Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bioshock 2 [PS3]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TT-2k
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

...

Ymmärrän, että platina-pystin tavoittelijat haluavat vetää toisen easyllä, mutta en itse siltikään suosittele. Menee se tärkeä eka kokemus vähän harakoille.. Mielestäni trophyt tulevat kuitenkin aina "kakkosena" näissä (normaalilla sain muuten ihan sujuvasti kaikki offline-trophyt - paitsi tuon "pelaa hardilla" tietysti).

Muuten kyllä, mutta peli oli sen verta iso pettymys, että se jäi hyllyyn pölyttymään melkein puoleksi vuodeksi ennen kuin vasta nyt loppuvuonna jaksoin sen puurtaa läpi (ja jopa nautin siitä loppujen lopuksi, mutta ei ole kyllä mitään verrattuna ensimmäiseen BioShockiin). Pakkopullana vedin läpi ja siksi Easy sopi hyvin, koska en jaksanut yhtään syventyä tuohon pelaamiseen. "Mennään nyt väkisin läpi, jotta näen edes sen loppuratkaisun..." Noh, peli osoittautui kuitenkin ihan kelvolliseksi ja nyt on menossa toinen pelikierros Hardilla viimeisten trophyjen perässä.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Jaa... Vaikka räiskintää on tullut pelattua siitä ensimmäisestä pleikasta asti niin tuntuu silti olevan pulaa ammuksista (normaalilla pelailen). Noh ehkä se johtunee vain siitä, että en suunnittele mitään vaan ryntään päättömästi vihujen keskelle ja hakkaan nappuloita. Suurin osa rahasta meneekin siksi lääkepakkauksiin ja manapakkauksiin. Noh ehkä viisastun vielä jossain vaiheessa peliä ja tajuan käyttää tavaroiden heittelyä ja ansoja :)
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Noh ehkä se johtunee vain siitä, että en suunnittele mitään vaan ryntään päättömästi vihujen keskelle ja hakkaan nappuloita. Suurin osa rahasta meneekin siksi lääkepakkauksiin ja manapakkauksiin.

Juu, ei noin. ;) Bioshock 2 on siinä mielessä "old school", ettei ole mitään palautuvaa energiaa, suojasta kurkkimista tms, joten pelaaminen kannattaa sopeuttaa sen mukaan. Se on myös peli joka on tavallaan vaikeampi alussa (tosin helpompi silti kuin eka), koska aseita/plasmideja/tonicseja ei vielä ole päivitetty ja/tai saatu. Siksi on parempi edetä rauhassa ja usein edes pienellä strategialla. Kaikki paikat ja ruumiit kannattaa koluta ja tutkia. Ja kun on mennyt ns. hyvin, niin: save (eli vähän väliä).

Itsellä tuli eräässä kentässä hieman pulaa rahasta, mutta sitten löysin peliautomaatit (myöhemmin pelissä ja vaikea olla törmäämättä niihin). Niistä saa netottua jopa 300-400 kun savettalee välissä ja kokeilee eri automaatteja (jos ei tärppää, niin loudaa saven uusiksi ja kokeilee toista). Tuon jälkeen pidin sitten huolen, ettei raha päässyt loppumaan.

Itse myös pelastaisin kaikki Little Sisterit ja sitten myös keräisin niillä Adamit (2x/per Sister). Tässä peli saa sitten vähän uutta ulottuvuutta, koska Big Daddyt on ensin listittävä ja sitten AINA kun Little Sister harvestaa, niin sitä täytyy suojella. Ja sitten tulee vielä eräs BIG S.. ;) Patit ym riittävät kyllä varmaan perusvihuihin (ei tarkoita kuitenkaan, että voi vain räiskiä menemään), mutta sitten näissä Sister/Daddy-väännöissä kuluu enemmän pateja, plasmideja ja terveyttä. Ja niissä kannattaa aina suunnitella homma ennen toteutusta (trap rivets, armor-piercing rounds, tynnyrit, mini gunit, ym - itse säästäisin armor-patit vain isompiin vastuksiin, niitä ei kannata varsinkaan alussa tuhlata).

