Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield: Bad Company [X360]

Vastaus: Battlefield: Bad Company (Xbox 360)

Ja muistaakseni siinä oikean puoleisen sillan vieressä olevassa talossa on sinko, millä saa tuhottua sen tankin siitä sillan edestä ja myöskin ne sillat.
Joo nyt on peli läpäisty. Menin vain aina väärältä puolelta ja en nähnyt niitä C4:ää siinä tankin takana. Siinähän ne olivat sillan vieressä. Itse yleensä odotin oman tankin tuhoavan sen vihollisen tankin siitä ja sitten reippaasti juoksin sillalle. Toisen sillan kanssa kävi hauskasti. En edes kerennyt kunnolla sinne asti, kun vihollisen tankki ampui sen hajalle. Ainakin olin näkevinäni niin. Sitten tulikin jo tallenus sen jälkeen ja oli kyllä mahtava fiilis, kun vihdoin pääsi läpi.

Nyt olen hakannut multiplayeria ja pakko sanoa että olen aivan koukussa. Nyt kun on alkanut pärjäämäänkin siellä. Parissa mapissa, kuten Oasis ja Harvest Day vedän aina hyvin, mutta sitten on muutama mappi joissa olen aivan kujalla. Sellaiset missä on paljon rakennuksia en yleensä pärjää.

Pelissä on kyllä paljon mahdollisuuksia ja pakko antaa tunnustusta mahdollisuudelle piiloutua puskissa. Oasiksessa olin defender ja tällä kertaa päätin raukkamaisesti mennä sen joen yli tekemään tuhoja snaipperina. Siinä sitten lymysin puskista ja vihollisen helikopteria kiikariaseella millälie yritin tuhota. Siinä sitten kuuntelin että toinenkin omien snaipperi on siinä ihan vieressä ja en kiinnittänyt muuta huomiota. No siinä sitten vähän liikuin hetken päästä ja katselin että piru vie. Sehän on vihollisen snipu aivan vieressä eikä kumpikaan ollut tajunnut asiaa ja puukotin hänet. Toinen hauska vastaava juttu tapahtui samassa mapissa. Taisi olla heti toisen basen luona ja sen talon takana on sellainen pieni "pelto". Siinä sitten jotain puskia oli ja lymysin siellä. Vihollisen tankit aina tulivat siihen lähelle ja pommittivat sitä taloa. Siinä sitten poimin tankkeja aina yksi kerrallaan.

Tykkään todella paljon tälläisestä pelistä jossa on paljon mahdollisuuksia. Viholliset pystytään hyvin kiertämään ja yllättämään. Ei mitään putkijuoksua, joissa vihollinen yleensä joudutaan kohtaamaan aina suoraan siihen suuntaan minne ainoastaan voi mennä. Pientä miinusta antaisin helikoptereista. Niistä saa oikein käytettynä mielestäni aivan liikaa hyötyä. Tiimipelaamista voisi olla enemmän, mutta kyllähän sen tietää että vaikea sellaista on saada aikaan kun kaikki ovat ihmispelaajia. Jokainen menee omia menojaan.

Ihan hyvä että kuolemisesta ei rokoteta vaan suositaan niitä jotka hyökkäävät eivätkä jää vain omiin baseihin kyttämään. Enemmän pisteitä saa kun menee vain suoraviivaisesti tappamaan vihollisia, vaikka kuolisikin useammin.

Yksinpelikin oli ihan kelpomenoa. Tykkäsin paljon kun pystyi vihollisia pudottamaan ennen kuin tajusivat asiaa. Tälläiset enemmän taktiset sotapelit ovat mieleeni.

Kakkososaa odotellessa :)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Vuoden tauon jälkeen tuli tähänkin palattua kiitos omaan makuun heikohkon pelitarjonnan. Yksinpelin heitin Hardilla harjoitukseksi läpi, pelissä käytetty huumori edelleen aivan loistavaa. Sitten meninkin moninpeliin, ja sattui heti servu, missä loistavat yhteydet ja MVP parista erästä heti kärkeen. Jotenkin nuo tankit ja autot kiehtoo tässä pelissä (tai siis niiden tuhoaminen), tämä elementti kun on uudesta MW2:sta poissa, niin kyllä tämä vaan tuntuu niin hyvältä ja laajalta. Sais se kakkonen tulla jo, kuumeella odotan sitä, että aseiden tehoa on nostettu (tämän pelin "miinuksia").
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Kuinka tähän peliin voi koukuttua aina vaan uudestaan ja uudestaan. Julkaisussa ostin tämän ps3:lle ja pelasin rankit tappiin ja paljon paljon enemmänkin. Sit myin pelin ja aikojen päästä ostin boxille. Nyt on tässäkin pian rankit tapissa ja pelasin jopa yksinpelinkin läpi jota en tehnyt ps3:lla.
Tämä vain jotenkin jaksaa viehättää. Loistava peli!!
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Tuli vihdoin tilattua tämä COD:in kyykyttäjä ja huomenna tupsahtaa toivottavasti postiluukusta.

