Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

BioShock Infinite

Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 Hype @ 2012]


Sinänsä mielenkiintoinen toteamus, ottaen huomioon ettei pelistä olla julkaistu kuin jotain trailereitä. Ekassa pelissä oli kyllä myös "kauhutunnelmaa" (tai tunnelmaa, jonka minä lasken myös kauhugenreen), joten oma olettamus olisi että sitä olisi myös tässäkin oma osansa. Levine tuskin haluaa pelistään ihan sitä tavallisinta kokemusta.

...Bioshockin vahvuudet oli painostavassa tunnelmassa, tarinankerronnassa ja uniikissa miljöössä, mikä on aivan omassa luokassa verrattuna muihin FPS peleihin (Halo, COD, Crysis, MOH), joiden pääpaino nojaa online puolella.

Noh nyt puhut asiaa. Ekan (ja myös tokan) Bioshockin vahvuudet olivat juuri nuo mitä mainitsit ja varmaan voidaan mainita tietyt roolipelimäiset elementit myös. Puhdas shooter pelisarja ei ole koskaan ollut - onneksi.

Btw. Infiniten PS3-versio tulee sisältämään myös juuri ekan pelin Blu-ray-levyllä. Mukava bonus, vaikka tietysti moni on pelin jo pelannut.
( BioShock Infinite PS3 Release Date Announced – PlayStation Blog )
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 19.10.2012]

Esittelyssä "Handyman" vihollinen

[video=youtube;2jC4GtKw7aM]http://www.youtube.com/watch?v=2jC4GtKw7aM[/video]
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 19.10.2012]

Itse otin YouTube-kommentoijan neuvosta vaarin ja päätän olla nyt tästä päivästä lähtien katsomatta yhtään mitään peliin liittyvää videota tai muuta mediaa. Tuleepahan sitten kaikki viholliset ja muut ihan täytenä yllätyksenä itse pelatessa. :)
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 19.10.2012]

Itse otin YouTube-kommentoijan neuvosta vaarin ja päätän olla nyt tästä päivästä lähtien katsomatta yhtään mitään peliin liittyvää videota tai muuta mediaa. Tuleepahan sitten kaikki viholliset ja muut ihan täytenä yllätyksenä itse pelatessa. :)
Kunnioitettava piirre. Valitettavasti en omaa samantasoista itsehillintää :D
Sinänsä mielenkiintoinen toteamus, ottaen huomioon ettei pelistä olla julkaistu kuin jotain trailereitä.
Totta, mutta trailereiden myötä Infiniten miljöö on tullut tutuksi. Rapturen ollessa ahdas ja synkkä - Infinite tarjoaa avaran ja valoisan pelimaailman. Oma mielipide on ettei Infinite tarjoa samanlaista eristäytyneisyyden tunnetta kuin Rapture, johon Bioshockin painostava tunnelma juuri nojasi. Sanoessani tämän en kuitenkaan moiti nykyistä suuntausta.
Ekassa pelissä oli kyllä myös "kauhutunnelmaa" (tai tunnelmaa, jonka minä lasken myös kauhugenreen), joten oma olettamus olisi että sitä olisi myös tässäkin oma osansa. Levine tuskin haluaa pelistään ihan sitä tavallisinta kokemusta.
Henk. koht. en käyttäisi kyseistä sanaa kuvaamaan Bioshockia. Toki mielipiteitä on monia ja varmasti useat pelaajat kokivat esim. Alan Waken tarjoavan kauhua.
Btw. Infiniten PS3-versio tulee sisältämään myös juuri ekan pelin Blu-ray-levyllä. Mukava bonus, vaikka tietysti moni on pelin jo pelannut.( BioShock Infinite PS3 Release Date Announced – PlayStation Blog )
Todella mukava bonus. Alkuperäinen Bioshock tuli vedettyä läpi muutama kuukausi taaksepäin ja huhuh..
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 19.10.2012]

Esittelyssä "Boys of Silence" vihollinen

[video=youtube;9KrT8bbRf_I]http://www.youtube.com/watch?v=9KrT8bbRf_I&feature=player_embedded[/video]

Näytä liitetiedosto 8949
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 19.10.2012]

Bioshock 1 ja 2 pelattu läpi ja tykätty kovin. Innolla odotan Infiniteä kyllä :cool:
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 19.10.2012]

("kauhutunnelmaa")
Henk. koht. en käyttäisi kyseistä sanaa kuvaamaan Bioshockia. Toki mielipiteitä on monia ja varmasti useat pelaajat kokivat esim. Alan Waken tarjoavan kauhua.

Varmasti tässä on nyt kyse siitä mitä "kauhutunnelma" kullekin tarkoittaa, mutta kyllä minulle ekassa Bioshockissa oli ehdottomasti myös pieniä kauhuelementtejä. Jo alusta lähtien vihut olivat raivopäisiä ihmisraunioita. Hiukan samaa (vaikka pelinä aivan erilaisia) on ekassa Condemned-pelissä, eli viholliset kuitenkin pitkän aikaa tuollaisia
sekaisin olevia narkkareita ja psykopaatteja
. Jopa Alan Wakessä oli hienoista kauhuvibaa, mutta jotenkin siinä kokonaisuus lipsahtaa enemmän "jännityksen" yms puolelle. Mutta ehkä tässä vain saivarrellaan sanoilla - toisen "kauhu" on toisen "jännitys" jne.
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 26.2.2013]

Tämä peli on kyllä vuoden 2013 TOP MUST! Videon lopussa ultratyylikäs "Songbird Edition" pelipaketti.

