Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Blue Dragon

Vastaus: Blue Dragon

Decap sanoi:
1 - Pelin parissa on työskennellyt hyviä säveltäjiä, minkä h*lvetin takia bossitaisteluihin on isketty noin surkea kikkelihevi soimaan? Ja käsittääkseni joka bossissa soi tuo sama biisi?
Alkoi jo ensiminuuteilla ärsyttämään..
Tämä särähti pahasti itselläkin korvaan, enkä voi kuin ihmetellä kehittäjien ratkaisua. Se renkutus ei istu ollenkaan pelin muuhun ilmeeseen ja kaiken lisäksi se rikkoo tunnelmaa, puhumattakaan ärsytyksestä jota se aiheuttaa. Ehdottomasti yksi karmeimmista biiseistä joita olen koskaan pelissä kuullut. Se ei ihan jokaisessa pomotaistelussa soi taustalla, mutta noin yhdeksässä kymmenestä, valitettavasti.
Toinen valittamisen aihe, omasta mielestäni, löytyy blurraus-efektin käytössä. Välillä olisi mukavaa vaihtelua, että muuten ihan kohtuullisesti tehdyt maisemat voisivat välillä piirtyä taustalle terävämpänäkin.
Alkupään aavikko/kallio-ympäristöt ovat myös hieman tylsiä.
Muuten peli on ollut ihan ok, varsinkin toisella levyllä, kun maailmakin alkaa jo vähitellen avautumaan. Ei tämä mikään mestariteos ole, muttei huonokaan, 8+ itse antaisin sen perusteella mitä olen ehtinyt pelata.
 
Vastaus: Blue Dragon

Olen nyt noin 1-2tuntia pelannut ja ihan hyvältä vaikuttaa jos ei englannin kielistä ääninäyttelyä lasketa(voiko sitä vaihtaa kesken pelin japaniksi???). Kysyisin että tuleeko olemaan paljon pitkiä "luolastoja" missä tulee vihuja että ei ole ns. "kauppapaikkoja" välillä?
 
Vastaus: Blue Dragon

Sanrio sanoi:
Olen nyt noin 1-2tuntia pelannut ja ihan hyvältä vaikuttaa jos ei englannin kielistä ääninäyttelyä lasketa(voiko sitä vaihtaa kesken pelin japaniksi???). Kysyisin että tuleeko olemaan paljon pitkiä "luolastoja" missä tulee vihuja että ei ole ns. "kauppapaikkoja" välillä?

Voi vaihtaa ja kannattaa vaihtaa. Itse sain tarpeekseni tosta englannin kielestä jo pelkästään demon perusteella. Kokoversion aloitin heti suosiolla japaninkiellä. Muistaakseni save- ruudusta pystyi tota kieltä keskesken pelin vaihtamaan, jos nyt oikein muistan.
 
Vastaus: Blue Dragon

Sanrio sanoi:
Mitäs ite tykkäsit pelistä? Kannattaako pelata läpi?

Itse olen nyt 3 levyn lopuilla. Ja koko ajan vaan muuttu paremmaksi 1 levy oli aika tylsä 2 levy jo paljon parempi, mutta eniten pidän juuri tästä 3 levystä. Suosittelen ehdottomasti pelaamaan läpi.

Ja eikös pelit yleensäkin läpi kuulu pelata, kun niistä ensin kova hinta maksetaan ;)
 
Vastaus: Blue Dragon

Muuten peli on AAA-luokkaa, mutta viimeinen dungeoni on vähintäänkin hermoja raastava kokemus. Ei nyt niin skeidaa kuin Tales of Destinyn vika dungeon, mutta melkeinpä. Tunteja tylsää edestakaisin juoksemista ja bosseja jokaisella nurkalla.
 
