyökätessä, jolloin saa kokonaiskuvan missä viholliset menevät ja näin voi tiimiläisille kertoa missä vastustaja menee. Osa taas etulinjassa tankkeja vastaan.

Itse olen sitä mieltä, että kaukana etulinjasta oleminen on aina enemmän hyödytöntä kuin etulinjan tuntumassa. Se on ihan jees, jos kaukana istuva snipu pääsee jysäyttämään pomminpurkajaa otsalohkoon, mutta entä sitten kun se hedari ei onnistukaan ekalla kertaa? Tässä tilanteessaa minusta olisi enemmän hyötyä olla laatikon lähellä viskomassa motion sensoria ja poimimassa haulikolla mahdollisen purkajat.

Pelaan nykyään rölliä melkein pelkästään haulikon kanssa ja tavoitteena on käyttää motion sensoria tehokkaasti sekä tuhota tankkeja. Random peliseurassakin porukka tuntuu arvostavan sitä, että etulinjassa on yksi rölli riehumassa ja viskomassa jatkuvalla syötöllä motion sensoria pullonkaulaan. Ainakin siihen malliin minut on yrtietty pitää hengissä ja jaettu ammuksia tiimikavereiden toimesta.

Joskus, kun peliseura on ns. berberistä niin päädyn itsekin vain sniputtelemaan vastapuolen snipuja. Kyllä sekin ihan hauskaa on, mutta niin hyödytöntä. Siksi en harrasta sitä silloin, kun on tarkoitus voittaa. Silloin pelaan mediccinä:cool:
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Heränny muutama kysymys pelistä tätä säijettä lukiessa, mikä siinä puukolla talojen(?) hakkamisessa on niin kamalaa ja väärin,
Pelissä on bugi, jonka takia yksi taloista romahtaa parista puukoniskusta tai yhdestä singonlaukauksesta suojeltavan M-COMin niskaan, jolloin se tuhoutuu. Koska toisen osapuolen pitäisi sitä suojella parhaansa mukaan, niin joistain voi tuntua ikävältä että sitä ei tuhota ns. reilusti. Sen talon saa tosin romahdutettua muutenkin kohtuu helposti. Noin muuten saa kai ihan vapaasti puukottaa erinäisiä rakennusmateriaaleja jos sen kokee tarpeelliseksi, eikä sitä paheksu kun korkeintaan sun tiimikaverit.
ja tuoleeko pelin mukana aina joku koodi jolla saa lisä mappeja ja skinejä, jonka voi käyttää vain kerran joka sitten huonontaa pelin uudelleen myyntiarvoa?
Tulee, jos ostaa uutena. Skinit ilmeisesti maksaa rahaa.
E: Ja onko tässä joku julkinen K/D ratio, tai ylipäätää statsit.
On. Pelin aikana näkee tosin vaan (kaikkien) kokonaispisteet, Erän loputtua lisäksi omat statsinsa, mut ei muiden.

Itellä kans menossa insignia-metsästys. Pinnejä puuttuu muutama, se neljä tappoa autolla, squad attack order ja destroy 4 M-COM stations ja vissiin se capture 4 flags. Pronssitähtiä uupuu vene ja autot, sekä tietty Garandi jota ei voi saada.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Pinnejä puuttuu muutama, se neljä tappoa autolla
Tarkoitetaanko näissä automurhissa kk-tappoja, vai käykö niihin myös jalankulkijoiden päältäajot? Ilmeisesti rush-kentistä tämä onnistuisi helpoiten Arica Harbourin alkuosassa hyökkääjänä. Välillä siellä näkeekin ympyrää ajelevia autoilijoita. Itse en vielä ole moiseen kehdannut lähteä, mutta kaipa siihen on ryhdyttävä, jollei kukaan ehdota parempaa metodia.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tarkoitetaanko näissä automurhissa kk-tappoja, vai käykö niihin myös jalankulkijoiden päältäajot? Ilmeisesti rush-kentistä tämä onnistuisi helpoiten Arica Harbourin alkuosassa hyökkääjänä. Välillä siellä näkeekin ympyrää ajelevia autoilijoita. Itse en vielä ole moiseen kehdannut lähteä, mutta kaipa siihen on ryhdyttävä, jollei kukaan ehdota parempaa metodia.

