Vastaus: BBS:sän nopeus/hitaus
Luckyman sanoi:
http://www.vitonen.net/layout/bannerit/perus.jpg
Avaudutaan muiden saittien mainoksista ja haetaan itse mainostajia? Ei näin.
Öö... tartuin siihen kun joku sanoi, että KonsoliFIN on pystyssä mainostajien ansiosta. En missään vaiheessa sanonut etti mainoksia saisi pitää, sanoin että on turha väittää niiden olevan sivun olemassaolon edellytys. Ei meitäkään haittaisi ulkopuolinen avustus serverimaksuihin, mutta maksamme maksut lähtökohtaisesti itse. Ja mainoksista avautuminen ei varsinaisesti liittynyt KonsoliFINiin.
Kun tuossa KonsoliFINin sivuja katselin, niin aika kökösti rakennettu kokonaisuus näyttäisi sivu olevan. Kun kaista kerran on kallista, kannattaisi panostaa tekniseen puoleen sen verran ettei käyttäjien tarvitsisi ladata hirveät määrät ylimääräistä koodia. Ja kyllä, kilotavuilla on merkitystä, kun kävijöitä on sen verran kun niitä on.
EDIT: Eli taas sanomiseni käsitettiin väärin. En sanonut että olisi mitenkään väärin pitää sivuilla bannereita, väärin on sanoa että niin on pakko tehdä ja että sivu on niiden ansiosta pystyssä.
Kauheasti KonsoliFINin ylläpitäjät tuntuvat valittavan työmääristään ja ilmaisista peleistä, "ei tämä harrastus ole vaan kovaa työtä." Perkele, vapaaehtoista hommaa vapaa-ajalla tällaisen sivun ylläpito on, toisin sanoen harrastustoiintaa. Jos arvostelujen kirjoittaminen ja duunimäärä alkaa vituttaa, sen kuin lopettaa homman, ei teossa ole pakko olla mukana.
Feldon: minä ainakin yritän kovasti pitää Vitosta poissa teidän markkinoiltanne, meillä on oikeasti vielä se meininki että tehdään kun huvittaa ja mtä huvittaa, jos huvittaa [EDIT #2: Ja tämä siis ei tarkoita sitä, että emme ajattelisi tekstejä tai sivun tekemistä lukijan kannalta, vaan sitä että puuha on oikeasti ihan vaan puuhaa. Ja tämä siis ei tarkoita sitä, että Vitonen ei teettäisi paljon duunia.]. Ei minua haittaa muiden pelisivutoiminta, vaan suximinen ja haluttomuus kehittämistoimintaan.