Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Blue Dragon

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Dr Evil
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vastaus: Blue Dragon

Paolo sanoi:
Mites ois englanninkielinen tekstittys? :D

Ei noita enlanninkielisiä ääninäyttelijöitä kyllä jaksa hullukaan.
On ihan totta että tämänhenkiset pelit pitää pelata jaappaninkielisinä.

No paljon ennemmin minä kuitenkin äänellä sen pelaan kun tekstejä lukemalla ja sitä ihme japsimälötystä kuunnellen. Kuuntelisin kaikista mieluiten suomeksi mutta kun se ei ole mahdollista.

Viimeiseksi minä "jaappaninkielellä MINKÄÄN henkisiä pelejä" pelaan :D


Päätin muuten ottaa rikin ja hankkia tämän pelin sittenkin...Ainahan sen voi myydä pois jos se kuraa on...Harvoin joudun pelejä pois myymään vaan ne yleensä on hyllypaikkansa vähintään ansainnut.
 
Vastaus: Blue Dragon

Paolo sanoi:
Ei noita enlanninkielisiä ääninäyttelijöitä kyllä jaksa hullukaan.
On ihan totta että tämänhenkiset pelit pitää pelata jaappaninkielisinä.
Juu, kyllä se niin on että JRPG:t pelaillaan läpi japaniksi. Hyvä tietää että tässäkin on optio kielen vaihtoon. Ärsytti peli, olisiko ollut Dragon Quest VIII, jossa piti peli vetää ensin läpi ja sitten vasta sai vaihdettua kieltä.
 
Vastaus: Blue Dragon

Onko joku nähnyt tätä jo kauppojen hyllyillä? Eivät taida meinaan vk.comista ehtiä huomiseksi postittaa, kun varastosaldo on edelleen nolla. Voisi lähteä kiertelemään puljuja.
 
Vastaus: Blue Dragon

Orin sanoi:
Kokoversiota kolmisen tuntia pelanneena olen Mistwalkerin esikoiseen varsin tyytyväinen. Peli starttaa Sakaguchin tyylille uskollisena vauhdilla ja kiinnostavasti. Hahmoissa on mukavasti persoonaa, kunhan tajuaa hyvin nopeasti vaihtaa dialogin japaniksi. Muutenhan pelaamisesta ei tule mitään. Taistelusysteemi on hyvin perinteinen, mutta netin vänkäleukojen hapatuksen vastaisesti myös tarpeeksi kinnostava ja omaperäinen. Skeptisenä pelaajan olen jopa yllättynyt pelin tasosta, vaikka Akiran design ei ole koskaan ollut kovin lähellä sydäntä.

Eräs hyytävä kauhistus kuitenkin pomppasi pahasti esiin, nimittäin pomotaistelun hevi-Ari -musiikki. Jotain. Aivan. Järkyttävää. Nobuo saisi suosiolla jättää hevi-fetissinsä The Black Mages -orkesterin touhuksi ja jättää tällaiset lapsellisen sopimattomat kasarimelodiat peleistä pois. Muuten musiikki, varsinkin pelin jatkuvasti muodossa tai toisessa toistuva haikea teema, on huipputasoa. Eipä tältä erää muuta. Arvio valmistunee parin kolmen viikon sisällä, jos kiinnostaa.
Onkos vastaan tullut vielä kaupunkeja? _Ainut_ pelko mitä minulla on pelistä, on se että kaupunkeja ei ole paljoa, vaan meininki on dungeonia dungeonin perään... Ja kyllä on muuten pelkän demon perusteella jo musiikit mahtavia. No eipä tässä kuitenkaan varmaan kauaa mene kun pääsee itsekin pelaamaan :)
 
Vastaus: Blue Dragon

Lähti kaupasta yllättäen tämä Bioshockin sijasta mukaan. Parin tuntia äsken pelasin ja tykkään, kyllä tämän parissa jonkin aikaa viihdyn. :)

Tuosta bossi musiikista kuitenkin pakko sanoa, teki melkein mieli katkoa kiekot osiin ja haudata ympäri kaupunkia kun sitä kuunteli. Onneksi muut musiikit kuulostaa todella hyvältä.
 
