Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Birds Of Steel [PS3/X360]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mage_016
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mage_016

Member
Kehittäjä: Gaijin Entertainment
Julkaisija: Konami
Genre: Lentopelit
Julkaisu: 15.3. 2012

Tässä pelin kehittäjän sivuilta suomennettuja speksejä:

  • Yli 100 historiallista lentokonetta
  • Navigoi läpi satojen tehtävien — Osallistu 20 historialliseen tehtävään, satoja suoritettavia tehtäviä 16 eri kohteessa. Kaikki tehtävät ovat saaneet inspiraationsa tosi elämän taisteluista kuten; Pearl Harbor, Guadalcanal ja Wake Islandin taistelu. Realistisuutta lisää maisemat, jotka on tehty käyttämällä todellisia karttoja ja satelliittikuvia näistä alueista.
  • Uusia online- ja moninpelimuotoja lentosimulaattoreissa — 4 pelaajan co-op, tai 16 pelaajan online matseja.
  • Avain innovaatiot— Koneiden ohjausta on hiottu viimeiseen tappiin ja koneet reagoivat oikein ja tarkoin ohjausliikkeisiin ja niiden nopeuksiin. Joka koneessa on yli 100 osumapistettä, ja joka koneen osalla on oma vauriomallinuksensa.
  • Hauskaa kaikille — Monta vaikeustasoa monen tasoisille pelaajille: Yksinkertaisesta, Realistiseen ja siitä simulaattoriin.

Lisäksi ainakin:

  • Lentotukialuksia
  • XBOX360 Hori Ace Edge flight stick tuki
  • Eri maalauksia koneisiin
  • Ammuksien lisääminen lentokentällä/tukialuksella
  • Ohjaamot joka koneelle



Konamin Birds of Steel sivu täältä löytyy videopätkä ja muutamia screenshotteja.

Ehdottomasti hankittava peli, koska näitä tasokkaita lentopelejä ei todellakaan ole liikaa konsoleilla.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Gamereactor ennakko:
1990-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa lentosimulaattorit olivat yksi suosituimmista ja arvostetuimmista videopeligenreistä. Uskokaa tai älkää, niillä on vielä laumoittain faneja jotka esittelevät taitojaan 10-12 vuotta vanhoilla peleillä. Lentosimulaattorit ovat siis pitkäikäisiä ja arvokkaasti vanhenevia pelejä.
Samaa ei voi sanoa arcade-tyyppisistä lentopeleistä. Nämä jäävät yleensä hyllyyn viimeistään parin vuoden iässä jonkin uutuuden ottaessa niiden paikan. Ikävä kyllä tämä jälkimmäinen on näistä se menestyksekkäämpi genre, ainakin mitä myynteihin tulee.

Itse arvostan kuitenkin enemmän kunnon simulaattoreita. Olen upottanut niin valtavia tuntimääriä Microsoft Flight Simulatoriin, että minun pitäisi saada "kunniapilotin" lupakirja. Samaan aikaan olen kuitenkin ihmetellyt, miksi kehittäjät eivät voi luoda peliä, joka tyydyttäisi sekä normipelaajat että simulaattorifriikit?




Birds of Steel*saattaa vastata tähän puutteeseen. Sen ovat tehneet IL Sturmovik: Birds of Preyn kehittäjät, joka on ainoana pelinä edes päässyt lähelle "arcade-lentosimulaattorin" käsitettä.

Peli keskittyy Tyynellemerelle, verisen sodan aavalle taistelukentälle. Amerikkalaiset ovat alkaneet matkansa kohti Japanin imperiumia, ja ilmojen sankareilla on tärkeä rooli jalkaväen maihinnousujen tukemisessa, vihollisen laivaston tuhoamisessa, sekä tietenkin näiden lentokoneiden tiputtamisessa.

Kehittäjä Gaijin on perinteiseen tapaansa koonnut vaikuttavan pinkan historiallista tietoa tehdäkseen pelikampanjasta mahdollisimman autenttisen. Tästä kertoo muun muassa todella uskollisesti luotu osio joka sijoittuu Midwayn taisteluun (kesäkuun 4.-7. 1942). Useimmat eivät varmastikaan huomaa kuinka tarkasti joukot on sijoiteltu vastaamaan todellisuutta, mutta innokkaat historianörtit tulevat takuulla diggaamaan.

