Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

BioShock Infinite

Vastaus: BioShock Infinite

Jokunen tunti tätä tullut pelattua, ihan hyvältä vaikuttaa mutta ihan samanlaista VAU efektiä en saanut kuin Tomb Raiderista. Hyvä ettei ole tähän väkisin ängetty moninpeliä kuin moniin muihin peleihin.

Kyllä kohta huomaat että pelin maailma ja juoni pesee Tomb Raiderilla lattiaa.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Ensimmäinen kierros hardilla meni tänään läpi ja olipahan peli. Juoni kantoi hienosti loppuun asti. Nyt Party Like I'ts 1999!
 
Vastaus: BioShock Infinite [PS3/X360 Hype @ 2012]

Ei se levyllä kyllä ole, mutta ainakin ennakkotilaajat saivan mukaan koodin jolla voi ladata Bioshock 1 -pelin.

Tuo aiemmin linkattu uutinen koskee Infiniten Jenkki-versiota, jossa on myös eka Bioshock mukana (se pitää asentaa levyltä, mutta mitään latauskoodia tms ei ole). Ekan pelin Challenge Rooms -DLC ei tosin ole mukana.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Kyllähän tuo alkuperänen Bioshock oli kyllä kovaa kamaa, ja olin kyllä tasasesti hiukan pettyny kokopelin ajan tuohon Infiniteen...

Kunnes se loppu. Loppu oli kyllä melko huikeaa kamaa ja nyt en kyllä osaa sanoa että menikö se sillä ohi tuosta ykkösestä...

[video=youtube;lQYUXFLY728]http://www.youtube.com/watch?v=lQYUXFLY728[/video]

Sen verran aihetta pakko analysoida sanoa että ei voi olla kuitenkaan ajattelematta itte pelin aikana että peli on jollain tasolla kiirehditty julkaisuun, kun roolipeli elementit (aseiden kehitys, vigorit, vaatteet) esim ovat alikehittyneemmät ja päälleliimatumman oloiset kuin ensimmäisessä Bioshockissa. Toki vaatteita ei muistaakseni Bioshockissa ollu, mutta sekin tuntuu (koko selectin alla olevan valikon kanssa) juosten pissityltä ja epäkäytännölliseltä.

Myöskin vaikka ympäristöt ovat elävännäköiset ei niissä ole minkäänlaista interaktiivisuusta, mikä vaikuttaa pieneltä asialta mutta tuhoaa illuusiota kun esim ammut kongia ja siitä kuuluu samallaisen ääni kun ampuisit puuseinään... Mikä on harmi kun taiteellinen suunnittelu ja toteutus on muuten niin upeaa pelissä.

Valinnat ovat myös aivan tyhjänpäiväisiä, varsinkin kun Ken Levine on kuitenkin hehkuttanut valintoja koko tuotannon ajan pelissä ja sitten pelissä on kolme selkeää valintakohtaa joilla ei ole mitään vaikutusta tarinan kulkuun, ja ymmärrän että tuommosta juonta olisi tosi hankala kantaa valinnoilla, mutta lopullisessa muodossaan myös se jää päälleliimatuksi. Tietenkin mukana on myös vähemmän hehkutettuja valintoja kuten varastelu, jolla ei myöskään tunnu olevan mitään vaikutusta tapahtumiin. Eikä valintojen puute ole näin tarinavetoisessa pelissä mielestäni huono asia, on vain jotenkin ärsyttää kun annetaan näennäisiä valintoja.

Viimeinen valitusvirren aihe on sivutehtävät, mitä ilman jälleen olisi pärjätty aivan helposti, mutta kun sellainen mainitaan niin siltä odottaa jonkin verran sisältöä. Itse ainakin yritin tutkia joka nurkan ja kuunnella joka keskustelun ja oikeastaan kokea ja tehdä kaiken mitä pelillä on annettavana ja silti löysin vain muutaman "sivutehtävän". Mielestäni on parempi idea tehdä selkeästi tarinavetoinen putkijuoksu tai tässä tapauksessa upea putkiseikkailu kun koittaa näennäisesti tehdä pelistä monipuolinen.

