Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Birds Of Steel [PS3/X360]

Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

No sitte ei muutako koklimaan! :)

Ja kun niitä 300 sivusia ohjekirjoja itekki kaipailen (lueskelin vasta M1 Tank Platoonin manuaalia josta noin 20 sivua oli pelistä ja loput 200 kaikenlaista nykyaikaista sodankäyntiä käsittelevää "yleistietoa" :D

Kattelin tosiaan että olis mahdollisuus säätää propeller pitchiä, mixturea ja radiatoria. Mutta mitä noilla oikeasti siten tehdään?
Nii joo ja mouse speed oli yksi säädettävä ominaisuus!?!


Prop pitch (lapakulma?) on vähän niinkuin auton vaihteet, tulee silloin kysymykseen kun lennetään pitempiä matkoja samalla korkeudella jo saavutetussa nopeudessa. Sekä syöksyttäessä nopeasti. Radiatorilla kait säädetään jäähdytyksen tehoa? Mulla ainakin tänään 109- g3 lämpes moneen kertaan liian hitaassa kaartotaistelussa ja näppäimistölle asetetut komennot eivät toimineet. Miksture eli seos vaikuttaa tehoihin lennettäessä korkealla. Näistä ei tarvi realistic tasolla kait välittää, mutta mie kuulun kans siihen kaartiin, että otan kaiken näpläilyn irti mitä pelistä saan.

Tuota tutiriaalia en uskalla kokeilla, kun säädin ohjainasetukset ensin ja ilmeisesti ne nollaantuu jos tutoriaalia pelaa. Niin en vielä ole päässyt kokeilemaan tukialukselle laskeutumista, voi mennä kyllä hermot, mutta sitten kun on istuu niin onhan se jotain.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

Kattelin tosiaan että olis mahdollisuus säätää propeller pitchiä, mixturea ja radiatoria. Mutta mitä noilla oikeasti siten tehdään?

Itsekin olen melko ulalla noista ja sen takia pidänkin nuo automaattisena, mutta jotain selvitystä:

Propeller pitch: Sitä muuttamalla muutetaan lapojen kulmaa suhteessa lentokoneen pystysuoraan akseliin. Käytännössä säädellään nopeutta. Mitä
suurempi kulma, sitä enemmän ilmaa virtaa lapojen läpi per kierros, mitä pienempi kulma, sitä vähemmän. Mitä suurempi kallistus, sitä enemmän moottori joutuu tekemään töitä ja näin ollen RPM:t tipahtaa. Pienentämällä kallistusta, RPM:t nousee. Käytönnössä verrattavissa auton vaihdelaatikkoon. Pienin kulma, on pienin vaihde ja suurin kulma isoin vaihde, joten pienintä kulmaa käytetään lähinnä nousuissa.

Mixture: Tässä selitetty käyttö aika hyvin.

Radiator: Moottorin jäähdytys tapahtuu tätä säätelemällä.

Netistä varastin pääasiassa tuon infon, joten lisää tietoa löytää googlettamalla. Radiatorista en muuta tiedä kuin tuon, enkä nopealla etsinnällä siitä tietoa löytänyt.

E: ja auttamatta myöhässä
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Mutta toivottavasti edes jotain apua ainakin noista videoista saat!

Jepu, oli niistä apuja kiitos. On kyllä aika vaikea mutta reenillä tästäkin selvittiin. Näin jälkikäteen oma vinkki on se että unohtaa kolmannesta persoonasta räpeltämisen ja ohjaa penkiltä. Vaikka siinä ei näe kunnolla eteensä niin koneen asennon "tuntee" paremmin. Aika palkitsevaa tuo oli päästä kun vihdoinkin onnistui ja tästä on nyt mukava jatkaa normaalimman pelaamisen parissa. Tsemppi kaikille tukarin kannelle pääsyn suhteen! Ei kannata luovuttaa vaikka ei heti onnaa :)
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