Peli ei kuitenkaan rajoita itseään Tyynellemerelle. Kehittäjät tarjoavat sen sijaan mahdollisuuden "dynaamiseen kampanjaan" jossa pelaaja valitsee alueensa sekä tehtävän yleisen luonteen, oli se sitten tiedustelua, pommitusta tai toisten hävittäjien kanssa mittelemistä. Tehtävän lopputuloksen pohjalta tilanne etulinjassa muuttuu, ja onnistumiset laajentavat omia alueita, kunnes vihollisen sektori on valloitettu. En ole nähnyt sitten Falcon 4:n jälkeen näin dynaamista kampanjaa, vaikka tämä onkin paljon yksinkertaisempi kuin Microprosen F-16 -simulaattorissa.

Olisi todella hienoa jos kehittäjät olisivat muuttaneet dynaamisen kampanjan MMO:ksi. Tällä en tarkoita etteikö verkkopeliin olisi kiinnitetty huomiota, päin vastoin. Gaijin on halunnut antaa pelaajalle tunteen siitä, että hän on aina osa verkostoa, ja että yksinpeliosuus on toissijainen pelin sosiaalisiin aspekteihin verrattuna.

Alkaessasi pelaamaan*Birds of Steeltarkistaa yhteydet ja aktivoi heti pistetaulut. Tapetut viholliset ja pelatut tehtävät avaavat uutta sisältöä, kuten uusia lentokoneita, mitaleja, tarroja, jne. Edistystä voi tehdä myös irrallaan verkosta, mutta on selvää että kokemus on suunniteltu koko ajan netissä oleville.

Kehittäjät ovat koittaneet luoda hyviä palkintoja. Esimerkiksi tarrat perustuvat aitoihin sodanaikaisiin tunnuksiin ja auttavat tekemään jokaisesta koneesta ainutlaatuisen.*Forza Motorsport 4:stä muistuttava tuunailusysteemi antoi minun luoda melko pelottavan fasistis-kapitalistisen virityksen, kun löin italialaisen Macchi MC 200 -koneen kylkeen amerikkalaisen pin-up -kuvan.

Sama pätee mitaleihin jotka perustuvat aitoihin, toisen maailmansodan aikaisiin mm. saksalaisiin, japanilaisiin, britannialaisiin, neuvostoliittolaisiin, amerikkalaisiin ja italialaisiin esikuviin. Kehittäjät ovat myös heittäneet mukaan monia avattavia tavoitteita perinteisten palkintojen ja saavutusten rinnalle.

Yksi huomionarvoisista seikoista on lentokoneiden määrä. Gaijin on antanut näitä tarjolle yli sata, ja julkaisun jälkeen määrä kasvaa lisäreiden myötä. Se on yllättävän suuri numero, joka herättää epäilyksen siitä, etteivät kehittäjät ole voineet ottaa huomioon jokaisen koneen ainutlaatuista lentomallia.

Simulaattoripuolta ei ole silti jätetty heitteille. Pelaaja voi säätä pelin vaikeutta realistisempaan suuntaan, jolloin huomioon otetaan lentämisen fyysiset rajoitukset (joka estää suorittamasta mahdottomia liikkeitä) ja käyttöön tulevat edistyneet ohjausjärjestelmät (kuten sivuperäsin). On selvää, että realismista nauttiakseen kunnon keppiohjain on pakollinen. Gaijin on ilmoittanut tukevansa kaikkia pääasiallisia USB-laitteita PC:lle ja PS3:lle, kun taas Xbox 360:lle tarvitaan erikseen sertifioidut vehkeet.

Lopuksi pari teknistä seikkaa. Pelin audiopuoli on todella mielenkiintoinen, ja moottorien äänet on otettu suoraan oikeista laitteista, joissakin tapauksissa ainoasta toimivasta sodanaikaisesta moottorista koko maailmassa. Musiikin on puolestaan säveltänyt*The Elder Scrolls V: Skyrimistä tuttu Jeremy Soule. Grafiikkaosastolla näimme upeita sääefektejä, vaikka maa jääkin genrelle tyypilliseen tapaan vaille suurempia yksityiskohtia. Kartat perustuvat satelliittikuviin, joita on säädetty muistuttamaan paremmin 1940-lukua.

