Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Battlefield V

Ei tuo tunnista täälläkään ennakkotilausta, mutta kyllä ainakin matchmaking lähti käyntiin. Pelin sisäinen store näyttää etten olisi ostanut tätä ennakkoon vaikka nimenomaan olen digitaalisena ostanut. Xbox näyttää kaikki tiedostot asennetuiksi.
 
Ei toimi PCllä, matsit ei mene latausruudusta eteenpäin. Alkuryntäys taas liian suuri Dicen romu servereille.
 
PRE-LOAD OF OPEN BETA STARTS
September 3, 1 am PT (10 am CET)


OPEN BETA EARLY ACCESS STARTS
September 4, 1 am PT (10 am CET)


OPEN BETA AVAILABLE FOR EVERYONE
September 6, 1 am PT (10 am CET)


OPEN BETA ENDS
September 11, 7 am PT (4 pm CET)

Suomi taitaa olla CET +2 niin ei kannata vielä hätäillä ;)
 
Kyllä tuolla on jo servut auki, mutta ne on ihan jumissa ilmeisesti joka alustalla. Pitää kokeilla illalla töiden jälkeen uudestaan.
 
No kylläpä iski lujaa, vaikka koko 2,5h meni vain pelin mekaniikoihin tutustuessa.

Todella hyvä että panokset loppuu heti, helat ei palaudu jne.

Ja et joka aseelle on oma kehityspuunsa, jolloin saa paremman rekyylin yms.
Aseita ei myös saa auki jos et hoida roolia. Medicin aseita ei saa auki tappamalla porukkaa, vaan hoitamalla medic hommia.

Suomi kp avattu ja illalla käytetään sit sitä. :D

Mulla oli kovat odotukset. Olin innoissani. Siitä huolimatta tässä toimi uudistukset paremmin kuin toivoin ja tuntui jatkuvasti paremmalta, vaikka en ehtinyt peliä oikein pelaamaan opettelun keskellä.

Ehdottomasti jatkoon ja betaa vedetään paljon.

Ainut ihmetys oli se, että squadeja ei ollu, vaikka kuitenkin oli. Ihan kuin koko tiimi olisi samaa squadia. Kuitenkaan ainoankaan squadilaiseen ei voinu spawnata.

Mut ei enää yksin juoksuja, samoin sniput vähenee varmasti, vaatii nykyisin puhdasta taitoa olla snipu ja silläkin loppuu panokset. Tuskin siis basessa paljoa jengi kämppii niillä.

Loistavia uudistuksia ja ite tykkäsin kummastakin mapista ja pelimuodosta. Vihaan conquestia, mutta nyt ei ollutkaan enää vanhaa kissahiirileikkiä.

Edit: se noista aseista sanottava vielä, että hienoa miten peli kannustaa pelaamaan yhdellä aseella. Voit ostaa samaa asetta useamman kappaleen ja säätää eri varusteet kiinni eri tilanteisiin. Sit upgradeilla ominaisuuksia paremmaksi, jolloin opit aseen rekyylin ajan kanssa, mutta saat myös paremman aseen keskittymällä siihen yhteen. Eli siitä tulee vähän kuin henkilökohtainen esine. Ei ole enää järkeä vaihtaa tilanteesta toiseen asetta. Sama ase eri varusteilla eri tilanteisiin.


Ja tuo rakentaminen muuten myös toimi todella hienosti ja on kyllä avonaisella lipuilla tosi tärkeä juttu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon squadi ongelmaan löytyy vastaus edellisestä viestistä. Teknisiä ongelmia.

Seurasin striimiäsi jonkin aikaa. Yleisilme on vähemmän yllättävästi liian lähellä edellistä osaa. Kuin olisi katsonut I:n pelikuvaa. Pelimekaniikasta uudistukset ovat plussaa.
 
Tuohon squadi ongelmaan löytyy vastaus edellisestä viestistä. Teknisiä ongelmia.

Seurasin Striimissä jonkin aikaa. Yleisilme on vähemmän yllättävästi liian lähellä edellistä osaa. Kuin olisi katsonut I:n pelikuvaa. Pelimekaniikasta uudistukset ovat plussaa.
Sama pelimoottorihan siellä hyrrää. Mutta siinä ilmeessä on tosi iso ero. Mulla on hdr päällä, joten esim värit on virheelliset striimissä.

