Tämä on mainospaikka (näillä pidetään sivusto pystyssä)

boxin ääniliitännät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja groove
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

groove

New Member
Mitäs ääniliitäntöjä tuosta boxista löytyy? Mitä liitäntöjä vahvistimesta tulisi löytyä, jotta saan boxilta äänet siihen?

Itsellä ei ole tällä hetkellä minkäänlaista erillistä audiopuolta, ainoastaan tv:n kajarit ja nyt saundi on alkanut pahasti nyppimään.

Miten nuo valmispaketit, esim: http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10001&compartmentId=10017&categoryId=10161

Tuosta löytyy seuraavat liitännät:

Composite 1 output
RGB Scart 1 input
Component Yes
DVI No
HDMI No
Stereo audio 1 input
i.Link/Firewire No
Aerial 1 input, 1 output
Speaker outputs 5.1

Sanotaanko että tuo alkaa olen siinä hintaluokassa mitä etsin, ei nyt kauheasti kalliimpikaan saisi olla.

Vastaus: boxin ääniliitännät

Tuosta ei taida optista liitäntää löytyä. Eli sellaisen paketin hommaat missä vähintään yksi optinen sisääntulo.

groove sanoi:
Joo huomasinkin tuon. Ilmeisesti järkevintä olisikin hommata av-vahvistin ja kaiuttimet erikseen?

Eli esim: http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10001&compartmentId=10017&categoryId=10162

Ja kaiuttimet sitten jostain?

Tuo av-vahvistin kattaa peruskäytön tarpeet vallan mainiosti. Samoilta sivuilta löytyy Eltaxin kaiutinpaketti,joka riittää ainakin alkuun ja on hinnan puolesta varmasti sopiva. http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10001&compartmentId=10017&categoryId=10166
Tosin subbari pitää ostaa erikseen. Tämän omistan itse ja olen ollut siihen erittäin tyytyväinen!
http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10001&compartmentId=10017&categoryId=10163
tai sit kaikki kerralla: http://www.netanttila.com/webapp/wc...Id=10001&compartmentId=10017&categoryId=10166 jos en ihan väärin muista niin tää paketti on pärjännyt kohtuu hyvin eri vertailuissa?
Kokemuksesta voin kuitenkin sanoa,että nälkä kasvaa syödessä:)

Viimeksi muokannut moderaattori:

Olen itsekin sitä mieltä, että kannattaa hommata vahvari ja kaiuttimet erikseen. Itselläni oli aluksi tuollainen jukurttipurkki-kaikkisamassapaketti, mutta siinä on se ongelma, ettei sitä voi "päivittää" vaan on ostettava kaikki uudestaan.

Ostat ensin vahvistimen, vaikkapa tuon mainitsemasi Yamahan tai tilaat Saksasta samaan hintaan pari luokkaa paremman. Sitten vaikka sen kaveriksi aluksi pari kaiutinta, jos rahat ei heti riitä koko 5.1- järjestelmään. Sitten kun taas tulee rahaa lisää, voit ostaa vaikka subbarin tai takakaiuttimet jne.

Sitten aikanaan, jos tuntuu että laitteet ovat jo aikansa eläneet, voit uusia kotiteatterisi osia yksi kerrallaan, eikä tarvitse koko laitteistoa uusia. :)

Komppaan muita tuossa AV-vahvistin asiassa. Mutta mä en kaiutin puolella kyllä lähtis Eltax/halvinmahdollinenvaihtoehtomikäanttilastalöytyy-linjalle. Kannattaa vaikka ensin satsata kunnon etukaiuttimiin rahat ja pelata stereo toistolla kuin että lähtee hakemaan mahdollisimman halvalla jotain 5.1 pakettia.

Ja sitä paitsi se takakaiuttimien sijoittaminenkin on ihan helvetistä ;)

Count_M sanoi:
Komppaan muita tuossa AV-vahvistin asiassa. Mutta mä en kaiutin puolella kyllä lähtis Eltax/halvinmahdollinenvaihtoehtomikäanttilastalöytyy-linjalle. Kannattaa vaikka ensin satsata kunnon etukaiuttimiin rahat ja pelata stereo toistolla kuin että lähtee hakemaan mahdollisimman halvalla jotain 5.1 pakettia.