[video=youtube;bLHW78X1XeE]http://www.youtube.com/watch?v=bLHW78X1XeE&feature=share&list=PL65DF39CD842430DA[/video]
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 26.2.2013]

Nätti on. Infiniten vaihtoehtoinen kansi.

bioshock-infinite-b-side.jpg
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 26.2.2013]

Laitetaas nyt tännekin. Eli ensimmäiset minuutit Bioshock Infinitestä

First Few Minutes of BioShock Infinite | Irrational Games

Edelleenkään ei kannata katsoa, jos ei halua tietää mitään etukäteen. Minunlaisilleni hätähousuille: Olkaas hyvät!

Ensimmäinen Bioshockhan tosta tuli vahvasti mieleen. Joka on siis tietenkin vain hyvä asia.
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 26.2.2013]

Jokos porukat oottelee tätä? Muutama viikko enään. Mitä ootte mieltä nähtyjen videoiden perusteella?
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 26.2.2013]

Jokos porukat oottelee tätä? Muutama viikko enään. Mitä ootte mieltä nähtyjen videoiden perusteella?

Ennakkovarattu on ja näyttää oikein hyvältä. Pikkasen oon yrittänyt vältellä videoiden katselua, ettei hype kasva liikaa. Nyt odotukset on luottavaisen hyvät ja liikaa tietoa pelistä ei ole.
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 26.2.2013]

Itse lähinnä kuunnellut ja lukenut Ken Levine:n haastiksia. Pelikuvaa olen koittanut vältellä. Pelaajasta luin yhden isomman jutun pelistä.
Tässä muutamia Levine:n haastiksia:
Polygon
IGN Beyond Podcast
Xbox360
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 26.2.2013]

Itse menin ennakkovaraamaan sen keräilijäversion Amazonista (ilman patsasta) ja Season Passin toisesta putiikista. Luottoa Ken Levineen ja kumppaneihin löytyy, vaikka aika pomppuiselta Infiniten matka onkin vaikuttanut.

Peli on toivottavasti piristävä yhdistelmä Bioshock-tunnelmaa sekä uusia vaikutteita, esim interaktio Elizabethin kanssa. Erityisesti toki kiehtoo utopiaaninen Columbian kaupunki sekä sen pääjehu, Zachary Comstock. Bioshockissakin isoimman vaikutuksen tekivät vastaavasti Rapture viimeisen päälle mietittynä ympäristönä ja Andrew Ryanin ainutlaatuinen ja ristiriitainen persoona.

Sellainen kutina että Irrational Games julkaisee vuoden pelin jo nyt maaliskuussa. Niitä vanhoiksi dokkareiksi naamioituja trailereita on tullut katseltua pariin kertaan, tuntuu että niitä voi nautiskella tunnelmointimielessä ilman pelkoa pahasta spoilaantumisesta. Sen viimeisimmän pelikuvaa sisältäneen trailerin erehdyin vilkaisemaan, ja se tosiaan oli harmittavan spoilaavan oloinen.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 26.2.2013]

Uutta traileria pukkaa. Näyttääpä hyvältä :)

[video=youtube;r4JDb_XBEu4]http://www.youtube.com/watch?v=r4JDb_XBEu4[/video]
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 @ 26.2.2013]

IGN:n arvosana lupaa hyvää. Innolla odotan ensi tiistaita.

Trophyt ovat pettymys.

BioShock Infinite Achievement List - PS3 Trophies Forum

Saavutuksissa ei ole mitään omaperäistä. Taas sitä samaa mitä jokaisessa Bioshockissa ja jokaisessa nykyräiskinnässä. Tapa 30 tai 50 sillä tai tolla aseella. Kehitä yksi taito tappiin asti. Kerää kaikki ääninauhurit. Pelaa läpi easy, normal tai hard vaikeustasolla, jonka jälkeen avautuu vielä yksi vaikeustaso. Voi hyvänen aika "saavutusvastaavat", käyttäkää mielikuvitusta!
 
Vastaus: BioShock Infinite [@26.3.2013]

Ärsyttää miten samaa kierrättävät, tylsät ja geneeriset kerran vuodessa-kahdessa ilmestyvät megaräiskinnät keräävät nykyään suunnattoman hypen ja ennakkokeskustelun ympärilleen, mutta sitten tällaiset oikeasti laadukkaat, ajatuksella ja hartaudella tehdyt FPS-pelit, joissa on jotain syvyyttäkin, jäävät taka-alalle. Jos tämä olisi CoD MW4 -aihe, olisi tässä jo 30 sivua hekumointia. Infinite ansaitsisi moninverroin suuremmat myyntiluvut kuin suurinosa "kilpailijoistaan".

Bioshock on yksi parhaista peleistä ikinä, kakkonenkin kohtalaisen hyvä ja tämä Infinite taas kaiken perusteella silkkaa timangia. Kovasti odotan.
 
Ylös Bottom