Ja sitten niitä security roboja saa hakkeroitua kaksi mukaan (ei mielestäni kerralla enempää) ja niistä on paljon hyötyä. Kannattaa siis AINA hakkeroida kaikki - ei tuhota. Niistä voi olla sitten hyötyä myöhemmin (ja vihuja voi houkutella ansaan tms). Yksi tapa on aiheuttaa jossain ahtaassa paikassa häly tahallaan ja äkkiä hakkeroida lentävät robot "lennosta" kun ne tulevat. Vaatii pientä ketteryyttä tietysti ja vähän hittiä voi tulla. Mutta voi kokeilla kun peli lähtee luistamaan.

Nuo Sister/Daddy-väännöt ovat sitten ainakin itselle juuri se pelin suola. Jotenkin aika hieno idea tehdä vihu(ja), joka ei hyökkää jos ei ensin itse tee jotain hyökkäävää. Ja kuitenkin pitäisi vihu saada nurin.. Eli on tavallaan aikaa miettiä strategiaa ja aloittaa taisto kerrankin "omilla ehdoilla".
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Tänään tuli pelatessa ilmoitus, että en ole kaikkia Little Sistereitä etsinyt kentästä ja sanoi et se voi vaikeuttaa pelaamista... Vaikeuttaako se loppupeleissä paljonkin jos ei kaikkia etsi ja ota adameita?
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Tänään tuli pelatessa ilmoitus, että en ole kaikkia Little Sistereitä etsinyt kentästä ja sanoi et se voi vaikeuttaa pelaamista... Vaikeuttaako se loppupeleissä paljonkin jos ei kaikkia etsi ja ota adameita?

Vaikeuttaa siinä määrin, että ADAMilla saa ostettua esim. health ja EVE upgradeja, jotka on hyvin hyödyllisiä. Samoin parempia plasmideja kannattaa ostaa. Esim. Hypnotize ja Security Bullseye on hyvin hyödyllisiä ja kannattaa ne ainakin ostaa. Ei niitä kaikkia pikkusiskoja tarvii ettiä ja kerätä niillä sitä ADAMia.

Ite keräsin omalla Easy-juoksulla kaikki pikkusiskot ja tein kaikilla 2 gatheria -> lopussa ADAMia jäi vielä yli ja sain tuhlattua niitä mihin huvitti, kaikkeen mitä en edes tarvinnut... Kunhan välillä hommaat sitä ADAMi, että saat noita enkun ja EVEn upgradeja sekä sit ostat muutamat plasmidit ja ehkä tonicitkin, niin ei siinä mitään ongelmaa tule.

Ja muistathan, että pelillä on 3 erilaista lopetusta ja lopetukseen vaikuttaa siis miten hoidat pikkusiskot (ja loppuun vaikuttaa myös muutama muu asia, joista ei sen enempää, tajuat varmaan, lopetus on siis joko "hyvä", "neutraali" tai "paha", joten päättele siitä).
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Tänään tuli pelatessa ilmoitus, että en ole kaikkia Little Sistereitä etsinyt kentästä ja sanoi et se voi vaikeuttaa pelaamista... Vaikeuttaako se loppupeleissä paljonkin jos ei kaikkia etsi ja ota adameita?

Sanotaan näin, että sillä Adamilla saat parhaat plasmidit ja muita hyötyjä jatkoa ajatellen (voit itse valita mihin sitä käytät), joten suosittelen Sisterit pelastamaan (tai sitten harvestamaan). Tavallaan teet pelin sitä kautta itselle helpommaksi koko ajan. Mutta ei se varsinaisesti pakollista ole. Etsiähän niitä ei pahemmin tarvitse, koska Sisterit/Daddyt hyörivät kentissä avoimesti.

Sinänsä hassua että juuri Hypnotize ja Security Bullseye mainittiin, koska juuri niitä kahta en käyttänyt itse oikeastaan ollenkaan. ;) Kertoo vain, että kaikilla on pelissä vähän eri tyyli ja omat suosikkijutut. "Jäädytys" on aika ässä juuri Daddyjä vastaan ja sitä itse suosittelen. Ja sähkö on perushyvä, varsinkin kun upgradaa. Kannattaa etsiä vain itselle paras kombo ja tyyli.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Joo kyllähän noi iskät huomaa aina, mutta yleensä koittaa hieman vältellä niitä. Kuolen melkein aina taistelussa kerran tai kaksi ja tapettuani iskän rahat menevät lääkkeisiin ja ammuksiin. Yleensä koitan jäädyttää iskän ja ampua vaan niin paljon kun kerkeää ja jäädyttää uudestaan. Minun päänsisäinen strategia osasto ei pelitä hirveän hyvin :D
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

...

