Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bloodborne - Kuolet vain monta kertaa

Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Pientä kuvaa pienemmistä ja vähän suuremmista väliportaan pomosta.

[video=youtube_share;I6RJD_PD_CE]http://youtu.be/I6RJD_PD_CE[/video]
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Näyttää hyvälle, mutta odottelen arvosteluja/demoa ennen kuin ostan, enkä ole Soulsejakaan pelannut ikinä. Tulee hyvällä tavalla mieleen Nightmare Creatures-pelit melkein 20 vuoden takaa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Näyttää kyllä hyvälle. Itse painiskelen ostanko ds2:n vai tämän. Aiemmat soulsit on rämmitty läpi, ds2:n jätin pleikka nelosen hankinnaksi. Oman lyhyen pelihistorian palkitsevimmat kokemukset on saatu souls -sarjan pomojen kyykytyksestä :D
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

From Softwaren pelit ei ole itselle tuttuja. Lähinnä olen lukenut kauhukertomuksia muun muassa Demons Souls ja Dark Souls 1 vaikeustason julmuudesta. Meikäläistä ei tosin haittaa, vaikka sama perinne jatkuisi Bloodbornessa. Varsinkin kun veriefektit ja demonien silpomis tyyli näyttäisi pelikuvavideoiden perusteella olevan juuri sitä, mitä tarvitsen.

Tekisi mieli hankkia tämä parin viikon sisällä julkaisusta, mutta taidan hillitä lahtaamis himoani ainakin syksyyn asti, jolloin peli irtoaisi ehkä jo pari kymppiä halvemmalla.

Gameplay -videoista tulee mieleen hidastempoisempi mutta moninkertaisesti brutaalimpi versio Devil May Cry:sta.

Ihmeellistä kyllä, minua ei haittaa vaikka Bloodbornen tarina olisi täyttä kuraa. Haluan vain päästä pilkkomaan vihulaisten raajoja ja kuulla veren suihkuavan ulos heidän mädäntyneen vihanneksen näköisistä kehoistaan.

Alennuksesta poimittavalle tuotokselle voi antaa muutaman vian anteeksi.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Voin kerta että bloodbornen tarina ei tule olemaan kuraa, sitä vaan ei tuoda hopeatarjottimella pelaajille katsottavaksi cutsceneissä vaan se täytyy kaivaa itse esiin juttelemalla ihmisille lukemalla itemeiden tekstejä jne. joten se voi jäädä monelta vähän sivuosaan kaiken lahtaamisen keskellä.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Voin kerta että bloodbornen tarina ei tule olemaan kuraa, sitä vaan ei tuoda hopeatarjottimella pelaajille katsottavaksi cutsceneissä vaan se täytyy kaivaa itse esiin juttelemalla ihmisille lukemalla itemeiden tekstejä jne. joten se voi jäädä monelta vähän sivuosaan kaiken lahtaamisen keskellä.

Ai niinkuin destinyssä että luetaan jotain kortteja ja tarinaa pelissä ei oikeasti juuri ollut [emoji23]
Oon jo varmaan tämän maininnutkin mutta on teknisesti heikon oloinen niin ei vaan voi tukea tälläistä ostamalla..
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Ai niinkuin destinyssä että luetaan jotain kortteja ja tarinaa pelissä ei oikeasti juuri ollut

Juuri näin.

Vaika soulsit onkin hyviä pelejä on niiden tarinat melkoista ripulia, jota yritetään peitellä japanilaistyyliin jollain ihme kliseisellä salaperäisyydellä.

Tämäkin tulee silti varmasti ostettua.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Juuri näin.

Vaika soulsit onkin hyviä pelejä on niiden tarinat melkoista ripulia, jota yritetään peitellä japanilaistyyliin jollain ihme kliseisellä salaperäisyydellä.

Tämäkin tulee silti varmasti ostettua.



Meikän mieleen taas on enemmän juurikin että pelien loret "joutuu" halutessaan kaivaan jostain muualta. Peleissä joissa juoni on pääosassa niin niistä tulee yleensä kovin lineaarisia. esim. diablossa on loree vaikka muille jakaa, vaikka pelissä itsessään se ei välttämättä aukee/näy, jokaisella tärkeellä npc hahmolla on oma tarinansa jne. Diablon omilla sivuilla näitä valotetaan aina sillon tällön, taitaa noita kirjasiakian diablon loresta olla väännetty. Bloodbornea oottelen vesikielellä.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Tämä teos kyllä kiinnostaisi mutta en ole ihan varma ostopäätöksestä vielä, muistan pelanneeni joskus Dark Souls 1:sta, ja jostain syystä se peli jäi kesken, en nyt tarkkaan muista miksi. Olisiko ollut juuri tuon tarinan vuoksi kun sitä ei tuotu sillä tavalla esille että olisin pelaajana ollut kiinnostunut viemään sitä eteenpäin, ja kun tarina ei toimita niin silloin omalla kohdalla peli alkaa tuntumaan vaisulta ja se jää kesken (viimeisimmät joita en ole pelannut läpi on AC:Unity, FarCry4, Dying Light ja jotain muuta koska tarina oli suxor). Ja oli sillä taistelullakin jotain tekemistä, en saa pelinautintoa hirveästi tuollaisesta, jokseenkin pelin vaikeusaste tuntui paikoitellen typerän keinotekoiselta, ja huonot kankeat kontrollit ei mitenkään auttanut asiaa.