Vastaus: Blue Dragon

Itse pelasin ja latasin demon vasta eilen, mutta kyllähän se tuntui iskevän melko kovaa. Saattaa olla, että tämä peli löytää aika pian tiensä tännekin päin :)
 
Vastaus: Blue Dragon

Demoa tuli kokeiltua ja kun alku ihmetys oli ohitse niin alkoi peliin todellakin tykästyä. En ole final fantasyjäkään pelannut oikeastaan ollenkaan että hetki meni että alkoi tajuamaan jujun :D Luultavasti tulee ostettua tässä kun vähän tulee tuottoa. :D
 
Vastaus: Blue Dragon

Legge sanoi:
Onko joku nähnyt tätä jo kauppojen hyllyillä? Eivät taida meinaan vk.comista ehtiä huomiseksi postittaa, kun varastosaldo on edelleen nolla. Voisi lähteä kiertelemään puljuja.
Pitäisi löytyä tänään hyllykaupoista. Aluksi muuten ihmettelin että eikö tässä olekaan kuin yksi levy, mutta levyt olikin pinottu yhteen tappiin, ei omiin "telineisiin" kuten on yleensä tapana usean levyn DVD-elokuvissa. Mutta nyt pelaamaan :)
 
Vastaus: Blue Dragon

fxtl sanoi:
Pitäisi löytyä tänään hyllykaupoista. Aluksi muuten ihmettelin että eikö tässä olekaan kuin yksi levy, mutta levyt olikin pinottu yhteen tappiin, ei omiin "telineisiin" kuten on yleensä tapana usean levyn DVD-elokuvissa. Mutta nyt pelaamaan :)
Huonompi homma. Tuppaa olemaan naarmu-magneetti tuollainen... Ehkä.
 
Vastaus: Blue Dragon

Ja tarkennetaan vielä ettei jää epäselväksi, japani, englanti ja ranska löytyy puhuttuina kielinä, kieli valitaan uutta peliä aloitettaessa ja sitä ei ilmeisesti voi vaihtaa lennossa (tallentuu saveen). Japanin valitsin tietysti. Subtitlet löytyy englanniksi, voi kytkeä pois päältä.

Edit: äh, nyt huomasin, voi vaihtaa puhuttua kieltä saveruudusta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Vastaus: Blue Dragon

Nyt on tullut tahkottua Blue Dragonia vuorokauden aikana vasta 8 tuntia ja fiilikset ovat varsin positiiviset. Musat on Uematsun nykytyylille ominaisesti varsin monipuoliset ja fiilis on loistava. Ainoa harmittava asia on tosiaan boss battle themen lyriikat. Toimisi loistavasti ilman lyriikoita, mutta niidenkin kanssa se menettelee, syntikka-osuuksista tuli kovasti mieleen FFVIII:n boss battle theme, joka lievensi/paransi asiaa huomattavasti.

Pidän Toriyaman sarjiksista/mangoista, etenkin niiden satumaisen ilmeen vuoksi, mutta Toriyaman taide ei vaan toimi peleissä. Protagonistit ovat masentavan simppelien näköisiä, ja tuntuu kuin pelaisin (lasten) satua, enkä eeppistä ja maagista tarinaa, niinkuin Sakaguchilta olen tottunut näkemään. Amano ja Nomura ovat vain miljoona kertaa parempia luomaan hahmoja peleihin kuin Toriyama - tietenkin poislukien Nomuran harhailut XII:n androgyynien kanssa.

Juonesta on vielä hankala sanoa mitään konkreettista, mutta kuten totesin, on kuin pelaisi leppoista satua, eikä mahtipontista ja eeppistä tarinaa. En kyllä varsinaisesti odottanutkaan sitä vielä Blue Dragonilta ja toistaiseksi olen juoneen erittäin tyytyväinen.

Loppuun voisin yksinkertaisesti todeta: JRPG-fanit tekevät - neutraalista tekstistäni huolimatta - virheen mikäli jättävät tämän väliin minkä tahansa syyn takia.
 
Vastaus: Blue Dragon

23h peliä nyt takana ja on kyllä mojova peli! Musat ihan uskomattoman hyviä (paitsi se bossitheme...), graafinen tyyli mukavaa ja omaperäisiä ideoita vihujen kohtaamisten kanssa.

Onhan niitä kaupunkejakin onneksi ja vieläpä ihan hienoja ja mielikuvituksellisia. Omasta mielestä tämä peli yltää samaan kastiin Dragon Quest VIII:n kanssa. Ei ihan finalejen, suikodenien sun muiden tasolle, mutta melkein.

Mieletön peli.
 
Vastaus: Blue Dragon

Pibe sanoi:
tämä peli yltää samaan kastiin Dragon Quest VIII:n kanssa. Ei ihan finalejen, suikodenien sun muiden tasolle, mutta melkein.

