Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield Bad Company 2 - keskustelu pelistä

Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Jos te olitte siellä vastustaja-squadeissa DM:ssä, niin varmaan alkoi pelit paranemaan heti kun minä lähdin nukkumaan :cool: :p
Pelattiin vain Rushia, sori.

Meillä oli täysin suomalaisilla jermuilla miehitetty kokoonpano ja jokaisella tietty mikrofonit laulamassa. Ilmoitukset näköhavainnoista ja omien siirroista kävi vilkkaana, lauantai-illan huumoria unohtamatta.. :D
Juuri tämän takia Bad Company 2 on tällä hetkellä mulle "se FPS-moninpeli" eikä MW2. Suomalaisen squadin kanssa pelaaminen, kun kaikilla on mikit päällä on kyllä jotain niin hienoa ettei paremmasta väliä. Kiitos vielä kaikille! :)

Yeah, lauantai-illan huumori <3
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mutta sush ja squad rush ovat sitten aivan puuroa randomeiden kanssa. Lähes vaatimus että oman squdin porukka on jotenkuten tuttua ja kommunikoi hs:llä... Sooloilusta ei vaan kertakaikkiaan tule mitään, pakko on olla joku tukena ja vielä pystyä kommunikoimaankin mitä tarvii/tapahtuu.

Omat kokemukset täysin päinvastaisia. Rush onnistuu helpoten randomeiden kanssa. Ja pelaan oikeastaan vain pääsääntöisesti randomeiden kanssa. Conquest on aivan liian sekavaa ja vaatisi paljon enemmän koordinointia koko tiimin kesken, että mitkä liput otetaan ja mitkä pidetään jne. Rushissa on se kaksi kohdetta aina, joka sitten tipahtaa yhteen, kun toinen menee, niin teami "automaattisesti" keskittyy siihen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Itse pelaan vain ja ainoastaan randomien kanssa, ja viime aikoina kokemukset ovat olleet positiivisia. Röllejä näkyy joka kerta vähemmän, ja jos näkyy niin tekevät oikeasti jotain hyödyllistä. Muutenkin pelaajien tason nousun huomaa, kun osaavat antaa medkittejä ja kuteja, korjailla ajoneuvoja, revivata raatoja ja jopa spotata! Kyllähän noita kökköpelejä sit taas aina välillä sattuu eteen, jossa on taas 8 apinaa puussa ammuskelemassa. Servun vaihtoa vaan, niin kyllä sieltä pelit löytyy!

Itsellä on nyt engi kuosissa, ja assaultin unlockit seuraavaks. Sit Medic ja Reconi vikaks, kun se ei nappais ollenkaan. :) Katotaan tuleeko itestäki hulikkoröli sit kun kaikki on unlockattu. Assaultilla Thompsonin kanssa on tullut nyt päristeltyä ja kivaa on! Tosin 40mm kranut on aikas kivoja. Onnistuin yhden hedunkin niillä saamaan, vastaan tullut ukko lensi komiasti selälleen mutta mitään ei räjähtänyt. Kivaahan se oli, mutta semipettymys kun ei pamahtanut. :p
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Täytyy kyllä myöntää, että moninpeli alkaa maistua varsin makealta. Pelaan itse lähinnä Assaultilla, mutta Medic -luokkaa tekisi mieli kehittää myös. Pelaan enimmäkseen randomien kanssa, mutta nyt on kerran tullut pelattua KFIN -jengissä, ja hauskuus-faktori on noussut noin kymmenenteen potenssiin.

BFBC2:sen moninpelissä on erittäin paljon potentiaalia. Ainakin se on saanut huomioni hetkeksi pois Modern Warfare 2:sta, ja se on paljon se. :)
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuli muuten ensimmäistä kertaa vastaan medic, jota oli yhtä vaikea sietää kuin puskarölliä. Tämä oli puskamedic.

Eiköhän se ole kaikkein paras kun pistetään DICE:lle menemään noottia että ottaavat ne puskat pois joka mapista :D
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Eikös sun tehtävä ole purkaa se pommi eikä tuhota sitä???

Jotain vastaavaa kirottiin lauantai-iltana, tosin tää ääliö yritti vissiin vaan tappoja saada c4:lla laatikon vierestä...

On, mutta kerroinpahan vaa hyvän tavan trophyjen metsästäjille. :p
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mikähän äsken tuli, pistin ps3:en normaalisti päälle ja aloin pelaamaan, niin ennen kuin pääsi valitsemaan peliä tuli ilmoitus: "Due to receant activities, your skill level has been lowered. Start playing Battledfield yms..."