No niin, nyt on jokunen tunti vietetty tämän pelin seurassa ja yleisvaikutelma tähän asti: hyvä - joskin parantamisen varaakin on. Audiovisuaalisesti peli on aikamoista herkkua, tosin enpä ole ennen konsolilentelyä harjoittanutkaan. Mainittakoon että pelaan valkoiselta kankahalta kera videotykin, ja tämänkokoista ohjaamonäkymää kelpaa kyllä tihrustaa. Moottoritkin möyryävät sangen komeasti stereokaiuttimista ja luotien laulu soi. Ohjaustuntuma on PS3:n perusohjaimella simplified-asetuksella sopiva kyllä treenamiseen ja maisemien katseluun yksinlentotilassa ja konetta ohjailee mielikseen, mutta taistelu etenkin verkossa on itselleni vielä turhan haastavaa (jopa simplified-asetuksilla). Mutta kuten Miklu tuossa aiemmin sanoi, moninpeleissä pisteitä kyllä ropisee aika helposti kunhan ilmaan asti pääsee ja uusia koneita saakin hangaarin täydeltä. Itse olen vasta tasolla 6, mutta kaipa se siitä lähtee. Yhden Zeron sain sentään pikataistelussa verkossa vahingossa tipautettua...Yksinpelikampanja jäi minulla aika alkutekijöihin, siinä vaiheessa paloivat hermot kun tehtävässä annettiin; oliko se nyt kolmen minuutin aikaraja jokusen hävittäjähäkkyrän pudottamiseen - ja ainahan se viimeinen pääsi karkuun. Muutenkin Tyynenmeren kampanjan tehtävät ovat paikoin vähän hätäisen oloisia pätkiä, ainakin alkupuolella. Uskottava se vain on, että moninpeli on Birds Of Steelin suola.

Jonkinlaista kelvollista lentotikkua tämä peli kyllä suorasataan huutaa seurakseen, ilmeisesti en vanhasta tottumuksesta saa pleikkarin ohjainta oikein haltuun lentäessä. Ongelmanani on se, etten jaksaisi sitä tikkuakaan ihan sentään kolmea tuntia säätää, kuten esim. Mage_016 edellä, olkoonkin että nostan aina hattua asialle omistautuneille simulaattoritason ukoille, tällainen amatöörilentelijä kun olen. Tätä kirjoitettaessa ei vain netistä tunnu löytyvän kunnolla edes tietoa, mikä joystick tämän kanssa toimisi suht' hyvin ilman sen ihmeempiä säätelyjä. Vai toimiiko mikään?

Jo nyt mainiolla Birds Of Steelillä on kyllä potentiaalia peliksi, jonka parissa ainakin itse viihtynen pitkään, mutta hiukan siinä on vielä särmiä hiottavaksi. Tai sitten olen vaan niin tumpelo, että lentoharjoittelua pitää lisätä rutkasri, jotta niitä pudotuksia alkaisi omallekin tilille ropista...
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

Yksinpelikampanja jäi minulla aika alkutekijöihin, siinä vaiheessa paloivat hermot kun tehtävässä annettiin; oliko se nyt kolmen minuutin aikaraja jokusen hävittäjähäkkyrän pudottamiseen - ja ainahan se viimeinen pääsi karkuun.

Tuollaiset aikarajat, etenkin tämän tyyppisessä pelissä, on kyllä tolkuttoman naurettavia. Lähinnä tuntuu väkinäiseltä yritykseltä tuoda tehtävään vaikeutta ja 'vaihtelua'... Itse en ainakaan voi sietää tuollaisia rajoituksia. Etenkin, kun tuntuu, että omat taidot tipahtaa aina nollan liepeille jos jotain täytyy nopeasti suorittaa, oli peli mikä tahansa. Jäljelle jääkin sitten vain maksimia paukuttava v-käyrä, kun kolmattatoista kertaa jää kahdesta sekunnista kiinni viimeisen koneen tiputtaminen.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Jepu, oli niistä apuja kiitos. On kyllä aika vaikea mutta reenillä tästäkin selvittiin. Näin jälkikäteen oma vinkki on se että unohtaa kolmannesta persoonasta räpeltämisen ja ohjaa penkiltä. Vaikka siinä ei näe kunnolla eteensä niin koneen asennon "tuntee" paremmin. Aika palkitsevaa tuo oli päästä kun vihdoinkin onnistui ja tästä on nyt mukava jatkaa normaalimman pelaamisen parissa. Tsemppi kaikille tukarin kannelle pääsyn suhteen! Ei kannata luovuttaa vaikka ei heti onnaa :)

Tässä vielä oma versio tukarille menemisestä. Tällä kertaa aika huonosti onnistui lähestyminen, kauheeta vaappumista jne. mutta osuihan se sittenkin.

[video=youtube;oj20vj4WJ9o]http://www.youtube.com/watch?v=oj20vj4WJ9o[/video]
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Tässä vielä oma versio tukarille menemisestä. Tällä kertaa aika huonosti onnistui lähestyminen, kauheeta vaappumista jne. mutta osuihan se sittenkin.