Mutta loppuunvetona täytyy sanoa että edelleen loppu kruunasi pelin niin upeasti ettei Levinelle oikeasti vihassa voi olla, hiukan vaan harmittaa kun peli olisi voinut olla pienillä eroilla vielä parempi. Harmittaa myös se että tälläiselle joka nurkan kiertäjälle tällainen näennäisesti vapaanpi peli aiheutti sen että juoneen ei niin täysillä keskittynyt kun olisi voinut. Joka nurkan kiertäjänä kun tuli tosi monesti esim. lähdettyä täysin toiseen suuntaan kun nuoli osoitti ihan vaan sen takia että mitään ei jää näkemättä/kuulematta/kokematta vaikka juonessa hahmolla olisikin hirveä kiire seuraavaa asiaa tekemään.

Pidän kahdellaisista peleistä, sellaisista joissa kokee vahvaa saavutuksen tunnetta ja sellaisista joissa kokee upean tarinan. Parastahan ois kun saisi molemmat ja sitä tässäkin on yritetty, edelleenkään onnistumatta. Mutta on huikea esimerkki tuosta upean tarinan kertovasta pelistä.

Tässä vielä linkki Gamespotin videoon jossa keskustellaan pelin lopusta. Mukava huomata että jollain muullakin vääntää aivot 110% asiaa, eikä oma ihmetys johdu siitä ettei vaan olisi tajunnut jotain vaan että tulkinnallekkin annetaan tilaa. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KATSO, JOS ET OLE PELANNUT PELIÄ LOPPUUN ASTI!

[video=youtube;Ui0V-nUanzw]http://www.youtube.com/watch?v=Ui0V-nUanzw[/video]

E: Jään mielenkiinnolla odottomaan mitä DLC:t (kolme tulossa seasonpass esittelyn mukaan) tuovat mukanaan, vaikea uskoa kuitenkin että ne tuovat tarinaan mitään suurta lisää mutta saahan sitä toivoa.

E2: Lisää tarinaan liittyviä tulkintoja:

 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: BioShock Infinite

Tuli tossa pääsiäispyhinä pelattua peli loppuun ja vaikka se hyvä peli olikin, niin jotenkin jäi ihmettelemään yli-ylistäviä arvioita täysine kymppeineen. Kun nyt alkanut pelaamaan kaupan mukana tullutta alkuperäistä Bioshockia, mitä en ole aikaisemmin pelannut (kakkosen kylläkin) niin Infiniten puute taisi olla tylsissä rivi-vihuissa. Niitä perus -sotilaita oli liikaa, ne oli tylsiä, ei tarpeeksi vaihtelua vihuissa (patriootit oli kyllä ihan siistejä) ja pelin aseetkin olivat jotenkin munattomia. Kun ympäristöt olivat laajempia, ei tullut sellaista klaustrofobista lisäjännitystäkään taisteluihin. Tarina oli kyllä hyvä ja pelin kestokin ihan sopivan pitkä. Antaisin kokonaisarvosanaksi 9/10.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Olipahan mahtava peli!

70% trophyista saavutettu ekalla pelikerralla ja 1999-moodi aloitettu. 10 kpl jäi näemmä nauhureita keräämättä, vaikka aika tarkkaan pelimaailman kolusin jo ekalla kerralla. Kuutisen kappaletta jäi myös maisemakiikareita löytämättä ja ehkä saman verran kerättäviä energiapulloja.

Toisella pelikerralla kaikki nauhurit ovat edelleen samoissa paikoissa ja jos löydät uuden, niin se lisätään kokonaismäärään. Esim. eilen löysin yhden ja ruutuun napsahti 71/80 lukema. Uskoisin että sama homma on noiden kiikareiden kanssa.

Harmittavaa, että pelissä ei ole mitään vinkkitoimintoa mistä nuo loput aarteet löytyvät, sillä koen turhauttavaksi pelata pelin kaikkein vaikeimmalla vaikeusasteella samalla yrittäen kerätä löytämättömiä tavaroita. Varsinkaan kun missään ei kerrota, miten paljon kamaa missäkin kentässä on. Latistaa etsimisviettiä siinä määrin, että taitaa jäädä 1999-moodi pelaamatta.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Tämä ei kysymys ei liity tähän pelii, mutta Bioshock peleihin kyllä. Osaako kukaan sano miksi missään ei Bioshock Ultimate Rapture edition Xbox 360:lle myynnissä siis Suomessa? Pleikalle kyllä löytyy.

Kiitos etukäteen.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Tämä ei kysymys ei liity tähän pelii, mutta Bioshock peleihin kyllä. Osaako kukaan sano miksi missään ei Bioshock Ultimate Rapture edition Xbox 360:lle myynnissä siis Suomessa? Pleikalle kyllä löytyy.