En muista tekstin tarkkaa sanamuotoa, mutta tuossa oli asia lyhykäisyydessään. Ja skill-level ilmeisesti tippui 192:sta nollaan. Kenelläkään hajua että miksi?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

En muista tekstin tarkkaa sanamuotoa, mutta tuossa oli asia lyhykäisyydessään. Ja skill-level ilmeisesti tippui 192:sta nollaan. Kenelläkään hajua että miksi?
Oletko esim. hyödyntänyt jotain moninpelin glitchejä tai harrastanut muuta sopimatonta toimintaa nettipeleissä?
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Eiköhän se ole kaikkein paras kun pistetään DICE:lle menemään noottia että ottaavat ne puskat pois joka mapista :D

OMG puskat overpowered nerf plz!:D

Eilen aamuyöllä, näin lomalaisena kun voi valvoa, tuli vastaan aika hassu porukka. Jengiä n. 6-8 molemmin puolin ja peli oli erittäin hidastempoista, koska suurin osa oli tietysti röllejä. Olin sitten itsekin röllinä mortar-tappoja ja traser-plantteja saalistamassa Port Valdez-puolustajana. Peli oli siirtynyt vikaan baseen, mutta jäin itse satamaan pyörimään. Vaanin satamassa vastustajien snipereita ja UAV-kuskeja. Laukausten äänten perusteella löysi aina perille. Jos oli hyvä paikka niin puukkoa selkään tai kauempaa snipulla. Ja aina tietysti traser-kuti ensin:) Tapon jälkeen nopeaa siirtymistä toiseen paikkaan, ettei killcamin avulla pystynyt paikallistamaan. 15 minuuttia meni ennenkuin hyökkääjät alkoivat aktiivisesti pyöriä omassa spawnissaan etsimässä minua. Kyllähän se kuolema sitten aikanaan tuli, mutta erä voitettiin.

Sen jälkeen siirryttiin Arica Harboriin ja sama meno jatkui. Hyökkäys vuoro kesti tajuttoman pitkään. Katot täynnä röllejä mortarin ruuaksi. Onneksi meidän puolella oli kuitenkin pari aktiivistakin pelaajaa jotka hoitivat m-comien räjäyttelyn. Jannujen pisteetkin oli kyllä sitä luokkaa, että taisi niilläkin olla mukavaa.

Yritin tuota traserin hyväksikäyttöä engineerinä, mutta koen kyllä paremmaksi sen ohjattavan ohjuksen siltikin. Monasti jos otan traserin kakkosaseeksi ja plänttäilen tankkeja ne saavat silti riehua aivan vapaasti. Ei taida random porukassa kukaan juuri kiinnittää huomiota siihen, että näkyykö tankissa tai hekossa punaista täplää.

EDIT: Tuohon skill-levelin tippumiseen. Muistelisin, että itsellenikin tuli kerran tuo ilmoitus, mutta ei se skill level oikeasti ollut mihinkään pudonnut. Eli ainakin omalla kohdallani taisi olla vain bugista kyse. Ja tuon tekstin muoto on sama tippui se skill level kuinka vähän/paljon tahansa. Välillä, jos on ottanut pahasti pataan se tippuu muutaman pisteen.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Oletko esim. hyödyntänyt jotain moninpelin glitchejä tai harrastanut muuta sopimatonta toimintaa nettipeleissä?

Sepä siinä onkin kun en tuollaisia harrasta. En tapa omia, räjäyttele omia pisteitä enkä tee muutakaan sopimatonta. Pahin "glitchi" mitä olen hyödyntänyt on lentokoneen korjaus ilmassa, jos tuo nyt edes glitcheihin lasketaan. Ei tuolla skill-levelillä mitään väliä minulle ole mikä se on, olisi vain kiva tietää miksi moinen temppu minulle tehdään...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

"Due to receant activities, your skill level has been lowered. Start playing Battledfield yms..."
En muista tekstin tarkkaa sanamuotoa, mutta tuossa oli asia lyhykäisyydessään. Ja skill-level ilmeisesti tippui 192:sta nollaan. Kenelläkään hajua että miksi?