Sinänsä hassua että juuri Hypnotize ja Security Bullseye mainittiin, koska juuri niitä kahta en käyttänyt itse oikeastaan ollenkaan. ;) Kertoo vain, että kaikilla on pelissä vähän eri tyyli ja omat suosikkijutut. "Jäädytys" on aika ässä juuri Daddyjä vastaan ja sitä itse suosittelen. Ja sähkö on perushyvä, varsinkin kun upgradaa. Kannattaa etsiä vain itselle paras kombo ja tyyli.

Esim. nyt Hardilla pelatessa oon ite melkein joka tilanteessa käyttänyt aina Hypnotizea. Splicerit taistelee toisiaan vastaan ja itse voin seurata sivusta ja tappaa sitten sen viimeisen, joka on jäänyt jäljelle ja jolla on vähän enkkua. Ja jos Big Daddy on lähistöllä, niin Splicerit kun ujuttaa isukin kimppuun, niin se on yhtä kuin itsemurha heille. :) Kerran Big Sisterin tultuakin oli Big Daddy lähellä, joten sain ne taistelemaan toisaan vastaan, kun itse seurasin sivusta. Samalla ammuskelin vielä isosiskoa taustalta ja hyvinhän tuo kaatu isukin avustuksella. :P

Security Bullseye oli erittäin kelpo väline BioShock 1:ssä Survivor-vaikeustasolla, joten sitä oon nyt käyttänyt myös paljon Hardilla pelatessa BioShock 2:ta. Ei se mikään kovin hyvä ole tässä pelissä, mutta joissakin tilanteissa kun vihollisia rynnii päälle tuhatta ja sataa ja lähettyviltä löytyy kamera, niin huomattaa helposti. Myös Big Daddyjä (ja Big Sistereitäkin) kaataessa tuo on erittäin kelpo väline, sillä kolmen turretin tulittaessa Big Sisteriä, ei tarvitse itse tehdä muuta kuin katsoa kuinka tämän enkut hivenee nopeasti. ;)

Hypnotize ja Electro Bolt kannattaa varmaan kehittää, ja myös Incinerate!:sta pidän itse. Tuo Security Bullseye helpottaa Big Daddyjen kaatamista huomattavasti, joten voit oikeastaan muulloin pitää sitä geenipankissa (ja käyttää sen vapaan Plasmid-paikan johonkin muuhun) ja isukkien kaatoon lähtiessä vaihdat sen Bullseye'n takaisin käyttöön.

Electro Bolt on hyödyllinen mm. rikkinäisten ovien avaamiseen, vihollisten sähköttämiseen veteen ja etenkin Big Daddyjä vastaan, jotta ne saa pysähtymään hetkeksi (antaa itselle aikaa paeta ja ottaa etäisyyttä). Electro Bolt on mielestäni paljon Winter Blastia parempi, koska jäädytettyinä tapetut viholliset eivät jätä ruumista ja täten ei voi etsiä ruumiista esineitä/panoksia.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

..koska jäädytettyinä tapetut viholliset eivät jätä ruumista ja täten ei voi etsiä ruumiista esineitä/panoksia.

Juu, sinänsä hyvä pointti. Mietin tuota itsekin ja usein välttelin käyttöä, mutta sitten tuntui että jostain löytyi se "lockbox" tms jos löytyi sitten hynää ym.. Mutta voi olla että missaa jotain.

Mutta hyviä vinkkejä sinänsä, varsinkin hardilla. Tyylejä on monenlaisia.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Juu, sinänsä hyvä pointti. Mietin tuota itsekin ja usein välttelin käyttöä, mutta sitten tuntui että jostain löytyi se "lockbox" tms jos löytyi sitten hynää ym.. Mutta voi olla että missaa jotain.
...