Kiitos etukäteen.

Tästä ei ole Eurooppaan tulossa Xbox 360-versiota jostain syystä. Mutta mieluumminhan tuon pleikkarille ottaisi kuitenkin, kun PS3-versiossa kaikki matsku on yhdellä levyllä, kun taas jenkkien Xbox 360-versiossa on 4 levyä.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Mutta mieluumminhan tuon pleikkarille ottaisi kuitenkin, kun PS3-versiossa kaikki matsku on yhdellä levyllä, kun taas jenkkien Xbox 360-versiossa on 4 levyä.

Tuosta tulikin mieleen, että kun harkinnassa on tämän BioShock Infiniten hankkiminen, niin kummalle alustalle kannattaa ostaa? Vai onko ihan sama?
 
Vastaus: BioShock Infinite

Tuosta tulikin mieleen, että kun harkinnassa on tämän BioShock Infiniten hankkiminen, niin kummalle alustalle kannattaa ostaa?
Oman johtopäätöksen voi käydä muodostamassa lukemalla tämän viestin. Mahdolliset jatkokeskustelut versioiden välisistä eroista sitten tuossa ketjussa, pliis.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Nyt meni sitten päätarina läpi myös 1999 modella ja 1000/1000 pistesaldoksi kanssa. Harmittelin, etten heti alkuun pelannut 1999:llä, koska ei se ollut mitenkään erityisen vaikea. Kaksi viimeistä Voxophoneakin löytyi lopulta, kun otti vaan oppaan käteen ja kappas, nehän olivat melkein vierekkäin, mutta vain sellaisissa paikoissa, joita ei ole tulitukselta huomannut. Nyt odottelemaan Season passin tuomia DLC-paketteja :)
 
Vastaus: BioShock Infinite

Nyt meni sitten päätarina läpi myös 1999 modella ja 1000/1000 pistesaldoksi kanssa. Harmittelin, etten heti alkuun pelannut 1999:llä, koska ei se ollut mitenkään erityisen vaikea.

Tuo 1999-moodi aukeaa vasta ensimmäisen läpipeluun jälkeen eli eipä sitä olisi edes voinut alussa valita.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Tuo 1999-moodi aukeaa vasta ensimmäisen läpipeluun jälkeen eli eipä sitä olisi edes voinut alussa valita.
Sen saa auki koska vaan näppäilemällä päävalikossa ns. Konami Coden. Myös saavutus tulee samalla. Ite taisin tehdä tuon ennen kuin peliä edes aloittanut.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Sen saa auki koska vaan näppäilemällä päävalikossa ns. Konami Coden. Myös saavutus tulee samalla. Ite taisin tehdä tuon ennen kuin peliä edes aloittanut.

Saman tein itsekkin. Ei kestäneet hermot olla kokeilematta, kun harvoin nykyisin saa koodeja enää peleihin syöttää :rolleyes:
 
Vastaus: BioShock Infinite

Muutama tunti pelailtu ja oletan olevani jo jossakin puolessa välissä. Hieman omia ajatuksia.

Alku toi pelissä lähes samanlaiset vibat, mitä Bioshock toi aikanaan. Heti Columbian pilvilinnoihin päästyä, ei voinut muuta kuin jäädä monttu auki ihmettelemään kaikkea mahdollista. Värikästä maailmaa, ihmisiä, tunnelmaa, maisemia ja rakennuksia. Jäin varmaan oikeesti seuraamaan lähes jokaisen ihmisen puuhia ja keskusteluja. Todella vahvan "siellä olo" tunne Columbia onnistui luomaan heti alkuun. Jo paljon ennen kuin räiskiminen on ehtinyt alkamaankaan.

Ei Columbia valitettavasti Rapturellle pärjää. Ensimmäisen Biosshockin suola oli nimenomaan tunnelma ja tilanne missä pelihahnmo laitetaan yksin eristettyyn maailmaan, jossa tuntui kaikilla hahmoilla olevan päässään jotain pahasti vialla. Yksin merenpohjassa, hullujen kanssa toi vain ahdistavan tilanteen, mitä Columbian värikkäässä pilvimaailmassa ei ole.