Nuo automurhat hankin juuri Arica Harborin hyökkääjänä. Otin hummerin ja ajoin sen ekan basen tuntumaan kukkulan suojaan, hyppäsin kk-paikalle ja aloin räiskimään. Kyllä se sieltä parin yrityksen jälkeen tuli.

Minulla on pinneistä enää Squad member- ja Squad deathmatch winner pinni. Tuo Squad member pinni vaikuttaa hankalalta. Jos olen ymmärtänyt oikein, pitää saada käsky puolustaa jotain lippua ja sitten saada puolustus tappo sekä käsky hyökätä jollekin lipulle ja sitten valloittaa se? Aika harvoin noissa conquest-peleissa randomien kanssa tulee noita käskyjä. Squad deathmatch on varmasti helpompi kunhan pääsee hyvään joukkueeseen mukaan.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt kun ehdin niin siivoilin ketjua.
Keskenäistä erimielisyyttä yleisellä tasolla siirretty tuonne.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuota minä en ymmärrä miksi porukka ei laittele noita käskyjä koska alueella mihin on käsky saa aina sen +10 ainakin kun otat haltuun yms. Tosin en sitten tiedä pystyykö aina vain Squad leader tuon käskyn antamaan ja kuka on aina se squad leader kun sekin on vähän epäselvää ja tietysti esteenä voi olla toi "bugi" että se ei vaan hyväksy sitä Selectin painamista mutta jos squadin kaikki neljä heppua räpäyttää äkkiä selectiä lippua tai kohdetta kohti niin eiköhän se sieltä hyväksy jonkun painamana sen selectin.

PC puolelta vaan iskostunu BFssä käskyjen jako ja sekin saa jo itseni hermoloman tarpeeseen kun porukka ei jaa noita käskyjä.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuota minä en ymmärrä miksi porukka ei laittele noita käskyjä koska alueella mihin on käsky saa aina sen +10 ainakin kun otat haltuun yms.

Samaa minäkin ihmettelen. Olisi paljon hyödyllisempää jos koko squadi lähtisi valloittamaan lippua kerrallaan. Tällähetkellä tuo conquesti random-porukassa on sellaista juoksentelua paikasta toiseen lähinnä.

Hankin juuri sen Squad-deathmatch pinnin:cool: Täytyy vain odottaa, että pääsee suomiporukassa pelaamaan conquestia ja pyytää sitten kumppaneita jakamaan noita käskyjä niin eiköhän se viimeinenkin pinni sieltä joskus tule.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Minulla on pinneistä enää Squad member- ja Squad deathmatch winner pinni. Tuo Squad member pinni vaikuttaa hankalalta. Jos olen ymmärtänyt oikein, pitää saada käsky puolustaa jotain lippua ja sitten saada puolustus tappo sekä käsky hyökätä jollekin lipulle ja sitten valloittaa se? Aika harvoin noissa conquest-peleissa randomien kanssa tulee noita käskyjä. Squad deathmatch on varmasti helpompi kunhan pääsee hyvään joukkueeseen mukaan.
Voithan aina itse tehdä sen käskyn ;) Jos haluat puolustus pisteet, menet vain piiloon ja kun vihu menee lipulle tapat. Hyökkäys pisteet saa helposti menemällä vaikkapa taloon piiloon ja sieltä käsin vallata base. Tai sitten ihan vain muiden pelaajien kanssa sinne.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

mitähän oikein tapahtu? aamulla pelasin iha normaalisti bc:tä, sitte roundin lopussa meni se peliruutu mustaks (peli ei kuitenkaa jäätyny, XMB-valikko aukes PS-näppäimestä yms.) sammutin konsolin ku ei hävinny se musta ruutu pelistä mihkää... Nyt kun aattelin pelailla BC ja pistin levyn kolmosen sisään ni ei tapahdu mitään, ei käynnisty peli itestään, eikä ilmesty levykkeen kuva tonne XMB:n "Pelit"-kohtaan :confused: Mikähän on vialla =(