Ne sotalentosimulaattoreiden fanit jotka eivät tarvitse teennäistä hyperrealismia haluavat varmasti pitää*Birds of Steelin tutkansa ruudulla.

Lähde: http://www.gamereactor.fi/ennakko/89751/Birds+of+Steel/
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Harmittavan vähälle huomiolle on jäänyt tämä peli.

[video=youtube;R2bjYJf-l8w]http://www.youtube.com/watch?v=R2bjYJf-l8w[/video]

PSN Qore 45. jaksosta Birds of Steel -ennakko.

Arvostelujen perusteella mahtava paketti tulossa. Vaikeustasot on suunniteltu hyvin, paljon koneita, hyvä ohjattavuus, realistiset äänet, paljon pelattavaa, 16 pelaajan moninpeli, 4 pelaajan co-op ja paljon muuta. Lisäksi, Birds of Steel on normaalia edullisempi (noin 36 € Ahvenanmaalta useammasta paikasta). Jostain syystä suomalaisissa verkkokaupoissa julkaisupäiväksi on ilmoitettu 30.3., mutta monet brittikaupat lupailevat peliä 16.3. saapuvaksi.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Tämähän on henkinen jatko-osa takavuosien loistavalle Birds Of Prey-simulaatiolle. Rautainen peli jota vain harvat pelasivat...

Tällä kertaa ainakin sisältöön on panostettu. Dynaamiset kampanjat, moninpeli ja erityisesti kuupi kiinnostavat. Hieman on kuitenkin vielä epäselvää mitä nuo kuuppi-ominasuudet pitävät sisällään. Jos tuohon saadaan paljon pelattavaa on käsissä melkoinen voittaja. Birds Of Prey osoitti jo sen kuinka toimiva tälläinen simulaatio on konsolilla ja padilla pelattuna. Jos tällä kertaa saadaan kaveritkin kunnolla messiin.

Tässä jo pari arvostelu Birds Of Steelistä: Metro 8/10, IGN AU 8.5
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Ostan tämän heti kun ilmestyy. Ihan kevyeksi sohvalla pelattavaksi stressinpolttopeliksi ajattelin hommata. Lisäksi kiehtoo ajatus kampanjoista ja siitä, että miten vaikka Tyynenmeren sota muuttuu, jos oma pelaaminen tyhjentää vaikka jenkkikoneet taivaalta.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin kuuppipeleissä on kait olemassa jonkin sortin tehtäväeditori. Ja mahdollisuus on siis lennellä neljän hengen porukoilla niissä. Jaappanin pojathan tämän on jo viimeviikolla korkanneet ja ihan muihian näkösiä videoitakin saaneet aikaan. Itse odotan tämän olevan taas pieni askel lähemmäksi simulaattoreita, Birds of preyhän oli iso sellainen verrattuna aikaisempiin konsolilentelyihin.

Joo, julkaisun olisi pitänyt olla 16. päivä euroopassa ja ilmeisesti huomenna jenkkilässä. Varmaan huomis illasta lähtien on lisää infoa luvassa, jos siis jenkit tämän saavat käsiinsä.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Joo, julkaisun olisi pitänyt olla 16. päivä euroopassa ja ilmeisesti huomenna jenkkilässä.

Ainakin VPD päivitti julkaisuajankohtaa, nyt ilmoitus on 15. päivä.

Itse tuli hankittua Saitekin Aviator Xboxille. Budjettitikkuhan tuo on, mutta pitäisi ilmeisesti ihan käypänen laite olla. Amazonissa on muuten kyseistä tikkua vielä kaksi kappaletta varastossa jäljellä hintaan 39,90 £.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Ainakin VPD päivitti julkaisuajankohtaa, nyt ilmoitus on 15. päivä.

Itse tuli hankittua Saitekin Aviator Xboxille. Budjettitikkuhan tuo on, mutta pitäisi ilmeisesti ihan käypänen laite olla. Amazonissa on muuten kyseistä tikkua vielä kaksi kappaletta varastossa jäljellä hintaan 39,90 £.