Joten, katsellaan vielä tämän pelin kohdalla, pitänee varmaan revikoita katsella sitten julkaisun jälkeen ja yrittää lukea rivien välistä miten se tarinan kuljetus toimii, ja onko kontrollit hyvät.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Joo morjens... Pitäisikö tämänkin pelin olla mallia välivideo-qte-välivideo-qte-pelaamista-qte-välivideo jne.? Jos souls-peleissä joku vahvuus on ollut niin se on pelattavuus/kontrollit kun keskitytään siihen pelaamiseen eikä hahmon liikuttamiseen välivideosta toiseen pelaamisen ollessa siinä välissä jotain pakkopullaa.
Joskus pelejä pystyttiin pelaamaan vaikka tarina oli kuvan tasoista kunhan pelattavuus oli hyvä...
1502802-are_you_a_bad_enough_dude_to_rescue_the_president.jpg

Mutta pelit elokuvia ja kissat koiria gfffögkfhjd...
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kannattaa varmaan niiden jotka haluaa kaiken tuotavan pelaajalle kädestä pitäen pysyä niissä CODeissa [emoji6]
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Souls -pelien kontrolleista kitiseminen on kyllä jotain ihan käsittämätöntä. Jos jotain niissä on tehty oikein, niin kontrollit.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Joo morjens... Pitäisikö tämänkin pelin olla mallia välivideo-qte-välivideo-qte-pelaamista-qte-välivideo jne.? Jos souls-peleissä joku vahvuus on ollut niin se on pelattavuus/kontrollit kun keskitytään siihen pelaamiseen eikä hahmon liikuttamiseen välivideosta toiseen pelaamisen ollessa siinä välissä jotain pakkopullaa.
Joskus pelejä pystyttiin pelaamaan vaikka tarina oli kuvan tasoista kunhan pelattavuus oli hyvä...
1502802-are_you_a_bad_enough_dude_to_rescue_the_president.jpg

Mutta pelit elokuvia ja kissat koiria gfffögkfhjd...
Niin miten vaikka olisi sellainen mukavan kultainen keskitie ;)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Niin miten vaikka olisi sellainen mukavan kultainen keskitie ;)

Souls pelit ovat lähes täydellisiä juuri sellasenaan kun ovat, niihin ei kaivata mitään turhuuksia mukaan, taistelu systeemi ja kontrollit ovat yksiä parhaisata mitä pelimaailmasta löytyy ja Lorea tuodaan esille juuri oikealla tavalla ja riittävä määrä cutsceneissä. Se on jokaisen oma asia kuinka syvälle sitä sen jälkeen haluaa kaivaa ja se tutkiminen ja asioiden yhdistely eri lähteistä on juuri miksi lore on niin mielenkiintoinen.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Souls pelit ovat lähes täydellisiä juuri sellasenaan kun ovat, niihin ei kaivata mitään turhuuksia mukaan, taistelu systeemi ja kontrollit ovat yksiä parhaisata mitä pelimaailmasta löytyy ja Lorea tuodaan esille juuri oikealla tavalla ja riittävä määrä cutsceneissä. Se on jokaisen oma asia kuinka syvälle sitä sen jälkeen haluaa kaivaa ja se tutkiminen ja asioiden yhdistely eri lähteistä on juuri miksi lore on niin mielenkiintoinen.
Jeps makuasioitahan nuo ovat. Itse en jaksa lorea tonkia kirjekuorista, mutta ei sitä mulle tartte elokuvanakaan tarjota ;)

Edit: mulla ei siis ole varsinaisesti mitään soulsien tyyliä vastaan, mut huvitti vähän vain nämä karrikoidut esimerkit täällä :)
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Souls -pelien kontrolleista kitiseminen on kyllä jotain ihan käsittämätöntä. Jos jotain niissä on tehty oikein, niin kontrollit.

10/10

Bloodbornen odottelu tuo jostakin syystä sellaisia fiiliksiä, joita koin viimeksi 1900-luvun puolella Silent Hill -hypessä.
Veljet ja sisaret, jotain hyvin erityistä on tulossa.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Veljet ja sisaret, jotain hyvin erityistä on tulossa.