Mut siinä missä kirosin aina bf1:ssä etten näe vihuja edes 3D spottauksen kanssa, niin tässä näen. Ja se ero on todella iso.
Lisäksi tässä on kaikkia savuja, pöllyämistä jne niin paljon, että muuttaa välillä pelaamista tosi paljon, kun savun keskellä ei ole 3D spotin punaista neliötä ja et tiedä yhtään mihin ampua.

Striimissä jossain kohdin sanoinkin, että mun mielestä graafiset jutut ottanut paljon isomman harppauksen kuin odotin, juurikin yksityiskohtien ansiosta.

Edit: niin se piti sanomani, että piirtoetäisyys oli rotterdamissa paikoitellen häiritsevä, sillä rakennukset/esineet ilmestyi tähdätessä kun zoomasi. Piirtoetäisyys oli riittävä, mutta tuollainen popup siirryttäessä tähtäämään ei ole hyvä. Korjautunee toki julkaisuun.

Edit: olen todella surkea jo bf1:ssä, olin aivan pihalla tässä mekaniikoista, että mapeista, joten mietin kehtaanko laittaa tänne edes mut sama kai tuo. Ei aina pelkkää tappoa tapon perään.

En tiedä miksi koko striimi ei näy, ilmeisesti youtube käsittelee sitä jotenkin ja lakupätkä tulee näkyviin vasta myöhemmin, mutta tässä mun striimi jossa vain tutustun hahmoihin ja mappeihin jne, enkä niinkään yritä pelata tosissani.
Ihan loppupuolella viimeisten minuuttien aikana sain suomi kp käyttöön.

Illalla kaveri linjoille ja striimi uusiksi jolloin vois yrittää jo pelata.

 
Viimeksi muokattu:
Joo Omenanraato näköjään jo kiteytti sen mitä itse olin pelistä (betasta) sanomassa. Kyllä maistuu! Bugit pois tästä ja marraskuussa sit kunnon rähinä päälle.
 
Joo upea peli kyllä, rikki kuin mikä mutta silti peli maistuu, että jos korjaavat pahimmat bugit niin voi olla että ostoon menee.

GTX 1080
6700k
16Gt RAM

Pyörii mediumilla 4k/60 joten uusia kortteja tarvitaan kyllä, DX 12 on ainakin ihan rikki betassa.
 
Esittely videota.


Kyllä taas jälleen kerran Bäfä pyyhkii Codilla lattiaa.

Itse vasta Betaan käsiksi pääsen 6 päivä, kun en ole vie ennakko tilannut. Toivottavasti löytyy vkl tarpeeksi aikaa vain betalle.
 
Ekan kartan jälkeen tykkään ihan perhanasti. Huikea tunnelma, äänet, grafiikat ja meno. WW II is back baby!
 
Mutta se tärkein kysymys...Onko siellä niitä naisia taistelukentällä? Ja jos on, niin pilaavatko ne immersion? :D
 
Mutta se tärkein kysymys...Onko siellä niitä naisia taistelukentällä? Ja jos on, niin pilaavatko ne immersion? :D
Ei oo näkyny, varmaan keittämässä perunoita tai jotain.

Mä oon nyt sitten jumissa loukkaantuneena tai zombiena tai jotain. Makaan vaan maassa, ilman että voin tehdä mitään ja vihut vaan pyörii ympärillä...
 
Hei, käsitin että tämän betan voisi ladata EA Accessin kautta? :) Latasin Xbox -kaupasta Battlefield V: Open Beta -nimisen pelin, mutta se ei suostu toimimaan.. Vaatii ennakkotilauksen. En tiedä voisiko ongelma johtua siitä, kun Xboksin palvelimissa ollut tänään jotain häikkää?

Edit: Alko toimimaan!
 
Viimeksi muokattu:
Pitääkö tähän ennakkotilauksen lisäksi ladata jokin betakoodi kun ei päästä pelaamaan? Valittelee early accessin puutetta. PS4.
 
Ylös Bottom