Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Blue Dragon

Dr Evil

Active Member
Ei näköjään vielä ole ketjua tälle pelille!?
No nyt on hyvä aika perustaa sellainen kun Tokion messuilta on sinkoutunut uutta kuvamateriaalia.

Traileri
http://www.xboxyde.com/leech_3031_en.html

Ja pelikuvaa

http://www.xboxyde.com/leech_3035_en.html

Saa nähdä josko tämä saisi Japanissakin muutaman koneen liikkeelle. Vaikuttaa kaiken kaikkiaan todelliselta laatujulkaisulta. Japanissa tulee joulumarkkinoille Core-bundle joka sisältää Blue Dragon-pelin noin 250$ hintaan joka tekee paketista halvemman kuin esim Wii+Zelda. Ei ainakaan voi syyttää MS:ää yrityksen puutteesta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Blue Dragon

Jotenkin tuntuu että Akira Toriyama ei oikein osaa suunnitella / piirtää muita kuin noita Dragonball ukkeleita. Samalta homma näytti jo Chrono Triggerin aikaan eikä myöskään Dragonquesteissa hahmot ainakaan omaperäisyydellä loistaneet. Muuten näyttääkin sangen lupaavalta. :)
 
Vastaus: Blue Dragon

Teppo_Holmqvist sanoi:
Jotenkin tuntuu että Akira Toriyama ei oikein osaa suunnitella / piirtää muita kuin noita Dragonball ukkeleita. Samalta homma näytti jo Chrono Triggerin aikaan eikä myöskään Dragonquesteissa hahmot ainakaan omaperäisyydellä loistaneet. Muuten näyttääkin sangen lupaavalta. :)
Dragon Questissa tosiaan pisti ne DBZ äijät silmään. Varsinkin ku saa Super Tension levelit sille pääjannulle. Siinä maistuu jo Super Sayan kohtalaisesti...
 
Vastaus: Blue Dragon

Kyllä on ajan mittaan kiinnostus peliä kohtaan kasvanut... Kuinka nopeasti tälläinen massiivinen roolipeli mahtavaa kääntää kelkkansa eurooppa kohti. Jos joku asioihin perehtynyt voisi kertoa, että tehdäänkö näistä yleensä englanninkielistä käännöstä samaan aikaan, vaiko perästä pitäen? Ainakin muistaisin Mooren jossain todenneen, että näiden pelien tuominen länsimaihin on kallis ja aikaa vievä projekti. Joka tapauksessa peli lienee pakko ostaa...
 
Vastaus: Blue Dragon

Kyllähän siinä aina hetki menee. Toivotaan, että edes jenkkiversio on aluevapaa...salettina ei kuitenkaan ole :p

Futuremarkissa näytti olevan threadi, jossa sanottiin, että Blue Dragon toimitetaan jopa kolmella DVD:llä :eek:
 
Vastaus: Blue Dragon

Joopa joo, melko gokumainen toi päähenkilö (?) näyttää olevan. Noista "hirviöistä" taas tulee mieleen se Suomessa pyörinyt piirretty. Se, jossa oli niitä jotain hyrriä ja päähenkilöllä oli sen hyrrän sisällä monsteri. Saapa nähdä, miten japsit ottaa pelin vastaan. Epäilisin, ettei xo:n myynti kasva siellä juurikaan tän pelin seurauksena.
 
Vastaus: Blue Dragon

Minä taasen epäilen, että Blue Dragon kasvattaa ( ainakin hetkellisesti ) XO:n myyntiä Japanissa. Akira Toriyaman suosiota nousevan auringon maassa ei kannata unohtaa - sieltähän se koko 'DragonBall Z' -buumi on lähtöisin. :)

Itse pidin trailerista kovasti. En kauheasti fanskuta Toriyaman tyyliä, mutta jostain syystä se ei häirinnyt Blue Dragonissa ( kuten ei myöskään Chrono Triggerissä aikoinaan ).
 
Vastaus: Blue Dragon

APILAS sanoi:
Kuinka nopeasti tälläinen massiivinen roolipeli mahtavaa kääntää kelkkansa eurooppa kohti.
Kyllähän nuo Final Fantasyt ainakin ovat melkein aina antiikkista historiaa japanissa kun ne ilmestyvät täällä :)

No, odottaminen kasvattaa nälkää. Ei kyllä silti malttaisi odottaa pätkääkään :)
 
Vastaus: Blue Dragon

Snydenthur sanoi:
Saapa nähdä, miten japsit ottaa pelin vastaan. Epäilisin, ettei xo:n myynti kasva siellä juurikaan tän pelin seurauksena.

