Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]
Itsellänikin tilauksessa tämä, huomenissa pitäisi saapua. Hieman huolettaa meikäläistäkin jo ennakkoon tuo ärsyttävä pistesysteemi, mikä luetun perusteella sorsii yksinpelaajia aika tavalla. Pelin virallisella foorumilla oli tosin vinkki, että ainakin PS3:n nettiyhteyden estämällä peli ei rankaisisi yksinpelikampanjassa enää siten, että noita kovalla työllä ansaittuja pisteitä kuluisi ainakaan omien lentohärveleiden korjaamiseen. Itse olen sen tason sunnuntailentäjä muutenkin, että kynnys moninpeliin osallistumisesta on hyvin korkea, maalitauluna olo ei kauheasti houkuttele, vaikka PC:llä simulaattoreita olen tahkonnutkin vuosien mittaan satoja tunteja. Saapa nähdä lunastaako Birds of Steel kovat odotukset ja onko tämä tosiaan 'ilmojen Gran Turismo', niinkuin jossain hypetettiin. Mutta jos vaikkapa jonkun Me-109:n puikkoihin pääsee vasta lukemattomien online-sessioiden jälkeen, voipi tämä olla allekirjoittaneelle lyhyt ilo. Esim. vanhan kunnon Sturmovikin yksi viehätys piili siinä, että sai kokeilla mitä tahansa konetta pikataisteluissa, ja aika äkkiähän ne omat suosikit löytyivätkin...ja valinnanvaraa oli!