Vastaus: Battlefield: Bad Company 2 [PS3 Hype]
Täällä kun valiteltiin tuota vihollisten spottaamista Selectillä/Backillä, niin ei se ole todellakaan ainakaan X360-demossa mitään "sojottelenpa tuonne vihubeissiin ja rämpytän kaikki näkyville"-touhua.
Jos vihollinen on puskan takana, mutta liikkuu sen verran että huomaat tämän, ei näköhavaintopainike tunnista tätä sillä havainto ei ole varma. Myöskään havaintopainike ei toimi kuin tähtäin juuri kyseisen henkilön kohdalla, eli "sinne päin sutaisusta" ei tule mitään. Käytännössä havaintopainikkeen toimimiseen sinun ja vihollisen välissä pitää olla esteetön näkölinja sekä sihti suoraan viholliseen, ja tässä vaiheessa satunnaisien vihollisien paljastelu summamutikalla metsiköstä on jo kaukana.
Myöskin tiimipelaamista ovat ihmiset täällä kritisoineet, ilmeisesti MAG-sävyttyneinä. En ole kyseistä peliä pelannut, joten minulla ei ole käsitystäkään siitä, mihin sfääreihin tiimipelaaminen siellä nousee, mutta kyllä BC2:n tiimipelaaminen on äärimmäisen tyydyttävää. Jokaisella on paikkansa squadissa hahmoluokkien ansiosta, eikä yksikään sotilas ole kentällä ikinä tarpeeton. Yksinäiset ravailut ovat tuhoon tuomittuja, siinä missä keskitetty tuli ja huolella mietitty taistelusuunnitelma tuottavat erittäin tyydyttäviä tuloksia.
Squadien välille kaipaisin tosin enemmän interaktiota, nämä jäävät hieman liian erillisiksi yksiköiksi ainakin demossa.
HC-moodista sen verran, että tietenkin kyseessä on ihan kiva lisä Battlefieldiin, mutta tarvitsemmeko oikeasti sitä? BF:n idea on juuri eloisa taistelukenttä, jossa sotilaat eivät kuole ihan pienestä osumasta, vaan action soljuu eteenpäin mallikaasti räjähdysten ja tulituksen saattelemana. Bad Company 1:ssä toki healttia oli jo liikaa, mutta parista osumasta kuoleminen aiheuttaa vain turhaa istumista ja kyttäilyä - tällaisia pelaajia en Battlefield-sarjalaiseen toivo. Pysyköön CoDeissaan (hehheh).
Täällä kun valiteltiin tuota vihollisten spottaamista Selectillä/Backillä, niin ei se ole todellakaan ainakaan X360-demossa mitään "sojottelenpa tuonne vihubeissiin ja rämpytän kaikki näkyville"-touhua.
Jos vihollinen on puskan takana, mutta liikkuu sen verran että huomaat tämän, ei näköhavaintopainike tunnista tätä sillä havainto ei ole varma. Myöskään havaintopainike ei toimi kuin tähtäin juuri kyseisen henkilön kohdalla, eli "sinne päin sutaisusta" ei tule mitään. Käytännössä havaintopainikkeen toimimiseen sinun ja vihollisen välissä pitää olla esteetön näkölinja sekä sihti suoraan viholliseen, ja tässä vaiheessa satunnaisien vihollisien paljastelu summamutikalla metsiköstä on jo kaukana.
Myöskin tiimipelaamista ovat ihmiset täällä kritisoineet, ilmeisesti MAG-sävyttyneinä. En ole kyseistä peliä pelannut, joten minulla ei ole käsitystäkään siitä, mihin sfääreihin tiimipelaaminen siellä nousee, mutta kyllä BC2:n tiimipelaaminen on äärimmäisen tyydyttävää. Jokaisella on paikkansa squadissa hahmoluokkien ansiosta, eikä yksikään sotilas ole kentällä ikinä tarpeeton. Yksinäiset ravailut ovat tuhoon tuomittuja, siinä missä keskitetty tuli ja huolella mietitty taistelusuunnitelma tuottavat erittäin tyydyttäviä tuloksia.
Squadien välille kaipaisin tosin enemmän interaktiota, nämä jäävät hieman liian erillisiksi yksiköiksi ainakin demossa.
HC-moodista sen verran, että tietenkin kyseessä on ihan kiva lisä Battlefieldiin, mutta tarvitsemmeko oikeasti sitä? BF:n idea on juuri eloisa taistelukenttä, jossa sotilaat eivät kuole ihan pienestä osumasta, vaan action soljuu eteenpäin mallikaasti räjähdysten ja tulituksen saattelemana. Bad Company 1:ssä toki healttia oli jo liikaa, mutta parista osumasta kuoleminen aiheuttaa vain turhaa istumista ja kyttäilyä - tällaisia pelaajia en Battlefield-sarjalaiseen toivo. Pysyköön CoDeissaan (hehheh).