10000 kappaleen ennakkotilauserä BD-bundleja myytiin hetkessä loppuun Japanissa. Eihän se tietty mikään järkyttävä määrä ole, mutta tuntuu silti kiinnostavan.
 
Vastaus: Blue Dragon

Niin, eiköhän tuo mistwalker(?) oman fanikuntansa kerää japskeihin kuitenkin. Eipä silti mitään merkittävää luultavasti saavuta.
Ja saisi suotana tehdä nopeasti käännökset ja pistää ilman aluekoodeja myyntiin, niin ei menisi kauaa että pääsee pieksämään. Jos vaikka nyt pelaisi FFXII, sitten Twilight Princess ja sen jälkeen Mass Effect ja sitten jos vaikka pääsisi käsiksi tähän :)

Toivottavasti tuohon tulee hyvä juoni. Jotenkin mielessä pyörii yksinkertainen "maailman elämä loppuu, kerää nämä kristallit tuonne linnaan, niin saadaan tarpeeksi uutta elinvoimaa"-juoni. Tulisipa jotain legendaarista ja mieleenpainuvaa, kuten FF7:ssa. Sen jälkeen ei minkään pelin juoni ole tuntunut miltään (paitsi MGS-sarja tietenkin :p)
No, eikun pyörimään Ivalicen maailman ---> :D
 
Vastaus: Blue Dragon

Pibe sanoi:
Toivottavasti tuohon tulee hyvä juoni. Jotenkin mielessä pyörii yksinkertainen "maailman elämä loppuu, kerää nämä kristallit tuonne linnaan, niin saadaan tarpeeksi uutta elinvoimaa"-juoni. Tulisipa jotain legendaarista ja mieleenpainuvaa, kuten FF7:ssa. Sen jälkeen ei minkään pelin juoni ole tuntunut miltään (paitsi MGS-sarja tietenkin :p)

Jos päästään edes lähellekkään FF7:n juonta niin voi pojat... AInoa pelaamani peli sen jälkeen, joka on juonellaan todella ihastuttanut, on ollut Jade Empire. Kyllä tästä varmaan parempi kuitenkin tulee kuin Sudekista ;) . Kyseistä tekelettä en koskaan saanut pelattua loppuun asti, mutta se on hyvä esimerkki pelistä, jossa oikeastaan kaikki muut osat ovat tyydyttäviä, mutta tarina oli niin onnettomasti kyhäty kasaan, että peli tuntui pikemminkin toimintapeliltä, jossa välillä kerrottiin paikka seuraavalle taistelulle. Elämää suurempi juoni puuttui.

Ja tästä ei vielä taida olla mainittu, mutta ovatpahan saaneet Uematsun säveltämään pelin musiikit.
 
Vastaus: Blue Dragon

Jade Empire:ssä on roolipeleistä ollut paras juoni ikinä mielestäni.
KOTOR 1-2:ssa myös hyvä.
FF peleissä mielestäni aika huttua ja pahoin pelkään että Blue Dragon:ssa mennään yhtä alas.
 
Vastaus: Blue Dragon

Pibe sanoi:
Niin, eiköhän tuo mistwalker(?) oman fanikuntansa kerää japskeihin kuitenkin. Eipä silti mitään merkittävää luultavasti saavuta.
Ja saisi suotana tehdä nopeasti käännökset ja pistää ilman aluekoodeja myyntiin, niin ei menisi kauaa että pääsee pieksämään. Jos vaikka nyt pelaisi FFXII, sitten Twilight Princess ja sen jälkeen Mass Effect ja sitten jos vaikka pääsisi käsiksi tähän :)

Toivottavasti tuohon tulee hyvä juoni. Jotenkin mielessä pyörii yksinkertainen "maailman elämä loppuu, kerää nämä kristallit tuonne linnaan, niin saadaan tarpeeksi uutta elinvoimaa"-juoni. Tulisipa jotain legendaarista ja mieleenpainuvaa, kuten FF7:ssa. Sen jälkeen ei minkään pelin juoni ole tuntunut miltään (paitsi MGS-sarja tietenkin :p)
No, eikun pyörimään Ivalicen maailman ---> :D

Hieman Off-Topic, mutta jos viittaat Final Fantasy XII:n suuntaan, niin nostan peukaloa. :) Aloitin kyseisen pelin tahkoamisen eilen - nyt on ( kiitos aika-pulan ) noin 4½ tuntia tullut pelailtua, ja upealtahan se ainakin näin alun perusteella vaikuttaa. Pidän erityisesti hahmo-designista, ääninäyttelystä, ja ( *gasp* ) soundtrackista. Mielestäni se sopii peliin kuin nyrkki silmään, eikä häviä Uematsun eeppisille sävellyksille kuin piirun verran ( tämä siis ensivaikutelmien perusteella ).
 