Sanoisin, että huomattavasti ammattimaisemmalta tuo näyttää kuin minun laskeutumiset. Ottaen huomioon, että tunteja on kertynyt jonkin verrankin kaikennäköisten virtuaali lennokkien ohjaksissa. Ehkä siksi lentelenkin netissä Lolwaffles nimellä kulkevan katraan kanssa :p. Noin 90% kaikista tukialus laskeutumisistani näyttää pääasiassa tältä.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

Törmäsin netissa todella "asiantuntevaan" arvosteluun pelistä:rolleyes:

parhaat palat alla:


"The game is spread across a huge number of stages, either based on specific missions from the first and second World Wars (such as Pearl Harbour and Guadalcanal)"

"For war-plane enthusiasts it’s better than a Forza title, but we personally found ourselves hankering after something with laser cannons."

"to be completely fair, Birds of Steel looks a bit shit."

Birds of Steel Review - Made 2 Game
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

"The game is spread across a huge number of stages, either based on specific missions from the first and second World Wars (such as Pearl Harbour and Guadalcanal)"

Ai kiva, peli käsittelee siis myöskin ensimmäistä maailmansotaa!

Dear oh dear...
 
No höh ku siinä on kakstasoja ja ei laasereita nii oha se sillon myös ekaa maailmansotaa :D
Pikkasen huolestuttaa mitenkä käy pelitasapainolle jos toisilla on käytössä sodan kovimmat hävittäjät ja ite pitää pelailla mopokoneilla. Toisaalta warpointseja saa parhaiten kun vaan sattuu voittavalle puolelle.

Mutea en löytäny. Onko ko ominaisuus unohtunu vai onko silmäni harjaantunut huomaamaan focke wulfin rungon muodon auringonlaskua vasten jollonka tuollaset arkipäiväisyydet jää huomaamatta...
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Itse tuli hankittua Saitekin Aviator Xboxille. Budjettitikkuhan tuo on, mutta pitäisi ilmeisesti ihan käypänen laite olla. Amazonissa on muuten kyseistä tikkua vielä kaksi kappaletta varastossa jäljellä hintaan 39,90 £.

Hei onko sinulla heittää komenttia miten tikku on toiminut pelin kanssa? Erityisesti kiinnostaisi, jos pelaa realistisella, niin saako kaikki tarvittavat toiminnot mapattua tikkuun. Itsellä sama tikku harkinnassa.

Pelin markkinointi on ilmeisesti ollut aika olematonta, mutta ihmeen vähän tästä on mitään arvosteluita saati muutakaan tietoa netissä.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360 Hype @ 2012]

Hei onko sinulla heittää komenttia miten tikku on toiminut pelin kanssa? Erityisesti kiinnostaisi, jos pelaa realistisella, niin saako kaikki tarvittavat toiminnot mapattua tikkuun. Itsellä sama tikku harkinnassa.

En pysty vielä kommentoimaan, ei ole ohjain saati peli vielä tullut. Jospa sitten huomiseksi. En tiedä kummalla koneella pelaat, mutta Pleikkarin versiossa tuosta ohjaimesta puuttuu kaksi nappulaa verrattuna Boksin tikkuun.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

Tuo tehtäväeditori on muuten ihan hauska siinä mielessä, että pääsee vaivattomasti treenaamaan esim. yhdellä yhtä (tai useampia) vastaan ilmataisteluita haluamallaan koneella. Käytettävyys on vähän sitä sun tätä perusohjaimella, mutta tämän avulla noviisikin pääsee koettamaan saako niitä vihulaisia alas - ilman sen suurempaa julkista häpeää. Eilen kävin mm. eeppisen ilmataistelun Zerolla P-40 -härveliä vastaan aamu-usvaisessa maisemassa, ja muutaman minuutin väännön jälkeen sain ketterän vastustajan koneen lopulta pudotettua. Replay-tilassa näitä koitoksia pystyy myös katselemaan jälkeenpäin eri kuvakulmista. Siinä tuli havaittua sekin, että allekirjoittanut ei varmaan osuisi kivitalon kokoiseen paikallaan olevaan maaliinkaan tällä ampumistaidolla...no harjoitus tekee toivottavasti tässä(kin) mestarin.

Online-tilassa pelasin simppelivaikeustasolla niin Tyynellämerellä kuin Euroopan taivaallakin ja sain muutaman pudotuksen ja ensimmäisen mitalin lisäksi "You Will Become Ace" -achievementin (sen kun näkisi), näistä ilmavoitoista pari tuli kyllä enemmän tuurilla, mutta yllättävän hyvä fiilis jäi kun sai selvästi kokeneemman pelaajan koneesta savut ja öljyt pihalle. Nuolaisin kuitenkin ennen kuin tipahti, sillä kaveri sai vahingoittuneenakin Airacobrani palasiksi. Vielä kun saisi sen toimivan lentotikun, niin viitsisi alkaa harjoittelemaan kovemmilla vaikeustasoilla! Tässä tuli taas hinku virtuaalitaivaalle, vaan ei auta, täytyy lähteä töihin!
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

Mikäs tämä homma oikein näiden aikarajoitteisten tehtävien kanssa on?