Tuosta muuten kannattaa heti ensimmäiseksi kun pelin ja tikun saat, käydä muuttamassa asetuksista dead zone nollaan.

Lähde Stick Dead Zone - Xbox - Gaijin Entertainment Forum
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Tuosta muuten kannattaa heti ensimmäiseksi kun pelin ja tikun saat, käydä muuttamassa asetuksista dead zone nollaan.

Lähde Stick Dead Zone - Xbox - Gaijin Entertainment Forum

Joo, kiitos. Olenkin tuota Gaijinin foorumia tässä jo hyvän aikaa lueskellut. Taitaa olla vilkkain Birds of Steel -keskustelualue netissä. Toivottavasti suomalaisetkin löytäisivät tämän pelin, vaikka tuo markkinointi on Konamilla jäänyt vähäiseksi.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Milloinkohan tämä peli mahtaa ilmestyä myyntiin? Luulin sen tulevan jo tänään 15.3.2012, kun Panvisionin sivujen mukaan se piti silloin ilmestyä, mutta ainakaan paikallisessa Anttilassa sitä ei vielä ollut.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

...mutta ainakaan paikallisessa Anttilassa sitä ei vielä ollut.
Anttila on varmasti viimeinen paikka mistä tälläistä pienen luokan julkaisua kannattaa julkaisupäivänä etsiä.

Birds Of Preytä oli ainakin pirullisen vaikea löytää silloin kun se julkaistiin. Monet kaupat eivät edes olleet kuulleet koko pelistä. Jostain nettikaupasta tuon silloin lunastin joten noista lähtisin ensimmäisenä etsimään. Paikallista Gamestoppia kannattaa aina myös kokeilla. Tosin tälläiset julkaisut menevät usein myös näiden kauppojen nenien alta.

Mutta jos joku on saannut peliä jo käsiinsä niin mielipiteet kiinnostavat. Erityisesti vahvistuksia noista kuupeista olisi kiva saada.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Peli on julkaistu tänään. Löysin oman kappaleeni Espoon Sellon Gamestopista, mikä oli samalla ainut kappale siellä. Tutoriaali läpi vedetty ja ensimmäistä varsinaista tehtävää kokeiltu. Pelasin Birds of Prayn, joten sinänsä tuttua. Ensivaikutelma: ei ainakaan helpompi kuin BOP. Ekan tehtävän syöksypommitus meni vituralleen. Ei vaikuttaisi ainakaan arcademaisemmalta kuin edeltäjänsä, mikä hyvä. Kyllä tästä tuntuu huokuvan tekijän kiinnostus aiheeseen ja pyrkimys realistisuuteen. Lisää kunhan pääsen eteenpäin. Yksinpeiä pelailen.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Erosiko Birds of Preyn arcade vaikeusasteen vaurionmallinnus simulaatio vaikesasteen mallinnuksesta? Ainakin demossa tuo arcade vaikeusasteen vaurionmallinnus oli sitä luokkaa, että yrjösin inhosta. Pari luotia osuu pommikoneen siipeen: koko siipi irtoaa ja rakkine tipahtaa hirveänä tulipallona maahan. Mikäli tuo vaurionmallinnus oli sama vaikeuasteesta riippumatta ja sama meininki jatkuu Birds of Steelissä niin joutuu ehkä jättämään kaupan hyllylle.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Erosiko Birds of Preyn arcade vaikeusasteen vaurionmallinnus simulaatio vaikesasteen mallinnuksesta? Ainakin demossa tuo arcade vaikeusasteen vaurionmallinnus oli sitä luokkaa, että yrjösin inhosta. Pari luotia osuu pommikoneen siipeen: koko siipi irtoaa ja rakkine tipahtaa hirveänä tulipallona maahan. Mikäli tuo vaurionmallinnus oli sama vaikeuasteesta riippumatta ja sama meininki jatkuu Birds of Steelissä niin joutuu ehkä jättämään kaupan hyllylle.

