Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Blade Runner: Final Cut (2007)

Vastaus: Blade Runner: Final Cut (2007)

Olen nähnyt jonku ikivanhan VHS-version ja sitten tämän sekä directors cutin. En tiennytkään että tästä on kirjakin. Saako sitä suomennettuna?

Ja juu, on tosiaan melko ajaton huippuleffa kyllä.

Philip K. Dick, Do Androids Dream of Electric Sheep suomeksi Palkkionmetsästäjä

Varmaan jo noin 15 vuotta Blade Runnerin director's cut on ollut minulle se The Elokuva. Tässä taannoin tuli sitten tuo final cut ostettua hd:nä ja täytyy sanoa, että vaikka kuva ja äänet olivatkin paremmat, niin ei oikein enää iskenyt. Blade Runner on edelleen minulle se The Elokuva, mutta kyllähän tämä final cut on suoraan sanottuna melko turha, kun pistetään se vierekkäin dc:n kanssa. Olisi ollut oikeastaan parempi, että dc olisi masteroitu hd-muotoon (onhan se toki siinä boksissa, mutta kun ei nuo boksit kiinnosta). Nyt valitettavasti pari niistä final cutin uudistuksista taitaa jäädä kummittelemaan mieleen loppuelämäkseni, pilaten hieman hienon elokuvan muistoa.
Tiedän, että itken tavallaan vähän turhasta, mutta kun Blade Runner on Blade Runner..
No, ehkä tämä final cut will be lost in time.. like tears in rain..

Itse odottelen jännityksellä Amazonista tilattua viiden levyn BD-pakettia, lähti niin hyvään hintaan, että pakkohan tuo oli hankkia. Täytyy varmaan katsoa kaikki kolme versiota läpi jossain vaiheessa. Edellisestä kerrasta on jonkin verran aikaa, mutta joka kerta on leffa vakuuttanut.

Sama homma mulla. Viimeksi nähnyt leffasta DC-vesion VHS:ltä. Nyt kun otin maistiaiset tuosta bluraysta, niin huhhuh! :eek: Jo heti ensimmäinen kohtaus (yöllistä kuvaa kaupungista) loksautti leuan suht alas. Tämä pitäisi olla minimistandardi kaikkien vanhempien leffojen HD-restauroinnissa.

Nyt on Blu-ray -versiokin tästä hommattu ja soitin myös. Pitääpä tänä iltana katsella taas leffa. Saa nähdä huomaanko eroa DVD-versioon. :)

Itse odottelen jännityksellä Amazonista tilattua viiden levyn BD-pakettia, lähti niin hyvään hintaan, että pakkohan tuo oli hankkia. Täytyy varmaan katsoa kaikki kolme versiota läpi jossain vaiheessa.

Pakettihan sisältää itse asiassa viisi erilaista versiota. Taitaa mennä itsellä ainakin hetkinen, että tulee kaikki tsekattua läpi. Parhaitenhan nuo erot huomaisi, jos kaikki katsoisi parin päivän sisään putkeen mutta siinä taitaisi mennä jo maku koko leffasta.

Nyt kun otin maistiaiset tuosta bluraysta, niin huhhuh! :eek: Jo heti ensimmäinen kohtaus (yöllistä kuvaa kaupungista) loksautti leuan suht alas. Tämä pitäisi olla minimistandardi kaikkien vanhempien leffojen HD-restauroinnissa.

Hyvä kuvanlaatuhan tuossa on, mutta Kubrickin Avaruusseikkailun Blu-ray-versio lennätti ainakin meikäläisen vielä komeammin persuuksilleen. Ja kyseessä sentään melkein 15 vuotta vanhempi leffa.

Ylös Bottom