Olisiko porukalla halukkuutta matsata KF:n nimeen lähipäivänä?
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Totta hemmetissä pelaajia löytyy, ainaki yks, mie! Tässä reilu viikko mennykin ilman pelailua, huomenna takaisin sorvin ääreen. Boksikin suuttuu, kun sillä ei oo pelattu toviin..

Nettipeliä on tullu paukuteltua meleko reippaasti. Harmittavan vähän rankkeja vaan tässä. Muutamassa päivässä pelas rankit tappiin, mutta eipä tuo oo ainakaan hidastanu pelaamista, pikemminkin päinvastoin. Hieno fiilis tässä on kyllä moninpelissä lähes tulkoon aina, vaikka ihan random porukassa olen pelannutkin. Ketutuskäyrä nousee lähinnä sillon, kun vastustaja on niin ylivoimainen, että se jyrää päältä ihan miten tahtoo ja hengissä pysyy sen kaks sekunttia spawnin jälkeen.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Tässähän se on aatto vietetty BF:n parissa ja alkoholilla terästetyillä aisteilla :)

Todella koukutta peli. Kampanjaa pelailin muutaman tunnin, mutta sitten olikin jo pakko päästä nettiin kokeilemaan onnea. Turpaanhan siellä vieläkin tulee, vaikka edistystä onkin tapahtunut. Kyllä tämä vaan niin hemmetisti nappaa paremmin kuin CODit, syytä en sen kummemmin tiedä.

Ja jälleen on peli mitän odottaa, Bad Company 2 :D
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Tässähän se on aatto vietetty BF:n parissa ja alkoholilla terästetyillä aisteilla :)
Voitaisiin pelata KonsoliFIN porukalla yhdessä joku kerta tässä viikonlopun aikana.

Eilen tuli vedeltyä kunnon jumala-modilla hetken. Oasiksessa ihmettelin aluksi, kun kukaan ei tuntunut hyökkäävän ja olin Defender. Vain muutama kävi aina kokeilemassa tankilla onneaan. Sitten kuolin helikopteri-iskuun ja spawnasin itseni aika syrjäiseen kolkkaan kartalla. Siinä sitten hetken hiivin yhteen paikkaan mistä jengi tykkää sniputella. No siinä sitten naureskelin, kun oli lähes 5 vastustajaa melkein rivissä sniputtamassa. Siitä vain selästä kävin jokaisen yksi kerrallaan puukottamassa. :D Neljännnen jälkeen olin siirtymässä poispäin ja sattumalta vielä yksi sniper löytyi omalta väylältäni. 5 tappoa 10 sekunnin sisään puukolla. Sen jälkeen vedin koko rundin olisikohan ollut 22-2 saldolla vaikka hävittiin.

Se on jännä kun joissakin mapeissa olen järkyttävän huono ja toisissa taas aika pysäyttämätönkin. Mielestäni esimerksi Oasis on hyökkäävälle joukkueelle varsin helppo.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Voitaisiin pelata KonsoliFIN porukalla yhdessä joku kerta tässä viikonlopun aikana.

Eilen tuli vedeltyä kunnon jumala-modilla hetken. Oasiksessa ihmettelin aluksi, kun kukaan ei tuntunut hyökkäävän ja olin Defender. Vain muutama kävi aina kokeilemassa tankilla onneaan. Sitten kuolin helikopteri-iskuun ja spawnasin itseni aika syrjäiseen kolkkaan kartalla. Siinä sitten hetken hiivin yhteen paikkaan mistä jengi tykkää sniputella. No siinä sitten naureskelin, kun oli lähes 5 vastustajaa melkein rivissä sniputtamassa. Siitä vain selästä kävin jokaisen yksi kerrallaan puukottamassa. :D Neljännnen jälkeen olin siirtymässä poispäin ja sattumalta vielä yksi sniper löytyi omalta väylältäni. 5 tappoa 10 sekunnin sisään puukolla. Sen jälkeen vedin koko rundin olisikohan ollut 22-2 saldolla vaikka hävittiin.