Ja sitä paitsi se takakaiuttimien sijoittaminenkin on ihan helvetistä ;)

Eltaxia ehdotinkin vain sen takia,et budjetti oli melko tiukka. Sarja ei tietenkään ole mikään hifistin valinta,mutta halpa tapa tutustua 5.1-järjestelmiin ja uskon kyllä että sarja kelpaa perus elokuva-pelikäyttöön. Tosin jos pelkkä stereo ääni riittää,niin ehdottomasti satsaat vain etukaiuttimiin!

Ja se sijoittelu on todellakin perseestä:)

Joo itellä on kanssa hifistely edessä. Pilipsin paketti päätyy roskikseen ja Hifit tilalle. Ite ajattelin tota Sonyn STR-DG510B:tä. Siinä on HDMI:t ja muutenkin hyvin liitäntöjä. Sitten ois tarkoitus Wherfedalen Diamond 9 sarjasta kasata kotiteatteri. 9.5 eteen, 9.sr taakke ja 9.CS keskelle.

Jos ajatellaan tuota yamahan vahvaria, niin miten kytketään, jos laitteina on Digiboksi missä on ainoastaan scartit sekä yksi optinen lähtö sekä sitten tuo "ulvova mylläri"?

Eli kannattaako vetää digiboxista scart -> TV, 360:sta komponentti -> tv. Sitten äänipuoli eli optisella piuhalla boxista vahvariin, mitenkäs sitten tuo digiboxi, miten saan sen äänet kuulumaan tuosta kotiteatterista?

T: amatööri :D

Edit: tuossa vahvarissa onkin 2 optista sisääntuloa eli eipä sitten mitään :)

Kuvaliitännät kannattaa vetää juurikin niin,turhaa lähdet komponenttia vahvistimen kautta kierrättään ja digiboksikin kannattaa liittää scartilla suoraan tv:hen.
Ja perus tv-kanavathan ei tuota kuin stero ääntä,joten digiboksi-vahvistin liitäntä ei ole niin kriittinen,mut optinen on aina hyvä juttu:)

Hydro sanoi:
Kuvaliitännät kannattaa vetää juurikin niin,turhaa lähdet komponenttia vahvistimen kautta kierrättään ja digiboksikin kannattaa liittää scartilla suoraan tv:hen.
Ja perus tv-kanavathan ei tuota kuin stero ääntä,joten digiboksi-vahvistin liitäntä ei ole niin kriittinen,mut optinen on aina hyvä juttu:)

Tää on jäänyt vähän epäselväksi, eli jos en vedä digiboksilta piuhaa vahvistimelle niin miten saan ne saundit sitten kuulumaan kotiteatterista eikä vain tv:stä?

groove sanoi:
Tää on jäänyt vähän epäselväksi, eli jos en vedä digiboksilta piuhaa vahvistimelle niin miten saan ne saundit sitten kuulumaan kotiteatterista eikä vain tv:stä?

Siis pitää vetää piuha,tarkoitin vaan et se optinen ei ole ainoa vaihtoehto,esim. rca kelpaisi myös.
Korjatkaa jos olen väärässä,mutta esim Dolby Digital tarvitsee optisen liitännän ja tv-ohjelmat lähetetään stereo äänen kera ja tähän riittäisi pelkkä rca.

Hydro sanoi:
Siis pitää vetää piuha,tarkoitin vaan et se optinen ei ole ainoa vaihtoehto,esim. rca kelpaisi myös.
Korjatkaa jos olen väärässä,mutta esim Dolby Digital tarvitsee optisen liitännän ja tv-ohjelmat lähetetään stereo äänen kera ja tähän riittäisi pelkkä rca.

Joo, siis tuossa mun digiboxissa ei ole mitään muita liitäntöjä kuin 2xScart ja optinen :P

groove sanoi:
Joo, siis tuossa mun digiboxissa ei ole mitään muita liitäntöjä kuin 2xScart ja optinen :P
Vedä vain sillä optisella, ei kannata alkaa muuttamaan RGB:tä komposiitiksi.

Kuinkahan hyvin nämä toimisi X0:ssa???

Tritton True 5.1 Audio Xtreme Headset Dolby Digital Certified

Vaikuttivat ihan toimivalta kerrostaloon. Osaatteko sanoa tarvitaanko tohon vielä joku adaptori lisäksi jotta sen saa toimimaan X0:n kanssa(Amazonissa myisivät sen pakettina)

Ylös Bottom