Itse pelasin Preyn demoa Realisticilla ja Simulationilla ja melko paljonhan siinä kärsi ottaa ainakin ensimmäisessä tehtävässä osumia. Tutoriaalin pelaamalla saa ne vaikeustasot auki oikeita tehtäviä varten.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Yllättäen jo tänään oli postimies tuonut peli, vaikka vasta eilen tuli postitusilmoitus affenanmaalta. Päivällä oli kolmisen tuntia aikaa testailla, ja sehän meni melkeinpä kokonaan ohjausasetuksia hieroessa. Vieläkään ei tulos tyydytä, joten jahka muksut nukahtaa niin pääsee taas testailemaan. Moninpelistä nyt ainakin tulee miinusta, kun perinteiset dog fight ja team battle puuttuivat. Ei oikein pääse vapaasti kehittelemään omia skenaarioita.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Tulee aika tylyä settiä heti kärkeen vastaan jo noissa tutoriaalimissioineissa: Tukialus :(

Jos löytyy vapaahetoisia kuvaan ko. toimenpiteen ja laittaa Youtubeen niin olisi mahtavaa ja kiinnostaisi nähdä! Jos saisi jotain ideaa että missä mokailee itse. Ainakin Joystickilla ihan toivotonta.

Todella kova peli kyllä, kunhan vaan pääsisi pelaamaan. En tod. jatka kampanjaa ennen kuin kone on tukarilla hyväksytysti!
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Tulee aika tylyä settiä heti kärkeen vastaan jo noissa tutoriaalimissioineissa: Tukialus :(

Jos löytyy vapaahetoisia kuvaan ko. toimenpiteen ja laittaa Youtubeen niin olisi mahtavaa ja kiinnostaisi nähdä! Jos saisi jotain ideaa että missä mokailee itse. Ainakin Joystickilla ihan toivotonta.

Todella kova peli kyllä, kunhan vaan pääsisi pelaamaan. En tod. jatka kampanjaa ennen kuin kone on tukarilla hyväksytysti!

Mikäli pelin tason on tarpeeksi realistinen (voi flapsien asentoa muutella ynnä muuta), voin jotain apuja heittää.

Tässä eräs video tuosta tukialukselle laskeutumisesta. Toinen. Video materiaali on IL-2:sta, mutta periaatehan on tietysti täysin sama.

Käytännössä vaikein ja tärkein osuus on se, että tulee alukselle oikealla korkeudella ettei lennä yli tahi ali. Kannelle on osuttava melko tarkasti oikeaan kohtaan, että tailhook ehtii saamaan kiinni kaapelista. Harjoittelun myötä oikea AoA (angle of attack) alkaa tulla luonnostaan.

Jotain pointteja (mitkä varmaan pääosin tiesitkin jo) laskeutumisesta:

- Noin 180-160km/h:issa (riippuen koneesta) flapsit ja laskeutumistelineet alas. Tietysti tailhook myös.
- Ihanteellinen nopeus laskeuduttaessa luultavasti joku 120-130 (Riippuu ihan koneesta ja sen sakkausnopeudesta). Kaasulla säädellen nopeutta niin, että nopeus tuota luokkaa kannelle tultaessa.
- Lopuksi flare

Kuulun niihin infernaalisen surkeisiin virtuaalilentäjiin joten luultavasti ei noista puolivillaisista vinkeistä ole hirveästi apua ja sen tähden kannattaakin 'ohjeideni' validiutta epäillä. Mutta toivottavasti edes jotain apua ainakin noista videoista saat!
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Dägädägädägä! WRRAAAAUUUM!
Aika makonen pläjäys tosiaan tää peli. Jos saa kiksit pelkästään koneita ihastelemalla ja testilentämällä eri koneita niin sanosin että oikeisiin asioihin on keskitytty!

Kattelin settingsejä kontrollien osalta ja siellähän oli listaa ku PC:llä konsanaan. Puoliakaan ole mapattu ohjaimeen. Taidan kokeilla pistää näppiksen kii plegeen josko siihen vois pistää osan kontrolleista. Jättää olennaisimmat tohon ohjaimeen.

Meinasin muuten kirjoittaa että mukavaa vaihtelua FPS peleihin. Jos ollaan tarkkoja niin nämä kai niitä ensimmäisiä FPS pelejä olivat!
 
Ylös Bottom