Vastaus: Blue Dragon

Famitsun 9 / 9 / 9 / 10 - (37/40) lupaa Blue Dragonille hyvää menestystä Japanissa.
 
Vastaus: Blue Dragon

Sniper3002 sanoi:
Euromuunnos arvostelusta olisi siis jotain 70/100 tai 6/10.


Famitsun arvostelumenettelyhän on tällainen:

Finally found it. This text is written by Greg (former Joypad/Gaming, now freelance in France). He also worked for Famitsu Xbox and some other japanese publications.

"The scores of famitsu, how it works :

1) Famitsu is a weekly magazine. Thus there are 4 teams making one magazine per month, with one chief editor each.

2) Before starting testing a game, the chief editor and the reviewers have a meeting and discuss about the game. If the chief editor got special orders from the publisher (don't be to harsh or so) he tells them there.

3) The 4 reviewers play the game.

4) They go back to the chief editor the day the magazine is finished and discuss again. They each agree on the score they will give to the game.

5) The chief editor sends the scores to the publishers so they can comment about them.

6) If the publicher is not happy with the scores, he negotiates. For example : "All right, you are harsh on that one, but the next one you give me a free ad, ok ?"

There it is, it's not that difficult. I say "Famitsu" because I know it from the inside, but in Japan it works like that everywhere. The magazine get the images and infos MONTHS before the official press release, but wait for the publishers before doing anything with them. There is absolutely no research from them.

All the pages about a game are sent and verified by each publisher. If they do a feature about Devil May Cry, it will be checked by Capcom who will send back the page saying them to change a title or some texts...

I hope I did not destroy a myth"

End of the lousy translation ;)

Ja muutenkin julkaisijat varmaan pystyvät vaikuttamaan peliensä arvosanoihin joissakin määrin. Harmi sinänsä, että oikeasti hyvät pelit (jotka saavat hyvät arvosanat) hautautuvat alle.

Ja tuo 37/40 voi olla 7/10 tai 9/10 länsimaissa. Veikkaan kuitenkin jälkimmäistä Sakaguchin ollessa ohjaimissa. (ja tuo arvosanahan oli ihan "aidosta" viikottaisesta Famitsusta. Ei Xbox Famitsusta.)
 
Vastaus: Blue Dragon

Tonza sanoi:
Ja tuo 37/40 voi olla 7/10 tai 9/10 länsimaissa. Veikkaan kuitenkin jälkimmäistä Sakaguchin ollessa ohjaimissa.

Minä veikkaan että Blue Dragonin visuaalinen tyyli ei välttämättä uppoa länsimaisiin, harmillista kyllä. :(
 
Vastaus: Blue Dragon

Paolo sanoi:
Minä veikkaan että Blue Dragonin visuaalinen tyyli ei välttämättä uppoa länsimaisiin, harmillista kyllä. :(


No kyllähän Dragonball ja Dragon Quest VIII ihan hyvin ovat pärjänneet. Ja arvosteluissahan tuskin ainakaan pisteitä lasketaan visuaalisen tyylin takia.
 
Vastaus: Blue Dragon

Oliver sanoi:
Famitsun 9 / 9 / 9 / 10 - (37/40) lupaa Blue Dragonille hyvää menestystä Japanissa.

Offtopic ja tyhmä kysymys, mutta ko lehti ei ole tuttu niin mitä nuo arvosanat kuvaavat (tyyliin grafiikka, pelattavuus...)??

Peli on alkanut itseäni kiinnostamaan sitä enemmän mitä juttua on kuullut. Täytyy myöntää, että itseäni tuo visuaalinen tyyli itseäni vähän arvelluttaa, mutta toisaalta enpä anna ennakkoluulojeni pilata noin mitättömän asian suhteen vielä. Tarinankerrontaan keskittyviä pelejä on sen verran vähän, tai ei taida olla itse asiassa 360:lle yhtään, ainakaan vakavasti otettavaa.

Toinen asia mikä minua kiinnostaa, on nähdä voiko yksi peli oikeasti vaikuttaa edes marginaalisesti japanilaisten suhtautumiseen 360:en suhteen.
 
Ylös Bottom