Levelillä 22 ainakin itsellenikin rävähti moinen teksti ruutuun. Skill level pysyi silti samassa missä oli. Nähtävästi tuo skill level pitäisi ensimmäisen kerran näkyä vasta 22 jälkeen, vaikka ainakin mulla se on näkynyt ihan alusta saakka.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mistä johtuu että mönkijän kyydissä pääsee joskus pyörimään ja ampumaan 360 astetta ympäri mutta useimmiten on vain selkä menosuuntaan? Ei taida olla riippuvainen valitusta aseestakaan se että pystyykö mönkijän kyydissä kääntämään naaman menosuuntaan vai ei. Ovatko muut huomanneet samaa ja onko tähän joku järkevä selitys olemassa?

Sit tuosta singosta jonka nimeä en muista (se joka EI ole tracer dart -yhteensopiva vaan jossa on oma maaliinhakeutumissysteemi). Pystyykö tuolla singolla lukitsemaan kohteen ettei tarvi epätoivoisesti vain seurata ilmassa villisti kieppuvaa kopteria sillä punaisella neliöllä? Se ei ole nimittäin ihan helpoimmasta päästä..

Sitten vielä vähän yleisestä röllien dissauksesta. Ihmetyttää lukea monia viestejä siitä että röllit vaan kämppii puskissa kaukana taistelusta, itselle ei ole ainakaan yhtä pahaa kuvaa jäänyt asiasta. En tiedä sitten onko ongelma enemmän Rushissa sillä itse pelaan pääosin Conquestia. Mielestäni heti julkaisun jälkeen näkyi enemmän näitä kämppereitä joka classissa kun kartat oli uusia ja niiiin pelottavia. :)

Ja kyllä, itse olen suurimman osan ajasta pelannut juurikin röllinä. Tekniikkapallot (lue: motion sensorit) ja spottaus ylipäätään ovat kovassa käytössä. Mutkana usein jompikumpi puoliautomaatti-sniper tai M95 ja eniten tappoja edelleen tuolla 1911-pistoolilla. Onneksi nuo pistoolitkin ovat tarpeeksi tehokkaita joten reconilla pääsee hyvin iholle vaikka se tarkkuuskivääri matkassa onkin. C4:n saloihin en ole juurikaan perehtynyt sillä mortarilla saa vihollisten tankkibarrikaadeille tehtyä mukavasti jäynää. Ja ilmaiskun jälkeen voi hakea siltä huono-onniselta insinööriltä dogtragit vielä muistoksi. :D

Toiseksi eniten tulee pelattua dippainssillä sillä ne SMG:t tuntuu vaan sopivan käteen ja singoista löytyy reserviä tankkien pysäyttämiseen. Kolmanneksi eniten tulee pelattua sillä veksin jampalla, periaatteena se että elvyttäminen ja kittien jako menee lahtaamisen edelle vaikka kk:lla saakin tulosta aikaiseksi. Viimeisenä tulee tuo assault-classi josta en niin ole innostunut kun se 40mm ei oikein innosta, pitänee opetella käyttämään savukranaatteja jotenkin hyödyllisesti conquestissa jos tuosta classistakin saisi enemmän irti.

Niin eli tosiaan vielä tuo mönkijä- ja sinkoasia askarruttaa? Osaattekohan auttaa moisissa? Rintamalla nähdään!
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Sitten vielä vähän yleisestä röllien dissauksesta. Ihmetyttää lukea monia viestejä siitä että röllit vaan kämppii puskissa kaukana taistelusta, itselle ei ole ainakaan yhtä pahaa kuvaa jäänyt asiasta. En tiedä sitten onko ongelma enemmän Rushissa sillä itse pelaan pääosin Conquestia. Mielestäni heti julkaisun jälkeen näkyi enemmän näitä kämppereitä joka classissa kun kartat oli uusia ja niiiin pelottavia. :)

Kyllä sen enemmän huomaa Rushia pelatessa ja etenkin hyökätessä. Kun katsoo karttaa vaikkapa Isla Inocentessa ja näkee oman puolen jengiä saarella tai kukkuloilla sen 6-7 kpl, niin tietää ettei siellä ainakaan hiota taktiikoita seuraavan aaltoon. Se taas aiheuttaa turhautumista niille jotka oikeasti hyökkää ja yrittää voittaa erän. Se nyt on vaan fakta, että yksikään puskarölli ei loppupeleissä ole tarpeellinen pelin lopputuloksen kannalta hyökätessä vaikka itse tarkka-ampujien kuningas hullulla k/d ratiolla kuvittelisi mitä omasta suorituksestaan. Sen sijaan jokainen, joka osallistuu aktiivisesti hyökkäykseen ja siirtä paineen puolustajien basen läheisyyten on hyödyllinen. Vaikka vain spawnaus-pisteenä oman squadin jätkille.

