Vastaus: Borderlands 2
Täytyy vähän avautua Gearboxin supportista, hyvässä ja pahassa.
Ostin joskus viime kesänä Citymarketin poistoalesta PS3:lle Deluxe Vault Hunter's Collector's Edition -boksin kun halvalla sai. Peli pölyttyi hyllyssä useamman kuukauden, kunnes marraskuussa korkkasin laatikon ja koitin ladata mukana tulleet DLC:t. Lootahan sisältää pahvi-slipcasessa olevan Premiere Club -paketoidun pelin plus muut roinat - kartan, tarrat, patsas, collector's edition DLC-koodi jne. Pelikotelin sisältä kaiveltu Premiere Club -koodi pelitti kuten pitikin, mutta ite laatikossa mukana tullut Collector's Edition -DLC (pari asetta, skinejä, yks Golden Key... ei mitään välttämätöntä) ilmoitti koodia lunastaessa että se on väärä tai vanhentunut.
Nyt olen käynyt vajaa pari kuukautta Gearboxin software supportin kanssa asiasta vuoropuhelua. Kyseessähän on siis 3,95€ maksava, itselleni varsin tarpeeton DLC, mutta periaatteen vuoksi ajattelin katsoa miten asia etenee. Tähän asti tapahtunutta:
- Ilmoitin em. DLC-koodin toimimattomuudesta
- odottelua
- sain kysymyslistan johon raportoitiin monenlaista, mm. asuinpaikka, pelin platform, ostopaikka, pelin BL-koodi kotelosta, sekä vaadittiin kasa kuvia jossa sekä laatikko että toimimaton koodi näkyvillä. IHan peruskauraa siis
- Vastailin tunnollisesti olevani Euroopassa, Suomessa, PSN-tilini olevan eurotili, otin kuvat... koko setti.
- odottelua
- sain uuden koodin, sekään ei toiminut: väärä tai vanhentunut koodi -virhettä tuli PSN:ssä sekä online storessa. Ilmoitus asiasta
- odottelua
- pyyntö lähettää kuvakaappaus koodinlunastustilanteesta että varmasti olen kirjoittanut koodin oikein. Nappasin kuvat.
- odottelua
- Ihmettelyä ja muutama viesti edestakaisin että mistähän nyt tuulee kun ei tuokaan koodin pelaa.
- Supportilta kysymys, olenko jenkkilässä? Vastaan, että Suomessa, kuten alkuperäisestä kysymyslitaniasta käy selväksi. Pikainen vastaus, että aivan juu, niin sanoitkin, ja että koodi tosiaan voi olla jenkkilä-koodi. Lupaus ottaa pikaisesti yhteyttä uuden koodin antamiseksi.
- odottelua pari viikkoa, tosin joulupyhät vähän sekoittivat pakkaa, ymmärrettävää
- sain lopulta vielä uuden koodin. Sama homma, ei toimi.
- odottelua
- kysymys, olenko yrittänyt sekä PS3:lla että online storessa lunastaa ko. koodin, vastaus että kylläpä juu.
- toista viikkoa odottelua
- pahoittelut viivästyksestä ja kysymys, vieläkö vika ilmenee? Vastaus, kyllä joo, koodit edelleen toimimattomia.
... ja tässä ollaan. odottelua-vaiheessa taas

Saa nähdä, kauanko tämä saaga jatkuu.
Supportin plussa:
- Ystävälliset vastaukset, vikailmoitus meni läpi vaikkei minulla enää ollutkaan ostokuittia tallessa mikä alun pitäen oli vaatimuslistassa
- Koodeja on tullut parikin

Eivät vaan toimi. Yritystä kuitenkin on!
Supportin miinukset:
- välillä luvattoman pitkä odottelu
- Eivät näemmä lue häävisti aina viestiketjua. Hiivattiako niille kerron missä olen ja mikä tili jos joku nollataulu lukee viestin otsikon ja viimeisimmän entryn.