Demossa yli puolet tehtävistä sisälsi jonkinlaisia aikarajoitteisia tavoitteita. Simulaatiolla pelattuna tuollaisten tavoitteiden sisällä pysymisestä tuli paikoitellen todella tuskallista. Simulla koneen ilmassa pitämisessä kun on jo ihan tarpeeksi tehtävää. Jo pelkän täydellisen käännöksen tekemiseen menee useita kymmeniä sekuntteja. Lisää tähän yhtälöön sitten vielä neljän minuutin aikarajoite tuhota vastapuolen taistelijat. Eihän tuosta tule mitään kun pitäisi kiireessä pitää se konekkin taivaalla.

Mitenkäs koko pelissä. Onko näitä aikarajoituksia kovinkin monessa tehtävässä?
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

Olihan se peli sitten itse hommattava kun täältä tuon tiedon pimittäminen oli sen verran nihkeää. Halpahan tämä on joten hinta ei ainakaan harmita.

Ensinnäkin; pelin pääkampanja ei ole pelattavissa kuupissa. Kuupissa pystyy harrastamaan vain yksittäisiä tehtäviä(jaettu eri rintamien mukaan) ja dynaamisia kampanjoita(myös mission editor). Näitä matseja pystyy pelaamaan neljän kaverin kanssa. Pelistä löytyy kyllä upeat puitteet. Simulaatiolla koneita on äärimmäisen miellyttävä ohjata ja maisemat ovat komeita. Tyynenmeren aurinko lämmittää sekä mieltä että silmiä. Puitteet näppäinten kustomointiin ovat myös parhaimmat joihin olen konsoleilla törmännyt. Kustomoinnilla pelistä saa todellakin oikean simulaattorin. Padilla lentely onnistuu myös erinomaisesti erinäisten säätöjen jälkeen.

Siksi onkin järkyttävä sääli että tehtävät on kustu aivan totaalisesti. Koneet kyllä lentävät kuin simulaatiossa mutta tehtävät eivät tue tätä laisinkaan. Yksinpeli kampanjassa tehtävien rakenne on jotakuinkin tälläinen; nousu - välinäytös(poistamaan matkustuksen) - tuhoa kohde(useimmiten aikarajan sisällä) - tehtävä suoritettu - välinäytös. En ole ikinä pelannut simulaatioita PC:llä mutta korjatkaa toki jos olen ymmärtänyt väärin. Eikö simujen se ns. juttu ole niinkuin se lentäminen? Miksi helvetissä se pitää poistaa välinäytöksellä välittömästi renkaiden noustua kenältä? Noh, ajattelin että tämä nyt on vain tälläinen yksinpelin aivopieru. Luotin siihen että noista dynaamisista kampanjoista löytyy se pelin sielu ja sydän. Paukautin ensimmäisen tehtävän käyntiin. "Jesh, tässä saa oikeasti lentää kohtaamispaikan luo!" - ajattelin. Fiilis oli katossa kun usean minuutin kestävän matkan ajan katselin kuinka vihollisen joukot lähenivät tuota tuttua Wake Islandia. Määränpäähän saavuttuani sain kommennuksen seurata laivueen kapteenia. Kesken matkan pilvien lävitse hyökkäsi kymmeniä Zeroja hengittämään niskaan. Lentotikussa oli pitämistä kun tuulen riepoittelema peltipurkki joutui vielä armottoman tulituksen kohteeksi. Fiilis nousi entisestään. "Tämä on vihdoin sitä todellista Birds Of Steeliä!" Saavun viimeiseen määränpäähäni. Peli ilmoittaa: sinulla on neljä minuuttia aikaa tuhota vastustajan tuhoajat. Tuhoajia oli noin viisi kappaletta. Simulaatiossa minun syöksypommittajassani on kaksi pommia. Mission Failed. Konsoli kiinni. Rage-viesti KonsoliFINiin.

Toivon oikeasti että olen vain törmännyt vääriin tehtäviin koska määrällisesti niitä on kuitenkin melkoisesti. Mutta pelkäänpä että tämä on oikeasti se rakenne millä Gajin on tehtäviä lähtenyt peliin työstämään. Välinäytökset minä olisin vielä ostanut mutta noiden aikarajojen tuutittaminen joka kohtaan on todella turhauttavaa. En kuitenkaan tahdo luovuttaa vielä. Potentiaalin määrä on kuitenkin todella korkea. Katsotaan pystyykö nämä vajavaisuudet nielemään vai onko lätty jo tuhoon tuomittu...
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

Rage-viesti KonsoliFINiin.