Se on jännä kun joissakin mapeissa olen järkyttävän huono ja toisissa taas aika pysäyttämätönkin. Mielestäni esimerksi Oasis on hyökkäävälle joukkueelle varsin helppo.

Se se on ku sattuu kaikki joskus menemään ihan nappiin. Vihut kävelee piipun eteen sun muuta. Tänä aamuna oli semmonen matsi ja saldo oli 30/6. Kaikki kranaatitkin mitkä heitti summittaisesti sattui osumaan. Joskus taas ei onnistu yhtään mikään. Ammut lippaallisen vihua selkään ja se kääntyy ja pieni bursti ja vainaa. Joskus tuntuu kyllä että jotenki bugaa. Varsinkin 3 metrin päästä puukottavat ryynärit.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Joskus tuntuu kyllä että jotenki bugaa. Varsinkin 3 metrin päästä puukottavat ryynärit.
Samaa olen havainnut. Ehkä suurin heikkouteni etenkin lähitaistelussa on se, jos vihollinen sattuu tulemaan kulman takaa eteen rupean ampumaan häntä ja hän kerkeää puukottamaan. Itse en ikinä tajua puukottaa samantien. Eri asia sitten millaisella aseella vedän, mutta jos jollakin konekiväärillä yrittää niin yleensä sitä on vainaa. Haulikolla kaverin kyllä kerkeää pudottamaan yleensä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Kylläpäs tarjoaa tämä peli haastetta meikäläiselle, nimittäin netissä. Turpaan tulee jokaisessa matsissa, ja armottomalta vitutukselta ei olla vältytty. Siihen yleisen vitutuksen tunteeseen kun lisää vielä ne ärsyttävät bugit netissä, on ainekset kapulan heittelemiselle kasassa. En nyt myönnä, että olisin kapulaa heittänyt, mutta mielessä on käynyt. Hammasta siinä puree, kun tyhjentää vihuun lippaallisen ruutia lähietäisyydeltä, eikä se pirulainen ota kuollakseen. Samaa ärsyttävää bugia tarjoaa myös Far Cry 2.

Mutta ei tämä missään nimessä huonoa ole. Kentät ovat loistavasti suunniteltuja, jos noita omituisia rajauksia ei oteta huomioon. Aseita taas löytyy joka lähtöön. Kranaatinheitin kyllä murtaa seinät, muttei tunnu purevan "ihmislihaan" samalla voimalla. Toivottoman tehottomalta tuntuu.

Kaikesta kyrpiintymisestä huolimatta pelaaminen on ollut hauskaa. Muutamissa matseissa on tullut hankittua tiimin parhaimmat pisteet jne. Tappoja on parhaimmillaan ollut 16. Ja hyvähän se on että tarjoaa haastetta. Pitäisi tuo kampanja nakutella loppuun, jos siitä saisi jotain pientä netissä tarvittavaa kokemusta :)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Tuubi ei tosiaan sovi manhuntiin. Ei kannata edes yrittää, ellei sitten metsästä jotain mitalia. Kyse on ihan tietoisesta tasapainotuksesta.

Jos kovasti tuntuu kaverit ottavan hittiä kuolematta, niin kannattaa suosiolla yrittää servun vaihtoa. BC:ssä lagi näkyy useimmiten juuri vastustajan lisääntyneenä healtina. Mitään warppailua tai jökkimistä näkee hyvin harvoin (ja silloin yleensä lentää pelistä ulos).
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Itse en ole kovin tietoisesti lähtenyt hakemaan eri "awardseja". Yleensä tulee vedeltyä assault luokalla. M16 on se tuttu ja turvallinen, jolla vedän hyvin ja Assault-trophyja kertyy hirveä määrä aina. Muitakin luokkia tulee käyteltyä, mutta paljon harvemmin. Tilanteen mukaan.

Eniten ehkä harmittaa ihmispelaajien olematon joukkuepeli. Välillä kun olen vetänyt henkitoreissani ja vierelläni on Support-luokan kaveri, jolla olisi healthia niin yritän siinä hyppiä kaverin edessä ja näyttää että tarvitsen sitä. Kyllähän sen kartastakin näkee että missä joku sitä tarvitsee.