Toivottavasti From Software hoitaa homman kotiin, kun viime aikoina on joutunut turhan usein pettymään :D Vaikka itse odotan ehkä enemmän Scholar of the First Siniä, kun Bloodborne saattaa osottautua liian pelottavaks mulle :(
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

Kannattaa varmaan niiden jotka haluaa kaiken tuotavan pelaajalle kädestä pitäen pysyä niissä CODeissa [emoji6]

En tiedä oliko mulle suunnattu mutta come on heiii, en voi sietää CODeja :D Ei mulla sitä vastaan mitään ole että lorea pelistä löytyy, mutta ihan vain pelaajan näkökulmasta olisi kiva jos se kerrottaisiin ihan pelissä suoraan mulle, tällä tavoin en missaisi mitään mielenkiintoista. Jokseenkin tylsää että ne mielenkiintoiset tarinat pitää kaivaa jostain erillisestä lähteestä, esim Destinyn megafailuregrimoire-kortit. Sitten jos mun ei tarvitse lähteä Bloodbornen pelaamisesta minnekään erilliselle nettisivulle lukemaan tarinaa, niin se riittää mulle, kunha se löytyy pelistä se info.

Enkä nyt oikeesti muista oliko ne kontrollit vai mikä, joka sen mun Dark Soulsin pelaamisen katkaisi, ehkä ne kontrollit ei sitten ollut se syy koska te monet ainakin kehutte niitä. Joku siinä oli mikä häiritsi niin paljon että se peli vain jäi. Ehkä siinä oli sitten vaan niin paljon kaikkea, eikä pahemmin mitään selitetty (mikä on kyllä hyvä näin jälkikäteen ajateltuna) niin se ehkä kävi liian isoksi haasteeksi :D En oikein tiennyt mitään hahmonkehityksestäkään ja läiskin sieluja satunnaisesti sinne tänne, en tiedä olisiko pitänyt keskittyä johonkin tiettyyn statsiin yms.
 
Vastaus: Bloodborne - From Softwaren seuraava (2015)

En tiedä oliko mulle suunnattu mutta come on heiii, en voi sietää CODeja :D Ei mulla sitä vastaan mitään ole että lorea pelistä löytyy, mutta ihan vain pelaajan näkökulmasta olisi kiva jos se kerrottaisiin ihan pelissä suoraan mulle, tällä tavoin en missaisi mitään mielenkiintoista. Jokseenkin tylsää että ne mielenkiintoiset tarinat pitää kaivaa jostain erillisestä lähteestä, esim Destinyn megafailuregrimoire-kortit. Sitten jos mun ei tarvitse lähteä Bloodbornen pelaamisesta minnekään erilliselle nettisivulle lukemaan tarinaa, niin se riittää mulle, kunha se löytyy pelistä se info.

Enkä nyt oikeesti muista oliko ne kontrollit vai mikä, joka sen mun Dark Soulsin pelaamisen katkaisi, ehkä ne kontrollit ei sitten ollut se syy koska te monet ainakin kehutte niitä. Joku siinä oli mikä häiritsi niin paljon että se peli vain jäi. Ehkä siinä oli sitten vaan niin paljon kaikkea, eikä pahemmin mitään selitetty (mikä on kyllä hyvä näin jälkikäteen ajateltuna) niin se ehkä kävi liian isoksi haasteeksi :D En oikein tiennyt mitään hahmonkehityksestäkään ja läiskin sieluja satunnaisesti sinne tänne, en tiedä olisiko pitänyt keskittyä johonkin tiettyyn statsiin yms.

HAha ei ollut sulle yksistään vihjattu, kaikille jotka valittavat siitä että näissä peleissä ei saa asioita sormia napsauttamalla.

Mutta joo kaikki pelin lore löytyy pelin sisältä mutta se vaatii hivenen aivonysyröiden käyttöä ja tutkiskelua. Tuo että on paljon asioita joista ei kerrota mitään voi olla joillekkin luotaantyöntävä ominaisuus, itse taas pidän siitä et täytyy kokeilla asioita että saa selville mikä mitäkin tekee. Souls peleissä on aina se ensimmäinene hahmo vähän sellanen kokeilu hahmo ja monet asiat voi tehdä väärin tai jopa "pilata" omaa pelikokemusta tappamalla väärän henkilön tai pistämällä sieluja vääriin statseihin, toki DS 2 ne pystyi nollamaan ja laittamaan uudestaan muutamaan kertaan. Mutta mitään sellaista ei voi tehdä että pakko olisi aloittaa alusta, hommasta saattaa tulla vaan vähän vaikeampaa ;) Joka tekee siitä ensimmäisestä kerrasta erittäin mielenkiintoisen.
 
Ylös Bottom