Conquestissa rölli joka piilottelee nurkassa saa tappoja, mutta ei välttämättä kuole kokoajan. Joten siitä on hieman enemmän hyötyä/vähemmän haittaa joukkueen kannalta.

Kyllä tuota Recon-classia voi erittäin hyödyllisestikin pelata. Mutta kukkulan laelta puolustajien päänahkoja keräävä ja mortaria spammaava rölli ei juuri hyödytä vaikka kuinka spottailisikin. Jonkun pitää kuitenkin mennä virittämään se M-comi.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Mistä johtuu että mönkijän kyydissä pääsee joskus pyörimään ja ampumaan 360 astetta ympäri mutta useimmiten on vain selkä menosuuntaan? Ei taida olla riippuvainen valitusta aseestakaan se että pystyykö mönkijän kyydissä kääntämään naaman menosuuntaan vai ei. Ovatko muut huomanneet samaa ja onko tähän joku järkevä selitys olemassa?

Itse olen huomannut että jos hyppään mönkkärin kyytiin normaalisti maasta, en pysty näkemään kuin taaksepäin. Jos taas valitsen respawn-pisteeksi kaverin joka on mönkijällä ajelemassa voin pyöriä 360 astetta...
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Se nyt on vaan fakta, että yksikään puskarölli ei loppupeleissä ole tarpeellinen pelin lopputuloksen kannalta hyökätessä vaikka itse tarkka-ampujien kuningas hullulla k/d ratiolla kuvittelisi mitä omasta suorituksestaan.

Oikein sijottumalla puskarölli voi helposti napsia laatikkoa purkavia kavereita. Se vähä mitä ite oon puskissa kykkiny niin jonkusen laatikon voin laittaa omaan piikkiin iha sillä, että oon purkajat sieltä napsinu pois.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Oikein sijottumalla puskarölli voi helposti napsia laatikkoa purkavia kavereita. Se vähä mitä ite oon puskissa kykkiny niin jonkusen laatikon voin laittaa omaan piikkiin iha sillä, että oon purkajat sieltä napsinu pois.

Pitää paikkansa ja olen itsekin niin tehnyt, mutta ensin jonkun on tarvinnut päästä sinne laatikolle. Oma mielipiteeni kuitenkin on, että siinä hommassa on hyödyllisempää jos ne oman joukkueen 7 puskarölliä olisivat hyökkäämässä, mieluummin kuin istumassa puskassa odottamassa, että joku virittää sen pommin heidän puolestaan, jotta voivat sitten yrittää poimia kaverin joka sitä pommia tulee purkamaan. Olen monta kertaa ollut purkamassa pommia ja kuunnellut kun sniperien kudit viuhuvat korvissa. Senhän takia siinä laatikolla vatkataan kuin viimeistä päivää, ettei niille sniper-sankareille tule ilmaista headshottia.

En nyt mitään suurta angstia tunne ketään kohtaan jos ottaa kiksit pelistä katsomalla kiikarin läpi. Kyllähän siinä viehätyksensä on, kun saa pelata rentoon tahtiin ja näkee kokoajan mitä kentällä tapahtuu. Silloin kun snipereita on liikaa eikä pelistä tule mitään on niin helppoa vain vaihtaa servua tai sitten lyödä homma lekkeriksi ja liittyä röllien iloiseen joukkoon ansaitsemaan vaikka puuttuvia mortar-tappoja insigniaa varten.
 
Vastaus: Battlefield Bad Company 2 [PS3] - keskustelu pelistä

Tuo skill level ei taida nousta 200 yli?

201 on suurin mitä joskus olen nähnyt, mutta oletettavasti 200 on se maksimi ja tuo 201 joku bugi.

Sepä siinä onkin kun en tuollaisia harrasta. En tapa omia, räjäyttele omia pisteitä enkä tee muutakaan sopimatonta. Pahin "glitchi" mitä olen hyödyntänyt on lentokoneen korjaus ilmassa, jos tuo nyt edes glitcheihin lasketaan. Ei tuolla skill-levelillä mitään väliä minulle ole mikä se on, olisi vain kiva tietää miksi moinen temppu minulle tehdään...

Ainoa glitsi mitä uskon että olet hyödyntänyt on se että peli on glitsannut sinuun. Itselle kävi kerran samalla tavalla, että tuli ilmoitus skill levelin tippuneen nollaan.. seuravana päivänä se tosin sitten palasi sinne 196. Tiedä näistä sitten, ei ole aivan täydellistä tuo logiikka skill levelin takana.
 
Ylös Bottom