Onneksi peli palkitsee hyökkäävästä asenteesta. Eli siitä että tapat mahdollisimman paljon jengiä. Välillä tulee ihmeteltyä snipereita, kun kykkivät koko pelin jossain metsässä ja ehkä tappavat max. 3 ihmistä koko pelin aikana. Eipä siitä paljon pisteitä heru.

Peliä vaivaa ehkä pieni hiomattomuus. Välillä ilmestyy näkymättömiä seiniä eteen myös onlinessa. Pari kertaa olen ampunut selästä vastustajaa joka oli anti-air vai missälie ja silti luodit eivät osuneet vaikka paljas selkä on meikäläistä kohden. Sitten kaveri kääntyi ja tappoi minut. Pieniä vikoja, mutta muuten peli on erittäin koukuttava.

Aluksi olin aika sukka, mutta nykyään kun tuntee kartat ja osaa sijoittautua oikein, niin pärjää. Tärkeintä on nähdä vihollinen ennen kuin se näkee sinut ja siinä olen aika hyvä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Tuon menestymisen käyrä on hyvin pitkälle riippuvainen omasta tiimistä, ainakin itselläni. Paskalla tiimillä hommasta ei luonnollisesti tule yhtään mitään, ja paremmalla tiimillä kun pääsee etenemään porukassa, homma sujuu kuin rasvattu. Kentällä on myös massiivinen vaikutus. Itse luonnollisesti pärjään kentissä, joissa ei tuota välimatkaa kulkemiseen pahemmin ole. Tuntuu että noissa suuremmissa mapeissa vain kokeneemmat todellakin pärjäävät.

Nyt pelikin sujuu jo paljon paremmin. Pointeja tulee keskivertaisesti ~200 per mittelö. Noista liikakuolemista kuin pääsisi vielä eroon, voisi jo ylpeilläkkin.

Kyllä tässä ikää paremmin on kuin CODeissa. CODit kuolevat ainakin omalla kohdallani tietyssä pisteessä, jolloin kentät alkavat todellakin puuduttaa. Tämän etuna on tuo mappien massiivinen koko, ja se että tuo vihujen "tukikohta" vaihtuu aina pelin edetessä (yleensä). Tällöin tuntuu, että noita kenttiä olisi todellisuudessa helvetillisesti enemmän kuin kahdeksan. Kyllähän tässä vielä ehdin tylsistymiseeni asti noita mappeja paukuttaa, mutta tuo koko estää sen pienien mappien kirouksen eli lineaarisuuden.

Bad Company on kerrassaan loistava FPS. Pelin suurin moka on mielestäni (ISO IMO) tuo radarpallon näkyminen hahmon yläpuolella. Mielestäni se on vaan niin hemmetisti reilumpaa ja järkevämpää, että vihollinen (tai minä :D) näkyy kentällä vain tähtäimen osoittaessa (nimi ilmestyy) ja sitten itse radarissa. Tiimiläisissä toki saa näkyä tuo sininen pallura, mutta ei muissa.

Jos väärin en ole ymmärtänyt, niin BC2:ssa kyseisestä ominaisuudesta on luovuttu?
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Jos väärin en ole ymmärtänyt, niin BC2:ssa kyseisestä ominaisuudesta on luovuttu?
Ei ehkä onneksi ihan täysin luovuttu, mutta se toimii niin, että osoitat vihollista tähtäimellä ja painat back-nappia, niin hahmo spottaa vihollisen, jolloin se pallukka näkyy vissiin omalle squadille. En ole varma näkyykö se koko omalle tiimille.

Joka tapauksessa; tuohan on hieno tapa simuloida oikeiden joukkojen toimintaa. Esim. tarkk'ampuja voi spotata vihollisen kaukaa ja ilmoittaa siitä radiolla muulle tiimille. Videopelissä tämä ei käy, jos porukat eivät pidä mikkiä tai puhuvat ranskaa, mutta spottausjärjestelmä simuloi tätä mielestäni varsin järkevästi.

Sitten se nährään itse, kun demo tulee. Ei siihenkään nyt kauaa pitäisi enää mennä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Videopelissä tämä ei käy, jos porukat eivät pidä mikkiä tai puhuvat ranskaa, mutta spottausjärjestelmä simuloi tätä mielestäni varsin järkevästi.