Vastaus: Blue Dragon

Olikos blue dragon nyt myös region free? jostain katselin, että näyttäisi olevan mutta täytyy saada lisää varmistusta :)
 
Vastaus: Blue Dragon

Kumis sanoi:
Olikos blue dragon nyt myös region free? jostain katselin, että näyttäisi olevan mutta täytyy saada lisää varmistusta :)


NTSC eli Jenkkiversio on ainakin. Tuli juuri tuossa viime viikolla Play-Asiasta tilattua. (Ja saapui ihan hyvin ilman tulleja vaikka tulliraja ylittyikin. Hinnaksi jäi joku 43e)
 
Vastaus: Blue Dragon

Tonza sanoi:
NTSC eli Jenkkiversio on ainakin. Tuli juuri tuossa viime viikolla Play-Asiasta tilattua. (Ja saapui ihan hyvin ilman tulleja vaikka tulliraja ylittyikin. Hinnaksi jäi joku 43e)
Täytyy varmaankin tilata. Täälläkin on noita -5$ yli 50$ ostoksesta kuponkeja, jolloin hinnaksi jäisi aika tarkkaan 40. Ja tullirajahan on kaiketi 45 tjsp, ei nyt tarkkaan muista mutta ei se ilman alennustakaan ylity ;)
 
Vastaus: Blue Dragon

Kumis sanoi:
Täytyy varmaankin tilata. Täälläkin on noita -5$ yli 50$ ostoksesta kuponkeja, jolloin hinnaksi jäisi aika tarkkaan 40. Ja tullirajahan on kaiketi 45 tjsp, ei nyt tarkkaan muista mutta ei se ilman alennustakaan ylity ;)


Raja taitaa mennä siinä 38,5 euron paikkeilla. 40e x 1,035 x 1,22 - 40 tekee jo noin 10,2 e joten tuo 10e raja ylittyy.

Mutta ainakin itselläni tosiaan tuli ihan hyvin ilman tulleja. Ja onhan tuo NTSC kansikin hienompi kuin PAL omasta mielestäni. Ja tosiaan tuo 43e oli toimituksen kera.
 
Vastaus: Blue Dragon

Hieman yli 7h on nyt takana. Armotonta putkijuoksuahan tämä on ollut ja melko tylsää sokkeloiden koluamista ja samojen vihollisten tappamista, mutta ihan viihdyttävää silti..
Niinhän ne kaikki väittää, että vasta toisella levyllä peli alkaa hieman avautumaan joten sitä odotellessa. :rolleyes:
 
Vastaus: Blue Dragon

Snydenthur sanoi:
Huh, löytypä karmea bugi. Kesken taistelun joku ääni jumitti ja kuului ihan järisyttävän kovin. Piti vahvistimesta nopeesti alentaa ääntä 30-40 pykälää. Onneksi se sentään meni ohi vielä saman taistelun aikana, mutta korvat on kyllä vaarassa tollasen takia.

Peli päästi siis aivan kertakaikkisen järkyttävän, laivan sumutorvea muistuttavan töräyksen "underwater cavern"issa. Kuului kuulemma pihalla saakka. Vastaisuudessa tulee varmaan voluumia pidettyä aikalailla minimissään, jottei tule ylimääräistä kalsaripyykkiä...

Ylimääräisistä jännitysmomenteista huolimatta ihan ok peli omanlaisella tyylillään. Hieman pitää narista tuosta blurrauksesta.. vaistomaisesti tulee siristeltyä silmiään, jotta näkisi pidemmälle.
 
Vastaus: Blue Dragon

ZigZag sanoi:
Peli päästi siis aivan kertakaikkisen järkyttävän, laivan sumutorvea muistuttavan töräyksen "underwater cavern"issa. Kuului kuulemma pihalla saakka. Vastaisuudessa tulee varmaan voluumia pidettyä aikalailla minimissään, jottei tule ylimääräistä kalsaripyykkiä...

Ylimääräisistä jännitysmomenteista huolimatta ihan ok peli omanlaisella tyylillään. Hieman pitää narista tuosta blurrauksesta.. vaistomaisesti tulee siristeltyä silmiään, jotta näkisi pidemmälle.