Täysin samat ajatukset on itsellä muutaman tunnin tahkoamisen jälkeen (Suikodenien kohdalla puhun tosin vain I:stä ja II:sta :D ). Parhaita jroolipelejä pitkään aikaan, fiilikset lähes samalla tasolla kuin aikoinaan FF VIII:n ja IX:n kohdalla. Itse asiassa minulla tämä ajaa jopa XII:n ohi; taistelusysteemi ei viimoisessa Finalissa oikein iskenyt.

Meikäläistä ei Akiran tyyli jurpi liiemmin. Jos valita saisi, niin katselisin ehkä jotain muuta, mutta ei tuo liikaa latista tunnelmaa. Taistelut latautuvat melko jouhevasti ja näkyvillä olevat viholliset toimivat hyvin. Tekee laajempien paikkojen tutkimisesta mieluisampaa, kun ei koko ajan napsahtele randomilla vihuja. Homma ei kuitenkaan mene pelkäksi juoksenteluksi, koska jos haluaa kamat arkuista, niin sitten joutuu taisteluun niitä vartioivia öttiäisiä vastaan.

PS. Ei muuten löytynyt Mikkelin ja Kouvolan kokoisista kaupungeista mistään Blue Dragonia. Pari pelien "erikoisliikettä" ei ollut edes kuullut pelistä ja väittivät lopulta kansioita selailtuaan, että julkkari on vasta tällä viikolla. Piti sitten Stadiin asti ajella hakemaan, kun oli pakko päästä viikonloppuna pelaamaan.
 
Vastaus: Blue Dragon

Kai tämä pitää jossain vaiheessa hommata. Kun kerran kehuja tuon verran on keräillyt. Ulkoasu ei oikein miellytä eikä demostakaan vielä mitään innostusfiiliksiä saanut, mutta voisihan tuohon koittaa syventyä jossain vaiheessa.
 
Vastaus: Blue Dragon

nothing sanoi:
Kai tämä pitää jossain vaiheessa hommata. Kun kerran kehuja tuon verran on keräillyt. Ulkoasu ei oikein miellytä eikä demostakaan vielä mitään innostusfiiliksiä saanut, mutta voisihan tuohon koittaa syventyä jossain vaiheessa.

Kehuja? Mjoo ehkä pelin hypetyksen uskoneilta ja jo ostaneilta pelaajilta jotka puolustelevat valintaansa. :)
Mutta itse kriitikot ovat melko jyrkästi kyllä lytänneet pelin monella taholla.

mm Eurogamer: 5 / 10 joka tuntuu kyllä julmalta.

Moni kyllä tykkääkin pelistä, mutta itse kyllä jättäisin sen varaan mitä demosta tykkäsi. Ellei demo iske niin tuskin iskee itse pelikään. :eek:
 
Vastaus: Blue Dragon

Decap sanoi:
Moni kyllä tykkääkin pelistä, mutta itse kyllä jättäisin sen varaan mitä demosta tykkäsi. Ellei demo iske niin tuskin iskee itse pelikään. :eek:

No itse taas tykästynyt moneenkin peliin vaikka demosta en olekkaan pitänyt. Demon pätkä pelistä tuntui niin irralliselta, kun hahmoista ei tiennyt mitään ja taistelutkin olivat vaan hirveää sähellystä.
 
Vastaus: Blue Dragon

Tiettäkö kukaan mitään engalnnin kielistä blue dragon fan saittia. Siis sellaista missä kerrottaisiin hieman hahmoista ja tarinasta. Ja jossa olisi myös peli vinkkejä, karttoja eri alueista jne. Koitin löytää pikaisella googalauksella, mutta ei tuottanut pahemmin tulosta.
 
Vastaus: Blue Dragon

nothing sanoi:
No itse taas tykästynyt moneenkin peliin vaikka demosta en olekkaan pitänyt. Demon pätkä pelistä tuntui niin irralliselta, kun hahmoista ei tiennyt mitään ja taistelutkin olivat vaan hirveää sähellystä.

Niinpä. En ollut edes ostamassa koko peliä alunperin, demoa kun erehdyin kokeilemaan. Ei saanut oikein mitään otetta demosta, 10 minuutin kokeilun jälkeen lähti kovalevyltä pois. Itse peli kuitenkin tuntuu ihan mukiinmenevältä, sen muutaman tunnin kokeilun jälkeen. Ei tunnu niin nopeatempoiselta kuin demossa, ja kun ohjeita jaetaan tipoitellen pitkin peliä niin ei pollakaan sekoa niin äkkiä.
Ja se bossitaistelun tunnari on muuten upea, millä ovatkaan saaneet Ian Gillanin mukaan? :D
 
Ylös Bottom