Lockbox ilmestyy silloin, kun ruumis katoaa, niin sen tilalle tulee tuo lockbox. Eli jos tapat vihun ja et ota tavaroita tämän ruumiista, lähdet vaeltelemaan jonnekin ja palaat pian takaisin samalle paikalle, niin siinä ruumiin katoamispaikan kohdalla on tosiaan se lockbox. Ja sitä ei luonnollisestikaan ilmesty, jos tappaa vihollisen jäädytettynä.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Ja sitä ei luonnollisestikaan ilmesty, jos tappaa vihollisen jäädytettynä.

Voip olla, mut en ole ihan 100% varma. Joskus "jäädytin" jonku Bruten tai Daddyn enkä saanut kerättyä rahaa ym. Mut myöhemmin tulin samalle paikalle ja löyty lockbox jossa isompia summia ym. Siis niin isoja ettei mistään normi-vihuista..

Oli miten oli, niin jäädytys on edelleen hyödyllinen. Kun vihun energia alkaa hiipua, niin ei enää jäädytä vaan viimeistelee jollain muulla..
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Kuolen melkein aina taistelussa kerran tai kaksi ja tapettuani iskän rahat menevät lääkkeisiin ja ammuksiin. Yleensä koitan jäädyttää iskän ja ampua vaan niin paljon kun kerkeää ja jäädyttää uudestaan.

Tuo sinänsä toimii tietyissä tilanteissa, mutta jos vain mahd. niin kannattaa yrittää saada esim. security robo mukaan, joka aika hyvin sitten "sitoo" Daddyn huomiota ja antaa sulle tilaisuuden paukuttaa sivusta. Sitten ota aina kunnon aseet ja paukut käyttöön, eli voit vähän säästää tiettyjä aseita/pateja normi-vihuissa ja sitten käyttämään ne Daddy-taisteluihin (kuten aiemmin sanoin, niin armor-piercing rounds, mini gunit, trap rivets..). "Soitellen sotaan" on se huonoin tyyli ja aina kannattaa puntaroida mikä on minkäkin taistelun "hinta". Jos yhteen Daddyyn menee kaikki 5 medpackiä yms, niin et ehkä tee kaikkea oikein.

Jos kohteena on se rocket laucher -daddy, niin yritä pitää etäisyyttä siihen ja pikku hiljaa saada energiaa alas. Sitä ei kannata lähteä haastamaan aivan lähietäisyydeltä.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Jotenkin ei kyllä tämän pelin kohdalla tule sellaista fiilistä, että pakko päästä avaamaan pleikkari ja pelaamaan BS2:a... Pelistä en melkein mitään maksanut joten samapa tuo. Vaikka en tuota ensimmäistä osaa olekkaan pelannut, niin silti pelissä ei vain ole sitä vetovoimaa. Pelihän ei teknisesti ole mitenkään huono, mutta en tiedä miksi ei vaan kiinnosta. Kai tätä voisi vielä koittaa pelaa, mutta jos ei innostus nouse yhtään niin pitänee kai jättää hyllyyn.

Olen menossa jossain puolessavälissä.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Kyllä itsekin pelaisin ekan ensin. Saa tavallaan tästä kakkosesta sitten asteen enemmän irti.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Aika loppupuolella olen jo peliä ja melkeimpä tykkään tästä enemmän kuin ykkösestä. Itselläni oli ennen samaa ongelmaa (varsinkin ykkösessä), että energiat ja paukut tahtoi kulua aika pitkälti nahisteluissa Daddyjen ja Big Sisterien kanssa. Kuitenkin aika nopeasti löysin tässä pelissä itselleni erittäin hyvin sopivan kombon plasmidien suhteen. Käytössä siis Insect Swarm 3, Hypnotize 3 ja Security Command 3. Aina isomman vastuksen (tai kun suojeltava pikkusisko kerää Adamia) tullessa SC:llä pari bottia kaveriksi, Hypnotizella pari Spliceria (tai vaikka Daddy kolmostasolla) kaveriksi ja sitten vain amppariparvia silloin tällöin liitämään. Jos vihun huomio ei keskity botteihin tai kaveri-splicereihin, niin ampiaiset viimeistään saavat heiltä hymyn hyytymään. Big Daddyt ja -Sisterit eivät näköjään pidä lainkaan peltiä läpäisevistä panoksista, joten aika pian nekin kyykistyvät.