Hyi kamala - älkää nyt tällaisista momenteista julkisesti ilmoitelko. Nyt ei pysty peliä enää pelaamaan rentoutuneesti, koska takaraivossa jyskyttää jatkuvasti ajatus mahdollisesta sumutorvi-äänestä, joka hajoittaa ikkunat ja kastelee alushousut. Argh.

:eek: :p
 
Vastaus: Blue Dragon

ZigZag sanoi:
Peli päästi siis aivan kertakaikkisen järkyttävän, laivan sumutorvea muistuttavan töräyksen "underwater cavern"issa.

Mulla teki tänään tismalleen samalla tavalla kesken taistelun. Kesti vielä melko pitkään, kyllä meinaan hyppäsi sohvalta ylös, ja äkkiä käsi haki kaukosäädintä. D:
Tuli tosiaan itse myös laskettua volyymeja ettei vaan uusiksi tule moista shokkina.
 
Vastaus: Blue Dragon

Decap sanoi:
Mulla teki tänään tismalleen samalla tavalla kesken taistelun. Kesti vielä melko pitkään, kyllä meinaan hyppäsi sohvalta ylös, ja äkkiä käsi haki kaukosäädintä. D:
Tuli tosiaan itse myös laskettua volyymeja ettei vaan uusiksi tule moista shokkina.

Juuh, kuulostaa kyllä aika pelottavalta toi, kun jo useammalle on sama bugi tullut vastaan. Täytyy varmaan itekkin ihan vaan varotoimenpiteenä laskea pelatessa tota äänentasoa muutamalla pykälällä tai vaihtoehtoisesti pitää kaukosäädintä kokoaika käden ulottuvilla.
 
Vastaus: Blue Dragon

Vaikut lähti eilen täälläkin korvista tuon äänen takia. Täytyy toivoa, ettei tule enää vastaavia, kun tulee pidettyä ääniä muutenkin suht kovalla pelatessa.
 
Vastaus: Blue Dragon

Se bugi tulee jos on tullakseen silloin kun lataa liikkeen ja tulee se swoosh ääni. Muistakaa pitää vahvarin kake kädessä joka ikinen kerta kun lataatte liikettä :D
 
Vastaus: Blue Dragon

Pibe sanoi:
Se bugi tulee jos on tullakseen silloin kun lataa liikkeen ja tulee se swoosh ääni. Muistakaa pitää vahvarin kake kädessä joka ikinen kerta kun lataatte liikettä :D
-07 Vuoden kauhupeli: Blue Dragon. :D
 
Vastaus: Blue Dragon

Artificial sanoi:
Nyt ei pysty peliä enää pelaamaan rentoutuneesti, koska takaraivossa jyskyttää jatkuvasti ajatus mahdollisesta sumutorvi-äänestä, joka hajoittaa ikkunat ja kastelee alushousut. Argh. :eek: :p

Heh, kunhan muistaa vaan pitää nitropurkin käden ulottuvilla ja yleisen hätänumeron kirkkaana mielessä, niin hyvin tätä pystyy pelaamaan... :D

Pelin tekijät ovat kyllä onnistuneet toteuttamaan ihan kohtalaisen omaperäisiä monstereita hakattaviksi. Luulen, että nuo kaikki "poo"-oliot eivät ole syntyneet ilman runsaan saken nautinnan tuomaa viisautta ja oivallusta... veikeitä monstereita sinänsä.
 
Vastaus: Blue Dragon

tsinivuo sanoi:
-07 Vuoden kauhupeli: Blue Dragon. :D
LOL :D

Itse ajattelin pelata pelin varmaan parin viikon päästä, jos saisi Heavenly Swordia ensin hakattua. Demo oli paska, mutta kokoversio vaikutta pienten vilausten ja enemmän musiikin perusteella huomattavasti paremmalta. On sillä Uematsulla vielä taito tallella, vaikka välillä vähän liikaa itseään kopioikin. :D
 
Ylös Bottom