Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)
Näinpä! CoD4:ssä tuota tehostaa vielä se, että jokaisesta osumasta lähtee aina tietty ääni ja headshotillekin on tehty oma äänensä. Näihin ei periaatteessa kiinnitä huomiota pelatessaan, mutta ne ovat alitajunnassa ja pelaaja tietää aina heti milloin on osunut ja milloin ei. Myös GoWissa osuvat panokset pitävät tietynlaista ääntä.
Näitä asioita en ole itse osannut arvostaa kunnes nyt pelasin Bad Companya, jossa ei minkäänlaita ääntä ole.
Betahan on juuri sellainen kuin voisi odottaa, varsin betamainen kokemus. Kyllä tästä vähän kuvaa saa valmiista pelistä, mutta tosiaan tätä on melko turhaa verrata valmiiseen tuotteeseen.
OT, onko kfinissä ignore-toimintoa?
Eikö kenelläkään muulla jäädy toi peli hemmetin usein? Jos tulee voitto ja ylennys, niin se on sanomattakin selvää, että jäätyminen tulee samalla hetkellä kuin voitto.
On kyllä vaikea peli. Pitää varoa omia (kyllä ff:n pitäisi olla off ihan suosiolla, niin pellet voisivat ampua ja puukottaa niitä vihuja omien sijasta), pitää varoa vihuja ja kaikenlisäksi niitä vihuja pitäisi ampuakin, mutta se on aika mahdotonta muulla kuin snipulla. Se on pelin ainoa ase puukon kera, joka oikeasti osuu osumalla, ainakin omalla koneella. Se on tullut huomattua, ettei assault riflellä kannata lähteä 1vs1 taisteluun, vaikka pääsisi yllättämään selästä. Se on kuitenkin semmonen järkyttävä lagi vieläkin, ettei vihujen suunnasta / omasta oikeasta olinpaikasta tiedä yhtään mitään.
Hassua on kyllä se, että muilla ei tunnu olevan mitään vaikeuksia pyssyjen kanssa. Itellä on tosiaan vaikeuksia osua, vaikka tähtäin on suoraan paikallaan olevan vihun päälle ja ammun vain erittäin pieniä bursteja. On tossa dicellä vielä pirusti töitä ja en ihmettelisi, vaikka peliä viivytettäisiin kesästä johonkin syksyyn/talveen.
Mutta toisaalta, miksi ne sitä muuttaisivat. Snipu on ollut se ainoa käyttökelpoinen pyssy ihan joka battlefieldissa (g36e bf2:ssa oli kyllä poikkeus tähän kaavaan).
Jännä, itsellä ei ole mitään jäätymisiä ja assulla pärjää loppujenlopuksi aika hyvin, vaikkakin ukot kestävät liiankin hyvin. FF on hyvä olla päällä, mutt apitäisi päästä servulle jossa omat ei vaan tapa Lagia en ole pelisäs huomannut eilisen klo 13 jälkeen lähes yhtään. Ettei vain olisi sulla boksi leipomassa.
Ärsyttävä piirre pelissä että ei voi puukottaa juostessa, monta kertaa tuon takia syönyt haulikon, musitakaa laittaa asioista edelleen palautetta kehittäjille.
Täällä voi esim kantaa kortensa kekoon. (palaute annettava lontoon kielellä, jos antaa rakentavaa palautetta voi voittaa itselleen gold editionin BF:BC:stä). Muistetaan kuitenkin, etät tuo ei ole kisa, vaan koitetaan oikeasti antaa vinkkejä suuntaan, mihin kehitystä halutaan ja etsitään niitä pahoja puutteita. Saadaan tästä vielä kunto peli aikaan.
Tuossa tuli hieman tesmittyä. En tiedä onko mulla asetuksissa jotain vikaa vai ovatko kaikki äänimaailman hehkuttajat pöllyssä, mutta tuossa on kämäisin äänimaailma miesmuistiin. Äänet tulee kuin kymmenen metrin syvyydestä, eikä tilavaikutelmasta ole tietoakaan. HDR-äänet my ass! ..tietty kokoversiossa voi olla/on huomattavasti miehekkäämmät äänet, mutta joko oma laitteisto haistattaa minulle tai sitten betasta puhuneet äänihihhulit kuulevat omiaan.
..mutta perus BF:äähän tuo kuitenkin on. Vihut kestää luokattoman paljon osumaa, mutta tuhoutuvuus on kivaa settiä. Hieman vaatii totuttelua pikkutarkan CoD4:n jälkeen pelata jälleen "epämääräisemmällä" tähtäyksellä varustettua moninpelikarneloita, mutta kyllähän tuo kelpaa. Pitää katsella jos tuota äänimaailmaa sais vielä fixattua parempaan kuosiin, mut ei tuollainen kuplassa pelailu kovin miehekkäältä tunnu.
Kyllä mä taas pääsin eilen pelailemaan hyvin.
Tossa jotain pelailua http://youtube.com/watch?v=NBZXO_aYwmU
Mikäs sulla on valittuna sieltä äänivalikosta? Itellä on home cinema ja äänet eivät todellakaan ole tollasia. Snipun ääni on ihan ok, mutta full autot on semmosta perhanan surinaa. Ihan kuin niissä olisi ihan järkyttävän kova rof ja äänet eivät "kerkeä" tulemaan. Vaikea selittää, mutta sulla ainakin kuulostaa ihan normaalilta. Eli samanlaiselta miltä muiden pyssyt välillä kuulostaa. Usein vihujen ja omien pyssytkin on semmosta surinaa. Noihin ääniin vois olla tyytyväinen, mutta mahtaakohan tossa home cinemassa olla sitten joku bugi, jolla äänet vääristyy kokonaan?
Edit: Hyvä vertailukohta aseiden äänille on airsoftin sähköpyssyt. Eli melkoisen kauheeta kuunneltavaa ainakin pelissä.