Elizabeth on taasen niin onnistunut hahmo, kuin vain voi olla. Aluksi pelotti, että ei kai tätä(kin) hahmoa joudu suojelmaan, niin kuin yleensä tekoälyhahmoja on niin monesti joutunut. Vaan mitä! Hahmo osaa huolehtia itsestään ja kaiken lisäksi osaa vielä auttaa pelaajaa. Upeata. Hahmon luonnekin on hyvin suunniteltu ja pientä välittämisen tunnetta on kasvanut aina vain, mitä pidemmälle hänen kanssaan on kulkenut. Ainoastaan Half Lifen Alyx ja The Walking Deadin Clementine ovat onnistuneet samaan. Saada tekoälyn tuntumaan kuin oikealta ihmiseltä.

Juonesta sen verran, että en ihan kaikkea hehkutusta oikeen ymmärrä. Joko ne parhaimmat herkut on säästetty loppuun tai sitten olen kiirreissäni pelatessa missannut jotain oleelista. (Myönnetään toki, etten kaikkia äänitallenteita ole löytänyt ja kuunnellut.)

Peli todennäköisesti vaatii no, ainakin minulta vielä toisen läpipeluun, mutta näin hyvän pelin olleessa kyseessä,
sen tekee ihan mielellään.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: BioShock Infinite

Läpi meni, 4 iltaa se otti pelityylillä, jossa yritin koluta joka nurkan. Loistava peli, kaikki ne vahvuudet onkin jo tässäkin ketjussa lueteltu moneen kertaan. Mutta se loppu. Minusta aivan älyttömän sekava ja naurettava, vaikka olen viimeisen tunnin lukenut ending explainedeja ja katsonut videoita lopusta. Mielestäni tuo oli vailla minkäänlaista järkeä, ja vain yritti olla poikkeuksellisen kekseliäs ja älykäs.

Bioshock 1 kuuluu TOP 3 -pelaamiini peleihin IKINÄ, ja sen loppu oli minun mielestä loistava. Tämän lopetus tuli kuitenkin suurena pettymyksenä.

Columbia ei myöskään pelimaailmana yltänyt - tietenkään - Rapturen tasolle, mutta se nyt olisikin vaatinut jo pienen ihmeen. Erittäin mielenkiintoinen locale silti, ja kiitettävän tasoinen peli kokonaisuudessaan.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Hieno peli, vaikkei ehkä ihan loppuun asti sillä 10/10 linjalla kantanutkaan, niin reilusti 9/10 ja konsolisukupolven parhaita tekeleitä.
Lopusta/juonesta sanottava itsekin (HUOM IHAN PIENEN PIENIÄ SPOILEREITA, ÄLÄ LUE JOS ET OLE PELIÄ YHTÄÄN PELANNUT JA KAIKKI INFORMAATIO PELOTTAA) seuraavaa:
Toiset ulottuvuudet jossa asiat on vähän erilailla ovat juonivälineenä todella iso riski, ja tällöin kaikki on hallittava ihan täydellisesti, jottei lopuksi kaikki tunnu merkityksettömältä/epäloogiselta/muuten vaan hölmöltä ja kaikkea selitetä vaan "toisella ulottuvuudella". Infinite pysyy voiton puolella aika pitkään ja lopun idea on tavallaan hieno, mutta mun mielestä ei laskeudu ihan täysin jaloilleen, ja tuntuu vähemmän nokkelalta jos nyt esim. ensimmäisen BioShockin "would you kindlyyn" verrataan. No, harva juoni tuolle jälkimmäiselle kestääkään vertailua.
 
Vastaus: BioShock Infinite

Hyvä peli, mutta Command deck tasoa en saa pelattua läpi millään. Olisko vinkkejä? Mitä aseita kannattaa käyttää? Mitä taktiikkaa? Yms...
 
Vastaus: BioShock Infinite

Hyvä peli, mutta Command deck tasoa en saa pelattua läpi millään. Olisko vinkkejä? Mitä aseita kannattaa käyttää? Mitä taktiikkaa? Yms...

Gearista sen verran, että:
Hattu: Burning Halo
Paita: Winter Shield
Housut: Fire Bird
Kengät: Newton's Law

Ja yllättäen kannattaa käyttää hyödyksi skylineja, muuten tämä taktiikka ei toimi. Gearin selitykset löytyvät vaikka IGN:n wikistä, jos et tiedä niitä ennestään.

Myös reaktori kannattaa suojata Return to sendrin oransseilla kilvillä, joka auttaa siihen, ettei reaktori saa juuri ollenkaan osumaa vaan panokset palaavat vihollisten niskaan.
 
Ylös Bottom