Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Blue Dragon

Vastaus: Blue Dragon

Julkaisupäivä on 24.8., varmaan muutaman päivän sisällä tuosta pitäisi löytyä joka kaupasta. Oblivion alkaakin jo kyllästyttää, pian saa pelata toista roolipeliä joka on kuitenkin täysin eri genrestä :)
 
Vastaus: Blue Dragon

Nykikö muilla demon taistelukohtaukset?

Ei kyllä tehnyt vaikutusta, hahmot ovat ihme tissiposkia, kaksi nähtyä kenttää olivat aivan
käsittämättömän tylsiä. Ehkä näin naiivit pläjäykset eivät enää vain nappaa.
 
Vastaus: Blue Dragon

Paolo sanoi:
Nykikö muilla demon taistelukohtaukset?

Ei kyllä tehnyt vaikutusta, hahmot ovat ihme tissiposkia, kaksi nähtyä kenttää olivat aivan
käsittämättömän tylsiä. Ehkä näin naiivit pläjäykset eivät enää vain nappaa.

Kyllä nykii. Aika jännä tosiaan siis jos vertaa tämän ulkoasua esim. Lost Odysseyn vastaavaan, niin täytyypä kyllä ihmetellä miten se kaikki koneteho on tämän pelin kohdalla hukattu.

Mä en o niin hirveästi tuosta DBZ-tyylistä välittäny animaatioissa, mutta kolmiulotteisena toimii ihan hyvin. Hauskaa kun tommosilla pallopäillä on uskomatonta draamaa :)
 
Vastaus: Blue Dragon

Njuuh itellä lähti tilaukseen Blahdvd:stä eilen, ilmeisesti lähti jo tulemaan tänne päin.
 
Vastaus: Blue Dragon

demon perusteella itselle jäi hyvin ff7:maine tuntu takapuoleen ja tästä olen helvetin iloinen :cool: nyt viimeistään varmistui että olen hankkimassa
 
Vastaus: Blue Dragon

hide sanoi:
Huono arvostelu ja tuli mieleen samanlainen lynkkaus kuin Enchanted Armsille (josta moni oikeasti JRPG:itä pelaileva piti). Ja soppaa hämmentää vielä sekin että Famitsu antoi Blue Dragonille kuitenkin 37/40 (liian söpöt hahmot karskeille länkkäreille?).

Itse asiassa ainoa huolenaihe tässä on, että juoni käynnistyy hitaasti ja se ei ole mitään huippulaatua. Tuntuu, ettei pelaajaa koskettavaa tarinaa pystytä enää nykyään tekemään tai nostamaan samalle tasolla kuin esim FF VII ja IX. Varsinkin IX:n tarina oli loistava ja pakotti pelaamaan.

Enchanted Arms oli myös kiva, mutta siinäkään ei juoni kiinnostanut minua.
 
Vastaus: Blue Dragon

groove sanoi:
Itse asiassa ainoa huolenaihe tässä on, että juoni käynnistyy hitaasti ja se ei ole mitään huippulaatua. Tuntuu, ettei pelaajaa koskettavaa tarinaa pystytä enää nykyään tekemään tai nostamaan samalle tasolla kuin esim FF VII ja IX. Varsinkin IX:n tarina oli loistava ja pakotti pelaamaan.

Enchanted Arms oli myös kiva, mutta siinäkään ei juoni kiinnostanut minua.

On pakko kyllä myöntää, että en usko näkeväni elinaikanani yhtä koskettavaa ja eeppistä tarinaa kuin FFVII:ssä. Mutta silti uskon Sakaguchin ja Uematsun kykyihin luoda 2000-luvun paras JRPG.
 
Vastaus: Blue Dragon

Ei sillä, että arvosanana tuo 7,9 olisi paha, mutta hieman nuo huomautukset todella hitaasta alusta, eli että ensimmäiset 15h olisivat pelkkää unilääkettä, hidastavat pelin hankintaa. Itse en tosin täysin lämmennyt Oblivionille ja pidin aloittamista todella tylsänä, joten tiedä sitten miten tähän tekeleeseen suhtautuu henkilökohtaisesti. Alelaarista pitää kuitenkin viimeistään noukkia, sillä kyllä tämä varmaankin uppoaa itseeni, kun en kuitenkaan liikoja ole näitä japanilaisia roolipelejä hinkannut. Ei siis haittaa pelastaa jälleen kerran maailmaa yhdessä pallosilmäisten kanssa vielä kerran, jos se vain on hyvin toteutettu ja demon perusteella on.