Toki muitakin aseita ja plasmideja tulee silloin tällöin käytettyä, mutta nuo ovat ehdottomat suosikkini :) Mites muilla?
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Tuli löydettyä tämä Gigantin tarjouspäiviltä niinkin kovaan hintaan kuin 9,95e ja nyt on pari viikkoa nautittu taas old school FPS -pelistä. Ykkösosa löytyy myös hyllystä ja tämä on ollut vähintään yhtä hyvä. Tähän peliin tehdyt uudistukset ja uudet vihollistyypit on minusta onnistuneita.

Nyt alkaa olemaan SP kohta lopussa ja kaikki plasmidit availtu. Noista suosikeista voisin sanoa, että sähkö, tuli ja hyönteiset. Sit pikkusiskoa suojellessa ne "pyörre-ansat". Tuli tepsii hyvin niihin perus slicereihin ja antaa niille muuta ajateltavaa. Hyönteiset tuli lopussa vasta käyttöön, mutta toimii tosi hyvin, kun niitä ei tarvitse erikseen tähdätä.

Loppupuolella pikkusiskon suojelut menee kyllä aika haastaviksi, kun tulee niitä kovimpia slicereita ja parit daddyt ja sit kun luulet, että kaikki on ohi niin vielä puskee se iso-sisko kimppuun. No tästäkin huolimatta ei tässä pelissä ammukset tai medikit/eve-kit pääse loppumaan, kun hetkellisesti. Hackkaamalla tulee lisää ja rahaa riittää koko ajan.

Itse en ole tilanteen mukaan vaihdellut noita plasmideja tai tonicceja. Pelaan normal tasolla ja varmaan hard vaatii sitten enemmän noillakin taktikointia. SP:n osalta voin kyllä suositella kaikille, mutta toi MP ei oikein iskenyt. Alussa on ihan pihalla ja avuton, kun joka kerta siellä on mukana näitä 40 level uber-sotureita. Joku tasoitus juttu tuossa matchmakingissa voisi olla, että edes alussa pääsisi toisia aloittelijoita vastaan totuttelemaan. Tosin eipä tuolla enää hirveästi edes pelaajia ole.

Joka tapauksessa koukuttaan niin hyvin, että tekis aina mieli pelata vielä sen seuraavan kulman taakse tai pelastaa vielä yksi pikku-sisko. Hyvän pelin merkki...
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Vieläkö tätä porukka vääntää verkossa? Itsellä noin 20h mittarissa ja tasolla 37 mennään, joten kultapytty häämöttää kulman takana. DLC-kartat on ostettu hyvä tovi sitten ja tänään pääsin ensimmäisen kerran uutta mappia pelaamaan... tosin yhteys hostiin katkesi puolen minuutin pelin jälkeen, joten kovin lyhyeksi jäi se riemu. Seuraava kerta ei taida tulla ihan pian, jos koskaan.

Itse en ole erityisen hyvä (tässäkään pelissä... näin perheenisänä viikon pelitunnit lasketaan yhden käden sormin), joten kovasti lämmitti mieltä tänään yhdessä SOTF-matsissa saadut 20-1-1 -voittostatsit :) Muutenkin oikein mukavia matseja on aina, vaikka randomien kanssa tuleekin pelkästään pelattua.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Pelaako tätä muka moni vielä? Itse kun yksinpeliin kyllästyin (jaksoin puoleenväliin asti) kävin hieman moninpeliä testaamassa. Ihan hauskaahan se oli, mutta kyllästyminen iski yllättävän nopeasti. Pari kertaa tuli pelejä jotka lagasi sen verran paljon, että oli pakko lopettaa. Yleensähän nuo toimi ihan moitteettomasti.
 
Vastaus: Bioshock 2 [PS3]

Kyllähän peliseuraa piisaa. Lagia esiintyy joskus, mutta ei sen enempää kuin muissakaan peleissä. Muut räiskinnät ovat saaneet jäädä hyllyyn BioShockin alta, sillä sen verta hauskaa on meno erilaisia plasmideja yhdistellessä normipaukuttelun ohella :) Esim. Winter Blast + Aerodash on hauska kombo; ensin AD:lla kaverilta taju pois, sitten WB:llä jääkalikaksi ja lopuksi taas AD:lla kaveri palasiksi. Tai sitten geysir + sähäri + geysir. Vaihtoehtoja piisaa!
 
Ylös Bottom