On kyllä totta, että tuo on hyvinkin kekseliäs ja omalla tavallaan realistinen ominaisuus. Toisille se varmaan on helpoke, mutta itse kuulun siihen kastiin, joka sitten mielummin ilmottaa mikillä vastustajan sijainnin.

Eilisiltaisissa matseissa ei pahemmin enää häirinnyt tuon palluran näkyvyys. Ehkä tämä vaatiikin vain pientä totuttelemista ;)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Siis eihän tässäkään ne pallurat näy, mikäli sitä vastustajaa ei ole spotattu. Spottaushan tapahtuu, kun joku tiimikaveri osuu vastustajaan, niin silloin siihen hemmon päälle ilmestyy se punainen pallero, jonka näkee kaikki. Snaipperi voi tietty spottailla niillä sensoreillaan. Mikäli teikäläiseen ei siis ole kukaan osunut niin ei sinun sininen pallero näy vastustajille. Ellet satu sitten olemaan vastustajan snaipperin sensorin vaikutusalueella.

Eilen oli aika karseeta pelata. Ensinnäkin pelaajia oli jostain syystä todella vähän kaikilla servereillä, minne minut viskattiin. Esmes Harvest Day mappi tuntuu melko autiolta paikalta 6vs5 tiimeillä. Toisekseen glitchien hyväksikäyttäjiä oli liikenteessä harvinaisen paljon. Artillery tykittää sieltä vastustajan tukikohasta sarjatulta meidän spawniin, niin ei paljo naurattanut siinä vaiheessa.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Jos pistetään porukalla peliä/klaania pystyyn, niin meikä on kyllä mukana! Muihin tämän triidin janttereihin verrattuna olen varmasti melko surkea, mutta peliseura kiinnostaa aina :)

Intti puskee pahasti niskaan tällä hetkellä, mutta jos porukalta löytyy kiinnostusta järkätä KF-matseja niin eiköhän noista vkl-vapaista saa aina sen verran revittyä.
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Voisin myös liittyä, jos vain sellaisen joku perustaa. Olisi kova juttu. :)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Oli kyllä erikoiset sessiot eilen. Aluksi mikään ei kulkenut ja lähes joka kerta spawnasin itseni väärään aikaan väärään paikkaan ja vihollinen oli juuri silloin selässä. Aina satuin juuri silloin lataamaan kun vihu tuli sitten kulman takaa piippu laulaen Tappojakaan ei tuntunut tulevan pahemmin. Sitten jossain vaiheessa homma kääntyi ja vedin varmaan 15 roundia tyyliin 25-5 saldoilla. Silloin oli kaikki tuurit ja taidot yhdistettynä.

Olikohan End of the Linessa kun lähdin aina humveella omasta basesta ja ajoin sen vihollisten baseen yksinäni. Siitä sitten autosta ulos ja ase laulamaan. Toimiva taktiikka oli.

Nykyään alan kyllä olemaan aika hyvä vaikka itse tässä kehunkin. On taitoa valita oikeat aseet oikeille hetkille. Se on aika tärkeää. Esimerksi jos on paljon sisätiloja ja lähikontakteja niin NS2000 on aika hyvä valinta. Pudottaa ensimmäisellä vihollisen. Sniperina ei tule enää pelailtua. Yleensä ei pahemmin tappoja kerry vaan se on sellaista kyttäilyä vain. Ennemmin juoksen etulinjassa. Oma vahvuuteni sniperina on yleensä se että olen hyvä poistamaan vihollisen sniperit. Tiedän paikat ja osaan etsiä heitä.

Noin 1000 pistettä enää ja tulee maksimi rank vastaan. Voisi tuossa puolenyön maissa sen käydä hommaamassa. Saldoni on jotain 1700 tappoa ja vajaa 1400 kuolemaa. Hauska kun muistelee alkuaikoja, jolloin lähes jokainen matsi oli jotain 7-15 saldoilla.

Huomaa kyllä että nyt osaa kartat ja valita paremmat aseet eri tilanteisiin. :)
 
Vastaus: Battlefield: Bad Company [X360]

Olen arvoltani Caprtain (17 rank), mutta arvomerkkini kuitenkin on Sergeant Major (10 rank). Mistäs tässä oikein on kyse?
 
Ylös Bottom