Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Blue Dragon

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr Evil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Blue Dragon

Scatterbrain XO sanoi:
Toinen asia mikä minua kiinnostaa, on nähdä voiko yksi peli oikeasti vaikuttaa edes marginaalisesti japanilaisten suhtautumiseen 360:en suhteen.
No jos länkkärit ostaa sitä tarpeeksi, niin kai ne silti jaksaa noita boksillekin väkertää. Enough for me. :)
 
Vastaus: Blue Dragon

Scatterbrain XO sanoi:
Offtopic ja tyhmä kysymys, mutta ko lehti ei ole tuttu niin mitä nuo arvosanat kuvaavat (tyyliin grafiikka, pelattavuus...)??

Vissiin Japanin suurin pelilehti tai arvostetuin. Pisteet ovat pelin kokonaispisteet. Mutta 4 kertaan sen takia, että pelin on arvostellut 4 arvostelijaa yhden sijasta. Ja tuossa lasketaan sitten kaikkien arvostelijoiden pisteet yhteen. Eli nyt yksi antanut 10 ja muut 9.
 
Vastaus: Blue Dragon

XShava sanoi:
Vissiin Japanin suurin pelilehti tai arvostetuin. Pisteet ovat pelin kokonaispisteet. Mutta 4 kertaan sen takia, että pelin on arvostellut 4 arvostelijaa yhden sijasta. Ja tuossa lasketaan sitten kaikkien arvostelijoiden pisteet yhteen. Eli nyt yksi antanut 10 ja muut 9.

Arvostelijat kuitenkin ilmeisesti tekevät jonkin verran yhteistyötä, jotta lopullinen pisteytys saadaan oikeaksi. Japanissa ilmeisesti aivan kaikki eivät arvosta Famitsua kovin korkealle ja itse olen lukenut aikamoisia kauhutarinoita tavasta jolla Famitsu myy pisteitä jne. Käsittääkseni esim Nintendon ja Famitsun välit ovat aika tulehtuneet osin tästä syystä ja yhdessä vaiheessa Nintendon tuotteita ei käsitelty lainkaan Famitsussa, kunnes Famitsu joutui nöyrtymään pakon edessä.
 
Vastaus: Blue Dragon

Scatterbrain XO sanoi:
Peli on tuon artikkelin kuvan perusteella nostanut enemmän kiinnostusta boksia kohtaan Japanissa kun itse koneen launchi :) - itse artikkelista en tajua mitään joten tämä on puhdasta spekulaatiota. Ign.com:in previkan mukaan erittäin lupaavalta vaikuttaa peli.


otettu NeoGAFista:
Gist of the Famitsu article: http://www.famitsu.com/game/news/200...64096,0,0.html

- Blue Dragon launch event at Yodobashi Camera Media Akiba drew 180 people.

- This one-time event was for folks who wanted to purchase the Xbox360 Core System Blue Dragon Premium Pack in Day 1

- The countdown started at 8:50 AM with the model Horiuchi Yuoko who said, "I've never touched Xbox360 before, but Blue Dragon's animation-like scenes are beautiful. I've enjoyed games as a kid and wondered why couldn't games ever be like this? Can't wait to clear it!"

- Around 40 media outlets covered the event, indicating high interest in the game.

- With this launch, the next-gen system war is officially heating up...


Ja tosiaan Play-asiasta, amazonista ja muistakin nettikaupoista oli jo ennakkoon myyty kaikki bundlet loppuun. (tosin niitä taisi olla vain 10 000 kpl)
 
Vastaus: Blue Dragon

Scatterbrain XO sanoi:
Peli on tuon artikkelin kuvan perusteella nostanut enemmän kiinnostusta boksia kohtaan Japanissa kun itse koneen launchi :) - itse artikkelista en tajua mitään joten tämä on puhdasta spekulaatiota. Ign.com:in previkan mukaan erittäin lupaavalta vaikuttaa peli.

Edit: linkki lisätty

Lyhykäisyydessään jutussa kerrotaan, että Blue Dragon -bundlen (Core + peli) julkaisutapahtumassa oli noin 180 henkeä. Varsinaisesta myyntiryntäyksestä ei voine puhua, mutta konsolin tavanomaiseen kysyntään nähden ihan hyvin.

EDIT: No voi perketti kun olen hidas. :o
 
Vastaus: Blue Dragon

Tonza sanoi:
otettu NeoGAFista:



Ja tosiaan Play-asiasta, amazonista ja muistakin nettikaupoista oli jo ennakkoon myyty kaikki bundlet loppuun. (tosin niitä taisi olla vain 10 000 kpl)

Kannattaisi "ehkä" tehdä noita bundleja reilusti lisää?
 