Hyvää palautetta, en ole ite vielä tutustunut noihin tehtäviin juuri ollenkaan. Sen mitä eilen pelasin vähän niin kuulostaa tuo sinun tilitys aika tutulta. Noissa tehtävissä kait pystyy jotenkin hyppäämään toisen koneen puikkoihin, kun ammukset loppuvat edellisestä. Tehtävien rakenne tuntuis sitten olevan samaa kastia Birds of Preyn kanssa. Taitaa kampanja jäädä koskematta, tai ehkä jollekin PSN nurin päivälle.

Yritin eilen lentää yhden eventin randomityypin kanssa. Tehtävänä oli tuhota YAK:lla neljä sakemanniässää. Kaksi sain ammuttua alas hillittömistä UFO-warppauksista huolimatta, kolmannen ampui kait alas tämä minun tuntematon väärti. MUTTA tätä hel***in viimeistä ässää en saanu (yllättäen aikarajan tullessa vastaan) kiinni ollenkaan. AI-pilotti lensi vain kaarrellen karkuun nopeammalla koneellaan, eikä tehnyt agressiivisia liikkeitä ollenkaan. Todella ärsyttävää.
Noh, jos sais kokeiltua joskus tutumman pilotin kanssa.

Veikkailisin, että varmaan kohtapuoliin alkaa jotkut kehittelemään omia skenaarioitaan. Ne olivatkin edellisen osan (Birds of prey) ja sen PC-version Wings of Preyn suola. Eli niidenkin pelien sydän löytyi tiiviistä yhteisöstä, joka kehitteli omia hiekkalaatikkoleikkejään. Tähän vähän odotteltiin vastausta/panostusta gaijinilta, joka kyllä foorumillansa kohtalaisen hyvin kuuntelikin. Mutta eihän tuo mission editor ollut kuitenkaan mikään erityisen onnistunut luomus liiallisine rajoituksineen.
 
Vastaus: Birds Of Steel [PS3/X360]

Tehtävien rakenne tuntuis sitten olevan samaa kastia Birds of Preyn kanssa.
Muistaakseni BoP:issa tehtävien rakenteita ei lohkottu läheskään näin isolla kädellä. En mm. muista skipattiinko Preyssä matkoja noin tylysti välivideoilla? Eikä nyt tule edes mieleen tehtäviä joissa olisi ollut aikarajoja. Tosin tämän pelaamisesta onkin jo vuosia.

Se tässä pistääkin eniten vihaksi kun kyseessä on puitteiltaan aivan täydellinen konsolisimulaatio. Harmittaa pirusti se ettei noita tehtäviä pysty mehustelemaan kunnolla tämän keinotekoisen rajoittamisen takia. Koska silloin kun peli toimii se toimii pirun hyvin! Hyvä esimerkki on tuo demossakin ollut Wake Islandin pommikoneiden torjunta. Tehtävässä riittää että hyökkäät pommikoneiden kimppuun ja pudotat muutaman karkuun lähtijän. Tehtävä suoritettu. Mutta kukaan ei estä sinua tehtävän loputtua jäämästä jahtamaan jäljelle jääneitä pommittajia. Secondary Objectivekin on yksinkertaisesti laskeutua lentokentälle. Tehtävä suoritettu. Mielestäni tälläisen simulaatio pelin ei pitäisi rankaista pelaajaa keinotekoisesti jos aikarajoite tai tavoite jää saavuttamatta. Eihän se niin oikeassakaan elämässä mene. Pääasia on vain selvitä hengissä kotiin saakka.


Eli niidenkin pelien sydän löytyi tiiviistä yhteisöstä, joka kehitteli omia hiekkalaatikkoleikkejään.
Tutustuin tuohon kenttäeditoriin ja sekin tuntuu harmillisen suppealta. Skenaariot(hyökkää pommikoneita vastaan, puolusta pommittajia, hyökkää maakohteita vastaan jne.) ovat ilmeisesti valmiiksi määritettyjä. Niitä ei pysty erikseen säätelemään. Vain karttoja, säätä, vuorokauden aikoja ja koneiden määriä pystyy määrittelemään. Olettaisin että peli työstää nuo tehtävät valmiista kaavoista. Itse saa määritettyä vain noita edellä mainittuja. Näin ainakin konsolilla.
 
Ylös Bottom