EDIT. Ei käynnisty mikään muukaan peli, eikä myöskään DVD-muotoiset leffat lähe pyörii...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Onneksi niitä kehnoja tannkikuskeja löytyy paljon. Odotan mielenkiinnolla milloin jengi tajuaa ettei sitä tölkkiä todellakaan kannata parkkeerata suoraan lipulle, niin kauan kun vastapuolelta löytyy recon jolla mortar + heavy explosives. Se on soronoo samantien. Lempipuuhaani reconilla tällä hetkellä.

Spottaaminen tuntuu edelleen olevan ongelma monille. Se kun ei tiimiä hirveästi hyödytä että itse hoksaa vihun sijainnin, toisinaan kun jää kuitenkin kakkoseksi ja vihu voi jatkaa pahoja töitään muiden lähellä olevien tiimikavereiden suhteen. Murhaavan tehokasta on peli tutussa squadissa jossa ahkerasti spotataan. Parissa sekunnissa on aina vihut ristitulessa, kun ehtii spotata.

Ja sitten.. Spotatkaa ne tankit! Vaikka tuntuukin että onhan ne semmoisia vimpaimia jotka eivät huomaamatta jää keltään. Insinöörin sijoittumista singon kanssa helpottaa huomattavasti kun minimapilta näkee minne suuntaan se tölkki huristelee.

Muuten ei avautumista tältä erää :D Röllitkään eivät häiritse kuin hc-moodissa, jossa niitä perkeleitä ei kyllä pusikoista löydä kuin tuurilla... Muuten killcamin ja spottauksen avulla kyllä äkkiä siivoaa nämä syövät pois.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Nyt kun aattelin pelailla BC ja pistin levyn kolmosen sisään ni ei tapahdu mitään, ei käynnisty peli itestään, eikä ilmesty levykkeen kuva tonne XMB:n "Pelit"-kohtaan :confused: Mikähän on vialla =(
Blu-ray-lukupää on hajonnut. Jatkotoimenpiteet voi lukea ongelma-FAQista.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Onneksi niitä kehnoja tannkikuskeja löytyy paljon. Odotan mielenkiinnolla milloin jengi tajuaa ettei sitä tölkkiä todellakaan kannata parkkeerata suoraan lipulle, niin kauan kun vastapuolelta löytyy recon jolla mortar + heavy explosives. Se on soronoo samantien. Lempipuuhaani reconilla tällä hetkellä.

Näin se vaan menee. Vielä vähemmän siinä lipulla on turvassa jalkapatikalla, jos joku sitä vähän sivuummalla puolustaa ja lipulle päin tähtäilee. Jotkut heittää siihen lähettyville usein c4 ja jää kytikselle. Aika voimaton siinä on, jos joku puolustaa ja lippu aukealla paikalla.

Ite ei yleensä tule kauheasti lippuja vartioitua kun on kivempi aina mennä lipulta toiselle actionin perässä. Ehkä tänään vois kokeillta tällä mortar tyylillä. Täytyy vaan sit muistaa vähän vaihdella mestaa kun kostonyritys sieltä tuonelasta varmasti tulee.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Noniin peli haettu kaupasta ja kohta lyödään tulille. Varmaan suoraan nettiin taistelemaan. Lisätkää Gingsh kaverilistaan, mikäli haluatte osaavaa, huumorintajuista peliseuraa. Ei heliumeille.
 
Ylös Bottom