Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Blood Omen 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ghegs
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lainatun viestin kirjoitti alkujaan zacharia
spoilereitako? ehei tässä ketjussa

Kuten frozen9999 jo sanoikin, kaikki tuo tapahtui pelissä Blood Omen: Legacy Of Kain joka julkaistiin jo useampia vuosia sitten eikä sitä löydä enää mistään. Sarja on kuitenkin juonivetoinen eikä ole kiva aloittaa peliä ihan uunona taustoista, mutta luultavasti BO2:ssa tuo kaikki tullaan jollain tavalla selittämään.

en ole peliä pelannut mutta mitä noita arvosteluja olen lukenut niin oon kyllä saanut sellaisen kuvan että aika paska peli ois meinaa rima on kuitenkin aika korkealla kyseisen pelisarjan osalla...

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Neidhart
en ole peliä pelannut mutta mitä noita arvosteluja olen lukenut niin oon kyllä saanut sellaisen kuvan että aika paska peli ois meinaa rima on kuitenkin aika korkealla kyseisen pelisarjan osalla...

Joo, luin kans arvosteluja netistä. Ihmettelenkin, että mitä varten ne pelintekijät suurimmaksi osaksi ryssii hyvät mahdollisuudet tehdä kaupallisesti menestyvä peli..

Pahus...

Vähän kyllä ärsyttää. Aloin jo odottaa peliä innolla. No...pitänee odottaa että se tulee tännekin ja kattoo sitten ostanko vai enkö. Sen verran mielenkiintoselta vaikuttaa, että mahdollisesti ostan vaikkei huippupeli oliskaan.

Dodii, vajaa viikko jäljellä (Dosen hepun mukaan ilmestyy joko tiistaina tai keskiviikkona) pelin Euroopan julkaisuun ja jenkkiarvostelut ovat jo haukkuneet pelin keskinkertaiseksi. Kolme arvostelua olen lukenut (IGN, GameSpot, PlanetPS2) ja lähes samat pisteet kaikilta, siellä 70-80 välimaastossa. Nosgoth.netin message boardeilla peliä jopa kehutaan, mutta ehkä siellä ollaankin vähän puolueellisempia...

Jostain täysin käsittämättömästä syystä ainakaan Helsingin Stockmann ei aio tilata ainuttakaan kopiota BO2:ta (myyjältä kuultua) :confused:

Pitää se kuitenkin ostaa. Onhan siinä sentään Kain.

70-80 pistetta on mun mielesta ainakin viela ihan hyvin mutta 60 jos saa niin silloin alkaa jo epailyttaa

Lainatun viestin kirjoitti alkujaan Ghegs
Nyt se on lopultakin täällä, heitän raporttia kunhan olen ehtinyt pelatakkin.

Sitä samaa, raporttia tulee kunhan nyt olen ehtinyt peliä pelaamaan.. Samalla tuli ostettua tuo Jedi Knight II joten se on vienyt nyt "hieman" aikaa :D

Nyt kun muutama tunti on peliaikaa kertynyt niin voin alustavasti jo jotain kertoakin.

Paljon puhuttu ailahtelevainen ruudunpäivitys kyllä näkyy sillloin tällöin, mutta ei siten että se haittaisi. Silloin kun sitä näkyi pelaaja yleensä syöksyy alueen läpi ja kone yrittää ladata maisemaa samassa tahdissa. Eli taistelujen aikana siitä ei ole tietoakaan.

Jotkut valittivat aikoinaan siitä, että Soul Reaver 2:ssa ei ollut ykkösosan tapaan pomotappeluita. Tässä niitä on, ja mielestäni vielä parempia kuin SR1:ssä, vaikken niitä ole vielä montaa nähnytkään, mutta ne tuntuvat kyllä kekseliäämmiltä ilman että on pelkkää toistoa. Itselläni lämmitti sydäntä se, että näissä pääsee välillä ihan reippaaseen claw-to-claw meininkiin, tosin kuin Razielilla, joka taisi käyttää tasan kerran omia aseitaan pomoa vastaan.

Ohjaus on ottanut mielestäni takapakkia. Razielia sai ohjattua helposti kahdeksaan suuntaan, kun taas Kainia pitää välillä kääntää ja vääntää, eli Kain siis peruuttaa taaksepäin painettaessa eikä käänny suoraan haluttuun suuntaan. Ero on kuin Silent Hill 2:n 3D Type/2D Type vaihtoehdoissa. Tähänkin kyllä tottuu, ja muuten kontrollit ovat mainiot. Erikoismaininta Dark Giftien valinnalle ja käyttöönotolle.

Vieläkään ei saada tekstitystä välipätkiin, joten kannattaa kuunnella tarkasti ja toivoa että puhelin ei soi tai jotain muuta häirintää ei tapahdu kesken kaiken.

Grafiikoista ja äänistä en muuta osaa sanoa kuin että hienoja ovat, hyvin toimivat, jne. Clipping-ongelmia kyllä on, joskus ruumiit jäävät puolitiehen seinän läpi. Haittaa ainoastaan silloin kun olisi halunnut anastaa raadon miekan ja se on jumissa väärällä puolella.

Tärkein on onneksi tallella, eli edellisistä peleistä tuttu tunnelma. Kyllä tämä on aito Legacy Of Kain -peli.

Perkele, ku menin justiin tuhlaamaan rahat, ku olis tehny mieli ostaa toi ja vielä tulossa 2 hyvää peliä mitkä pitäis saada...

Kuinka te yleensä sanoisitte arvosanaksi 4-10 asteikolla?

Blood Omen 2 , asteikolla 4 - 10.. hmm..

No itse pidän pelistä kovasti niin kyllä mielestäni 9- olisi pelin arvosana, pienet ongelmat kuten ruudunpäivitys ja hieman tökkö liikkuminen eivät kyllä minua haittaa, muuten kyllä taattua Legacy of Kain laatua.

Peli meni läpi ja ihan tyytyväinen olen. 15 tuntia tai sinnepäin meni aikaa. Pomotappelut ovat todellakin hyviä ja parempia kuin ensimmäisessä Soul Reaverissa. Juoni ei ole yhtä eeppisellä tasolla kuin SR2:ssa, mutta kertoo yhä tärkeitä asioita Nosgothin ja Kainin historiasta ja SR2 on nyt hitusen selkeämpi.

Arvosana: pelisarjan faneille 9, tavallisille tallukoille 8.

Blood Omen 2 oli ihan hyvä peli ei yhtä hyvä kun Soul Reaver 2. Eidoksen foorumeita lukemalla sai sen kuvan, että peli olis hirveen buginen mutta vain yhessä kohassa sain pelin kaatumaan ja ruudunpäivitys oli välillä hidasta. Arvosana 8.

Ylös Bottom