Vastaus: Blue Dragon

Tonza sanoi:
Unohdin mainita mutta noita Limited edition bundleja on se 10 000 kpl. Normaaleja BD-bundleja taisi olla 90 000 lisää. Limited edition paketti on kyllä todella maukas. http://www.1up.com/do/newsStory?cId=3155686

Huh, tulee jotain "Error Safe" sivustoo ku koittaa mennä tonne. Ekaks tulee dialogi "Scan your computer free", cancel, ja sit jatkaa kyseisen softan sivustolle. En pääse ollenkaan kattomaan tota artikkelia. Huvittavinta että kauppaa mulle Windowsin rekisterin puhdistus ohjelmaa. :p
 
Vastaus: Blue Dragon

ATomiH sanoi:
Huh, tulee jotain "Error Safe" sivustoo ku koittaa mennä tonne. Ekaks tulee dialogi "Scan your computer free", cancel, ja sit jatkaa kyseisen softan sivustolle. En pääse ollenkaan kattomaan tota artikkelia. Huvittavinta että kauppaa mulle Windowsin rekisterin puhdistus ohjelmaa. :p

Kyllä minin Internet Explorer 7.0 selaimella toimii mainiosti.
 
Vastaus: Blue Dragon

ATomiH sanoi:
Huh, tulee jotain "Error Safe" sivustoo ku koittaa mennä tonne. Ekaks tulee dialogi "Scan your computer free", cancel, ja sit jatkaa kyseisen softan sivustolle. En pääse ollenkaan kattomaan tota artikkelia. Huvittavinta että kauppaa mulle Windowsin rekisterin puhdistus ohjelmaa. :p

Mulle tuli sama (Firefox/Win XP), suljin selaimen ja menin sivulle uudestaan niin toimi moitteettomasti... ???
 
Vastaus: Blue Dragon

[ot]
Meninpäs sitten Safarin kanssa, ei tökkinyt yhtään vastaan.
[/ot]

Erittäin asiallinen Limited Edition-bundle. Tälläistä toivoisi nähtävän enemmänkin, eikä vain joitain Limited Edition nimellä ratsastavia julkaisuja, joista löytyy sitten yksi bonus dvd.
 
Vastaus: Blue Dragon

Kyllä on todella asiallisen näköinen bundle kyseessä. Nyt ovat löytäneet semmosen paketin, joka käy japseillekkin kaupaksi. Pieni erähän tossa on kyseessä, mutta eihän se muuten olisikaan mikään limited edition. Eiköhän noi normi-bundletkin löydä tiensä pois kaupan hyllyltä tuolla japanissa. Harmillinen homma, että joudumme täällä euroopassa odottamaan peliä vielä pitkän tovin.
 
Vastaus: Blue Dragon

Japanilaisen Xbox-sivuston mukaan Blue Dragoneita myytiin ekana päivänä 70 000 kpl josta bundlettomia raporttien mukaan 43 000. Tämä tarkoittaisi 27 000 XO-konsolin myyntiä yhtenä päivänä Japanissa. :O http://www.xbox-news.com/
 
Vastaus: Blue Dragon

Kyllä toi plue drakon varmaan nostaa tota Xboxin suosiota tuolla japanissa hetkeksi. Mutta sitten ku japsi menee kauppaan ja siellä on Wii + Zelda, PS3 + joku Final Fantasy ja Xbox360 + Blue Dragon niin varmahan valitsee Nintendon tai Sonyn tuotteen ihan vain sen muun pelitarjonnan takia. En oikein usko, että 1 peli pelastaa ms:ää japanissa.
 
Vastaus: Blue Dragon

Ei tietenkään. Ainoa peli, joka voisi nostaa 360 varteenotettavaksi kilpailijaksi Japanissa on oikea Final Fantasy peli. (ei mitään mmorpg) Mutta kyllä tuo kuuleman mukaan ihan mukavasti on nostanut myyntejä.
 
Vastaus: Blue Dragon

Ei kai siitä tarkkaa ole. Kuitenkin näin suurissa peleissä menee käännöksiin aika roimasti aikaa. Toivottavasti jenkkiversio on aluevapaa...
 
Vastaus: Blue Dragon

On tuossa tullut parit pelivideot katseltua ja on kyllä pakko niiden perusteella hieman tuomita jo peliä.
Taistelut näyttivät hieman köyhiltä, tällä tarkoitan sitä, että kun pelaajan hahmojen lohikäärmeet (Niin, kaikki ne ovat sinisiä) tekee jonkun iskun tai jotain muuta vastaavaa, niin efektit mielestäni on TODELLA vaisuja, iso lohikäärme nakkaa 5 sec hienon pohjusteluliikkeitten jälkeen jonkun vaalean pallon vihollista kohti lähes ilman efektejä kun se osuu.

Myös peli näytti hieman hidastemopoiselta, toki siellä voi olla säätöjä siihenkin.

Mutta tämän kaiken tosin voi varmistaa vasta sitten kun sitä on mahdollista pelata..
 
Vastaus: Blue Dragon

Eikö yleensä kaikilla pelijulkaisijoilla on tapana tuoda eurolokalisaatio 3-6kk jenkkijulkaisun jälkeen ja jenkkilokalisaatio 3-12kk japanin jälkeen... summarum Eurojulkaisu todennäköisesti aikaisintaan loppusyksyllä, sinne joulusesonkiin sijoittuu, hehe
 
Ylös Bottom