Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paavi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paavi

KonsoliFIN Alumni
Pelin nimi: Bodycount
Kehittäjä: Codemasters (Guildford)
Julkaisija: Codemasters
Lajityyppi: Räiskintäpeli
Julkaisualustat: Xbox 360, PS3
Julkaisupäivä: 2.9.2011
Moninpeli: Kyllä

Bodycount lähti liikkeelle alun perin Stuart Blackin, viime sukupolven Black-räiskintäpelin suunnittelijan, projektina, mutta mies lähti jo uusiin tehtäviin viime vuonna. Bodycountin valttikorttina on mainostettu tuhoutuvaa ympäristöä ja aseita hekumoivaa suunnittelua. Tapoista jaetaan hieman Bulletstormin tapaan pisteitä, ja tason loputtua esitys pisteytetään. Lisäksi immeiset syöksevät kuollessaan tantereelle Crackdown-henkisiä palluroita, joita keräämällä saa käyttöönsä esimerkiksi räjähtäviä luoteja.

Pelissä on vissiin jonkinlainen juonikin. Pääosassa porukkaa lahtaa entinen soturi Jackson, jonka tehtävänä on ratkoa erilaisia konflikteja maailmalla. Näiden konfliktien takaa paljastuu kuitenkin jokin mystinen organisaatio ja salaliittokulmakarvat alkavat kohoilla.

Turhaapa minä tässä mitään enää selittelen, kun peliä voi testata jo nyt Xbox 360:lla demon merkeissä. PS3:lle demo tulee myöhemmin. Jos ei jaksa odottaa tai kiinnosta tuhlata aikaa lataamiseen, voi katsoa demon läpipeluun videolta:
[video=youtube;iFeULwW9D5M]http://www.youtube.com/watch?v=iFeULwW9D5M[/video]
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Blackin perintö tuntuu juuri aseäänissä ja munakkaassa meinigissä. Kun rynkyllä päästelee pitkää sarjaa ja luotien aiheuttama tuho niin näkyy kuin tuntuu, on tunnelma hyvä. Onko asepornossa silti menty tarpeeksi pitkälle? Mielestäni ei, sillä jäin kaipaamaan hylsyjen lentämistä ja messevää bullettimea.

Kuinka pitkälle peli voi kantaa hyvillä aseäänillä? Blackin kohdalla munakas meininki riitti, mutta silloin kilpailu oli vähäisempää. Nyt Bodycount uhkaa vajota syvälle keskinkertaisuuden suohon. Se tuntuu olevan Bulletstormin vakava ja hieman ujo serkku. Pisteitä lasketaan, mutta hullunkuriset skillshotit puuttuvat. Samoin puuttuu huumori. Juoni taitaa olla ihan jotain Mario-tasoa ja sitä kuljetetaan lähinnä korviin hönkivän Cortana-kopion kautta. Kontrollit ajavat asiansa, mutta pieni tönkköys paistaa läpi, mikä tappaa tehokkaasti ensivaikutelmaa.

Tuomio demon perusteella: Aseiden suunnittelijalle hommia paremmalta studiolta. Bodycount on tuomittu floppaamaan markkinoinnin ollessa nolla, eikä demokaan onnistu räjäyttämään sukkia jaloista.

EDIT. Tarkemmin katsottuna lensihän niitä hylsyjä. Olivat vain realistisesti oikealla puolella, eivätkä pelityyliin ruudun keskellä. Pelityyli olisi ollut tietysti munakkaampaa.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Kuinka pitkälle peli voi kantaa hyvillä aseäänillä? Blackin kohdalla munakas meininki riitti, mutta silloin kilpailu oli vähäisempää. Nyt Bodycount uhkaa vajota syvälle keskinkertaisuuden suohon.

Lisäksi Black erottui aikanaan massasta uskomattoman komean ulosantinsa vuoksi. Pohjimmiltaan keskinkertaista (ja välillä ärsyttävääkin) toimintaa jaksoi vääntää kuola valuen, kun tekninen toteutus oli kaikin puolin viime sukupolven kärkipäätä. Tästä ei samanlaisia fiiliksiä irtoa.

Bodycount on tuomittu floppaamaan markkinoinnin ollessa nolla, eikä demokaan onnistu räjäyttämään sukkia jaloista.

Markkinointi Bodycountin osalta tuntuu todellakin jääneen vähäiseksi - häpeäkseni myönnän, etten ole koko tekeleen olemassaoloa edes enää pitkiin aikoihin muistanut.