"The reason for the three discs isn't that this game is packed with more to do than you've ever seen before. In fact, open world RPGs have far more area to explore and items to find. The multiple DVD necessity comes from the boatloads of FMV sequences packed into Blue Dragon. Switching discs every ten hours or so isn't really a big deal and the visual quality of these cutscenes is quite high, making these one of the more attractive parts of the title." - IGN

Siinä hieman näkemystä IGN:n kautta tuohon (turhaan) Blue-ray vs. DVD taisteluun.
 
Vastaus: Blue Dragon

Tiadan jättää suosiolla tämän pelin väliin.

En pidä yhtään Japsi ropeista mutta mitä seuraillut niin uskon niiden pitävän tästä paljon jotka kyseisestä genrestä pitää.
 
Vastaus: Blue Dragon

Vaikka japsiropet kiinnostaa, niin demo ei kyllä vakuuttanut. Dbz-tyyliset ukkelit ja häiritsevä taistelusysteemi. Vielä lisäksi se, että voi voittaa jo taistelun ulkopuolella / kärsiä damagea siellä pilaa vielä enemmän. Alelaarista voi joskus ostaa, kunhan hinta on alle 20e.
 
Vastaus: Blue Dragon

Kokoversiota kolmisen tuntia pelanneena olen Mistwalkerin esikoiseen varsin tyytyväinen. Peli starttaa Sakaguchin tyylille uskollisena vauhdilla ja kiinnostavasti. Hahmoissa on mukavasti persoonaa, kunhan tajuaa hyvin nopeasti vaihtaa dialogin japaniksi. Muutenhan pelaamisesta ei tule mitään. Taistelusysteemi on hyvin perinteinen, mutta netin vänkäleukojen hapatuksen vastaisesti myös tarpeeksi kinnostava ja omaperäinen. Skeptisenä pelaajana olen jopa yllättynyt pelin tasosta, vaikka Akiran design ei ole koskaan ollut kovin lähellä sydäntä.

Eräs hyytävä kauhistus kuitenkin pomppasi pahasti esiin, nimittäin pomotaistelun hevi-Ari -musiikki. Jotain. Aivan. Järkyttävää. Nobuo saisi suosiolla jättää hevi-fetissinsä The Black Mages -orkesterin touhuksi ja jättää tällaiset lapsellisen sopimattomat kasarimelodiat peleistä pois. Muuten musiikki, varsinkin pelin jatkuvasti muodossa tai toisessa toistuva haikea teema, on huipputasoa. Eipä tältä erää muuta. Arvio valmistunee parin kolmen viikon sisällä, jos kiinnostaa.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Blue Dragon

Orin sanoi:
Hahmoissa on mukavasti persoonaa, kunhan tajuaa hyvin nopeasti vaihtaa dialogin japaniksi. Muutenhan pelaamisesta ei tule mitään. .


Öö...Eiköhän se ole niin päin että kun vaihtaa japaniksi niin sitä ie ole koska kielestäkään ei mitään tajua?

Minä ainakin mieluten pidän englanninkielen koska sitä vain muita kielistä osaan. Sitäpaitsi japani on ehkä yksi ärsyttävin kieli maailmassa.
 
Vastaus: Blue Dragon

Banjoe sanoi:
Öö...Eiköhän se ole niin päin että kun vaihtaa japaniksi niin sitä ie ole koska kielestäkään ei mitään tajua?

Mites ois englanninkielinen tekstittys? :D

Ei noita enlanninkielisiä ääninäyttelijöitä kyllä jaksa hullukaan.
On ihan totta että tämänhenkiset pelit pitää pelata jaappaninkielisinä.
 
Ylös Bottom