Noh, marmatuksesta huolimatta pelaisin tuonkin varmaan mielelläni kertaalleen läpi. Yksinkertaista räiskintää yksinkertaiselle miehelle.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Eihän tämä tosiaan miltään mullistavalta toimintapläjäykseltä vaikuttanut. Perusräiskettä miehekkäillä äänillä. Kontrolleista tykästyin ihan tuohon liinaustoimintoon. Eli painamalla vasenta liipaisinta kamera zoomaa hieman, mutta samalla hahmo myös jähmettyy paikoilleen. Oikealla tatilla voi edelleen liikutella tähtäintä ja vasemmalla sitten nojailla suojan takaa.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Black jätti tarinansa sen verran pahasti kesken, että oikea jatko henkisen jatkon sijaan olisi ollut toivottavampi mutta kyllä tämäkin hieman nostatti kulmakarvaa. Videon perusteella tavallaan aika yllätyksetöntä menoa mutta toisaalta Blackistä ei ole kuin hyviä muistoja. Olisiko silloin ollut vain sillä hetkellä vähemmän pelattavaa tai jotain mutta kummasti sen vain useampaankin kertaan jaksoi veivata läpi (kunnes vihoviimeinen alue vaikeimmalla tasolla jäi selvittämättä :D). Munakkailla aseäänillä varmasti oli vaikutusta mutta eipä siinä yleisestä haastavuudesta huolimatta tainnut olla respawn-vihujakaan? Jos Bodycount vain samalla linjalla jatkaa niin kylläpähän se ainakin jossain vaiheessa kyytiin tarttuu.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Eihän tämä omaan silmukkaan pahalta näytä, ehkä hiukan hajuton ja mauton (videon perusteella) mutta josko tuota latailisi demon ja kokeilisi ihan itse. Kuinka iso tuo demo muuten on? Ihan kiva, että välillä on tuollaista aivot narikkaan räiskyttelyä.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Mukaan on näköjään saatu myös Mario tyylinen "kolikkojen" keräily.
Heh, nuo yhdessä kaiken maailman combojen kanssa tuossa ehkä eniten arveluttivatkin. Ehkä sitä Blackia vähän turhankin ruusuisten rillien läpi katselee mutta jotenkin sitä muistelee, että se olisi ollut ihan perusrehellistä räiskintää ilman yhtään mitään sen kummempia kikkailuja tai koukkuja kuin pelkät komeat puitteet. Ja varsinkin jotain, jota pystyi lähestymään ihan omaan tahtiin, oli se sitten pelkurimaista hiipimistä vihuja hiljalleen yksi kerrallaan napsien tai vähän tuon videon tyylistä ramboilua harrastaen. Tuota jos Bodycount tarjoilee edes mitenkuten siedettävän pituisella yksinpelikampanjalla niin saa kyllä kolikkonsakin anteeksi :)
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Laitoin kuitenkin demon tulemaan, en kyllä tosiaan odottanut että noin massiivinen paketti olisi kyseessä. Noh, eiköhän tuo tuossa valu tulemaan. :( Black oli kyllä aikoinaan kova, harmiksi rima taitaa olla noussut omassa päässä sen verran, että ei taida ihan sinne hankintalistan korkeimpaan sopukkaan ahtautua tämäkään. Kaikkea pitää kokeilla silti, avoimin mielin.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Kylläpäs tuttaa kun ei pääse demoa testaan(RRoD), toivotaan että tulee PSNännään joskus.

Black(& Halot, Borderlands, Bioshockit) kuuluu niihin peleihin, joita ei myydä koskaan pois.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Demon perusteella en osta. Tuntuma oli hassu (eritoten sivuttaisliike tähtäyksessä) ja pari kertaa tuli kuoltuakin, vaikka aika varoen vetelin menemään. Äkkiä tuohon jäykkyyteen kuitenkin tottui. Jotenkin epäselvää "tarinankerrontaa" ja yhdentekevät maisemat, eikä graafisesti ollut mikään makupala muutenkaan. Aseissa sentään tuntui olevan tarvittavaa potkua, joskin alkaa jo ärsyttämään nuo ainaiset räjähtävät tynnyrit. Voisi tuon ehkä alennuksesta napata, jos ei parempaa tarjolla ole.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Harvinaisen unettava demo taas vaihteeksi. Tällaisia räiskintöjä mahtuu niin sanotusti satoja tusinaan. Kontrollit pöllitty kodeista ja bätlfiildeistä, epämääräinen ohjaustuntuma ja toiminta heikkoa, tympeän ruma ulkoasukaan ei asiaa auta. Kehitys taidettu aloittaa jo PS2/Xbox -aikoihin. Eiväthän grafiikat aina peliä tee, mutta kun kaikki muukin on niin vastenmielistä... taidettu Black konvertoida minimaalisella effortilla uudelle sukupolvelle? :p

Ilmaiseks vois ottaa. Tai, itse asiassa ei.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Harvinaisen unettava demo taas vaihteeksi. Tällaisia räiskintöjä mahtuu niin sanotusti satoja tusinaan. Kontrollit pöllitty kodeista ja bätlfiildeistä

Täytyy sanoa, että kontrollit pelissä eivät olleet lähellekään samanlaiset kuin battlefieldeissä saati sitten codeissa. Ja vaikka kontrollit olisivatkin samanlaiset niin mitä sitten, niinhän se on muissakin peligenreissä esim. ajopeleissä on yleensä samankaltaiset kontrollit.
Itseäni demossa ärsytti vähän se, että kun tähtäs niin samalla liimantui maahan kiinni, mutta toisaalta tämä sai minut ampumaan enemmän lonkalta ja samalla se teki pelistä nopeatempoisemman ja enemmän arcade- maisemman.
 
Vastaus: Bodycount [X360/PS3 @ 2.9.]

Nyt kun hommailin uuden boksin, niin pääsin testaamaan demoa
ja muutama minsa riitti pelaamista;
tilasin pelin ennakkoon vpd:stä:)

edit: ohhoh, antoipas demo väärän kuvan. Nyt kun oon pelannut tätä, niin jopas onki kiireellä tehty peli.
Samaa maisemaa riittää ja tekoäly on vähäistä.
Tuosta vas. liipasimen suojavilkuilusta tykkään kyllä.

Erikoismaininta erittäin huonoista grafiikoista bunkkereissa(niitä ilm. useampi), jotka eivät ole edes edellistä konsolisukup.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:
Ylös Bottom